Silnik 1,7 TD – wady i zalety

Postprzez TomekS » 5 sie 2006, 23:35

witam, nazywam sie Tomek i jest to moj pierwszy post, chociaz forum obserwuje od dluzszego czasu, obecnie jestem posiadaczem Mazdy 323 BG 1,6 z 91r i mysle o zmianie samochody na podany w temacie czyli Mazda 323 sedan 1,7 diesel z 95r, na forum odnalazlem znikome ilosci informacji na temat tego modelu, dlatego zwracam sie z prosba do posiadaczy i wszystkich znajacych te auto o podanie ewentualnych zalet, wad, kosztow eksploatacji, najczestrzych usterek wystepujacych w tym aucie,
z gory dziekuje i czekam na odpowiedzi.
Ostatnio edytowano 7 sie 2006, 22:08 przez TomekS, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 5 sie 2006, 22:51
Posty: 8
Skąd: Ełk
Auto: 323 BG 1.6

Postprzez GofNet » 6 sie 2006, 16:29

Witaj!

Niewiele jest o modelu DIESEL (PN), ale w tej fragmentarycznej dawce informacji przeważająca ich część poświęcona jest silnikowi a dokładniej pękającym głowicą. Ten silnik, to jeden z właściwie dwóch najbardziej nieudanych modeli w team'ie Mazdy. Jeśli chcesz mieć dobry silnik, sprawdzony, z przyzwoitymi osiągami (różnie ze spalaniem – prawdopodobnie to bierzesz pod uwagę w znacznej mierze), to spraw sobie Mazdę 323F BA BP lub nawet KF, ale to już V6, więc inna jakość życia...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Mumin » 7 sie 2006, 18:49

GofNet napisał(a):Witaj!

Niewiele jest o modelu DIESEL (PN),


Zaraz, zaraz, ale czy 1,7 turbo diesel w BA to nie przypadkiem silnik ISUZU?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Briareos » 7 sie 2006, 19:01

Nie wiem czy był ISUZU, ale turbo to na pewno nie był :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez TomekS » 7 sie 2006, 19:06

prawdopodobnie jest to silnik isuzu, ale jezeli jest tak awaryjny jak sie o nim pisze, a mam na mysli te pekajace glowice – to szkoda zachodu, chociaz wiizualnie samochud jest bardzo ladny, ale nie na tym zecz polega. Cena co prawda przyciaga bo rocznik 95 wacha sie w okolicach 8500zl a w porownaniu do silnika benzynowego wydaje sie smiesznie tani – wiec cos w tym jest!
chcialbym jeszcze poprawic mego poprzednika Pana Briareosa, a mianowicie myli sie Pan piszac ze nie byl to silnik TD
Ostatnio edytowano 7 sie 2006, 19:14 przez TomekS, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 5 sie 2006, 22:51
Posty: 8
Skąd: Ełk
Auto: 323 BG 1.6

Postprzez Mumin » 7 sie 2006, 19:07

Briareos napisał(a):Nie wiem czy był ISUZU, ale turbo to na pewno nie był :P

A popatrz tu: http://www.mazdaspeed.pl/modele/323_tech.php
Dodatkowo te auta mają wloty powietrza na masce co sugeruje turbo.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Mumin » 7 sie 2006, 19:09

TomekS napisał(a):prawdopodobnie jest to silnik isuzu, ale jezeli jest tak awaryjny jak sie o nim pisze, a mam na mysli te pekajace glowice – to szkoda zachodu, chociaz wiizualnie samochud jest bardzo ladny, ale nie na tym zecz polega. Cena co prawda przyciaga bo rocznik 95 wacha sie w okolicach 8500zl a w porownaniu do silnika benzynowego wydaje sie smiesznie tani – wiec cos w tym jest!

To co pisał GofNet moim zdaniem tyczyło się silnika 1,7D, ale w serii BG. To były silniki PN, to jest co innego więc niekoniecznie jest to prawda, ale niech wypowie się ktoś kto rzeczywiście ma pojęcie o tych silnikach.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Briareos » 7 sie 2006, 19:16

Mumin napisał(a):Dodatkowo te auta mają wloty powietrza na masce co sugeruje turbo.

Hm... upierać się nie będę. Poczekam aż się wypowie ktoś, kto widział taki silnik na oczy :D
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Mumin » 7 sie 2006, 19:23

Briareos napisał(a):
Mumin napisał(a):Dodatkowo te auta mają wloty powietrza na masce co sugeruje turbo.

Hm... upierać się nie będę. Poczekam aż się wypowie ktoś, kto widział taki silnik na oczy :D

Tu masz takie auto: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1414700
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Grzyby » 7 sie 2006, 19:41

Mumin napisał(a):Zaraz, zaraz, ale czy 1,7 turbo diesel w BA to nie przypadkiem silnik ISUZU?

