Strona 1 z 1

Odma czy cos innego

PostNapisane: 26 mar 2008, 21:30
przez waldii
Mam takie pytanko.Do czego sluza elementy zaznaczone na czerwono(fotke komus potkradlem).Jakies jakby odpowietrzenie z numerkiem 1 do czego sluzy?Jakie zadanie spelnia??Tak samo jesli chodzi o 2.Dlaczego jedno jest podlaczone przed przepustnica a drugie za?Co by sie stalo gdyby nie byly podlaczone do kolektora?Jakie zadanie spelnia zaworek w deklu w rurce nr.2?

Obrazek


pytam sie poniewaz zauwazylem u siebie w rurze przed przepustnica troche oleju.Zrobilem sobie takie male szczelne pudelko i ma za zadanie odseparowac olej z ukladu zaznaczonego jako 2.Zrobilem ok.40km i w pudelku znalazlem jakies z 5 kropelek oleju.Czy to moze wina niesprawnego tego zaworka??A wszystko przez taki problem,ze juz trzy razy silnik w czasie gwaltownego przyspieszania zadlawil sie na chwile i nagle strzelil chmurka dymu i to olejowego.Co moze byc przyczyna??Autko ma ori 120kkm i nie kopci na zimnym silniku.Jakby ktos odpowiedzial na moje pytania to bylo by super ;)

PostNapisane: 26 mar 2008, 21:50
przez Adaś
waldii tą odmę która wchodzi w rurę dolotu (2) możesz wyjąć z dolotu i założyć na jej końcówkę filterek (ok 20zł z Allegro) tak jak mam u siebie.
Natomiast jeśli chodzi o nr. 1 to pytałem kiedyś tomkarvf i powinna zostać. Co ciekawe w późniejszych roczniakach silniki K-series nie miały tej rury (1)

PostNapisane: 26 mar 2008, 22:00
przez jacobs
Adaś napisał(a):waldii tą odmę która wchodzi w rurę dolotu (2) możesz wyjąć z dolotu i założyć na jej końcówkę filterek (ok 20zł z Allegro) tak jak mam u siebie.

A co to daje?

PostNapisane: 26 mar 2008, 22:04
przez waldii
Adaś napisał(a):waldii tą odmę która wchodzi w rurę dolotu (2) możesz wyjąć z dolotu i założyć na jej końcówkę filterek (ok 20zł z Allegro) tak jak mam u siebie.

no wlasnie gdzies taki patent widzialem


Adaś napisał(a):Natomiast jeśli chodzi o nr. 1 to pytałem kiedyś tomkarvf i powinna zostać. Co ciekawe w późniejszych roczniakach silniki K-series nie miały tej rury (1)

akurat wg mnie ta 1 powoduje,ze w ssacym jest olej.Nadal jestem glupi i nie wiem co z tym fantem.Chyba kupie wezyki,zrobie zeparatory oleju i poskladam tak jak jest ori.Tam przy 2 jest taki zaworek i u mnie nie dziala on idealnie.Powinien blokowac przeplyw w jedna strone a u mnie jak doustnie go sprawdzalem <sex:algida> to raz dziala a raz przepuszcza.Jakie moga byc tego konsekwencje

PostNapisane: 26 mar 2008, 22:23
przez Adaś
jacobs napisał(a):
Adaś napisał(a):waldii tą odmę która wchodzi w rurę dolotu (2) możesz wyjąć z dolotu i założyć na jej końcówkę filterek (ok 20zł z Allegro) tak jak mam u siebie.

A co to daje?

olej nie leci do kolektora

PostNapisane: 26 mar 2008, 22:25
przez Adaś
pochrzaniło mi się – odma idąca z dekla do kolektora zostaje, natomiast można wyjąć tą która wychodzi na dole pokrywy z tej metalowej rurki – silniki K-series po lifcie jej już nie miały

Obrazek

PostNapisane: 26 mar 2008, 23:51
przez waldii
Adaś a czy nie przedostaje sie przez ten filterek olej??Zawsze jakas ilasc tamtedy wylatuje.Nic sie nie dzieje??

PostNapisane: 27 mar 2008, 00:10
przez Adaś
waldii napisał(a):Adaś a czy nie przedostaje sie przez ten filterek olej??Zawsze jakas ilasc tamtedy wylatuje.Nic sie nie dzieje??

nie, u meni nic przez niego nie cieknie. Przejechałem już kilkanaście tysięcy km z tym i nic nie przepuścił. Pamietaj tylko, żeby zaślepić w dolocie dziurę po tej odmie jak się zdecydujesz wywalić, żeby Ci powietrza lewego nie łapał dolot:)

PostNapisane: 27 mar 2008, 00:28
przez waldii
Adaś napisał(a):Pamietaj tylko, żeby zaślepić w dolocie dziurę po tej odmie jak się zdecydujesz wywalić

nie no spoko,dziurke zatkac <lol>


to musze z tym filterkim cos zadzialac.A moze pamietasz jaka tam byla srednica weza??

PostNapisane: 27 mar 2008, 00:49
przez Adaś
waldii napisał(a):A moze pamietasz jaka tam byla srednica weza??

nie pamiętam, zmierz sobie średnicę tej rurki w miejscu, w którym wchodzi w dolot. Ja tam zrobiłem bo tez nie znałem tego rozmiaru. Ale na oko to jest 12 albo 15mm

PostNapisane: 27 mar 2008, 10:35
przez NoMaD
przepraszam ze sie wtracam ale jak juz mowa o przewodach to ja mam pytanie: jakie zadanie maja przewody ktore wychodza z pokrywy zaworow w Mazdzie 323F BG ?? jeden idzie do filtra powietrza a drugi bodajze do kolektora dolotowego

PostNapisane: 27 mar 2008, 23:27
przez waldii
A ciągnac dalej moje pytanie co by sie stalo jakby na wezyk 1 oraz na 2 zalozyc takie filterki i zlikwidowac polaczenie z kolektorem ssacym??

PostNapisane: 27 mar 2008, 23:47
przez Adaś
tej odmy wchodzącej do kolektora chyba nie można zaślepić. W Tuningu Patryk wklejał zdjęcie silnika z filtrem na środku tego węża.

PostNapisane: 27 mar 2008, 23:48
przez Adaś

PostNapisane: 28 mar 2008, 00:08
przez waldii
Adaś napisał(a):tej odmy wchodzącej do kolektora chyba nie można zaślepić

cholercia,bo wg mnie jak zle dziala ten grzybek zaworek to w sumie efekt jest taki sam jakby byl nieszczelny dolot.Lapie falszywe powietrze tylko,ze z odmy

PostNapisane: 28 mar 2008, 00:11
przez Adaś
wg mnie tam nie ma żadnego zaworka tylko to jest zwykłe kolanko z uszczelką do pokrywy zaworów

PostNapisane: 28 mar 2008, 00:12
przez darekk86
U mnie chyba oba te wezyki sa polaczone i dochodza do filtra na odmie. Wiec oba sluza do tego samego i sa nie potrzebne :) A wpuszczanie ich w dolot nie ma zadnego sensu, bo z nich leci tylko syf.
A z odmy troche oleju mi czasami napluje ale nie duzo.

Obrazek

Re: Odma czy cos innego

PostNapisane: 3 mar 2010, 18:32
przez bobi8652
witam a ja mam takie pytanie mazda 323f 1.8 16 V 90 rok :P pytanie takie z pokrywy zaworow idzie odma do dolotu powietrza oki ale wchodzi jeszcze jeden zaraz przed przeplywomierzem do czarnej puszki w dolocie i co to jest <co?>

Re: Odma czy cos innego

PostNapisane: 3 mar 2010, 21:29
przez ROMAN-R87
zrob fotke co by bylo wiadomo o co loto
pozdrawiam

Re: Odma czy cos innego

PostNapisane: 30 mar 2010, 17:15
przez kubik
u mnie wywalało olej z korka i bagnetu. dzisiaj okazało się, że odma która jest za przepustnicą jest zatkana. Przeczyściłem ją i jest ok ;) ciekawe, czy teraz nie będzie pluł olejem...