Błąd 16 i 24 jak naprawić 323F BA GT 2.0V6
Strona 1 z 1
Witam postanowiłem sprawdzić błędy i wyskoczyły te dwa:
16 Czujnik EGR
24 Układ sprzężenia zwrotnego
Dodam ze auto nie równo pracuje na benzynie (po restarcie kompa kilka km jest ok i problem wraca)
Co zrobić z tymi błędami??
16 Czujnik EGR
24 Układ sprzężenia zwrotnego
Dodam ze auto nie równo pracuje na benzynie (po restarcie kompa kilka km jest ok i problem wraca)
Co zrobić z tymi błędami??
Ostatnio edytowano 24 maja 2010, 20:13 przez konrad278, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
2.0 V6 1995 kurde stary ale ja nic nie czaje z tego co napisałes;]Nie wiem nawet gdzie ten EGR;]
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
sebas0026 napisał(a):sprawdz opornosc EGR musi byc 2.7 Kohm i napiecie przy 0 kPa musi byc okolo 0.8 V a okolo 17 kPa okolo 4.9 V i sprawdz okablowanie. Jaki masz silnik i rok produkcji?
wartości oporności w BP i KF są takie same?
na wymontowanym EGR jaka oporność powinna być na otwartym zaworze, i jaka na zamkniętym, oraz czy nagar może powodować ze nie zamyka się do samego końca i to niedomknięcie zmieniając oporność daje sygnał do kompa i wyskakuje błąd?
- Od: 12 paź 2007, 17:38
- Posty: 123
- Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995
Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001
aha to w 2.0 sie inaczej mierzy (powyzej do 1.5) . Egr ma 3 piny od lewej C B A na A-B musi byc okolo 2.7 kilo ohm na A-C ok. 0.5 kilo Ohm na B-C okolo 2.4 kilo ohm calosc dotyczy 0kPa a przy 20 kPa A-b 2.7 k omh A-c ok. 2.7 k omh na b-c 0.1 k ohm. Napiecie na luzie okolo 0.8 V przy jezdzie 2.2 -2.7 V najlepiej to dostac sie do kompa i przylozyc mirnik do pinu drugawtyczka od lewej 4 pin od lewej u dolu. kod 24 sprawdz sonde, napiecie na niej chodzi o prawa glowice RH musisz sprawdzic wtryski, pompe paliwa, przeplywke, czujnik tem. regulator cisnienia, no to nie masz za co sie zabierac jak nie wiesz o co chodzi
- Od: 20 lut 2007, 23:59
- Posty: 183
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.
ok tylko powiedz dlaczego po restarcie jest wszystko ok
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
no wiec ok ale myśle że zaczne od czyszczenia egr??,,musisz sprawdzic wtryski, pompe paliwa, przeplywke, czujnik tem. regulator cisnienia," wszystko ok
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
scheinwerfer napisał(a):sebas0026 napisał(a):sprawdz opornosc EGR musi byc 2.7 Kohm i napiecie przy 0 kPa musi byc okolo 0.8 V a okolo 17 kPa okolo 4.9 V i sprawdz okablowanie. Jaki masz silnik i rok produkcji?
wartości oporności w BP i KF są takie same?
na wymontowanym EGR jaka oporność powinna być na otwartym zaworze, i jaka na zamkniętym, oraz czy nagar może powodować ze nie zamyka się do samego końca i to niedomknięcie zmieniając oporność daje sygnał do kompa i wyskakuje błąd?
masz zawor egr 6 pinowy E C A C-E 22Ohm i w pozostalych c-a d-b d-f napiecie na 2 pinach 12V na zalaczonym ON na wlaczonym siniku 14V
F D B
a na innych dwoch ponizej 1V na zalaczonym ON jak i na wlaczonym silniku
- Od: 20 lut 2007, 23:59
- Posty: 183
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.
konrad278 napisał(a):no wiec ok ale myśle że zaczne od czyszczenia egr??,,musisz sprawdzic wtryski, pompe paliwa, przeplywke, czujnik tem. regulator cisnienia," wszystko ok
jak tak mowisz to nie powinien wystkakiwac blad 24 RH prawej strony. Glownie za blad 24 odpowiada sonda a co za tym idzie wyzej wymienione rzeczy
pozdrawiam
- Od: 20 lut 2007, 23:59
- Posty: 183
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.
A samo uszkodzenie lambdy??
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
na blacie 235tysi i lpg od 3 lat...Grzebałem przy regulacji i zapłonie ale to jeszcze(tzn zapłon) dawno i to przed błędami
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
czyszczenie EGR wszystko załatwiło;] do usuniecia;]
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości