Strona 1 z 1

Błąd 16 i 24 jak naprawić 323F BA GT 2.0V6

PostNapisane: 24 maja 2010, 19:06
przez konrad278
Witam postanowiłem sprawdzić błędy i wyskoczyły te dwa:
16 Czujnik EGR
24 Układ sprzężenia zwrotnego
Dodam ze auto nie równo pracuje na benzynie (po restarcie kompa kilka km jest ok i problem wraca)
Co zrobić z tymi błędami??

Re: Błąd 16 i 24 jak naprawić

PostNapisane: 24 maja 2010, 19:40
przez lesiux
też mam 16-stkę, zaślepiłem egr i jeżdżę dalej, 24 to chyba lambda a to da się wymienić :)

Re: Błąd 16 i 24 jak naprawić

PostNapisane: 24 maja 2010, 20:11
przez sebas0026
sprawdz opornosc EGR musi byc 2.7 Kohm i napiecie przy 0 kPa musi byc okolo 0.8 V a okolo 17 kPa okolo 4.9 V i sprawdz okablowanie. Jaki masz silnik i rok produkcji?

Re: Błąd 16 i 24 jak naprawić 323F BA GT 2.0V6

PostNapisane: 24 maja 2010, 20:14
przez konrad278
2.0 V6 1995 kurde stary ale ja nic nie czaje z tego co napisałes;]Nie wiem nawet gdzie ten EGR;]

Re: Błąd 16 i 24 jak naprawić

PostNapisane: 24 maja 2010, 20:25
przez scheinwerfer
sebas0026 napisał(a):sprawdz opornosc EGR musi byc 2.7 Kohm i napiecie przy 0 kPa musi byc okolo 0.8 V a okolo 17 kPa okolo 4.9 V i sprawdz okablowanie. Jaki masz silnik i rok produkcji?


wartości oporności w BP i KF są takie same?
na wymontowanym EGR jaka oporność powinna być na otwartym zaworze, i jaka na zamkniętym, oraz czy nagar może powodować ze nie zamyka się do samego końca i to niedomknięcie zmieniając oporność daje sygnał do kompa i wyskakuje błąd?

Re: Błąd 16 i 24 jak naprawić 323F BA GT 2.0V6

PostNapisane: 24 maja 2010, 20:38
przez sebas0026
aha to w 2.0 sie inaczej mierzy (powyzej do 1.5) . Egr ma 3 piny od lewej C B A na A-B musi byc okolo 2.7 kilo ohm na A-C ok. 0.5 kilo Ohm na B-C okolo 2.4 kilo ohm calosc dotyczy 0kPa a przy 20 kPa A-b 2.7 k omh A-c ok. 2.7 k omh na b-c 0.1 k ohm. Napiecie na luzie okolo 0.8 V przy jezdzie 2.2 -2.7 V najlepiej to dostac sie do kompa i przylozyc mirnik do pinu drugawtyczka od lewej 4 pin od lewej u dolu. kod 24 sprawdz sonde, napiecie na niej chodzi o prawa glowice RH musisz sprawdzic wtryski, pompe paliwa, przeplywke, czujnik tem. regulator cisnienia, no to nie masz za co sie zabierac jak nie wiesz o co chodzi

Re: Błąd 16 i 24 jak naprawić 323F BA GT 2.0V6

PostNapisane: 24 maja 2010, 20:54
przez konrad278
ok tylko powiedz dlaczego po restarcie jest wszystko ok

Re: Błąd 16 i 24 jak naprawić 323F BA GT 2.0V6

PostNapisane: 24 maja 2010, 20:57
przez sebas0026
ale pozniej znow wracaja? przy odlaczeniu klemy kasujesz bledy i czesc ustawien po przejechaniu kilku kilosow znow sie pokazuja bledy i powracaja ustawienia.

Re: Błąd 16 i 24 jak naprawić 323F BA GT 2.0V6

PostNapisane: 24 maja 2010, 20:59
przez konrad278
no wiec ok ale myśle że zaczne od czyszczenia egr??,,musisz sprawdzic wtryski, pompe paliwa, przeplywke, czujnik tem. regulator cisnienia," wszystko ok

Re: Błąd 16 i 24 jak naprawić

PostNapisane: 24 maja 2010, 21:03
przez sebas0026
scheinwerfer napisał(a):
sebas0026 napisał(a):sprawdz opornosc EGR musi byc 2.7 Kohm i napiecie przy 0 kPa musi byc okolo 0.8 V a okolo 17 kPa okolo 4.9 V i sprawdz okablowanie. Jaki masz silnik i rok produkcji?


wartości oporności w BP i KF są takie same?
na wymontowanym EGR jaka oporność powinna być na otwartym zaworze, i jaka na zamkniętym, oraz czy nagar może powodować ze nie zamyka się do samego końca i to niedomknięcie zmieniając oporność daje sygnał do kompa i wyskakuje błąd?


masz zawor egr 6 pinowy E C A C-E 22Ohm i w pozostalych c-a d-b d-f napiecie na 2 pinach 12V na zalaczonym ON na wlaczonym siniku 14V
F D B
a na innych dwoch ponizej 1V na zalaczonym ON jak i na wlaczonym silniku

Re: Błąd 16 i 24 jak naprawić 323F BA GT 2.0V6

PostNapisane: 24 maja 2010, 21:06
przez sebas0026
konrad278 napisał(a):no wiec ok ale myśle że zaczne od czyszczenia egr??,,musisz sprawdzic wtryski, pompe paliwa, przeplywke, czujnik tem. regulator cisnienia," wszystko ok



jak tak mowisz to nie powinien wystkakiwac blad 24 RH prawej strony. Glownie za blad 24 odpowiada sonda a co za tym idzie wyzej wymienione rzeczy

pozdrawiam

Re: Błąd 16 i 24 jak naprawić 323F BA GT 2.0V6

PostNapisane: 24 maja 2010, 21:22
przez konrad278
A samo uszkodzenie lambdy??

Re: Błąd 16 i 24 jak naprawić 323F BA GT 2.0V6

PostNapisane: 24 maja 2010, 21:37
przez sebas0026
tez moze byc, jaki masz przebieg? masz lpg? grzebales cos przy regulacji wolnych obrotow? przy zaplonie?

Re: Błąd 16 i 24 jak naprawić 323F BA GT 2.0V6

PostNapisane: 24 maja 2010, 21:41
przez konrad278
na blacie 235tysi i lpg od 3 lat...Grzebałem przy regulacji i zapłonie ale to jeszcze(tzn zapłon) dawno i to przed błędami

Re: Błąd 16 i 24 jak naprawić 323F BA GT 2.0V6

PostNapisane: 29 maja 2010, 17:57
przez konrad278
czyszczenie EGR wszystko załatwiło;] do usuniecia;]