Strona 1 z 5
Problemy z wolnymi obrotami, szarpaniem i przyśpieszaniem [323F BA KF] – dyskusja wspólna

Napisane:
3 lut 2004, 19:26
przez arcik
Witam, stałem się szczęśliwym posiadaczem kolejnej mazdki, tym razem 323F 2.0 V6. Jak tylko stopniał śnieg, postanowiłem potestować nowy nabytek i zauważyłem, że na pierwszym lub drugim biegujak mu fajnie przydepnę, w okolicy 4000 obr pojawia się taki minimalny spadek mocy(coś jak dziura w gazie), a od 4500/5000 obr już dalej jest normalne przyspieszenie.
Wie ktoś może, czym to może być spowodowane?
Pozdrowionka
EDIT by Marek: temat powstaje z połączenia kilku innych o tej samej tematyce.
Polecam też lekturę bliźniaczego tematu w dziale Z5 czy też B3/BP

Napisane:
3 lut 2004, 20:10
przez makben
Sprawdź ciśnienie pompy paliwa.

Napisane:
3 lut 2004, 21:29
przez Paweł
Sprawdz działanie VRIS (poszukaj na forum).

Napisane:
3 lut 2004, 22:19
przez xXx
VRIS- nie działają
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
4 lut 2004, 00:28
przez GrzegorzSz
VRIS'y sprawdzisz po kodach bledow z PCM. Jak ich nie bedzie – zdejm kolektor wlotowy i dokladnie wyczysc – tez chyba bylo na ten temat na forum. Sa to 2 podstawowe korki do ustalenia awarii tego typu.
Jest tez podobno blad w PCM w starych rocznikach, ale ja jakos sie z tym nie spotkalem, mimo ze pare autek tego typu przeszlo przez moje rece.

Napisane:
5 lut 2004, 19:52
przez arcik
Halo, dzięki za szybkie odpowiedzi, ale i tak nie bardzo wiem o czym piszecie (jakieś VRIS, PCM...)

nie jestem niestety mechanikiem, a o V6 to już w ogóle nie mam pojęcia. Chyba zostanie mi jechać na serwis
Jeszcze raz dzięki i pozdrowionka.

Napisane:
5 lut 2004, 21:36
przez xXx
Silniki V6 mazdy posiadają układ komór rezonansowych połączonych z przepustnicami, a te oto przepustnice to są właśnie Vris-y. U Ciebie pierwszy Vris włącza sie przy 4000 obr/min, a drugi włącz sie przy 5000 obr/min a co z tym idzie czuć wyraźne przyśpieszenie, jakby kopnięcie, które to szczególnie odczuwalne jest przy 5000 obr/min. Jeżeli u Ciebie nie czuc takiego kopnięcia to znaczy, że z Vris-ami jest cos nie tak i należy to sprawdzić, a mozna to zrobic przez odczytanie kodów błędów jakie emituje ECU czyli komputer samochodu. innym sposobem na sprawdzenie działania jest metoda wizualna. Z tyłu silnika, za kolektorem ssącym widać taki dwie dźwigienki, które jak wspomniałem wcześniej przy 4000 oraz 5000 obr/min powinny sie poruszyć, a jezeli nie poruszają sie to znaczy że cos jest z nimi nie tak, a wtedy pozostaje tylko odczytać błędy komputera.

Napisane:
5 lut 2004, 22:52
przez Paweł
Zrob tak, jak pisze PatrykK, z jedna (merytoryczna) uwaga, ze VRIS to nazwa calego systemu "Variable Resonance Induction System". Tak wiec przepustnice nazywalbym tylko przepustnicami lub zastawkami, etc.
Pozdrawiam.

Napisane:
9 lut 2004, 18:13
przez arcik
Oooooo, to jest konkretna i wyczerpująca odpowiedz, dzięki serdeczne szczególnie dla ciebie PatrykK, teraz wiem co robić. Pozdrowionka

Lecę Ci browary na pierwszym lepszym spocie.

Napisane:
9 lut 2004, 19:26
przez xXx
No, browarek to jest to.......służę pomocą


Napisane:
10 lut 2004, 00:45
przez Smirnoff
A w ogóle to sprawdź czy masz te VRISy podłączone... Fakt, mozesz przedtem odczytać błędy DTC czyli kody błędów, które odczytasz w oparciu o odpowiedni "czytnik" czyli diodę i rezystor podpięty do styków FEN i B+, przy zmostkowanych stykach TEN i GND. Po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu dioda wymiga błedy w oparciu o co będziesz mógł zweryfikować nie tylko VRISy ale tez inne elementy. Jesli masz MX3 z USA, to masz kontrolke Check Engine, wiec wtedy czytnik jest zbędny, bo po zmostkowaniu TEN I GND kontrolka check engine wykrzyczy wszystko na tacho.
Weź pod uwagę, ze fakt przymulenia wcale nie musi pochodzić od VRISów. Skoro powyzej 4500 idzie ładnie, to nie sądzę osobiście, zeby to zmulenie było zasługą VRISów, ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Ja bym jeszcze zweryfikował stan takich elementów:
1)swiece
2)kable
3)kopułka
4)palec
5)moduł
6)filtr paliwa
7)filtr powietrza
8)pompa paliwa
9)wtryski
No ale moze mysle troche na wyrost...
Pozdrawiam.
Smirnoff
PS
Kody DTC odpowiedzialne za VRISy: 41 –> VRIS #1, 46 –> VRIS #2

Napisane:
13 lut 2004, 00:21
przez arcik
Noooo, panie Smirnoff, za to to już będzie flaszeczka (nie jedna z pewnością) łykniemy ją razem z PatrykKiem i oczywiście z całą resztą mazdowiczów, jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Narazie mazdka stoi u lakiernika, ale jak tylko ją odbiorę to się za te przyspieszenie wezmę. Pozdrowionka

Napisane:
13 lut 2004, 01:16
przez Smirnoff
Nie ma sprawy, flaszeczke zawsze mozna zmontować – byleby było co opijac – np naprawioną usterkę czy cóś, bo picie bez okazji podobno jest pijaństwem....


Napisane:
13 lut 2004, 10:48
przez xXx
Jednym słowem na spocie pijemy

Napisane:
14 lut 2004, 15:47
przez Smirnoff
A ciekawe jak bedziemy wracać


Napisane:
14 lut 2004, 18:45
przez Paweł
Jak to jak? Zygzakiem.

Napisane:
15 lut 2004, 12:20
przez xXx
Laweta

??

Napisane:
15 lut 2004, 12:25
przez Globy
Kobieta?

Napisane:
15 lut 2004, 12:27
przez xXx
Globy, Tobie to tylko kobitki w głowie...he he.
Szarpanie, dławienie, brak mocy [BA KF]

Napisane:
21 lis 2008, 13:27
przez marucha83
witam jestem nowy na forum zakupilem wczoraj mazde 323f 2.0 v6 24v z 1994roku
przebieg 149 tys sprowadzony z niemiec pierwszy wlasciciel serwisowany w mazdzie
poblem iest taki ze ta mazda nie ma mocy na jedynce i dwujce jedzie jak mój kadet 1.3 w gazie i do tego strasznie szarpie jak by sie dlawila macie jakies pomysly co to morze byc z góry dzieki