Strona 1 z 3

Silnik 1,7 TD – wady i zalety

PostNapisane: 5 sie 2006, 23:35
przez TomekS
witam, nazywam sie Tomek i jest to moj pierwszy post, chociaz forum obserwuje od dluzszego czasu, obecnie jestem posiadaczem Mazdy 323 BG 1,6 z 91r i mysle o zmianie samochody na podany w temacie czyli Mazda 323 sedan 1,7 diesel z 95r, na forum odnalazlem znikome ilosci informacji na temat tego modelu, dlatego zwracam sie z prosba do posiadaczy i wszystkich znajacych te auto o podanie ewentualnych zalet, wad, kosztow eksploatacji, najczestrzych usterek wystepujacych w tym aucie,
z gory dziekuje i czekam na odpowiedzi.

PostNapisane: 6 sie 2006, 16:29
przez GofNet
Witaj!

Niewiele jest o modelu DIESEL (PN), ale w tej fragmentarycznej dawce informacji przeważająca ich część poświęcona jest silnikowi a dokładniej pękającym głowicą. Ten silnik, to jeden z właściwie dwóch najbardziej nieudanych modeli w team'ie Mazdy. Jeśli chcesz mieć dobry silnik, sprawdzony, z przyzwoitymi osiągami (różnie ze spalaniem – prawdopodobnie to bierzesz pod uwagę w znacznej mierze), to spraw sobie Mazdę 323F BA BP lub nawet KF, ale to już V6, więc inna jakość życia...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 7 sie 2006, 18:49
przez Mumin
GofNet napisał(a):Witaj!

Niewiele jest o modelu DIESEL (PN),


Zaraz, zaraz, ale czy 1,7 turbo diesel w BA to nie przypadkiem silnik ISUZU?

PostNapisane: 7 sie 2006, 19:01
przez Briareos
Nie wiem czy był ISUZU, ale turbo to na pewno nie był :P

PostNapisane: 7 sie 2006, 19:06
przez TomekS
prawdopodobnie jest to silnik isuzu, ale jezeli jest tak awaryjny jak sie o nim pisze, a mam na mysli te pekajace glowice – to szkoda zachodu, chociaz wiizualnie samochud jest bardzo ladny, ale nie na tym zecz polega. Cena co prawda przyciaga bo rocznik 95 wacha sie w okolicach 8500zl a w porownaniu do silnika benzynowego wydaje sie smiesznie tani – wiec cos w tym jest!
chcialbym jeszcze poprawic mego poprzednika Pana Briareosa, a mianowicie myli sie Pan piszac ze nie byl to silnik TD

PostNapisane: 7 sie 2006, 19:07
przez Mumin
Briareos napisał(a):Nie wiem czy był ISUZU, ale turbo to na pewno nie był :P

A popatrz tu: http://www.mazdaspeed.pl/modele/323_tech.php
Dodatkowo te auta mają wloty powietrza na masce co sugeruje turbo.

PostNapisane: 7 sie 2006, 19:09
przez Mumin
TomekS napisał(a):prawdopodobnie jest to silnik isuzu, ale jezeli jest tak awaryjny jak sie o nim pisze, a mam na mysli te pekajace glowice – to szkoda zachodu, chociaz wiizualnie samochud jest bardzo ladny, ale nie na tym zecz polega. Cena co prawda przyciaga bo rocznik 95 wacha sie w okolicach 8500zl a w porownaniu do silnika benzynowego wydaje sie smiesznie tani – wiec cos w tym jest!

To co pisał GofNet moim zdaniem tyczyło się silnika 1,7D, ale w serii BG. To były silniki PN, to jest co innego więc niekoniecznie jest to prawda, ale niech wypowie się ktoś kto rzeczywiście ma pojęcie o tych silnikach.

PostNapisane: 7 sie 2006, 19:16
przez Briareos
Mumin napisał(a):Dodatkowo te auta mają wloty powietrza na masce co sugeruje turbo.

Hm... upierać się nie będę. Poczekam aż się wypowie ktoś, kto widział taki silnik na oczy :D

PostNapisane: 7 sie 2006, 19:23
przez Mumin
Briareos napisał(a):
Mumin napisał(a):Dodatkowo te auta mają wloty powietrza na masce co sugeruje turbo.

Hm... upierać się nie będę. Poczekam aż się wypowie ktoś, kto widział taki silnik na oczy :D

Tu masz takie auto: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1414700

PostNapisane: 7 sie 2006, 19:41
przez Grzyby
Mumin napisał(a):Zaraz, zaraz, ale czy 1,7 turbo diesel w BA to nie przypadkiem silnik ISUZU?

I wersja z turbo i bez mają to samo oznaczenie – PN.
Wskazywałoby to zę jest to w zasadzie ten sam silnik (w wersji z i bez turbo).
Aczkolwiek okres montowania dziwnie zbiega się ze znanym 1,7 TD ISUZU, o którym słyszałem sporo pochlebnych opinii.
Nie wiem <glupek2>

TomekS – prosiłem o poprawne nazwanie tematu.
Dyskusja się robi ciekawa, a nie chciałbym wywalić tego do kosza.
A zrobię to jak nie poprawisz tematu – zasady obowiązują wszystkich.

PostNapisane: 7 sie 2006, 21:28
przez TomekS
dobra wiec poprawiam temat, tylko zbytnio nie wiem jak ???

PostNapisane: 7 sie 2006, 21:45
przez pinky
1.7TD Isuzu jest montowany w Mazda 323 BA, jak i Oplach Vectra, Astra i pewnie w wielu innych. Żywotna konstrukcja z przyzwoitym spalaniem, co do przyjemności z jazdy to wole wolnossącego 1.9D ze stajni VW.

PostNapisane: 7 sie 2006, 21:51
przez Grzyby
pinky napisał(a):co do przyjemności z jazdy to wole wolnossącego 1.9D ze stajni VW.

wolisz 65KM niż 82KM ??

PostNapisane: 7 sie 2006, 21:57
przez pinky
Może chodzi o pojemność, ale jeździłem podobnymi konstrukcjami Felicja Kombi 1.9D i Astra I Kombi i dużo lepiej mi sie jeździło Felą. Nie trzeba tak kręcić, a ten turbo moim zdaniem ma dużego laga. U braciaka w mercu w124 300D Turbo jest podobnie turbina zaczyna ciągnąć dopiero od 2200obr. Z resztą co VW to nie Isuzu, w kwestji najlepszych diesli niemcy górą.

PostNapisane: 7 sie 2006, 22:09
przez Grzyby
pinky napisał(a):w kwestji najlepszych diesli niemcy górą

hmmm nie będę się kłócił :)

PostNapisane: 7 sie 2006, 22:46
przez TomekS
wiec mam rozumiec ze silnik owej mazdy jest identyczny jak w oplach?
moge sie mylic ale stego co wiem to byly dwa silniki produkowane przez isuzu o pojemnosci 1,7 i oba w TD jeden o mocy 82 kM natomiast drugi bodajze 70kM i prawdopodobnie ktorys z nich jest totalnie beznadziejny, problem w tym ze ktory? i tak naprawde dlaczego?

PostNapisane: 7 sie 2006, 22:50
przez Grzyby
Ten ma 82KM ale nie wiem czy to ten lepszy czy gorszy :)

PostNapisane: 7 sie 2006, 23:20
przez GofNet
To, co napisałem tyczyło się faktycznie silników PN do BG. Nie zwróciłem uwagi na datę produkcji bohatera.
http://astra.autokacik.pl – 1.7TD 82KM napisał(a):Silnik ten został opracowany wspólnie z firmą Isuzu i pochodzi z Corsy 1.5TD. W Astrze stosowany od grudnia 1991. Jest to silnik 8-zaworowy, z turbodoładowaniem, z wałkiem rozrządu w głowicy, napędzanym paskiem zębatym, posiada komorę wirową w głowicy oraz tradycyjny napęd zaworów, przez płytki regulujące luz zaworów. W układzie zasilania zastosowano rozdzielaczową pompę wtryskową z automatycznym przyspieszaczem zimnego rozruchu oraz dwustopniowe wtryskiwacze Pintaux, które podają paliwo strumieniem głównym i bocznym, w zależności od obciążenia silnika. Elektronicznie sterowane urządzenie podgrzewania wstępnego reguluje czas włączenia świec żarowych w zależności od temperatury silnika oraz prędkości obracania wału korbowego. W celu ograniczenia skłonności do dymienia podczas jazdy w górach wprowadzono automatyczny kompensator wysokości geograficznej, który w przypadku rozrzedzonego powietrza zwiększa prędkość obrotową turbosprężarki. Dzięki temu silnik zasysa stale taką samą masę powietrza i nie wykazuje spadku mocy. W układzie korbowo-tłokowym znajdują się osobne dysze natrysku oleju, które podają olej pod ciśnieniem do wnętrza tłoków, zapobiegając przegrzewaniu się tych części silnika. Przed nadmiernym nagrzewaniem sie silnika chroni dodatkowo wodna chłodnica oleju silnikowego. Wodą jest również chłodzona turbosprężarka, napędzana gazami spalinowymi. Aby zapewnić dopływ do cylindrów możliwie dużej masy powietrza zastosowano powietrzne chłodzenie powietrza doładowującego do temperatur nie przekraczających 70 stopni Celcjusza. W układzie wydechowym jest zamontowany nieregulowany katalizator utleniający, który redukuje stężenie w spalinach związków CO i CH o 70% oraz cząstek stałych o 20-25%.
Ogólnie ponoć sympatyczny silnik, choć diabełek załącza się dopiero przy 2,500 obr./min. a do tej prędkości troszkę mułowaty. Później nawet wyprzedzanie jest przyjemne. Spalanie nawet 4l/100km. Jednak mało Mazd takich jeździ po Naszych drogach...
Więcej poniżej:
<czytaj> 1.7D isuzu 82KM

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Ciekawe, jak z częściami... Pewnie z HOpla coś by się dobrało...

PostNapisane: 8 sie 2006, 09:32
przez pinky
Grzyby napisał(a):hmmm nie będę się kłócił usmiech


Nie ma co się kłócić, zrobić inny temat i można wymienić opinie na teamt diesli bo tutaj zaczynamy odchodzić od głównego wątku.

PostNapisane: 8 sie 2006, 21:42
przez TomekS
wiec silnik wedlug GofNeta jest OK wiec dlaczego tak niska cena w poruwnaniu do samochodu z silnikiem benzynowym? z reguly jest ze auto z silnikiem diesla jest drozsze od samochodu z silnikiem benzynowym, a to mnie troche niepokoii