Mazda 323S [BA] 1.7TD 95r. Niebieski dym na 2tys. obrotów.
1, 2
Przeszukałem sporo na forum i nie mam tego co potrzebuje.
Proszę o w miarę szybką pomoc bo na dniach jadę do mechanika a nie chcę by za dużo kasy wydać za "niewiedzę":(
1. A więc problem jest taki iż mam pierwszego w życiu diesla 1.7TD isuzu, przy filtrze powietrza z samego przodu mam taśmą oklejoną rurę, nie daleko od odpowietrzania klawiaturki (tzw.odma).
2. Auto nie równo pracuje zawsze w okolicach 1800-2200, dłuższa jazda np. 80km/h na 5 biegu jest męcząca silnik nie równo pracuje i drgania przenoszą się do wewnątrz.Na innych obrotach nie czuć nic. Jak lekko będe przyśpieszać tak, że prawie nie czuć wskazówka powoli się podnosi to przez tez zakres obrotów przejdzie i nie czuć nic. Turbina wydaje się że chodzi dobrze, ładnie przyśpiesza powyżej 2.5tys.
3. Kolejna sprawa to taka iż, na postoju jak będe trzymać obroty około 2tys (zakres tych drgań) to pojawia się niebieski dymek, jak mocniej podgazuje tak do około 3.5-4tys to już jest całkiem niebiesko. Jak go kupowałem to w ogóle nie było takiego czegoś. Po kupnie zrobiłem jakieś 750km, na dniach mam w pierwszej kolejności zmienić olej i wszystkie filtry.
4. Rozrząd chyba będzie musiał poczekać do wiosny, czy da rade jeszcze tyle czy lepiej już wymienić?? i czy
5. pompa wody też już trzeba czy mechanik mi ją oceni w jakim jest stanie??? -da rade?
Chcę się dowiedzieć m.in czy jest taka możliwość drgań czy niebieskiego dymu przez to co napisałem wyżej?? Nieszczelny układ dolotowy??? Od filtra??? Podczas jazdy nigdy za sobą dymu nie widziałem, i nadal nie widać tylko na postoju. Proszę pisać co myślicie i co może być z góry dziękuje.
Proszę o w miarę szybkie odpowiedzi ludzi znających się i wiedzących coś na temat tego silnika.
Pozdrawiam.
Proszę o w miarę szybką pomoc bo na dniach jadę do mechanika a nie chcę by za dużo kasy wydać za "niewiedzę":(
1. A więc problem jest taki iż mam pierwszego w życiu diesla 1.7TD isuzu, przy filtrze powietrza z samego przodu mam taśmą oklejoną rurę, nie daleko od odpowietrzania klawiaturki (tzw.odma).
2. Auto nie równo pracuje zawsze w okolicach 1800-2200, dłuższa jazda np. 80km/h na 5 biegu jest męcząca silnik nie równo pracuje i drgania przenoszą się do wewnątrz.Na innych obrotach nie czuć nic. Jak lekko będe przyśpieszać tak, że prawie nie czuć wskazówka powoli się podnosi to przez tez zakres obrotów przejdzie i nie czuć nic. Turbina wydaje się że chodzi dobrze, ładnie przyśpiesza powyżej 2.5tys.
3. Kolejna sprawa to taka iż, na postoju jak będe trzymać obroty około 2tys (zakres tych drgań) to pojawia się niebieski dymek, jak mocniej podgazuje tak do około 3.5-4tys to już jest całkiem niebiesko. Jak go kupowałem to w ogóle nie było takiego czegoś. Po kupnie zrobiłem jakieś 750km, na dniach mam w pierwszej kolejności zmienić olej i wszystkie filtry.
4. Rozrząd chyba będzie musiał poczekać do wiosny, czy da rade jeszcze tyle czy lepiej już wymienić?? i czy
5. pompa wody też już trzeba czy mechanik mi ją oceni w jakim jest stanie??? -da rade?
Chcę się dowiedzieć m.in czy jest taka możliwość drgań czy niebieskiego dymu przez to co napisałem wyżej?? Nieszczelny układ dolotowy??? Od filtra??? Podczas jazdy nigdy za sobą dymu nie widziałem, i nadal nie widać tylko na postoju. Proszę pisać co myślicie i co może być z góry dziękuje.
Proszę o w miarę szybkie odpowiedzi ludzi znających się i wiedzących coś na temat tego silnika.
Pozdrawiam.
- Od: 10 wrz 2010, 21:33
- Posty: 59
- Skąd: -->Sandomierz<--
- Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D
Po prostu już prawie nikt do "wolnossące" nie zagląda (oprócz mnie, ale ja się na mechanice nie znam)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
,Mat25 napisał(a):Słabo widzę pomagacie na tym forum, szkoda
Załóż jeszcze pięć podobnych tematów i domagaj się żeby w każdym ludzie odpisywali Ci na identyczne pytania ....
Bezsens totalny ...
Poza tym, skoro:
Mat25 napisał(a):nie jestem mechanikiem i nie wiem czego się bardzo dotknąć.
to nie rozumiem po co w ogóle pytasz co zrobić.
Podejrzewam że silnik jest w marnej kondycji. Diesel kopcący na niebiesko (czyli spalający olej) zwykle nadaje się na złom.
Jedź do mechanika, niech pomierzy na początek kompresję.
P.S. Żeby ocenić w jakim stanie jest pompa wody trzeba ją wyjąć. A i to może niewiele dać.
Grzyby napisał(a):,Mat25 napisał(a):Słabo widzę pomagacie na tym forum, szkoda
Załóż jeszcze pięć podobnych tematów i domagaj się żeby w każdym ludzie odpisywali Ci na identyczne pytania ....
Bezsens totalny ...

normalnie rzecz ujmując trzeba czytać ze zrozumieniem.


Po 2 skoro nie wiesz jak i nie potrafisz zaradzić zastanów się wogóle po co piszesz bo takie właśnie wypowiedzi są na złom.
Miałem inny samochód i byłem na forum tam ludzie zawsze sobie pomagali,

Po 3 skoro jestes na forum już dość długo powinienes się troszeczkę zachowywać.

Mat25 napisał(a):nie jestem mechanikiem i nie wiem czego się bardzo dotknąć.
to nie rozumiem po co w ogóle pytasz co zrobić.
-dla Twojego zrozumienia napiszę jeszcze raz. Żeby


Ostatnio edytowano 20 paź 2010, 17:38 przez Mat25, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 10 wrz 2010, 21:33
- Posty: 59
- Skąd: -->Sandomierz<--
- Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D
Mat25 napisał(a):początkujący nie mogą mieć wsparcia na tym forum?
moga i maja. mysle ze szybciej uzyskal bys info znajdujac podobny temat i piszac w nim. (przychodzi powiadomienie o odpowiedzi do autorow postow
Mat25 napisał(a):Tutaj jest tylko przechwalanie itd
jak na wiekszosci forow (for?)
Mat25 napisał(a):Miałem inny samochód i byłem na forum tam ludzie zawsze sobie pomagali,a tu?
jaki? mam kilka roznych marek i tam dopiero jest tragedia...
Mat25 napisał(a):Po 3 skoro jestes na forum już dość długo powinienes się troszeczkę zachowywać.A nie jak jakiś małolat. Nie dziwię się że masz wiele postów bo jak Twoje wypowiedzi są takie a nie inne to bądźmy szczerzy. Czy choć 10% Twoich wypowiedzi coś komuś pomogło??
![]()
a na to Ci grzybek odpowie
Mat25 napisał(a):Żebynie ODDAĆ SAMOCHODU DO WARSZTATU I NIE ZAPŁACIĆ KILKA NIE POTRZEBNYCH STÓW ZA NIEWIEDZĘ.
niebieski dym = spalanie oleju = remont silnika (pierscienie, gladz cylindrow, uszczelniacze – kompresja) = duze koszty
co do wibracji – sprawdz poduszki silnika i skrzyni biegow (tez sporo kosztuja – przynajmniej do ditd)
Zacznijmy od podstawowych rzeczy – od regulaminu (tak, jest coś takiego na tym forum i też wymaga czytania ze zrozumieniem).
Otóż punkt 1.3 brzmi:
Nie wiem czy istniał podobny temat założony przez innego forumowicza. Ale Ty sam założyłeś dwa prawie identyczne tematy. Cierpisz na rozdwojenie jaźni? Nie potrafisz zadać kolejnego pytania w wątku jaki założyłeś i musisz w tym celu zakładać kolejny?
A owszem.
Czy w moim poście nie ma odpowiedzi na Twoje pytania?
Otóż pozwól że zacytuję je (nie wiem, może nie przeczytałeś ze zrozumieniem?):
Pytałeś o powody niebieskiego dymu. Moja odpowiedź jest tutaj:
Pytałeś o pompę wody. Moja odpowiedź jest tutaj:
Odpowiadając na to Twoje (chyba nieprzemyślane do końca) zdanie, poproszę żebyś przeczytał jeszcze raz to co napisałem deko wyżej. Przypomnę Ci również, że na Twoje pytania w drugim założonym przez Ciebie temacie również udzieliłem Ci odpowiedzi.
No właśnie. Bądźmy szczerzy.
W mojej wypowiedzi padły odpowiedzi na Twoje pytania więc nie rozumiem Twojego oburzenia. Czyżby poinformowanie Cię o całkowicie nieregulaminowym zachowaniu tak Cię poruszyło?
A postów mam tyle bo niestety muszę to bardzo często tłumaczyć osobom które nie czytają ze zrozumieniem. Poza tym, zauważ że pełnię tutaj funkcję osoby pilnującej porządku (czyli pisząc to jaśniej – osoby która ma pilnować żeby np. użytkownicy nie dublowali tematów (!), przestrzegali regulaminu (!) itp.).
Tak na marginesie, wiesz co zawiera regulamin w kwestii dyskusji z moderatorami?
Tak, PRYWATNIE. Czy przy użyciu PW.
Trochę obiektywizmu kolego.
Twój post łatwo określić jako coś co miało mnie obrazić. Masz szczęście że na tego typu zagrania dawno się uodporniłem.
Pozdrawiam i powodzenia z autem.
Otóż punkt 1.3 brzmi:
1.3. Zakładanie wątków
Zakładając nowy wątek, sprawdź czy podobny już istnieje za pomocą wyszukiwarki
i wątków podwieszonych. Jeśli masz dodatkowe pytania, zadaj je w już istniejącym wątku.
Jeśli po dłuższej przerwie chcesz powrócić do wcześniej zaczętej dyskusji, nie zakładaj
nowego wątku.
Nie wiem czy istniał podobny temat założony przez innego forumowicza. Ale Ty sam założyłeś dwa prawie identyczne tematy. Cierpisz na rozdwojenie jaźni? Nie potrafisz zadać kolejnego pytania w wątku jaki założyłeś i musisz w tym celu zakładać kolejny?
Mat25 napisał(a):trzeba czytać ze zrozumieniem
A owszem.
Czy w moim poście nie ma odpowiedzi na Twoje pytania?
Otóż pozwól że zacytuję je (nie wiem, może nie przeczytałeś ze zrozumieniem?):
Pytałeś o powody niebieskiego dymu. Moja odpowiedź jest tutaj:
Grzyby napisał(a):Podejrzewam że silnik jest w marnej kondycji. Diesel kopcący na niebiesko (czyli spalający olej) zwykle nadaje się na złom.
Jedź do mechanika, niech pomierzy na początek kompresję.
Pytałeś o pompę wody. Moja odpowiedź jest tutaj:
Grzyby napisał(a):Żeby ocenić w jakim stanie jest pompa wody trzeba ją wyjąć. A i to może niewiele dać.
Mat25 napisał(a):Po 2 skoro nie wiesz jak i nie potrafisz zaradzić zastanów się wogóle po co piszesz bo takie właśnie wypowiedzi są na złom.
Odpowiadając na to Twoje (chyba nieprzemyślane do końca) zdanie, poproszę żebyś przeczytał jeszcze raz to co napisałem deko wyżej. Przypomnę Ci również, że na Twoje pytania w drugim założonym przez Ciebie temacie również udzieliłem Ci odpowiedzi.
Mat25 napisał(a):Nie dziwię się że masz wiele postów bo jak Twoje wypowiedzi są takie a nie inne to bądźmy szczerzy.
No właśnie. Bądźmy szczerzy.
W mojej wypowiedzi padły odpowiedzi na Twoje pytania więc nie rozumiem Twojego oburzenia. Czyżby poinformowanie Cię o całkowicie nieregulaminowym zachowaniu tak Cię poruszyło?
A postów mam tyle bo niestety muszę to bardzo często tłumaczyć osobom które nie czytają ze zrozumieniem. Poza tym, zauważ że pełnię tutaj funkcję osoby pilnującej porządku (czyli pisząc to jaśniej – osoby która ma pilnować żeby np. użytkownicy nie dublowali tematów (!), przestrzegali regulaminu (!) itp.).
Tak na marginesie, wiesz co zawiera regulamin w kwestii dyskusji z moderatorami?
Jeśli nie zgadzasz się z decyzją moderatora, spróbuj wyjaśnij jej powody
prywatnie, w możliwe kulturalny sposób
Tak, PRYWATNIE. Czy przy użyciu PW.
Trochę obiektywizmu kolego.
Twój post łatwo określić jako coś co miało mnie obrazić. Masz szczęście że na tego typu zagrania dawno się uodporniłem.
