Strona 1 z 8

FOTORELACJA – Remont silnika KF

PostNapisane: 6 maja 2008, 00:08
przez waldii
No i niestety stalo się.Za malo oleju w glowie oraz w silniku i tragedia gotowa.Niestety lekko przytarlem panewki.Objaw-stuki z silnika powyzej 3000obr/min.

No to zaczynamy,nie ma co plakac.

NIESTETY FOTOSIK ZJADL ZDJECIA.LINK DO ALBUMU

http://waldii.fotosik.pl/albumy/600048.html


Na poczatek maska w gore.Nasadowa 10 wciskamy pod lewy halogen(patrzac od przodu),tam znajduje się koreczek spustowy plynu z chlodnicy.Warto tez od razu zlac olej z silnika i skrzyni biegow.Nastepnie odkrecamy listwe nad chlodnica.Gdy już się z nia uporamy wypinamy kostki od wentylatorow,weze i możemy wyciagac chlodnice.Tej od klimy nie ruszalem.Kolejnym krokiem będzie odkrecenie rozpurki.
Obrazek


Nastepnie zabieramy się za odkrecanie puszki od filtra,akumulatora wraz z podstawa i zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego.
Obrazek

Obrazek

Pozniej wypinamy kostki,kable WN oraz przewody od plynu.Z kablami nie ma problemu,bo kazda kostka jest inna i nie ma mozliwosci podmianki.Warto zaznaczyc jakos przewody od plynu oraz podcisnienia.
Obrazek

Kolejnym krokiem będzie odkrecenie kolektora ssacego.Nie ma z nim wiekszego problemu tylko pamietajcie o kablach do niego przyczepionych z tylu przy grodzi.Jest on tez tam skrecony plytka na jedna srubke z glowica,troche lipne dojscie.


Nastepnie podnosimy caly przod w gore.Odrecamy mocowanie piasty z amortyzatorem oraz dolny sworzen.Warto tez wyciagnac przewod hamulcowy z mocowania w amorku i czujnik abs-u,żeby ich nie uszkodzic.Prawy przegub wewnetrzny(patrzac od przodu) musimy wyszarpnac ze skrzyni biegow,żeby wyskoczyl.
Obrazek

Obrazek

Z lewej strony robimy tak samo tylko musimy najpierw odkrecic podpore polosi.Znacznie ulatwi nam dojscie wczesniejsze usuniecie wydechu.
Obrazek
Obrazek

Ja akurat nie chcialem utrudniac sobie zycia i odkrecilem sprezarke od klimy oraz pompe wspomagania.Dojscie bezproblemowe a pozniej nie ma zabawy z odpowietrzaniem wspomagania oraz z napelnianiem klimy.
Obrazek
Teraz odkrecamy lewarek biegow oraz [jaka?] poduszke silnika.Warto wykrecic szpilke zaznaczona na niebiesko,będzie się mijac z poducha przy wyciaganiu silnika.Nad poducha tez mamy teraz dojscie do wykrecenia podstawy filtra paliwa.Wskazowka-warto popuscic korek wlewu paliwa,bo jak zwiekszy się cisnienie w zbiorniku to ciagle będzie się palo z wezykow.
Obrazek
Silniczek czeka na glupich i silnych.Nie znalazlem takich wiec z ojcem się uporalismy.
Obrazek
Pustka
Obrazek
Gracik wyciagniety
Obrazek

Teraz widac skad ten wyciek
Obrazek

Sciagamy pokrywe zaworowa,odkrecamy walki
Obrazek
Demontujemy rozrzad
Obrazek
Odkrecamy kolektory wydechowe
Obrazek
Prawidlowe ustawienie walkow
Obrazek
Gdy walki sa w takim polozeniu to na osce aparatu zaplonowego widnieje taka kreseczka.Zrobcie sobie wysikiem znak jak był ustawiony i można go wyciagnac
Obrazek
Glowica oddana do splanowania,teraz wyglada jak nowa
Obrazek
W pogotowiu już czekaja uszczelniacze trzonkow zaworowych
Obrazek
Pobawilem się tez w docieranie zaworow.Calosc idealnie należy wyczyscic
Obrazek
Obrazek
Czas na uszczelniacze
Obrazek
Pozniej podkladeczka
Obrazek
Sprezyna
Obrazek
Urzadzenie wlasnego projektu
Obrazek
Cos do zblokowania zaworu,żeby nie opadal
Obrazek
Kamyczki ladnie ukladamy,wciaskany sprezyne urzadzonkiem,wciskamy kamyczki w swoje miejsce i gotowe
Obrazek
Obrazek
W miedzyczasie przyjechal wal ze szlifierni.Na korbach pierwszy szlif a na glownych nominal
Obrazek
Czyscimy blok
Obrazek
Oraz dolny plaster
Obrazek
I skladamy do kupy
Obrazek
Teraz zakladamy sprzegielko.Wymienialem tarcze a dokladnie dalem znajomej firmie nabic okladzine.Jest to sprawdzone rozwiazanie,regeneracja tarczy wraz z malowaniem trwala 11minut.Tarcze musimy wyposrodkowac,żeby nie było problemy z zalozeniem skrzyni biegow.
Obrazek
Teraz czas na czyszczenie tlokow i zalozenie nowych pierscionkow
Obrazek
Pakujemy je we wlasciwe miejsce,oczywiście w tej samej kolejnosci jak były
Obrazek
Zamykamy dol
Obrazek
Obrazek
.Dalej to już samo idzie.Glowice pakujemy,zapinamy rozrzad,zakladamy skrzynie biegow i jazda pod maske.
Wiecej fotek nie posiadam,bo nie chcialo mi się już brudzic aparatu.Efekt prac znakomity.Poki co silniczek na dotarciu.Byl jeden maly problem z cieknacym plynem chlodniczym ale winny był maly wezyk.Obecnie leci olej spod miski olejowej ale to wina moja,bo chwicilem cos na ulicy i ja powyginalem.Takze udalo się ale było ciezko.Nie pierwszy raz robilem remont ale w fałce to jest masakra.Warto segregowac srubki,bo się nie polapiecie.Wszelkie prace wykonalem sam(obrobka warsztat).Filozofii nie ma,silnik jak silnik lecz zajelo mi to wieczory przez dwa tygodnie ale się oplacalo.Jesli ktos by miał jakies pytania to spoko.Nie wszystko opisalem,bo już czesc pozapominalem.

Pozdrawiam WALDii

PostNapisane: 6 maja 2008, 08:18
przez brii
respekt :)

PostNapisane: 6 maja 2008, 09:35
przez Pioteq25
waldii <spoko>
Bardzo ładnie udokumentowałeś ten remont.

PostNapisane: 6 maja 2008, 09:53
przez pestek
ale miełeś zabawe <spoko> <spoko> <spoko> a tera spróbuj w swojej ciężarówie

PostNapisane: 6 maja 2008, 10:36
przez waldii
pestek napisał(a):ale miełeś zabawe <spoko> <spoko> <spoko> a tera spróbuj w swojej ciężarówie

A w ciezarowce jest o polowe mniej roboty,juz z 7 silniczkow duzych zrobionych.
A zapomnialem dodac o kosztach to jest za czesci ok.1200zl,planowanie glowic 2x90zl,szlif walu 250zl plus 300szt rekawiczek gumowych 20zl :)
Czesci oczywiscie od Smirnoffa www.carspeed.pl Szczegolne podziekowania dla niego za fachowe porady oraz szybkie zalatwianie czesci.

PostNapisane: 7 maja 2008, 23:20
przez noucamp
Petradra :D tak powinno sie robic auta ;]

PostNapisane: 8 maja 2008, 19:35
przez ROMAN-R87
pogratulowac tylko!!!! :)
Waldii a przez ten wyciek z pokrywy zaworow duzo ci ubywako oliwy? bo u mnie jest dokladnie w tym samym miejscu az waz od wspomagania jest ubabrany. mnie pije jakies 1l/1500km
pozdrawiam ;)

PostNapisane: 9 maja 2008, 15:03
przez coolgostek
Piękna robota.. Czyściutko aż oko cieszy. Szacuneczek.

PostNapisane: 9 maja 2008, 15:27
przez Mev
Szacuneczek waldii :D

PostNapisane: 9 maja 2008, 22:24
przez waldii
ROMAN-R87 napisał(a):Waldii a przez ten wyciek z pokrywy zaworow duzo ci ubywako oliwy?

nie,to bylo tylko pocenie,nawet na glebe nie kapalo.

ROMAN-R87 napisał(a):bo u mnie jest dokladnie w tym samym miejscu az waz od wspomagania jest ubabrany. mnie pije jakies 1l/1500km

no to raczej silniczek masz do remontu.


coolgostek napisał(a):Czyściutko aż oko cieszy

no tak musi byc :P

PostNapisane: 10 maja 2008, 01:54
przez Widelec
ładnie zrobione...
a może byłbyś skłonny wspomóc innych czynem, w przeprowadzeniu podobnej operacji na czyimś aucie? :>

PostNapisane: 10 maja 2008, 07:51
przez Fiveopac
Jedna z lepszych relacji na forum, kawal dobrej roboty. Milo, ze podzieliles sie doswiadczeniem i fotkami z reszta uzytkownikow., pewnie nie jednemu marzy sie wlasnoreczna reanimacja Vłki ;)

PostNapisane: 10 maja 2008, 10:48
przez BratCukierka
waldii napisał(a):ROMAN-R87 napisał:
bo u mnie jest dokladnie w tym samym miejscu az waz od wspomagania jest ubabrany. mnie pije jakies 1l/1500km

no to raczej silniczek masz do remontu.


no raczej tak... z tego co pamiętam ze spotu w Iławie i wariowania na śniegu to lekki niebieski dymek puszczała przy gazowaniu mimo że silnik był rozgrzany trasą z Olsztyna...

PostNapisane: 10 maja 2008, 23:10
przez waldii
he he dziekuje wszystkim za mile słówka ;) :] :]

PostNapisane: 11 maja 2008, 01:16
przez Adaś
waldii respekt, w Ornecie porównamy jak chodzą wyremontowane KFy, z tym że mój już 65tyś po remoncie:)

PostNapisane: 11 maja 2008, 10:57
przez Pikvl
<prosze> kawał dobrej roboty :)

PostNapisane: 11 maja 2008, 13:28
przez Hazu
Waldii spaprałeś sprawę .

Trzeba było udostępniąć zdjęcia po wcześniejszym wysłaniu sms na nr ... itd

Myślę że koszty by Ci się zwróciły naprawy tego dymiącego problemu.

Postarałeś sie. Oby było dobrze.

Słychać było głośno silnik (stukanie) na wyższych obrotach przed remontem?

PostNapisane: 11 maja 2008, 18:13
przez Adaś
Hazu napisał(a):Waldii spaprałeś sprawę .
Trzeba było udostępniąć zdjęcia po wcześniejszym wysłaniu sms na nr ... itd

Hazu uważasz, że teraz każdy po tej fotorelacji poleci do garażu wyremontować silnik samemu? <lol>
Dla przeciętnego użytkownika to jest czarna magia, a taką fotorelację można obejrzeć jako ciekawostkę. Na tym forum jest niewiele osób które zrobiły by coś takiego samemu, tym bardziej szacunken dla waldiiego :)

PostNapisane: 11 maja 2008, 18:23
przez BratCukierka
Adaś napisał(a):Na tym forum jest niewiele osób które zrobiły by coś takiego samemu


Jak bym miał fałkę i do tego palącą olej to na pewno bym to zrobił, bo i warunki jako takie mam :D a i wyciągarka z ramą do wyjęcia silnika to też no problem <diabełek>

Adaś napisał(a):tym bardziej szacunken dla waldiiego

:) że też mu się chciało :P

PostNapisane: 11 maja 2008, 19:04
przez Hazu
Adaś napisał(a):Hazu uważasz, że teraz każdy po tej fotorelacji poleci do garażu wyremontować silnik samemu?


No nie ,
na pewno nie każdy ale wielu chociaż chciało zobaczyć jak v-ka wyglada wewnątrz :D