Problemy z wolnymi obrotami, szarpaniem i przyśpieszaniem [323F BA KF] – dyskusja wspólna

Postprzez Hazu » 31 paź 2012, 16:49

U brata pomogła wymiana sond lambda.
Do swojego też kupiłem, jak tylko będę miał chwilę to wymienię, bo objawy ma podobne.
Aparaty zapłonowe już przerobione na xedosowe.

W jednym i drugi m przypadku wyświetlały się błędy sond.
Jeżeli błędów brak to może warto się przyjrzeć aparatowi zapłonowemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Lutek » 31 paź 2012, 16:51

no własnie apropo błedów to wyskoczył 1 z egrem to wiem bo mam odpięty a drugi to regulator ciśnienia paliwa bodajże bład 25 , co mnie zaciekawiło ... z sondami błedów nie było żadnych...
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 18:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez Hazu » 31 paź 2012, 16:59

U brata błędy wyskakiwały od dawna, ale twierdził, że mu mało pali.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Lutek » 31 paź 2012, 17:05

ja po remoncie mam silnik i po przekładce , pali mi caly czas tak samo trasa 8L , Miasto 9-9,5 zależy od jazdy bardzo jej nie przegrzewam od czasu do czasu tam poleci sobie ale zawsze spokojnie, co do spalanie wątpie by to była wina sondy ja osobiście obstawiałbym przeplywkę albo wtryski albo może ten aparat , gdzieś tam na Palcu przerwy no nie wiem sam a nie chce zmieniać wszystkiego po koleji... dlatego szukam pomocy
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 18:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez Hazu » 31 paź 2012, 18:37

Jeżeli sondy sprawne (spalanie o tym nie świadczy), to drugim elementem najbardziej awaryjnym jest aparat moduł zapłonowy i cewka.
W czasie tych przymuleń zwróć uwagę na licznik obrotów, jeżeli skacze, wiesza się, to moduł może być uszkodzony jeżeli licznik jest OK to cewka może być uszkodzona.

Jeżeli potrzebował byś, to mam aparat zapłonowy ze sprawnym modułem a uszkodzoną cewką (silnik odpala ale nie wchodzi na obroty)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Lutek » 31 paź 2012, 19:26

jutro bede jechal mazda to zerkne jak to sie zachowuje dokładnie i dam znać, ale dziwne jest to że na zimnym silniku tego nie zauwazyłem i jak jade pomału toznaczy rownomiernie dodaje gazu to tego tak nie czuc i ładnie przechodiz przez ta dziurę, zauwazalne to jest jak sie depnie na full to wiadomo ta dziura się robi ewidentna az tak ze ruszy cala budą i pozniej mega przyspiesza i znow mniejsza dziura kolo 4,5 i pozniej juz leci do końca ładnie... moze faktycznie ten aparat jest kolega tu z forum porozmawiam z nim ma kfa i mieszka nie daleko mnie moze podmienimy i zobaczymy czy to to...
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 18:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez Hazu » 31 paź 2012, 19:44

Skoro na zimnym jest dobrze to większa szansa ze to wina sondy lambda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Lutek » 31 paź 2012, 20:34

jutro to dokładnie sprawdzę bo nie mam sie jak temu przyjzec bo zawsze pomału bo z dzieckiem jeżdze małym wiec nie gazuje ale jutro cos podziałam i bede widział dokładnie jak to wygląda.. to napisze co i jak
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 18:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez luki_92_92 » 31 paź 2012, 23:34

Jak na zimnym git a na ciepłym taki objaw to sprawdź aparat bo też tak miałem, na zimnym igła a jak się zagrzał to szarpało, przestawało reagować na pedał gazu momentami itp. aż się zatrzymało w trasie i już nie odpaliło :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Beny » 1 lis 2012, 10:19

poszukaj kogoś w Rzeszowie i poproś o podmianę aparatu.Masz tam kilka kf w okolicy.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Lutek » 1 lis 2012, 10:24

no tak zrobię nie mam wyjścia przynajmniej jedno wyeliminuje jak podmiankę zrobię, no nic dzięki za pomoc, bede informował na bieżąco co z tematem by później inni mieli łatwiej.
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 18:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez Arczi11 » 15 sty 2013, 19:45

Witam mam mazdę 323f 2,0 v6 144 km. i jak na taki silnik po winien zrywać asfalt a rozpędza się dopiero tak od 3,5 a 4tys. nie wiem co jest nie tak proszę o pomoc czy to może byc wina przepłymowierza ? jak go odpiołem to silnik nie zgasł tylko tak jak by spadły obroty.jeszcze raz prosze o pomoc. Pozdrawiam
Arczi11
 

Postprzez rider143 » 15 sty 2013, 21:31

Zamiast odpinać poszczególne elementy sprawdź błędy w sterowniku, zrób reset, sprawdź ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, ustawienie rozrządu oraz kompresję, stan filtra powietrza, szczelność/drożność dolotu/wydechu. W jakim stanie są świece zapłonowe? Na jałowym silnik pracuje równo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Skrecikkk » 15 sty 2013, 22:03

możę hamulce sie zapiekły i trzymają i słabo sie rozpędza ? heh :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2011, 17:02
Posty: 72
Skąd: Dębica
Auto: Madzia 6 GG 2003 :) 2.0 ;o

Postprzez KoDeR76 » 15 sty 2013, 22:32

Moja fał szóstka w okolicach 3,5 -4 już trochę zwija asfalt, a w zasadzie śnieg jak na razie :–)
Początkujący
 
Od: 14 sty 2013, 21:24
Posty: 10
Auto: mazda 323f 2.0 v6 24v 1996 rok

Postprzez Arczi11 » 16 sty 2013, 03:15

chamulce to na pewno nie. bo powinny piszczeć a po przekroczeniu 4 tysięcy obrotów to już jedzie tak jak powinna.
Arczi11
 

Postprzez KoDeR76 » 16 sty 2013, 16:05

Filtr powietrza zapchany, ale skoro ma pałera od 4 tys to raczej nie. Nie wiem co to może być
Początkujący
 
Od: 14 sty 2013, 21:24
Posty: 10
Auto: mazda 323f 2.0 v6 24v 1996 rok

Postprzez Rudolf21 » 16 sty 2013, 19:04

Może gubi gdzieś iskre? Mam identyczny problem tylko że w 1.5
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2012, 17:04
Posty: 67
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition

Postprzez Arczi11 » 17 sty 2013, 01:46

jak to gubi iskre nie rozumiem ? normalnie chodzi tak tylko tak jak by na początku nie miał siły ciągnie dopiero od 4 tys obrotów
Arczi11
 

Postprzez łukaszinio » 17 sty 2013, 12:43

jak filtr pow zapchany to go wymień zaczyna się od najprostszych i najtańszych rzeczy szukanie usterki
po co od razy zagłębiać się w skomplikowane usterki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323