Pozdrawiam i powodzenia z autem.
bartezm napisał(a):niebieski dym = spalanie oleju = remont silnika (pierscienie, gladz cylindrow, uszczelniacze – kompresja) = duze koszty
co do wibracji – sprawdz poduszki silnika i skrzyni biegow (tez sporo kosztuja – przynajmniej do ditd)
hmm.. to by było kiepsko, a może tylko same wtryski? oleju raczej nie bierze. Już nic nie rozumiem. A szkoda.
- Od: 10 wrz 2010, 21:33
- Posty: 59
- Skąd: -->Sandomierz<--
- Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D
Zła praca wtrysków może dawać czarny dym. Niebieski zawsze jest efektem spalania oleju.
Nie musi go brać dużo żeby efekt był widzialny.
Raczej ciężko to określić po przejechaniu 750km.
Nie musi go brać dużo żeby efekt był widzialny.
Mat25 napisał(a):oleju raczej nie bierze
Raczej ciężko to określić po przejechaniu 750km.
Grzyby napisał(a):Zła praca wtrysków może dawać czarny dym. Niebieski zawsze jest efektem spalania oleju.
Nie musi go brać dużo żeby efekt był widzialny..
Wcześniej miałem Honde Civic 5generacji silnik benzynowy, i nie było wycieków, nie kopciła. Ale jak na jednym oleju zrobiłem ponad 10tys to zaczeła brać jak cholera. Mogłem dolewać i dolewać. A jak wymieniłem olej i filtr to znów przez jakieś 6tys nie brała ani kropli.
Czy jest taka możliwość w Mazdzie? Olej jest już tak stary że nie ma swej konsystencji? I na wyższych obrotach zaczyna puszczać?
A może warto wymienić olej na jakiś innej marki czy może dać już minerał? czy jeszcze szkoda? i lepiej robić silnik?
- Od: 10 wrz 2010, 21:33
- Posty: 59
- Skąd: -->Sandomierz<--
- Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D
Na temat oleji też jest dużo napisane ale do tego silnika co by było najlepszą sprawą zalać?
gość mówił że do tego silnika właśnie mobil 10w40. Co by było lepsze?? Castrol?
gość mówił że do tego silnika właśnie mobil 10w40. Co by było lepsze?? Castrol?
- Od: 10 wrz 2010, 21:33
- Posty: 59
- Skąd: -->Sandomierz<--
- Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D
Jedno gorsze od drugiego
Zalej jakiś Lotos 10W40. To bardzo dobre oleje a raczej tańsze niż powyższe.

Zalej jakiś Lotos 10W40. To bardzo dobre oleje a raczej tańsze niż powyższe.
Jednak został wymieniony olej na mobil 10W40, i autko przestało tak dymić, czasem na obrotach puści małą chmurkę ale to już nie to co było hehehe Dziękuje za uwagi i porady, i jeszcze jedno: chyba będą do wymiany świece bo coś po samym zapaleniu tak jakby para straszna leciała albo lekko biały dym. Ale to tylko z samego rana i jak zapale pierwszy raz., Czyżby to był mógł być objaw zużytych świec? Zaznaczę że kiedy troszkę gorzej zapali z samego rana to wtedy ten dym jest. Co do aku wymieniony jakiś tydzień temu.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 10 wrz 2010, 21:33
- Posty: 59
- Skąd: -->Sandomierz<--
- Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D
jak masz biały dym to wg. mnie nie grzeja Ci dobrze świece. Ja tak miałem jak mi w ogole nie grzały i jak mi jedna strzeliła. Najlepiej sprawdz miernikiem czy Ci dochodzi prad to na poczatek. Potem wykrec i sprawdz chwilke na krotko czy grzeje i bedziesz wiedział.
Nowe buciki do Madzi <3
- Od: 7 kwi 2010, 12:18
- Posty: 10
- Skąd: Wieluń
- Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Mazda 626 GF 2.0
Są jacyś fachowcy na tym forum?
- Od: 5 lis 2010, 11:47
- Posty: 5
Mazda chodzi już super, wszystkie diagnozy i na forum i u innych mechaników były błędne. Niebieski dym wcale nie musiał oznaczać spalania oleju czy kondycji silnika. Inni mechanicy też mówili że trzeba pompe wyciągnąć i wtryski i sprawdzić, koszt 200zł i to by nic nie zmieniło. Okazało się że zapłon był nie ustawiony i pompa do małej regulacji koszt 170zł, i samochód odzyskał życie hehehe
- Od: 10 wrz 2010, 21:33
- Posty: 59
- Skąd: -->Sandomierz<--
- Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość