Szarpanie i brak mocy na niskich obrotach
1, 2
Witam !!
Słuchajcie jestem tutaj nowy na tym forum więc proszę o wyrozumiałość ;]
Posiadam od ok. miesiąca Mazde 323F 2.0 V6 wszystko było pięknie aż spadły te pierwsze śniegi i nie zdążyłem wymienić płynu w chłodnicy tylko było może z 1L boryga reszta woda (tak podejrzewam) i chyba mi przyłapał mrozek wodę w chłodnicy gdyż jadąc do warszawy zaczęła mi się fura grzać i żeby doczłapać się do domu musiałem robić postoje aż opadnie temp. i ruszać dalej no i jakoś się doczłapałem do domku od razu wjechałem do cieplutkiego garażu. Następnego dnia zacząłem spuszczać płyn z chłodnicy wyleciało go może z 0.5l może 1l i a woda chyba wyparowała jak fura się grzała. Wlałem nowiutki płyn do chłodnicy i postanowiłem pojeździć trochę czy nic się nie popsuło po tym przegrzaniu. Zrobiłem z 20-30km. i doszłem do wniosku że na pierwszym i drugim biegu jak wciskam gas do oporu to mi się fura dławi wogóle szarpie i się krztusi dopiero kopa niesamowitego dostaje od 5000obr. Czym ten spadek mocy i dławienie może być spowodowane. Najbardziej jest to odczuwalne na 1 i 2 biegu.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdro.
Słuchajcie jestem tutaj nowy na tym forum więc proszę o wyrozumiałość ;]
Posiadam od ok. miesiąca Mazde 323F 2.0 V6 wszystko było pięknie aż spadły te pierwsze śniegi i nie zdążyłem wymienić płynu w chłodnicy tylko było może z 1L boryga reszta woda (tak podejrzewam) i chyba mi przyłapał mrozek wodę w chłodnicy gdyż jadąc do warszawy zaczęła mi się fura grzać i żeby doczłapać się do domu musiałem robić postoje aż opadnie temp. i ruszać dalej no i jakoś się doczłapałem do domku od razu wjechałem do cieplutkiego garażu. Następnego dnia zacząłem spuszczać płyn z chłodnicy wyleciało go może z 0.5l może 1l i a woda chyba wyparowała jak fura się grzała. Wlałem nowiutki płyn do chłodnicy i postanowiłem pojeździć trochę czy nic się nie popsuło po tym przegrzaniu. Zrobiłem z 20-30km. i doszłem do wniosku że na pierwszym i drugim biegu jak wciskam gas do oporu to mi się fura dławi wogóle szarpie i się krztusi dopiero kopa niesamowitego dostaje od 5000obr. Czym ten spadek mocy i dławienie może być spowodowane. Najbardziej jest to odczuwalne na 1 i 2 biegu.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdro.
Ostatnio edytowano 12 lut 2007, 19:12 przez mkraw2005, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 30 sty 2007, 15:51
- Posty: 5
- Skąd: Okolice Warszawy
- Auto: Mazda 6 3.0 V6
Jak sie nie odpowietrza jak sie odpowietrza odkrec korek na zbiorniczku wyrownawczym,zapal autko pozostaw na luzie az do momentu wlaczenia wentylatora i powietrze napewno poleci.Nie wiem czy to pomoze w twoim problemie ale co do ukladu chlodzenia to powinien byc odpowietrzony.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
BenyV6 napisał(a):Jak sie nie odpowietrza jak sie odpowietrza
Odpowietrza się, ale po kilku nagrzaniach i ostygnięciach silnika odpowietrzy się sam. Zresztą po nalaniu płynu w silniku nie brakuje więcej jak 0.5 litra. Taki ubytek nie spowoduje przegrzewania silnika.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
BenyV6 napisał(a):odkrec korek na zbiorniczku wyrownawczym
Korek odkręca się przy silniku, a są dwa – jeden z prawej strony chłodnicy a drugi po lewej stronie silnika wraz z czujnikiem temperatury i ten właśnie odkręcasz. Odpalasz auto na zimnym silniku, dolewasz plyn... czekasz aż włączy sie wentylator – powinny uchodzić bąble powietrza i płyn opaść. Znów dolewasz płynu... czekasz aż wentylator ponownie sie uruchomi... gdy wyłączy sie po raz drugi dolewasz płynu pod korek, zakręcasz i układ powinien byc odpowietrzony.To pisałem ja – chudy – brat malutkiego
xXx napisał(a):Ktoś chyba w pięknym stylu zakatował KF-a... Jak dla mnie uszczelki pod głowicą do roboty, no i nie obędzie się bez wymiany pierścieni.
Jeśli się nie przegrzewa, nie kopci, nie bierze oleju to nie można od razu przyjmować najgorszego scenariusza – nie tak łatwo jest przegrzać v6...
Na spokojnie, zrób reset ecu, odpowietrz układ i obserwuj zachowanie samochodu, nie zapomnij o regularnym sprawdzaniu stanu oleju. Po przejechaniu 1-2kkm będziesz miał więcej danych to i nam będzie łatwiej coś powiedzieć.
I nie zapomnij o poprawieniu tematu
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929
- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
Malutki napisał(a):BenyV6 napisał(a):odkrec korek na zbiorniczku wyrownawczym
Korek odkręca się przy silniku, a są dwa – jeden z prawej strony chłodnicy a drugi po lewej stronie silnika wraz z czujnikiem temperatury i ten właśnie odkręcasz. Odpalasz auto na zimnym silniku, dolewasz plyn... czekasz aż włączy sie wentylator – powinny uchodzić bąble powietrza i płyn opaść. Znów dolewasz płynu... czekasz aż wentylator ponownie sie uruchomi... gdy wyłączy sie po raz drugi dolewasz płynu pod korek, zakręcasz i układ powinien byc odpowietrzony.To pisałem ja – chudy – brat malutkiego
A czemu przy silniku ?Anie zbiorniczku,przez ten czujnik.Na forum czytalem i nawet ktos radzil zeby owinac zbiorniczek szmata zeby to co wyleci sobie wsiaklo.Dlatego myslalem ze odpowietrza sie przez korek na zbiorniczku?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
BenyV6 napisał(a):korek na zbiorniczku
Jesli chodzi ci o ten plastikowy zbiorniczek to on jest tylko wyrownawczy. Jak poprzednio mialem Golfa to dolewalo sie i odpowietrzalu na zbiorniczku, a tu leje sie i sprawdza bezposrednio na chlodnicy. Tez kiedys mialem ten dylemat.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Udesky napisał(a):BenyV6 napisał(a):korek na zbiorniczku
Jesli chodzi ci o ten plastikowy zbiorniczek to on jest tylko wyrownawczy. Jak poprzednio mialem Golfa to dolewalo sie i odpowietrzalu na zbiorniczku, a tu leje sie i sprawdza bezposrednio na chlodnicy. Tez kiedys mialem ten dylemat.
Tylko ze V6 nie ma korka na chlodnicy ale po lewej stronie silnika
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
mi tez cos ubywa ostatnio plynu chlodniczego:|
Witam ponownie
Słuchajcie pojechałem do mechaniora i przyczyna najprawdopodobniej się znalazła.
Napiszę usterkę jutro co i jak było nie tak .
Po drugie jak czytam nie które komentarze to naprawdę mam wrażenie że nie mają zielonego pojęcia co piszą.
Po trzecię mazdę od razu odpowietrzyłem dolewając płyn po lewej stronie i po prawej na odpalonym silniku mój błąd że od razu nie napisałem o tym.
Po czwarte Winetu dobrze mówi V6 tak łatwo nie przegrzeje pozatym jak temp. Zaczeła rosnąć to się zatrzymywałem więc poniektórzy niech nie mówią że zakatowałem furę. Jak jechałem do mechanika to wszystko jest ok nie grzeje oprócz tego dławienia, szarpania.
Aha przede wszystkim nie kopci jak jest rozgrzana, tylko jak zimny motor ale chyba to objaw normalny.
P.S Przepraszam Winetu temat juz poprawiam.
Edit.
Powiem tyle że maźdźianka nie śmigała na wszystkich garach.
Pozdro.
Słuchajcie pojechałem do mechaniora i przyczyna najprawdopodobniej się znalazła.
Napiszę usterkę jutro co i jak było nie tak .
Po drugie jak czytam nie które komentarze to naprawdę mam wrażenie że nie mają zielonego pojęcia co piszą.
Po trzecię mazdę od razu odpowietrzyłem dolewając płyn po lewej stronie i po prawej na odpalonym silniku mój błąd że od razu nie napisałem o tym.
Po czwarte Winetu dobrze mówi V6 tak łatwo nie przegrzeje pozatym jak temp. Zaczeła rosnąć to się zatrzymywałem więc poniektórzy niech nie mówią że zakatowałem furę. Jak jechałem do mechanika to wszystko jest ok nie grzeje oprócz tego dławienia, szarpania.
Aha przede wszystkim nie kopci jak jest rozgrzana, tylko jak zimny motor ale chyba to objaw normalny.
P.S Przepraszam Winetu temat juz poprawiam.
Edit.
Powiem tyle że maźdźianka nie śmigała na wszystkich garach.
Pozdro.
Ostatnio edytowano 31 sty 2007, 20:23 przez mkraw2005, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 30 sty 2007, 15:51
- Posty: 5
- Skąd: Okolice Warszawy
- Auto: Mazda 6 3.0 V6
mkraw2005 napisał(a):.S Przepraszam Winetu temat juz poprawiam
No i dalej nie poprawiłeś
Prawidłowo nazwany powinien wyglądać tak:
Temat: Szarpanie i brak mocy na niskich obrotach
Podtemat: 323F BA KF
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929
- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości