Wymiana silnkia z 323f BA 2.0 na 1.6 ??

Postprzez skoczek_rules » 25 lut 2008, 12:11

Witam

Mam mazde 323f BA z 95 z silnikiem 2.0 Chciałem w niej zmienić silnik na mniejszy najlepiej 1.6 Czy taka wymiana silnika wiąże sie z wymianą skrzyni biegów, sprzęgła, komputera lub innych podzespołów?

Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 11:24
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 2.0 v6

Postprzez Markiz » 25 lut 2008, 12:22

Musisz przekalkulować czy Ci sie ten manewr opłaca. Do wymiany skrzynia biegów, wiązka elektryczna, komp , i kupę innych rzeczy .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Docent D » 25 lut 2008, 12:23

Dlaczego chcesz robić swapa na mniejszy silnik?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez dead » 25 lut 2008, 12:30

a jaka skrzynia? automat moze??
dead
 

Postprzez skoczek_rules » 25 lut 2008, 13:17

Chcę wymienić na mniejszy bo i tak muszę zmienić silnik bo ten co mam jest już w rozsypce a wiem że w remonty nie opłaca się bawić dlatego chce zmienić na mniejszy (ekonomia) ;)

Skrzynia jest manualna. Z tego co widzę po waszych opisach to lepiej będzie sprzedać samochód i kupić drugi z mniejszym motorem :(

Chociaż jak by wystarczyło podmienić tylko silnik to bym z chęcią to zrobił. Może ktoś coś takiego robił i mógłby mi doradzić ?
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 11:24
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 2.0 v6

Postprzez Markiz » 25 lut 2008, 13:30

Włóż jakiś silnik z palety V6. Np 1,8 z mx-3 ekonomia ( o ile można tak powiedzieć porównując spalanie do 2,0 ) lub 2,5 z 626 lub jeśli reszta bryki jest ok. ( buda, zawieszenie, heble ) to zastanów się nad kapitalnym remontem silnika. To kosztuje ale zastanów się ile stracisz kasy na sprzedaży tej mazdy i kupnie drugiego samochodu. Tu zrobisz silnik i wiesz co masz. To moje zdanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez skoczek_rules » 25 lut 2008, 13:54

Powiem tak. W tej chwili auto spala 15l/100 gazu przy jeździe mieszanej. Z tym, że silnik jest już na dojechaniu i gaz jest założony zwykły nie sekwencja. Powiedz mi Markiz, bo widzę że się orientujesz w temacie. Ile powinien spalać taki samochód, bo w sumie dopiero go kupiłem i trochę mnie przeraża ile pali :/
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 11:24
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 2.0 v6

Postprzez Markiz » 25 lut 2008, 14:15

Myślę że, 15 litrów w cyklu mieszanym to troszkę dużo. Kumpel ma 626 2,5 ( silnik konstrukcyjnie identyczny jak 2,0 ) i on się mieści w 13 gazu w mieście . Ale wszystko zależy od nogi kierowcy . Silnik skatowany też będzie miał wpływ na zwiększone spalenie :( . I na końcu może warto przyjrzeć się instalacji lpg- czy jest dobry skład mieszanki itp.
A ile pali Pb. ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez skoczek_rules » 25 lut 2008, 14:28

Hmm z benzyną to w ogóle jest meksyk. Dokładnie nie wiem ile spala bo tego nie zmierzyłem ale jak zalałem jej za 100zł to na pewno zrobiłem coś z przedziału 90-100 km czyli żre jak smok :( Zapewne jest uszkodzona sonda Lambda, chociaż dokładnie nie wiem. Wiem tylko że jak sie odpali samochód na Pb i stanie się koło rury wydechowej to czuć bardzo wyraźnie benzynę w powietrzu no i oprócz tego samochód na benzynie bardzo dymi na biało, biało niebiesko.
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 11:24
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 2.0 v6

Postprzez dead » 25 lut 2008, 15:58

prywatnie uwazam ze gaz w autku to zbrodnia na silniku.... ale to tylko moje zdanie... ;–)

co do spalania... niestety 2.0 v6 bedzie smokiem..... moj w warunkach miejsckich (Wawa) spala ok. 13-15l Pb na 100km, (skrzynia automat).
v6 bedzie paliwozerny zawsze... no i koszty utrzymania sa duzo wyzsze niz "normalnego" silnika..
dead
 

