Kłopoty z układem chłodzenia – Mazda 323 BA DIESEL

Postprzez chudy2026 » 29 sty 2012, 21:06

ja niestety sie nie moge wypowiedziec konkretnie na ten temat bo nie mieszkam w polsce a temperatura u mnie w wiekszosci czasu jest plusowa ale ogulnie w temperaturze od -5 do 10stopni mojej mazdzie BA Z5 wystarczy cos kolo 4km albo 10min na wolnych obrotach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2011, 20:53
Posty: 45
Skąd: Bruksela/Lodz
Auto: Mazda 323F 1.5/ 16v / 95r

Postprzez kinki » 30 sty 2012, 17:54

flywin napisał(a):przy takich morzach jak są teraz po -10 lub więcej ile km trzeba wam na osiągnięcie Temp roboczej chodzi tu o 90C najbardziej mnie interesuje BA Z5

to zalezy od wielu czynnikow, jazda na wyzszych obrotach z pewnoscia przyspieszy proces dogrzewania sie silnika. u mnie to trwa ok 8km jazdy
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez scrabi » 1 lut 2012, 22:48

po wymiane płyna najlepiej jest sie przejechac kawałeczke nie za długi dystans tak zeby sie autko zagrzało wrócić i spradzic płyn stan w zbiorniczu ponaciskac węze od chłodnicy powypychac ew powietrze i dolac jeśli brakuje. ja tak zawssze robie w kazym aucie.
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez Garbage1989 » 2 lut 2012, 11:29

flywin napisał(a):panowie nie będe robic nowego Tematu ,to się doczepie
tak zapytam, przy takich morzach jak są teraz po -10 lub więcej ile km trzeba wam na osiągnięcie Temp roboczej chodzi tu o 90C najbardziej mnie interesuje BA Z5


u mnie to trwa ok 6km bez podgrzewania na postoju przy obecnych -20 C
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez scrabi » 2 lut 2012, 13:57

umnie tak samo tez ok 6 km a czasami jeszcze wiecej.ale ja spróbuje sobei ejszcze zasłonic chłodnice może bedzie sie szybciej nagrzewał.
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez kinki » 2 lut 2012, 15:59

wczoraj zaslonilem kawalkiem kartonu i jest duzo lepiej :)
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez scrabi » 2 lut 2012, 16:33

duzo lepiej czyli co szybciej ci sie nagrzewa auutko? bo ja tez sobie dzis zasłonłem ,ale jakos zbytnio róznicy niewidze tak samo sie nagrzewa a termostat wymieniałem także napewno jeste sprawny
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez kinki » 2 lut 2012, 16:57

scrabi napisał(a):duzo lepiej czyli co szybciej ci sie nagrzewa auutko?

dokladnie tak jak mowisz
u mnie to wyglada zdecydowanie lepiej
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez łukaszinio » 2 lut 2012, 19:17

Panowie AUTO w początkowej fazie nagrzewania pracuje na małym obiegu płynu chłodniczego (zamknięty termostat) . tj nagrzewnica kabiny oraz blok silnika , więc aby uzyskać szybsze nagrzewanie silnika musieli byśmy zasłonić silnik aby zimne powietrze go nie omywało zabieg ten jest praktycznie nie możliwy to jak ubieranie jeża w pończoche babci :P w pewnym sęsie zasłonięcie chłodnicy trochę pomaga ale. . . jest zawsze jakieś ale, powietrze i tak dostaję sie od spodu samochodu i go studzi. naj efektywniejsze było by zasłonięcie całego włotu w zderzaku co by osloniło silnik przed ingerencją zimnego pow. ale w ten sposob i tak nie uzyskamy dobrego efektu. zaslonięcie ma sens gdy podejżewamy popsuty termostat np zablokował się w pozycji otwartej ,wtedy auto działa na dużym obiegu tj, nagrzewnica , blok , chłodnica płyn w tej sytuacji od samego początku uruchomienia krąży przez chłodnice i jest studzony . chciał bym dodac że termostat zaczyna się otwierać przy temp ok 82 *c a pełne otwarcie ok 89*c oczywiście zależy to od auta tzn pojemności powierzchni chłodnicy. . . itp itd
także uważam że zasłonięcie jest zbytecznym procesem nie wpływającum na temp silnika oczywiście przy sprawnym układzie chłodzenia :P :) .
a jeszcze coś
puznies0 napisał(a):uruchom dmuchawę na gorące powietrze

jest to błędem bo jeśli chcemy aby auto się odpowietrzyło to uruchomiona dmuchawa opuźnia nagrzanie silnika do temp optymalnej pracy przez co tracimy paliwo czas i nerwy bo autko dłużej się nagrzewa .
ALE jak najbardziej
kinki napisał(a): jazda na wyzszych obrotach z pewnoscia przyspieszy proces dogrzewania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez kinki » 2 lut 2012, 19:59

to sie kolega rozpisal :P
łukaszinio napisał(a): w pewnym sęsie zasłonięcie chłodnicy trochę pomaga ale. . . jest zawsze jakieś ale, powietrze i tak dostaję sie od spodu samochodu i go studzi

ale czesc zaslaniasz wiec napewno pomaga. to tak jakbys zalozyl jedna rekawiczke na dlon a druga dlon mial bez rekawiczki. cos pomaga ta jedna rekawiczka choc nadal nie jest ci wystarczajaco cieplo :)
zaslaniasz chlodnice a tym samym zaslaniasz silnik. zaslaniajac chlodnice zaslaniasz glowny dostep powietrza do silnika wiec nie mow ze to nie pomoze, chyba ze ty masz chlodnice w innym miejscu niz wszyscy ... np na dachu ;)
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez scrabi » 2 lut 2012, 22:07

heh. widze że co szkoła to inny tok nauczania. widze sam po sobie ze zasłonieciee chłodnicy zdaje :D egzamin ale tylko wtedy jesli zasłonimy ja całkeim bo czesciowe to guzik daje i tak sie pow. dostaje innymi czesciami zderzaka pod zderzakiem itp.ale nieukrywam że co to daje :D
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez łukaszinio » 3 lut 2012, 20:32

coś tam daje ale tylko w małym procencie. :P
ja chłodnice przeżociłem pod siedzenie pasażera żeby teściowa grzała <dupa>
he he
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez ucze1102 » 3 lut 2012, 20:51

łukaszinio napisał(a):coś tam daje ale tylko w małym procencie

moim skromnym zdaniem daje i to dość dużo, to tak jakbyś w lecie przytkał część chłodnicy tekturą – zakładając to co ty piszesz to nic się nie powinno dziać bo i tak powietrze dostanie się od spodu i będzie studzić chłodnicę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez sps-snipers » 4 lut 2012, 00:42

Z tym zasłonięciem chłodnicy to nie do końca się sprawdza. Jeśli wszystko jest sprawne,to niewiele to da. Zrobić 3-4km przy takiej temperaturze a potem pocisnąć. 323F Ba w moich rękach miała idealne ogrzewanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez łukaszinio » 4 lut 2012, 21:46

ucze1102 napisał(a):moim skromnym zdaniem daje i to dość dużo, to tak jakbyś w lecie przytkał część chłodnicy tekturą ę

tylko że to są całkiem inne warunki pracy w zime od-20 do 90 a latem od 20 do 90 więc jest rożnica . i nie mowimy tu o lecie tylko o poże zimowej gdzie rożnica temperatur jest bardzo duża jak latem.
tak jak napisał sps-snipers jak układ chłodzenia jest sprawny to wszystko działa jak powinno a jak ktoś ma padnięty termostat to tylko tekturka zostaje :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez scrabi » 5 lut 2012, 22:03

ogólnie sprawny ikład chłodzenia nie potrzebuje zakrywania go tektura. :P
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez kinki » 5 lut 2012, 23:24

scrabi napisał(a):ogólnie sprawny ikład chłodzenia nie potrzebuje zakrywania go tektura

a wy nadal swoje
jak przyslonisz chlodnice, przyslonisz tym samym silnik ktory bedzie w mniejszej czesci chlodzony lodowatym powietrzem. dzieki temu szybciej sie zagrzeje i przejdzie na pelen obieg a co za tym idzie, w kabinie bedzie szybciej cieplej
sprawdzone
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez łukaszinio » 5 lut 2012, 23:28

a jeśli na postoju też będzie się wolno grzał to i przesłona nie pooże :P :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez kinki » 5 lut 2012, 23:37

łukaszinio napisał(a):a jeśli na postoju też będzie się wolno grzał to i przesłona nie pooże

no to chyba logiczne
tekturka pomaga jedynie podczas jazdy
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez łukaszinio » 5 lut 2012, 23:44

jeśli układ mamy sprawny to wszystko będzie się nagrzewało tak samo jak i z przesłoną ,skrocenie czasu nagrzewania jest bardzo znikome nieodczuwalne przy sprawnym układzie z tekturką przy takich mrozach czy to na postoju czy podczas jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323