Mazda 323S [BA] 1.7TD 95r. Niebieski dym na 2tys. obrotów.

Postprzez Mat25 » 26 wrz 2010, 17:57

Przeszukałem sporo na forum i nie mam tego co potrzebuje.
Proszę o w miarę szybką pomoc bo na dniach jadę do mechanika a nie chcę by za dużo kasy wydać za "niewiedzę":(
1. A więc problem jest taki iż mam pierwszego w życiu diesla 1.7TD isuzu, przy filtrze powietrza z samego przodu mam taśmą oklejoną rurę, nie daleko od odpowietrzania klawiaturki (tzw.odma).
2. Auto nie równo pracuje zawsze w okolicach 1800-2200, dłuższa jazda np. 80km/h na 5 biegu jest męcząca silnik nie równo pracuje i drgania przenoszą się do wewnątrz.Na innych obrotach nie czuć nic. Jak lekko będe przyśpieszać tak, że prawie nie czuć wskazówka powoli się podnosi to przez tez zakres obrotów przejdzie i nie czuć nic. Turbina wydaje się że chodzi dobrze, ładnie przyśpiesza powyżej 2.5tys.

3. Kolejna sprawa to taka iż, na postoju jak będe trzymać obroty około 2tys (zakres tych drgań) to pojawia się niebieski dymek, jak mocniej podgazuje tak do około 3.5-4tys to już jest całkiem niebiesko. Jak go kupowałem to w ogóle nie było takiego czegoś. Po kupnie zrobiłem jakieś 750km, na dniach mam w pierwszej kolejności zmienić olej i wszystkie filtry.
4. Rozrząd chyba będzie musiał poczekać do wiosny, czy da rade jeszcze tyle czy lepiej już wymienić?? i czy
5. pompa wody też już trzeba czy mechanik mi ją oceni w jakim jest stanie??? -da rade?

Chcę się dowiedzieć m.in czy jest taka możliwość drgań czy niebieskiego dymu przez to co napisałem wyżej?? Nieszczelny układ dolotowy??? Od filtra??? Podczas jazdy nigdy za sobą dymu nie widziałem, i nadal nie widać tylko na postoju. Proszę pisać co myślicie i co może być z góry dziękuje.

Proszę o w miarę szybkie odpowiedzi ludzi znających się i wiedzących coś na temat tego silnika.
Pozdrawiam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2010, 21:33
Posty: 59
Skąd: -->Sandomierz<--
Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D

Postprzez Mat25 » 27 wrz 2010, 19:18

Słabo widzę pomagacie na tym forum, szkoda jutro jadę do mechanika najprawdopodobniej i się zobaczy o co chodzi.
Pozdro. :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2010, 21:33
Posty: 59
Skąd: -->Sandomierz<--
Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D

Postprzez Bandit » 27 wrz 2010, 19:25

Po prostu już prawie nikt do "wolnossące" nie zagląda (oprócz mnie, ale ja się na mechanice nie znam)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Grzyby » 28 wrz 2010, 09:15

Mat25 napisał(a):Słabo widzę pomagacie na tym forum, szkoda
,
Załóż jeszcze pięć podobnych tematów i domagaj się żeby w każdym ludzie odpisywali Ci na identyczne pytania ....
Bezsens totalny ...

Poza tym, skoro:
Mat25 napisał(a):nie jestem mechanikiem i nie wiem czego się bardzo dotknąć.

to nie rozumiem po co w ogóle pytasz co zrobić.

Podejrzewam że silnik jest w marnej kondycji. Diesel kopcący na niebiesko (czyli spalający olej) zwykle nadaje się na złom.
Jedź do mechanika, niech pomierzy na początek kompresję.

P.S. Żeby ocenić w jakim stanie jest pompa wody trzeba ją wyjąć. A i to może niewiele dać.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mat25 » 28 wrz 2010, 09:42

Grzyby napisał(a):
Mat25 napisał(a):Słabo widzę pomagacie na tym forum, szkoda
,
Załóż jeszcze pięć podobnych tematów i domagaj się żeby w każdym ludzie odpisywali Ci na identyczne pytania ....
Bezsens totalny ...
<lol>

normalnie rzecz ujmując trzeba czytać ze zrozumieniem. :| to po 1. Bezsens jest to że ludzie początkujący nie mogą mieć wsparcia na tym forum? <nauka> Tutaj jest tylko przechwalanie itd <klotnia> , itp. a problemy życia codziennego??
Po 2 skoro nie wiesz jak i nie potrafisz zaradzić zastanów się wogóle po co piszesz bo takie właśnie wypowiedzi są na złom. <rotfl>
Miałem inny samochód i byłem na forum tam ludzie zawsze sobie pomagali, <głaszcze> a tu? Po co zakładać wątek jak i tak się nie uzyskuje odpowiedzi???
Po 3 skoro jestes na forum już dość długo powinienes się troszeczkę zachowywać. <faja> A nie jak jakiś małolat. Nie dziwię się że masz wiele postów bo jak Twoje wypowiedzi są takie a nie inne to bądźmy szczerzy. Czy choć 10% Twoich wypowiedzi coś komuś pomogło?? <nie>

Mat25 napisał(a):nie jestem mechanikiem i nie wiem czego się bardzo dotknąć.


to nie rozumiem po co w ogóle pytasz co zrobić.

-dla Twojego zrozumienia napiszę jeszcze raz. Żeby <nie> nie ODDAĆ SAMOCHODU DO WARSZTATU I NIE ZAPŁACIĆ KILKA NIE POTRZEBNYCH STÓW ZA NIEWIEDZĘ. <cisza> papa
Ostatnio edytowano 20 paź 2010, 17:38 przez Mat25, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2010, 21:33
Posty: 59
Skąd: -->Sandomierz<--
Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D

Postprzez Barthez » 28 wrz 2010, 10:03

Mat25 napisał(a):początkujący nie mogą mieć wsparcia na tym forum?

moga i maja. mysle ze szybciej uzyskal bys info znajdujac podobny temat i piszac w nim. (przychodzi powiadomienie o odpowiedzi do autorow postow :P ) a tu jak ktos nie zajrzy to nie wie...
Mat25 napisał(a):Tutaj jest tylko przechwalanie itd <klotnia>

jak na wiekszosci forow (for?)
Mat25 napisał(a):Miałem inny samochód i byłem na forum tam ludzie zawsze sobie pomagali, <głaszcze> a tu?

jaki? mam kilka roznych marek i tam dopiero jest tragedia...
Mat25 napisał(a):Po 3 skoro jestes na forum już dość długo powinienes się troszeczkę zachowywać. <faja> A nie jak jakiś małolat. Nie dziwię się że masz wiele postów bo jak Twoje wypowiedzi są takie a nie inne to bądźmy szczerzy. Czy choć 10% Twoich wypowiedzi coś komuś pomogło?? <nie>

a na to Ci grzybek odpowie :P
Mat25 napisał(a):Żeby <nie> nie ODDAĆ SAMOCHODU DO WARSZTATU I NIE ZAPŁACIĆ KILKA NIE POTRZEBNYCH STÓW ZA NIEWIEDZĘ.

niebieski dym = spalanie oleju = remont silnika (pierscienie, gladz cylindrow, uszczelniacze – kompresja) = duze koszty
co do wibracji – sprawdz poduszki silnika i skrzyni biegow (tez sporo kosztuja – przynajmniej do ditd)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Grzyby » 28 wrz 2010, 10:38

Zacznijmy od podstawowych rzeczy – od regulaminu (tak, jest coś takiego na tym forum i też wymaga czytania ze zrozumieniem).
Otóż punkt 1.3 brzmi:
1.3. Zakładanie wątków
Zakładając nowy wątek, sprawdź czy podobny już istnieje za pomocą wyszukiwarki
i wątków podwieszonych. Jeśli masz dodatkowe pytania, zadaj je w już istniejącym wątku.
Jeśli po dłuższej przerwie chcesz powrócić do wcześniej zaczętej dyskusji, nie zakładaj
nowego wątku.

Nie wiem czy istniał podobny temat założony przez innego forumowicza. Ale Ty sam założyłeś dwa prawie identyczne tematy. Cierpisz na rozdwojenie jaźni? Nie potrafisz zadać kolejnego pytania w wątku jaki założyłeś i musisz w tym celu zakładać kolejny?

Mat25 napisał(a):trzeba czytać ze zrozumieniem

A owszem.
Czy w moim poście nie ma odpowiedzi na Twoje pytania?
Otóż pozwól że zacytuję je (nie wiem, może nie przeczytałeś ze zrozumieniem?):
Pytałeś o powody niebieskiego dymu. Moja odpowiedź jest tutaj:
Grzyby napisał(a):Podejrzewam że silnik jest w marnej kondycji. Diesel kopcący na niebiesko (czyli spalający olej) zwykle nadaje się na złom.
Jedź do mechanika, niech pomierzy na początek kompresję.

Pytałeś o pompę wody. Moja odpowiedź jest tutaj:
Grzyby napisał(a):Żeby ocenić w jakim stanie jest pompa wody trzeba ją wyjąć. A i to może niewiele dać.


Mat25 napisał(a):Po 2 skoro nie wiesz jak i nie potrafisz zaradzić zastanów się wogóle po co piszesz bo takie właśnie wypowiedzi są na złom.

Odpowiadając na to Twoje (chyba nieprzemyślane do końca) zdanie, poproszę żebyś przeczytał jeszcze raz to co napisałem deko wyżej. Przypomnę Ci również, że na Twoje pytania w drugim założonym przez Ciebie temacie również udzieliłem Ci odpowiedzi.


Mat25 napisał(a):Nie dziwię się że masz wiele postów bo jak Twoje wypowiedzi są takie a nie inne to bądźmy szczerzy.

No właśnie. Bądźmy szczerzy.
W mojej wypowiedzi padły odpowiedzi na Twoje pytania więc nie rozumiem Twojego oburzenia. Czyżby poinformowanie Cię o całkowicie nieregulaminowym zachowaniu tak Cię poruszyło?
A postów mam tyle bo niestety muszę to bardzo często tłumaczyć osobom które nie czytają ze zrozumieniem. Poza tym, zauważ że pełnię tutaj funkcję osoby pilnującej porządku (czyli pisząc to jaśniej – osoby która ma pilnować żeby np. użytkownicy nie dublowali tematów (!), przestrzegali regulaminu (!) itp.).
Tak na marginesie, wiesz co zawiera regulamin w kwestii dyskusji z moderatorami?
Jeśli nie zgadzasz się z decyzją moderatora, spróbuj wyjaśnij jej powody
prywatnie, w możliwe kulturalny sposób

Tak, PRYWATNIE. Czy przy użyciu PW.

Trochę obiektywizmu kolego.
Twój post łatwo określić jako coś co miało mnie obrazić. Masz szczęście że na tego typu zagrania dawno się uodporniłem.

Pozdrawiam i powodzenia z autem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mat25 » 28 wrz 2010, 10:59

bartezm napisał(a):niebieski dym = spalanie oleju = remont silnika (pierscienie, gladz cylindrow, uszczelniacze – kompresja) = duze koszty
co do wibracji – sprawdz poduszki silnika i skrzyni biegow (tez sporo kosztuja – przynajmniej do ditd)


hmm.. to by było kiepsko, a może tylko same wtryski? oleju raczej nie bierze. Już nic nie rozumiem. A szkoda.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2010, 21:33
Posty: 59
Skąd: -->Sandomierz<--
Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D

Postprzez Grzyby » 28 wrz 2010, 11:04

Zła praca wtrysków może dawać czarny dym. Niebieski zawsze jest efektem spalania oleju.
Nie musi go brać dużo żeby efekt był widzialny.

Mat25 napisał(a):oleju raczej nie bierze

Raczej ciężko to określić po przejechaniu 750km.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mat25 » 28 wrz 2010, 12:58

Grzyby napisał(a):Zła praca wtrysków może dawać czarny dym. Niebieski zawsze jest efektem spalania oleju.
Nie musi go brać dużo żeby efekt był widzialny..


Wcześniej miałem Honde Civic 5generacji silnik benzynowy, i nie było wycieków, nie kopciła. Ale jak na jednym oleju zrobiłem ponad 10tys to zaczeła brać jak cholera. Mogłem dolewać i dolewać. A jak wymieniłem olej i filtr to znów przez jakieś 6tys nie brała ani kropli.
Czy jest taka możliwość w Mazdzie? Olej jest już tak stary że nie ma swej konsystencji? I na wyższych obrotach zaczyna puszczać?
A może warto wymienić olej na jakiś innej marki czy może dać już minerał? czy jeszcze szkoda? i lepiej robić silnik?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2010, 21:33
Posty: 59
Skąd: -->Sandomierz<--
Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D

Postprzez Grzyby » 28 wrz 2010, 13:30

Jest taka możliwość, przynajmniej w benzyniakach mazdowskich źle sprawdza się Mobil 10W40
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mat25 » 28 wrz 2010, 13:57

Na temat oleji też jest dużo napisane ale do tego silnika co by było najlepszą sprawą zalać?
gość mówił że do tego silnika właśnie mobil 10w40. Co by było lepsze?? Castrol?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2010, 21:33
Posty: 59
Skąd: -->Sandomierz<--
Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D

Postprzez Grzyby » 28 wrz 2010, 14:11

Jedno gorsze od drugiego <lol>
Zalej jakiś Lotos 10W40. To bardzo dobre oleje a raczej tańsze niż powyższe.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mat25 » 5 paź 2010, 21:05

Jednak został wymieniony olej na mobil 10W40, i autko przestało tak dymić, czasem na obrotach puści małą chmurkę ale to już nie to co było hehehe Dziękuje za uwagi i porady, i jeszcze jedno: chyba będą do wymiany świece bo coś po samym zapaleniu tak jakby para straszna leciała albo lekko biały dym. Ale to tylko z samego rana i jak zapale pierwszy raz., Czyżby to był mógł być objaw zużytych świec? Zaznaczę że kiedy troszkę gorzej zapali z samego rana to wtedy ten dym jest. Co do aku wymieniony jakiś tydzień temu.

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2010, 21:33
Posty: 59
Skąd: -->Sandomierz<--
Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D

Postprzez Game » 2 lis 2010, 20:35

jak masz biały dym to wg. mnie nie grzeja Ci dobrze świece. Ja tak miałem jak mi w ogole nie grzały i jak mi jedna strzeliła. Najlepiej sprawdz miernikiem czy Ci dochodzi prad to na poczatek. Potem wykrec i sprawdz chwilke na krotko czy grzeje i bedziesz wiedział.
Nowe buciki do Madzi <3
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2010, 12:18
Posty: 10
Skąd: Wieluń
Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Mazda 626 GF 2.0

Postprzez Masertiger » 5 lis 2010, 12:01

Są jacyś fachowcy na tym forum?
Początkujący
 
Od: 5 lis 2010, 11:47
Posty: 5

Postprzez Barthez » 5 lis 2010, 12:25

Masertiger napisał(a):Są jacyś fachowcy na tym forum?

sa ;) a jaka dziedzina Cie interesuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Game » 7 lis 2010, 20:36

bartezm napisał(a):
Masertiger napisał(a):Są jacyś fachowcy na tym forum?

sa ;) a jaka dziedzina Cie interesuje?


raczej flachowcy :D
Nowe buciki do Madzi <3
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2010, 12:18
Posty: 10
Skąd: Wieluń
Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Mazda 626 GF 2.0

Postprzez Mat25 » 23 gru 2010, 18:00

Mazda chodzi już super, wszystkie diagnozy i na forum i u innych mechaników były błędne. Niebieski dym wcale nie musiał oznaczać spalania oleju czy kondycji silnika. Inni mechanicy też mówili że trzeba pompe wyciągnąć i wtryski i sprawdzić, koszt 200zł i to by nic nie zmieniło. Okazało się że zapłon był nie ustawiony i pompa do małej regulacji koszt 170zł, i samochód odzyskał życie hehehe
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2010, 21:33
Posty: 59
Skąd: -->Sandomierz<--
Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D

Postprzez Barthez » 23 gru 2010, 18:37

Mat25 napisał(a):Okazało się że zapłon był nie ustawiony

w dieslu???? ciekawa sprawa <co?>

Mat25 napisał(a):samochód odzyskał życie hehehe

ale to jest najwazniejsze <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323