Strona 1 z 2
remont silnika

Napisane:
22 lip 2008, 21:52
przez djad
Witam wszystkich. Jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 323f jak w temacie, zreszta nie pierwszej mojej mazdy (najpierw żaba z otwieranymi ślepiami, poźniej BA ale 1,5, następnie 2.0 i wreszcie ostatnia także 2.0 ale z wyposażeniem, jakiego szukałem). Mój problem polega na tym, że muszę przyszykować się na pogrzebanie w silniku, ponieważ moja madzie (mimo małego przebiegu 80 tys – pewne) charakteryzuje się dość dużym apetytem na olej. czytając forum dowiedziałem się, że to normalne, ale nie w takich ilościach – mianowicie 10 L/10tys km. z tego co wywnioskowałem raczej nie są to pierścienie. stawiam na uszczelniacze, ale jak będę rozbierał silnik sprawdzę i pierścienie. moje domniemania opierają się na tym, że dość duże ilości oleju widoczne są w górnej części silnika. kolektor dolotowy, przepustnica, świece, wszędzie jest olej. silnik jest suchutki i nigdzie nie widać najmniejszej kropli oleju. silnik zakopci sobie rano przy rozruchu. Z waszą pomocą chciałbym odnaleźć gdzieś instrukcję do tego silnika. Szukałem chyba wszędzie pod mazda 323, 626, fordem probe i nie mogę sobie poradzić. Proszę o pomoc i ew. opinie

Napisane:
22 lip 2008, 21:58
przez sps-snipers
Daj se spokoj xchłopie.Mi po remoncie z5 pije 1l/800 km i co ma si epociąć?? Raczej nie ,dolewam i jezdze i tobie tez tak radze chyba ,ze ci zbywa 4 tys bo za tyle zrobisz właściwy remont v6
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
22 lip 2008, 22:26
przez michi
djad podejrzewam że przy takim zużyciu oleju same uszczelniacze nie wiele pomogą, raczej będą to również pierścienie, a może i coś jeszcze
Przeglądnij sobie relację waldiego z remontu KF-a właśnie


Napisane:
22 lip 2008, 22:43
przez wojciechhh
Mi remont pomógł, a brał mi do 3l oliwy na 1000km:) fajnie było. A wymieniłem uszczelniacze, pierścienie i czywiście inne rzeczy były robione jak przy porządnym remoncie. A niedawno spotkałem kolesia co sprzedał ją, temu co mi sprzedał. I ja miałem 172tys przebiegu, a on mówił jak sprzedawał to było 320tys:P.

Napisane:
22 lip 2008, 23:50
przez Bartek1986
sps-snipers napisał(a):Daj se spokoj xchłopie.Mi po remoncie z5 pije 1l/800 km i co ma si epociąćpytajnik
a Ty przypadkiem nie sprzedałeś tej " idealnej " 323?

Napisane:
23 lip 2008, 07:34
przez sps-snipers
Bartek1986 napisał(a):a Ty przypadkiem nie sprzedałeś tej " idealnej " 323?
a co ty od niej chcesz

za 1,5 tygodnia idzie na operacje (rozrzad,sprzedgło,przegub,zawiecho)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
23 lip 2008, 08:58
przez strOOs
Bartek1986 robi sie idealniejsza – teraz pisze ze pali 1l na 800km, poltora tygodnia temu bylo 1l na 900km


Napisane:
23 lip 2008, 18:11
przez djad
fajnie, że można liczyć na wasze opinie – dzięki ale mam zamiar także wyrzucić dół silnika jak będę grzebał. z tego co patrzyłem i orientowałem się nie będzie tak źle. wyniesie mnie to ok 1000 zł. (mam duże upusty w IC). najlepsze jest to, że nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji do tego silnika (danych) wiec proszę o pomoc. instrukcji naprawy do kf na forum też nie widze


Napisane:
23 lip 2008, 19:16
przez Adaś
djad remont silnika V6 na oryginalnych częściach (na innych długo nie pojeździsz bo nie ma dobrych zamienników) to wydatek ok 3000 na części. Same pierścienie olejowe kosztują 1200zł
djad napisał(a):wyniesie mnie to ok 1000 zł. (
powodzenia

remont mojej kosztował 5500


Napisane:
23 lip 2008, 20:48
przez djad
przyznaje ze pierscienie staram sie wykluczyć. jak bedą sciagniete glowiczki to zrobie probe szczelnosci. dalej uwazam że dół silnika wydaje się ok. ale się zobaczy w dalszym ciągu poszukuje instrukcji....bo nie zaczne bez niej, a mam taka sama madzie jak ty Adam, z oryginalnym pakietem spoilerów i oryginalnymi 16-tkami

Napisane:
23 lip 2008, 22:09
przez waldii
djad
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52578
djad napisał(a):sprawdzę i pierścienie
ciekawe jak
djad napisał(a):z tego co patrzyłem i orientowałem się nie będzie tak źle. wyniesie mnie to ok 1000 zł. (mam duże upusty w IC).
tak jak kazdy czyli 38procent.Nie zmienia to faktu,ze na czesciach z IC mozesz sobie krzywde tylko zrobic

Jesli pierscienie to RIK lub podobny zamiennik ale nie pamietam jaki.Zadzwon do
www.carspeed.pl To nasz klubowy kolega.Prowadzi sprzedaz czesci i jesli gdzies takiej dorwiesz to stawiam piffko.Ja za czesci firmowe zaplacilem ok.1200zl lacznie z panewkami wiec warto.A jesli chcesz rozbierac silnik i nie wymienic pierscieni to ja zycze zdrowych wesolych swiąt

Za jedna robota i masz swiety spokoj.Moj KF od wymiany do wymiany łyknął litr oleju czyli 100ml na tysiat km.A silniczka nie oszczedzam.Powodzenia

Napisane:
23 lip 2008, 23:38
przez qbass
Przez same uszczelniacze, to brałby max 0.3l/1000, a nie 1 litr
Do wymiany masz pierścienie.

Napisane:
24 lip 2008, 19:54
przez djad
mam zamiar zrobic to bez wyciagania silnika. rozkręcając silnik od dołu i od góry jestes w stanie wyciągnąć tłoki do góry. jesli chodzi o fotorelacje to jest super ale brakuje mi nadal instrukcji silnika, ponieważ jak rozkręcę silnik to chciałbym go skręcić na odpowidnie momenty, zeby sie nic nei przytarlo.....tez mam zamiar robic zdjecia wiec pewnie zapodam ...

Napisane:
24 lip 2008, 22:12
przez waldii
djad napisał(a):mam zamiar zrobic to bez wyciagania silnika
uuuu ambitny plan.Mysle,ze bedzie bardzo ciezko a nawet,ze sie nie da.Te wszystki zakichane srubki i te sprawy,masakra dojscie.A najgorzej to z rozrzadem bedzie oraz z jego płyta laczaca obie glowice.To jest ciezko na zewnatrz poskladac a nie wyobrazam sobie tego w szczelinie 5cm.robic.Wyciagaj grata,roboty nie ma duzo jedynie wyciagarka potrzebna.A co do momentow zapytaj BRII,on ma ciekawe lekturki.

Napisane:
24 lip 2008, 22:43
przez qbass
djad napisał(a): rozkręcając silnik od dołu i od góry jestes w stanie wyciągnąć tłoki do góry
Ja jestem

Jednak latwiej dzialac na wyjetym silniku.

Napisane:
24 lip 2008, 23:29
przez strOOs
szczegolnie w przypadku rozmiarow V'ki.
Jakbys mial Z5 to moze bys to zrobil wszystko jakos..

Napisane:
30 lip 2008, 18:19
przez djad
a ma ktos jakiegos rozbitka v6 zebym klime odkupil...?

Napisane:
31 lip 2008, 16:04
przez Jacek176
Adaś napisał(a):djad remont silnika V6 na oryginalnych częściach (na innych długo nie pojeździsz bo nie ma dobrych zamienników) to wydatek ok 3000 na części. Same pierścienie olejowe kosztują 1200zł
djad napisał(a):wyniesie mnie to ok 1000 zł. (
powodzenia

remont mojej kosztował 5500

Twój wykres z hamowni (136KM) to jest sprzed remontu czy po?

Napisane:
1 sie 2008, 01:22
przez waldii
a ma ktos jakiegos rozbitka v6 zebym klime odkupil...?
art3citi rozbil BA.Pogadaj z nim czy sprzeda

Napisane:
9 sie 2008, 13:11
przez mirzyg
moje zdanie jest taki że na 100% pierścionki olejowe będą do wymiany.A tak na marginesie Waldii to niewiem jakim cudem po remoncie bierze Ci 100 ml na tyś km, ja swoją zrobiłem już ponad 4 tyś po wymianie i ni cholery niechce mi łykać oliwki , nawet dymka mi nierobi przy zapalaniu...