Zamek centralny -zyje swoim zyciem podczas jazdy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Piotr Wozniak » 15 kwi 2006, 15:11

Czesc,
mam dziwny problem: czasami (bo nie jest to zawsze) podczas jazdy central mi sie otwiera a za pare minut zamyka, i tak na przemian co chwile. Mam dolozony silownik w drzwiach kierowcy i sterowanie centralem z alarmu (wlaczona funkcja zamykania po wlaczeniu zaplonu). Swoim zyciem zyje wszystko- lacznie z silownikiem w drzwiach kierowcy, wiec nie jest winien chyba swich umieszczony w tych drzwiach tylko cos co mi daje impuls na silownik kierowcy (on przez swich uruchamia pozostale 3 drzwi). Czy w ogole to jest czesc mazdowa czy alarm raczej? Na zdrowy rozum- poniewaz silownik kierowcy mam dolozony to jego strowanie tez pochodzi chyba z alarmu i oryginalnie go nie bylo? A moze sie myle i usterka moze byc gdzies w instalacji centrala?? Any idea?

pozdrowienia & happy easter
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Orin » 15 kwi 2006, 17:17

Piotr Wozniak napisał(a):poniewaz silownik kierowcy mam dolozony to jego strowanie tez pochodzi chyba z alarmu i oryginalnie go nie bylo?


Niech się wypowiedzą właściciele MX-3, jeśli Mazda jednak stosowała podobny patent 2 MX-3 jak w 323 to masz rację. Problem z centralnym może być spowodowany uszkodzeniem kabla do tego dodatkowego siłownika, w wyniku czego po przypadkowym zwarciu do masy działa jak chce. Jeśli masz elektryczne szyby/lusterka to myślę że dodatkowe przewody do drzwi ktoś ciągnął obok oryginalnej kostki. Szukaj tam usterki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez toady » 15 kwi 2006, 17:44

Spokojnie, spokojnie... Daj troche na luz i opisz problem po kolei i bez literówek co masz i co sie dzieje, bo w tym opisie to sie zgubilem w polowie czytania :) Zreszta przeczytaj sam i powiedz jak bys Ty to zrozumial?

Wydaje mi sie, ze zrobiles tak jak ja, czyli:
– oryginalnie auto ma zamek centralny bez pilota na 3 siłowniki, zamykajac drzwi kierowcy kluczykiem zamyka sie reszta drzwi
– dolozony alarm na pilota, ktory steruje jednym silownikiem, umieszczonym w drzwiach kierowcy.
Pilot uzbraja alarm i zamyka drzwi kierowcy, ktore przez oryginalny centralny zamek zamykaja 3 pozostałe drzwi.

Teraz mamy dwa przypadki.
1. Jesli sie cuda dzieją z 3 drzwiami ale nie od kierowcy –> winny jest oryginalny zamek lub przelacznik w drzwiach kierowcy.
2. Jesli zamykaja/otwieraja sie wszystkie drzwi to wiadome jest, ze silownikiem w drzwiach kierowcy steruje alarm, wiec przyczyna jest albo alarm albo jakies wejscia alarmu (na podstawie wejsc alarm podejmuje decyzje czy zamykac czy otworzyc drzwi).

Piszesz, ze:
Piotr Wozniak napisał(a):wlaczona funkcja zamykania po wlaczeniu zaplonu

wiec domyslam sie, ze to wlaczenie stacyjki zamyka drzwi a wylaczenie stacyjki otwiera drzwi. Jesli tak, to przyczyna bedzie polaczenie od stacyjki do alarmu (pekniety kabel, luzne styki, chgw co jeszcze).
Wylacz ta funkcje i sprawdz czy nadal bedzie robil problemy.
Poza tym, sprawdz, czy alarm ma jakies ustawienia, ktore moga przeciwdzialac takiemu zachowaniu (byc moze otwarcie drzwi zalezy tez od innych wejsc alarmu, czujek, nie wiem czego jeszcze).

Ja mam zrobione tak, ze drzwi sie blokują w momencie nacisniecia na pedał hamulca, tzn. moge odpalic silnik, chodzic przy aucie, zaciagnac reczny, ogladac silnik, zaladowac bagaz, i drzwi sie zablokują dopiero gdy rusze i przyhamuje delikatnie po kilkunastu metrach jazdy. Moge wtedy odblokowac drzwi w czasie jazdy i juz sie zame nie zamkną drugi raz.

Orin napisał(a):uszkodzeniem kabla do tego dodatkowego siłownika, w wyniku czego po przypadkowym zwarciu do masy działa jak chce

Nie sadze, poniewaz:
Piotr Wozniak napisał(a):otwiera a za pare minut zamyka

Silownik w drzwiach kierowcy jest najpewniej typu slave. Taki silownik ma dwa przewody, przy czym kierunek dzialania (otwieranie/zamykanie) silownika zalezy od tego na ktory przewod damy +12V a na ktory masę.
Czyli jesli dla otwierania jest tak:
+12V ------|SILOWNIK|------- MASA
to dla zamykania:
MASA------|SILOWNIK|------- +12V

Jak silownik nie pracuje, alarm nie podaje napiecia na zaden z kabli. Uszkodzenie i zwarcie ktoregos z kabli spowodowaloby raczej problemy z otwieraniem lub zamykaniem drzwi i wybijanie bezpiecznika alarmu (w momencie, gdy na zwarty kabel alarm podalby +12V)
Ostatnio edytowano 15 kwi 2006, 18:01 przez toady, łącznie edytowano 1 raz
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez Piotr Wozniak » 16 kwi 2006, 10:25

czesc,
Orin- ten problem mam w 323F BG, nie w mx-3
Toady- dzieki za cenne wskazowki. Dobrze rozkodowales o co mi chodzilo ;)
Widze z tego ze najwieksze prawdop. jest ze usterka jest na polaczeniu stacyjki z alarmem, wejsciach alarmu lub w samej centralce alarmu. Jesli silownik dziala na przelaczaniu stron napiecia to faktycznie odpada polaczenie centralka-silownik kierowcy i ew. "bicie na mase" gdzies w silowniku.
Funkcji zamykania po wlaczeniu zaplonu nie moge wylaczyc na probe bo nie mam instrukcji programowania tego alarmu, bede musial podskoczyc do warsztatu gdzie mi to zakladali. Alarm jest na gwarancji. Przypomnialo mi sie cos jeszcze- to otwieranie lub zamykanie podczas jazdy wystepuje seriami, tzn. moze tego nie byc miesiac a potem jak raz zacznie to przez kilka dni co kilka minut wali. Pozatym zdaje mi sie ze objaw jest zwiazany z np. wlaczeniem kierunkowskazu albo przychamowaniem, raczej NIE jest zwiazany z nierownosciami jezdni. Jakies zwarcie w przelaczniku zespolonym czy spadki napiecia? Ale raczej spadki nie, bo nigdy mi sie to nie objawilo przy mruganiu dlugimi, klaksonie czy podglosnieniu radia...

pozdrowienia i smacznego jajka
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Columb » 16 kwi 2006, 10:53

Witam! Mialem to samo.Czy przypadkiem po zalozeniu alarmu kiedy wszystko bylo ok nie grzebales nic przy instalcji do radia?? Czy twoj problem pojawil odrazu po zalozeniu alarmu?? Dla pewnosci wyciagnij radio na odpalonm zaplonie i poruszaj kablami z tylu radia kostaki czym sie da. Niby to niema nic wspolnego ale ja tak mialem jak zalozylem inne radio niz mialem do tej pory.Central zaczal sam zamykac gdy tylko podlaczylem radio.Okazalo sie ze ktos poprzestawiam i pomostkowal kable przy radiu(nie w instalacji mazdowkiej) tylko przy radiu.Ja wszystko od nowa popodlaczalem tak jak trzeba i problem ustal.
Pozdro!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 17:10
Posty: 44
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 323f 1,6 16V 92

Postprzez adam626 » 30 kwi 2006, 13:05

czesto do zamykania drzwi w czasie jazdy używa się napięcia
z alternatora jako impulsu wywołującego zamykanie drzwi po uruchomieniu silnika
(funkcja sterownika centralnego zamka)
jezeli objaw połaczony jest z uruchamianiem innych odbiorników w samochodzie to sprawdził bym sam alternator
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez VeryCoolMan » 8 paź 2008, 19:57

toady napisał(a):– oryginalnie auto ma zamek centralny bez pilota na 3 siłowniki, zamykajac drzwi kierowcy kluczykiem zamyka sie reszta drzwi
– dolozony alarm na pilota, ktory steruje jednym silownikiem, umieszczonym w drzwiach kierowcy.
Pilot uzbraja alarm i zamyka drzwi kierowcy, ktore przez oryginalny centralny zamek zamykaja 3 pozostałe drzwi.


toady napisał(a):1. Jesli sie cuda dzieją z 3 drzwiami ale nie od kierowcy –> winny jest oryginalny zamek lub przelacznik w drzwiach kierowcy.
no i właśnie podpinam się pod temat z tym ze u mnie cuda występują gdy włącze ogrzewanie tylnej szyby :| po kilku sekundach zamykają sie drzwi wszystkie oprócz kierowcy w których jest dołożony siłownik :| nie występowało to wcześniej.... hmm ma ktoś jakiś pomysł co to może być ? strasznie mnie to wkur....
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez chudy » 8 paź 2008, 20:12

Najpierw spróbuj odłaczyć fabryczny sterownik zamków – za osłoną przy prawej nodze pasażera. Jeśli bez niego zamkna Ci się zamki to znaczy że masz zwarcie na przewodach do siłowników (prawdopodobnie we wiązce przy progu od strony kierowcy). Jeśli objaw ustapi winy należy szukać w sterowaniu fabryczną centralką zamków.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez VeryCoolMan » 8 paź 2008, 20:30

chudy dzięki będe coś działał..
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Hvil » 24 paź 2008, 18:42

Mam problem bo od pewnego czasu mazda zaczęła świrować centralnym. od kierowcy się otwiera na oba drzwi, ale zamyka tylko na jedne. znowu jak zamknę tymi od pasażera wszystko jest ok oba się zamykają, gdy jednak zamknę od kierowcy i potem zamknę drzwi od pasażera to te od kierowcy same się otwierają, czasami natomiast w ogóle nie działa centralny. Chyba wszystkie możliwe opcje opisałem. przy otwieraniu jest tak samo od strony pasażera centralny otwiera oba drzwi a od kierowcy jakby go niebylo.:–) czy macie pomysł co to może być? dodam ze pod deską rozdzielczą tam za radiem mam dziwna puszkę jak od alarmu jakiegoś ale od zawsze tam była i nigdy jej nie próbowałem wyjąc wiec niewiem co to.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez oloelelktro » 9 lis 2008, 09:16

moze to byc wina zamka master – głownego czyli tego w drzwiach kierowcy lub pasarzera lub w obu . to taki silownik z 4 kablami (slave jest z 2 )albo wina całego sterowania , musiałbys tez sprawdzic przewody czy wszystkie są w dobrym stanie
oloelelktro
 

Postprzez chudy » 9 lis 2008, 13:37

Hvil, poprawiłem nazwę tematu choć powinien zostać przeniesiony do kosza – jesteś tak długo na forum, że powinieneś znać zasady nazewnictwa uściślone w regulaminie każdego działu.

oloelelktro napisał(a):to taki silownik z 4 kablami

siłownik master ma pięć przewodów i z tego co pisze Hvil, wygląda to na problem z tym w drzwiach kierowcy ponieważ od strony pasażera zamykają sie i otwierają oba drzwi. Napewno nie obejdzie się bez zdjęcia tapicerki w drzwiach kierowcy i sprawdzenia jaki jest tam siłownik, czy działa poprawnie, czy podaje sygnały sterujące i czy przypadkiem za sterowanie nie jest odpowiedzialny stycznik w zamku a nie sam siłownik, bo być może to on jest zabrudzony i nie ma przejścia na stykach przez co centralny nie zawsze reaguje na kluczyk w zamku drzwi kierowcy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323