I wersja z turbo i bez mają to samo oznaczenie – PN.
Wskazywałoby to zę jest to w zasadzie ten sam silnik (w wersji z i bez turbo).
Aczkolwiek okres montowania dziwnie zbiega się ze znanym 1,7 TD ISUZU, o którym słyszałem sporo pochlebnych opinii.
Nie wiem <glupek2>

TomekS – prosiłem o poprawne nazwanie tematu.
Dyskusja się robi ciekawa, a nie chciałbym wywalić tego do kosza.
A zrobię to jak nie poprawisz tematu – zasady obowiązują wszystkich.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez TomekS » 7 sie 2006, 21:28

dobra wiec poprawiam temat, tylko zbytnio nie wiem jak ???
Początkujący
 
Od: 5 sie 2006, 22:51
Posty: 8
Skąd: Ełk
Auto: 323 BG 1.6

Postprzez pinky » 7 sie 2006, 21:45

1.7TD Isuzu jest montowany w Mazda 323 BA, jak i Oplach Vectra, Astra i pewnie w wielu innych. Żywotna konstrukcja z przyzwoitym spalaniem, co do przyjemności z jazdy to wole wolnossącego 1.9D ze stajni VW.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Grzyby » 7 sie 2006, 21:51

pinky napisał(a):co do przyjemności z jazdy to wole wolnossącego 1.9D ze stajni VW.

wolisz 65KM niż 82KM ??
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez pinky » 7 sie 2006, 21:57

Może chodzi o pojemność, ale jeździłem podobnymi konstrukcjami Felicja Kombi 1.9D i Astra I Kombi i dużo lepiej mi sie jeździło Felą. Nie trzeba tak kręcić, a ten turbo moim zdaniem ma dużego laga. U braciaka w mercu w124 300D Turbo jest podobnie turbina zaczyna ciągnąć dopiero od 2200obr. Z resztą co VW to nie Isuzu, w kwestji najlepszych diesli niemcy górą.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Grzyby » 7 sie 2006, 22:09

pinky napisał(a):w kwestji najlepszych diesli niemcy górą

hmmm nie będę się kłócił :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez TomekS » 7 sie 2006, 22:46

wiec mam rozumiec ze silnik owej mazdy jest identyczny jak w oplach?
moge sie mylic ale stego co wiem to byly dwa silniki produkowane przez isuzu o pojemnosci 1,7 i oba w TD jeden o mocy 82 kM natomiast drugi bodajze 70kM i prawdopodobnie ktorys z nich jest totalnie beznadziejny, problem w tym ze ktory? i tak naprawde dlaczego?
Początkujący
 
Od: 5 sie 2006, 22:51
Posty: 8
Skąd: Ełk
Auto: 323 BG 1.6

Postprzez Grzyby » 7 sie 2006, 22:50

Ten ma 82KM ale nie wiem czy to ten lepszy czy gorszy :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez GofNet » 7 sie 2006, 23:20

To, co napisałem tyczyło się faktycznie silników PN do BG. Nie zwróciłem uwagi na datę produkcji bohatera.
http://astra.autokacik.pl – 1.7TD 82KM napisał(a):Silnik ten został opracowany wspólnie z firmą Isuzu i pochodzi z Corsy 1.5TD. W Astrze stosowany od grudnia 1991. Jest to silnik 8-zaworowy, z turbodoładowaniem, z wałkiem rozrządu w głowicy, napędzanym paskiem zębatym, posiada komorę wirową w głowicy oraz tradycyjny napęd zaworów, przez płytki regulujące luz zaworów. W układzie zasilania zastosowano rozdzielaczową pompę wtryskową z automatycznym przyspieszaczem zimnego rozruchu oraz dwustopniowe wtryskiwacze Pintaux, które podają paliwo strumieniem głównym i bocznym, w zależności od obciążenia silnika. Elektronicznie sterowane urządzenie podgrzewania wstępnego reguluje czas włączenia świec żarowych w zależności od temperatury silnika oraz prędkości obracania wału korbowego. W celu ograniczenia skłonności do dymienia podczas jazdy w górach wprowadzono automatyczny kompensator wysokości geograficznej, który w przypadku rozrzedzonego powietrza zwiększa prędkość obrotową turbosprężarki. Dzięki temu silnik zasysa stale taką samą masę powietrza i nie wykazuje spadku mocy. W układzie korbowo-tłokowym znajdują się osobne dysze natrysku oleju, które podają olej pod ciśnieniem do wnętrza tłoków, zapobiegając przegrzewaniu się tych części silnika. Przed nadmiernym nagrzewaniem sie silnika chroni dodatkowo wodna chłodnica oleju silnikowego. Wodą jest również chłodzona turbosprężarka, napędzana gazami spalinowymi. Aby zapewnić dopływ do cylindrów możliwie dużej masy powietrza zastosowano powietrzne chłodzenie powietrza doładowującego do temperatur nie przekraczających 70 stopni Celcjusza. W układzie wydechowym jest zamontowany nieregulowany katalizator utleniający, który redukuje stężenie w spalinach związków CO i CH o 70% oraz cząstek stałych o 20-25%.
Ogólnie ponoć sympatyczny silnik, choć diabełek załącza się dopiero przy 2,500 obr./min. a do tej prędkości troszkę mułowaty. Później nawet wyprzedzanie jest przyjemne. Spalanie nawet 4l/100km. Jednak mało Mazd takich jeździ po Naszych drogach...
Więcej poniżej:
<czytaj> 1.7D isuzu 82KM

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Ciekawe, jak z częściami... Pewnie z HOpla coś by się dobrało...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez pinky » 8 sie 2006, 09:32

Grzyby napisał(a):hmmm nie będę się kłócił usmiech


Nie ma co się kłócić, zrobić inny temat i można wymienić opinie na teamt diesli bo tutaj zaczynamy odchodzić od głównego wątku.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez TomekS » 8 sie 2006, 21:42

wiec silnik wedlug GofNeta jest OK wiec dlaczego tak niska cena w poruwnaniu do samochodu z silnikiem benzynowym? z reguly jest ze auto z silnikiem diesla jest drozsze od samochodu z silnikiem benzynowym, a to mnie troche niepokoii
Początkujący
 
Od: 5 sie 2006, 22:51
Posty: 8
Skąd: Ełk
Auto: 323 BG 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323