Napinacz hydrauliczny paska rozrządu-poszukuje instrukcji montażu

Postprzez Don Gregorio » 2 lis 2009, 15:45

Hej
Czy mógłby ktoś napisać dokładnie jak i co w jaki sposób montować aby rozrząd grał jak trzeba? Na forum nic nie ma o napinaczu hydraulicznym a bardzo potrzebuje tych informacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez Borys » 3 lis 2009, 15:04

A na schematach rozrządu patrzyłeś czy tego nie ma?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Don Gregorio » 3 lis 2009, 15:30

Na schematach nie jest wytłumaczne w jaki sposob montuje sie hydronapinacz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez gregorius 323 F » 3 lis 2009, 19:30

Obrazek

Ściskasz napinacz np w imadle aż dolny otwór zgra się z otworem w sztyfcie napinacza następnie wtykasz w otwór nr 16 bolec np wiertło o średnicy 1,6 mm i tak zabezpieczony napinacz montujesz lekko śrubę nr 12 na swoje miejsce.
Później sprawdzasz czy znaki na rozrządzie odpowiednio się zgrywają montujesz drugą śrubę napinacza niżej dociskasz obydwie wyjmujesz bolec robisz 2 obroty wałem i sprawdzasz czy znaki się schodzą i to by było na tyle.

Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Don Gregorio » 3 lis 2009, 20:46

no ok A jeśli znaki się nie zgrywają to jak postępujemy z napinaczem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez gregorius 323 F » 3 lis 2009, 20:54

Ale gdzie znaki ci się nie zgrywają – na wałkach i wale korbowym ???

Bo tylko te znaki mają się zgadzać tj wg powyższego rysunku 10 11 i 11 którego nie widać – prawy górny rog zdjęcia.
Te znaki muszą się zgrywać.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Don Gregorio » 3 lis 2009, 21:04

No ustawiam znaki robię 2 obroty i okazuje sie że nie zgrywaja to co wtedy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez gregorius 323 F » 3 lis 2009, 22:43

Czy zaczynasz zakładać pasek odwrotnie do obrotu zegara tj zaczynasz od wału korbowego następnie rolka potem pierwsza głowica druga głowica wstępnie napinacz i na koniec rolka prowadząca G1razem ze śrubą.Na koniec puszczasz napinacz i powinno być ok

To ma duże znaczenie bo w momencie złego montażu i puszczenia napinacza rozrząd może się przestawić.

Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Don Gregorio » 4 lis 2009, 08:03

Czy napewno w tej kolejnosci? A czy nie czasem G1 zakłada sie przed ułożeniem paska?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez gregorius 323 F » 4 lis 2009, 11:57

Kolego na pewno w tej kolejności zakładasz pasek jeżeli są problemy z poprawną synchronizacją rozrządu.

Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Don Gregorio » 4 lis 2009, 14:07

Wiec tak
Ustawiam znaki zakładam pasek zaczynając od wału korbowego potem rolka potem dwie głowice zakładam wstępnie napinacz potem rolka G1 robię dwa obroty wałem jesli znaki sie zgrywają to dociągam śruby napinacza i odbezpieczam go wyjmując zawleczkę
Dobrze zrozumiałem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez gregorius 323 F » 4 lis 2009, 18:57

Tak dobrze to skumałeś kolego ale przed obrotem zgodnie z ruchem wskaz zegara musisz już odbezpieczyć napinacz.

Powodzenia i pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Don Gregorio » 4 lis 2009, 19:08

czyli na odbezpieczonym napinaczu robię 2 obroty po czym dociągam jego śruby?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez gregorius 323 F » 4 lis 2009, 19:40

nie nie wszystko przed obróceniem ma być dokręcone na maxa.

Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Don Gregorio » 4 lis 2009, 19:50

a no tak Już zrozumiałem wszystko :D
dzięki wielkie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323