Postprzez Kijek » 25 lut 2008, 16:12

16l/100km w miescie to spala moje z5 :)
Obrazek
 
Od: 19 lut 2008, 10:44
Posty: 22
Auto: nieklubowe

Postprzez waldii » 25 lut 2008, 21:53

skoczek_rules z tego co wyczytalem to raczej nie jestes zadowolony z zakupu.Raczej wiedziales i widziales co brales.Nie ma bata,6 garkow chce jesc.Ale cos za cos.Ten dzwiek i w miare moc raczej powoduje to,ze zapominamy o kosztach ekploatacji.Przypominamy sobie na stacji benzynowej. :| Ja z takim silniczkiem to ponizej 10L nie moge zejsc.Pierwsze tankowanie to prawie 15L Pb takze Twoje spalanie na gazie wcale nie jest zle(no wybacz,taki silnik i koszt przejechanych 100km to 35zl)Na co Ty narzekasz??Doprowadz ten silnik do porzadku.Pewnie przez zwykly gaz to przeplywomierz Ci poszedl.A jak sie nie chcesz bawic to sprzedaj,bo swap na 1.6 jest totalnie nieoplacalny i bezsensowny.Powodzenia
waldii
 

Postprzez skoczek_rules » 25 lut 2008, 22:54

Tzn z jazdy i ogólnie z samochodu jestem bardzo zadowolony ale niestety samochodzik troszkę za dużo pali a ja sporo jeżdżę więc najwyżej podszykuję ją, sprzedam i kupie coś z mniejszym motorkiem bo wiem że np. 1,6 spala o wiele mniej. Czy możecie tak mniej więcej powiedzieć ile wynosi spalanie GAZU w silnikach 1.6 i 1.8 ?
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 11:24
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 2.0 v6

Postprzez darekk86 » 25 lut 2008, 23:52

Po pierwsze nie istnieje 1.6 tylko 1.5.
Ale 1.5 bedzie ci palil benzyny (ile gazu to nie mam pojecia) nawet do 10 litrow w miescie albo i wiecej (tak wnioskuje z wpisow uzytkownikow Z5 na forum). V6 normalnie wyregulowana w dobrym stanie pali w miescie ok. 10,5-11 litrow przy normalnej dynamicznej jezdzie (jazda emerycka powoduje w tym samochodzie wieksze spalanie!!).
Czy dla glupiego 1-1,5 litra benzyny na 100km jest sens wstawiac mniejszy silnik?? Ja bym sie powaznie zastanowil...
Ogolnie nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem zmiany V6 na silnik 1.5, bo chyba nikt nie byl takim desperata jeszcze. Ale niestety, jak sie kupuje V6 to trzeba najpierw przemyslec czy nas na to stac...
Za 100zl ja przejezdzam ok. 230km przy moim silniku... Wiec raczej zle nie jest. A u ciebie jest poprostu cos bardzo zwalone i tyle.
Gwarantuje ci ze remont silnika wyjdzie taniej niz zmiana na 1.5. Przy zmianie musisz zmienic strasznie duzo rzeczy, lacznie z wiazka. Totalna glupota.

Chociaz wstawiajac zwykly gaz zalatwisz kazdy silnik V6, wiec jesli masz zamiar jezdzic ciagle na gazie takim to chyba jednak wstaw 1.5, bo remont na niewiele wystarczy. A jakis "ludzki" gaz do v6 bedzie kosztowal raczej troche wiecej (nie wiem, nie znam sie na cenach gazu).

Dlatego przemysl to dobrze, bo dla mnie to poprostu glupota zmienic taki fajny silnik na... taki zwykly :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez BratCukierka » 25 lut 2008, 23:56

ja przy okazji radziłbym sprawdzić sondy lambda
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez iiyama » 25 lut 2008, 23:57

albo się z kims zamień na z5, będzie wielu chętnych, hehe
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez darekk86 » 25 lut 2008, 23:59

iiyama tez mi to od razu przyszlo do glowy, ale nikomu sie to nie oplaci jednak. Gdyby mial w dobrym stanie silnik to ok, ale taki do remontu i jeszcze katowany na gazie to raczej nikt nie bedzie chcial. Tyle samo co remont na normalnych czesciach kosztuje w miare dobry KF.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez skoczek_rules » 26 lut 2008, 00:57

To nie jest tak że koniecznie chcę przełożyć ten silnik za wszelką cenę. Wolałem się najpierw zorientować co i jak.

darekk86 mam jeszcze pytanko co do Twojej maździoszki ;) Widzę że masz zamontowany zegar Indigo i ten fajny komputer. Powiedz mi czy przy jeździe w nocy te jasne zegary nie sprawiają że oczy po dłuższej jeździe są przemęczone? Ile kosztuje taki komputerek ?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 11:24
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 2.0 v6

Postprzez darekk86 » 26 lut 2008, 01:04

skoczek_rules poszlo PW :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez brii » 26 lut 2008, 10:17

dead napisał(a):v6 bedzie paliwozerny zawsze... no i koszty utrzymania sa duzo wyzsze niz "normalnego" silnika..

Nieprawda – moj 2.5V6 pali średnio poniżej 10l/100km :]
Na trasie da się zejść poniżej 7l/100km przy jeździ 110-140km/h
Dużo wyższe koszty utrzymania?? Raz na 100 000km rorząd trochę dróższy – to wszystko (pomijając świece).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323