Odma czy cos innego

Postprzez waldii » 26 mar 2008, 21:30

Mam takie pytanko.Do czego sluza elementy zaznaczone na czerwono(fotke komus potkradlem).Jakies jakby odpowietrzenie z numerkiem 1 do czego sluzy?Jakie zadanie spelnia??Tak samo jesli chodzi o 2.Dlaczego jedno jest podlaczone przed przepustnica a drugie za?Co by sie stalo gdyby nie byly podlaczone do kolektora?Jakie zadanie spelnia zaworek w deklu w rurce nr.2?

Obrazek


pytam sie poniewaz zauwazylem u siebie w rurze przed przepustnica troche oleju.Zrobilem sobie takie male szczelne pudelko i ma za zadanie odseparowac olej z ukladu zaznaczonego jako 2.Zrobilem ok.40km i w pudelku znalazlem jakies z 5 kropelek oleju.Czy to moze wina niesprawnego tego zaworka??A wszystko przez taki problem,ze juz trzy razy silnik w czasie gwaltownego przyspieszania zadlawil sie na chwile i nagle strzelil chmurka dymu i to olejowego.Co moze byc przyczyna??Autko ma ori 120kkm i nie kopci na zimnym silniku.Jakby ktos odpowiedzial na moje pytania to bylo by super ;)
waldii
 

Postprzez Adaś » 26 mar 2008, 21:50

waldii tą odmę która wchodzi w rurę dolotu (2) możesz wyjąć z dolotu i założyć na jej końcówkę filterek (ok 20zł z Allegro) tak jak mam u siebie.
Natomiast jeśli chodzi o nr. 1 to pytałem kiedyś tomkarvf i powinna zostać. Co ciekawe w późniejszych roczniakach silniki K-series nie miały tej rury (1)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez jacobs » 26 mar 2008, 22:00

Adaś napisał(a):waldii tą odmę która wchodzi w rurę dolotu (2) możesz wyjąć z dolotu i założyć na jej końcówkę filterek (ok 20zł z Allegro) tak jak mam u siebie.

A co to daje?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez waldii » 26 mar 2008, 22:04

Adaś napisał(a):waldii tą odmę która wchodzi w rurę dolotu (2) możesz wyjąć z dolotu i założyć na jej końcówkę filterek (ok 20zł z Allegro) tak jak mam u siebie.

no wlasnie gdzies taki patent widzialem


Adaś napisał(a):Natomiast jeśli chodzi o nr. 1 to pytałem kiedyś tomkarvf i powinna zostać. Co ciekawe w późniejszych roczniakach silniki K-series nie miały tej rury (1)

akurat wg mnie ta 1 powoduje,ze w ssacym jest olej.Nadal jestem glupi i nie wiem co z tym fantem.Chyba kupie wezyki,zrobie zeparatory oleju i poskladam tak jak jest ori.Tam przy 2 jest taki zaworek i u mnie nie dziala on idealnie.Powinien blokowac przeplyw w jedna strone a u mnie jak doustnie go sprawdzalem <sex:algida> to raz dziala a raz przepuszcza.Jakie moga byc tego konsekwencje
waldii
 

Postprzez Adaś » 26 mar 2008, 22:23

jacobs napisał(a):
Adaś napisał(a):waldii tą odmę która wchodzi w rurę dolotu (2) możesz wyjąć z dolotu i założyć na jej końcówkę filterek (ok 20zł z Allegro) tak jak mam u siebie.

A co to daje?

olej nie leci do kolektora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Adaś » 26 mar 2008, 22:25

pochrzaniło mi się – odma idąca z dekla do kolektora zostaje, natomiast można wyjąć tą która wychodzi na dole pokrywy z tej metalowej rurki – silniki K-series po lifcie jej już nie miały

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez waldii » 26 mar 2008, 23:51

Adaś a czy nie przedostaje sie przez ten filterek olej??Zawsze jakas ilasc tamtedy wylatuje.Nic sie nie dzieje??
waldii
 

Postprzez Adaś » 27 mar 2008, 00:10

waldii napisał(a):Adaś a czy nie przedostaje sie przez ten filterek olej??Zawsze jakas ilasc tamtedy wylatuje.Nic sie nie dzieje??

nie, u meni nic przez niego nie cieknie. Przejechałem już kilkanaście tysięcy km z tym i nic nie przepuścił. Pamietaj tylko, żeby zaślepić w dolocie dziurę po tej odmie jak się zdecydujesz wywalić, żeby Ci powietrza lewego nie łapał dolot:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez waldii » 27 mar 2008, 00:28

Adaś napisał(a):Pamietaj tylko, żeby zaślepić w dolocie dziurę po tej odmie jak się zdecydujesz wywalić

nie no spoko,dziurke zatkac <lol>


to musze z tym filterkim cos zadzialac.A moze pamietasz jaka tam byla srednica weza??
waldii
 

Postprzez Adaś » 27 mar 2008, 00:49

waldii napisał(a):A moze pamietasz jaka tam byla srednica weza??

nie pamiętam, zmierz sobie średnicę tej rurki w miejscu, w którym wchodzi w dolot. Ja tam zrobiłem bo tez nie znałem tego rozmiaru. Ale na oko to jest 12 albo 15mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez NoMaD » 27 mar 2008, 10:35

przepraszam ze sie wtracam ale jak juz mowa o przewodach to ja mam pytanie: jakie zadanie maja przewody ktore wychodza z pokrywy zaworow w Mazdzie 323F BG ?? jeden idzie do filtra powietrza a drugi bodajze do kolektora dolotowego
NoMaD
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 09:19
Posty: 192
Skąd: Szwedy/Domostawa/Nisko
Auto: 323F BG 1.6 --->323F BG 1.8---> 323F BA 1.5 ---> chwilowo toyota yaris I

Postprzez waldii » 27 mar 2008, 23:27

A ciągnac dalej moje pytanie co by sie stalo jakby na wezyk 1 oraz na 2 zalozyc takie filterki i zlikwidowac polaczenie z kolektorem ssacym??
waldii
 

Postprzez Adaś » 27 mar 2008, 23:47

tej odmy wchodzącej do kolektora chyba nie można zaślepić. W Tuningu Patryk wklejał zdjęcie silnika z filtrem na środku tego węża.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Adaś » 27 mar 2008, 23:48

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez waldii » 28 mar 2008, 00:08

Adaś napisał(a):tej odmy wchodzącej do kolektora chyba nie można zaślepić

cholercia,bo wg mnie jak zle dziala ten grzybek zaworek to w sumie efekt jest taki sam jakby byl nieszczelny dolot.Lapie falszywe powietrze tylko,ze z odmy
waldii
 

Postprzez Adaś » 28 mar 2008, 00:11

wg mnie tam nie ma żadnego zaworka tylko to jest zwykłe kolanko z uszczelką do pokrywy zaworów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez darekk86 » 28 mar 2008, 00:12

U mnie chyba oba te wezyki sa polaczone i dochodza do filtra na odmie. Wiec oba sluza do tego samego i sa nie potrzebne :) A wpuszczanie ich w dolot nie ma zadnego sensu, bo z nich leci tylko syf.
A z odmy troche oleju mi czasami napluje ale nie duzo.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez bobi8652 » 3 mar 2010, 18:32

witam a ja mam takie pytanie mazda 323f 1.8 16 V 90 rok :P pytanie takie z pokrywy zaworow idzie odma do dolotu powietrza oki ale wchodzi jeszcze jeden zaraz przed przeplywomierzem do czarnej puszki w dolocie i co to jest <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2009, 17:20
Posty: 33
Skąd: sieradz

Postprzez ROMAN-R87 » 3 mar 2010, 21:29

zrob fotke co by bylo wiadomo o co loto
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez kubik » 30 mar 2010, 17:15

u mnie wywalało olej z korka i bagnetu. dzisiaj okazało się, że odma która jest za przepustnicą jest zatkana. Przeczyściłem ją i jest ok ;) ciekawe, czy teraz nie będzie pluł olejem...
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323