Problemy z wolnymi obrotami, szarpaniem i przyśpieszaniem [323F BA KF] – dyskusja wspólna

Postprzez ghostfaceone » 3 kwi 2010, 11:33

Popatrz na rurę dolotową u mnie wyglądała w porządku na pierwszy rzut oka a jak pomacałem to się okazało że pól ręki od spodu bym włożył ....objawy to problemy z odpalaniem i właśnie takie dławienie się auta czasem baaaaardzo duży spadek mocy ...przynajmniej u mnie tak było
205 ----> E36 -----> 323f
Obrazek
Obrazek
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#626802 Moja kochana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 11:25
Posty: 145
Skąd: Kraków
Auto: 323f 1.8 DOHC 16v 91r/BA GT V6

Postprzez mirzyg » 8 kwi 2010, 12:27

doszedłem do tego co było przyczyną dławienia sie przy 2 tyś obrotów <cisza> FILTR PALIWA <serduszka> ,wymieniony i madziocha idzie jak buża <czarodziej> Także ludziska niezapominać o tym filterku i uwaga na ręce przy wymianie <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez mirzyg » 28 maja 2010, 18:40

POMOCY ...po wymianie filtra paliwa miałem dwa dni spokoju,objawy dławienia powróciły na dodatek zaczęły spadać wolne obroty i jeszcze aparat zapłonowy zaczyna szwankować,poprostu nie reaguje na zmiane położenia,kręce przód-tył i nic,zero reakcji na silniku,jeszcze troche i szlak mnie trafi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez Rocca » 31 paź 2010, 16:52

Szanowni koledzy mam pytanie czy ktoś z was miał problemy z madzią takie jak nierówna praca na małych obrotach czy szarpanie przy przyśpieszaniu i po zdjęciu nogi z gazu. Auto ma podobne problemy jak by czasami mnie pracowało na wszystkich 6 cylindrach czy może być to aparat zapłonowy?
Dzięki za odpowiedzi.
608021691
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2006, 17:48
Posty: 22
Skąd: Tomaszów Maz
Auto: Mazda 3 2.0 CD 08r SPORT i 3 2.0 Benzynka 07r SPORT

Postprzez kosa1061 » 31 paź 2010, 17:12

Świece wymieniłeś? Kable?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 12:06
Posty: 52
Skąd: Zarszyn
Auto: Mazda 323F BA 1.5 r.95

Postprzez sly » 5 lis 2010, 19:45

mam podobnie jak kolega tylko ze zmienilem siewce kabli jeszcze nie.
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez mirzyg » 10 lis 2010, 22:12

a u mnie jest tak że pomiędzy 2 a 3 tyś dławi sie przy ostrzejszym ruszaniu,mechanik naciągnął mnie na przepływke ale to nic nie dało,wymienili mi cewke w aparacie (też nic),wymieniłem rure dolotową powietrza bo była pęknięta,też nic ,oczywiście świece nówki noi nic, dalej sie dławi.Szlag mnie niedługo trafi...na światłach to dopiero wstyd,ruszam jak dziadek<lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez Aju » 11 lis 2010, 04:07

Filtr paliwa kiedy wymieniałeś?
Koszt jakieś 35zł.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez ucze1102 » 11 lis 2010, 09:59

u mnie występuje podobna sytuacja mianowicie na zimnym silniku przy ruszaniu potrafi bardzo szarpac ale nie zawsze i trawa to tylko chwilę, gdy silnik się rozgrzeje jest wszystko ok. Raz czy dwa razy podobna sytuacja zdarzyła się na rozgrzanym silniku po przejechaniu znacznego dystansu, ruszając ze świateł przypadkowo prawie zdusiłem silnik ale się pobrał, przy drugim biegu na granicy 3000 obr zaczeło się szarpanie tak samo 3 bieg, po przegazowaniu wszystko wracało do normy. świece i kable nowe, niewielkie peknięcia na dolocie, jak zakleje to dam zna czy coś pomogło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez sly » 15 lis 2010, 17:34

mi szarpie ale mysle ze to aparat zaplonowy mi przy peknieciu straszznie obroty falowaly ale zakleilem i jest ok obroty trzyma swietnie
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez bobi07 » 16 lis 2010, 11:21

Rok temu wymiana świec i przewodów + nowa kopułka i palec pomogła.

Aby nie inwestować kasy w ww rzeczy od dłuższego czasu szperam po necie i przepytuje każdego silnikowca którego spotkam, a u mnie w pracy jest ich sporo. Powiedzieli że ponowna wymiana pomoże na te objawy ale nie trzeba wymieniać tego co roku. Jeżeli autko na gaz to raz na 2 lata wystarczy.

Polecili swoje domowe sposoby na taka przypadłość przewody pokryć lakierem bezbarwnym – o ile są przebicia. Kopułka + palec oczyścić.

Mi to pomogło, ale uwagi odnośnie filtra paliwa i powietrza jak to nie pomoże warte sprawdzenia.
bobi07
 

Postprzez mirzyg » 21 lis 2010, 13:44

Co ciekawe jak wymieniłem filtr paliwa to miałem spokuj <serduszka> ale nie na długo <płacze> bo po trzecim ruszeniu dławienie wróciło zpowrotem <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez dzinglu1 » 22 lis 2010, 20:46

mialem podobny problem jak autor postu i okazalo sie ze silniczek krokowy jest do wymiany
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2007, 21:31
Posty: 5
Skąd: Łomża

Postprzez arturd » 24 lis 2010, 10:30

Co za brednie z tym pokrywaniem kabli lakierem bezbarwnym! jak kable mają przebicie to w układach zapłonowych z cewką w aparacie a tak jest u Ciebie, cewka poleci migiem i oprócz kabli ,masz do wymiany cewkę jak nie cewkę i moduł, czyli koszt drugiego aparatu.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez jaaco » 24 lis 2010, 13:40

Podepne się pod temat skoro już mowa o cewkach.
Cyka mi w głośnikach i częstotliwość tego cykania zależy od obrotów, czy to może być wina cewki?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez Pioteq25 » 24 lis 2010, 17:34

jaaco napisał(a):Podepne się pod temat skoro już mowa o cewkach.
Cyka mi w głośnikach i częstotliwość tego cykania zależy od obrotów, czy to może być wina cewki?

Bardziej szczotek alternatora :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez ucze1102 » 2 gru 2010, 23:13

ucze1102 napisał(a):u mnie występuje podobna sytuacja mianowicie na zimnym silniku przy ruszaniu potrafi bardzo szarpac ale nie zawsze i trawa to tylko chwilę, gdy silnik się rozgrzeje jest wszystko ok. Raz czy dwa razy podobna sytuacja zdarzyła się na rozgrzanym silniku po przejechaniu znacznego dystansu, ruszając ze świateł przypadkowo prawie zdusiłem silnik ale się pobrał, przy drugim biegu na granicy 3000 obr zaczeło się szarpanie tak samo 3 bieg, po przegazowaniu wszystko wracało do normy. świece i kable nowe, niewielkie peknięcia na dolocie, jak zakleje to dam zna czy coś pomogło.


hmm dolot uszczelniony (nawet się nie spodziewałem że jest w tak fatalnym stanie) i póki co jest wszystko ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez waldii » 2 gru 2010, 23:46

jesli szarpie miedzy 2 a 3kobr to niestety cewka lub wytarta sciezka w czujniku polozenia przepustnicy.W drugim wypadku bedzie blad w kompie(chyba 12,nie pamietam dokladnie)a w pierwszym zero bledow ;) Cewke tez nalezy kupic "dobra".Jezeli kupicie nowa taniej niz za 230zl tzn,ze nie warto wymieniac ;)
waldii
 

Postprzez morgan 323C » 28 mar 2011, 16:29

Witam Wszystkich. Również mam takie problemy. Elektryk wymienił mi Świece, kable prowadzące z aparatu zapł do świec oraz niekompletny aparat zapłonowy ponieważ nie wymienił cewki z powodu trudności z dostaniem jej z hurtowni. Szarpanie ustało ale na luzie, na wolnych obrotach obroty nie są stabilne, zdarza się że gaśnie w jeździe gdy dojeżdżam do skrzyżowania redukując bieg i mam wtedy problem z odpaleniem go. A gdy zgaśnie co najmniej 5 razy kręciłem kluczykiem by załapał.
Nierówna praca silnika jest zarówno na benzynie jak i na gazie. Czekam na cewkę ale i silniczek krokowy dzisiaj jeszcze poczyszczę. Pozdrawiam.
morgan 323C
 

Postprzez Lutek » 31 paź 2012, 16:15

hej tak jak w temacie podczas jazdy pojawiła mi się dziury w obrotoach tj koło 3 tys obrotów i 4,5 , temat wyglada tak myślałem na początku że to wina pompy paliwa bo raz mi braklo paliwa i że zatarłem pompe ale to nie to bo wymieniłem pompkę i dalej to samo, a co najdziwniejsze przyuważyłem że na zimnym silniku tego nie ma wkręca się ładnie na obroty , ale bardzo mocno nie butuje na zimnym bo się boje żeby nie zajechac silnika bo świeżo po kapitalce dopiero około 4 tys przejechane mam , teraz pytanie do was co to może być ??

Wygląda to tak że naciskam pedał gazu (na każdym biegu) wiadomo na 1,2,3 najbardziej odczuwalna bo największe odejscie leci do około 3 tys jest taka dziura ze aż zarzuci cała budą i później znów leci pożadnie az wgniata w fotel do 4,5-5 tys to samo dziura i później leci do odcinki pięknie, nie chce wymieniąc wszystkiego po koleji podejrzewam że to przepływka, ale nie wiem sam prosze o pomoc z góry dziękuje :)
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 18:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323