Szarpanie i brak mocy na niskich obrotach

Postprzez mkraw2005 » 30 sty 2007, 16:17

Witam !!!!
Słuchajcie jestem tutaj nowy na tym forum więc proszę o wyrozumiałość ;]
Posiadam od ok. miesiąca Mazde 323F 2.0 V6 wszystko było pięknie aż spadły te pierwsze śniegi i nie zdążyłem wymienić płynu w chłodnicy tylko było może z 1L boryga reszta woda (tak podejrzewam) i chyba mi przyłapał mrozek wodę w chłodnicy gdyż jadąc do warszawy zaczęła mi się fura grzać i żeby doczłapać się do domu musiałem robić postoje aż opadnie temp. i ruszać dalej no i jakoś się doczłapałem do domku od razu wjechałem do cieplutkiego garażu. Następnego dnia zacząłem spuszczać płyn z chłodnicy wyleciało go może z 0.5l może 1l i a woda chyba wyparowała jak fura się grzała. Wlałem nowiutki płyn do chłodnicy i postanowiłem pojeździć trochę czy nic się nie popsuło po tym przegrzaniu. Zrobiłem z 20-30km. i doszłem do wniosku że na pierwszym i drugim biegu jak wciskam gas do oporu to mi się fura dławi wogóle szarpie i się krztusi dopiero kopa niesamowitego dostaje od 5000obr. Czym ten spadek mocy i dławienie może być spowodowane. Najbardziej jest to odczuwalne na 1 i 2 biegu.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdro.
Ostatnio edytowano 12 lut 2007, 19:12 przez mkraw2005, łącznie edytowano 4 razy
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 15:51
Posty: 5
Skąd: Okolice Warszawy
Auto: Mazda 6 3.0 V6

Postprzez Malutki » 30 sty 2007, 16:31

mkraw2005 napisał(a):Wlałem nowiutki płyn do chłodnicy

a odpowietrzyłeś dobrze? albo w ogóle?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2006, 10:24
Posty: 55 (2/1)
Skąd: Kościerzyna
Auto: zafira 1,8 lpg

Postprzez mkraw2005 » 30 sty 2007, 20:36

nic nie odpowietrzałem bo się chyba nie odpowietrza ?
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 15:51
Posty: 5
Skąd: Okolice Warszawy
Auto: Mazda 6 3.0 V6

Postprzez tomekrvf » 30 sty 2007, 20:49

mkraw2005 napisał(a):Następnego dnia zacząłem spuszczać płyn z chłodnicy wyleciało go może z 0.5l może 1l

Na mój gust solidnie przegrzałeś motor.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Beny » 30 sty 2007, 20:49

Jak sie nie odpowietrza jak sie odpowietrza <glupek2> odkrec korek na zbiorniczku wyrownawczym,zapal autko pozostaw na luzie az do momentu wlaczenia wentylatora i powietrze napewno poleci.Nie wiem czy to pomoze w twoim problemie ale co do ukladu chlodzenia to powinien byc odpowietrzony.
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez tomekrvf » 30 sty 2007, 20:58

BenyV6 napisał(a):Jak sie nie odpowietrza jak sie odpowietrza

Odpowietrza się, ale po kilku nagrzaniach i ostygnięciach silnika odpowietrzy się sam. Zresztą po nalaniu płynu w silniku nie brakuje więcej jak 0.5 litra. Taki ubytek nie spowoduje przegrzewania silnika.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Winetou » 30 sty 2007, 21:14

Przeczytaj proszę regulamin przyklejony na początku działu i nazwij prawidłowo temat.
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Malutki » 30 sty 2007, 22:28

BenyV6 napisał(a):odkrec korek na zbiorniczku wyrownawczym

Korek odkręca się przy silniku, a są dwa – jeden z prawej strony chłodnicy a drugi po lewej stronie silnika wraz z czujnikiem temperatury i ten właśnie odkręcasz. Odpalasz auto na zimnym silniku, dolewasz plyn... czekasz aż włączy sie wentylator – powinny uchodzić bąble powietrza i płyn opaść. Znów dolewasz płynu... czekasz aż wentylator ponownie sie uruchomi... gdy wyłączy sie po raz drugi dolewasz płynu pod korek, zakręcasz i układ powinien byc odpowietrzony.To pisałem ja – chudy – brat malutkiego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2006, 10:24
Posty: 55 (2/1)
Skąd: Kościerzyna
Auto: zafira 1,8 lpg

Postprzez xXx » 30 sty 2007, 22:43

Ktoś chyba w pięknym stylu zakatował KF-a... Jak dla mnie uszczelki pod głowicą do roboty, no i nie obędzie się bez wymiany pierścieni.


Jakby co to zapraszam, robię takie rzeczy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Malutki » 30 sty 2007, 22:47

mkraw2005 napisał(a):woda chyba wyparowała jak fura się grzała

a może fura się zagrzała bo już nie było wody <lol>

xXx napisał(a):Ktoś chyba w pięknym stylu zakatował KF-a...

:]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2006, 10:24
Posty: 55 (2/1)
Skąd: Kościerzyna
Auto: zafira 1,8 lpg

Postprzez Łukasz » 30 sty 2007, 22:51

Tak jak koledzy piszą powyżej,tak i ja muszę stwierdzić,że chyba przegrzałeś mazdę.A przegrzana mazda to........ech <dupa>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Winetou » 30 sty 2007, 23:00

xXx napisał(a):Ktoś chyba w pięknym stylu zakatował KF-a... Jak dla mnie uszczelki pod głowicą do roboty, no i nie obędzie się bez wymiany pierścieni.

Jeśli się nie przegrzewa, nie kopci, nie bierze oleju to nie można od razu przyjmować najgorszego scenariusza – nie tak łatwo jest przegrzać v6...

Na spokojnie, zrób reset ecu, odpowietrz układ i obserwuj zachowanie samochodu, nie zapomnij o regularnym sprawdzaniu stanu oleju. Po przejechaniu 1-2kkm będziesz miał więcej danych to i nam będzie łatwiej coś powiedzieć.

I nie zapomnij o poprawieniu tematu :>
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Beny » 30 sty 2007, 23:32

Malutki napisał(a):
BenyV6 napisał(a):odkrec korek na zbiorniczku wyrownawczym

Korek odkręca się przy silniku, a są dwa – jeden z prawej strony chłodnicy a drugi po lewej stronie silnika wraz z czujnikiem temperatury i ten właśnie odkręcasz. Odpalasz auto na zimnym silniku, dolewasz plyn... czekasz aż włączy sie wentylator – powinny uchodzić bąble powietrza i płyn opaść. Znów dolewasz płynu... czekasz aż wentylator ponownie sie uruchomi... gdy wyłączy sie po raz drugi dolewasz płynu pod korek, zakręcasz i układ powinien byc odpowietrzony.To pisałem ja – chudy – brat malutkiego :)

A czemu przy silniku ?Anie zbiorniczku,przez ten czujnik.Na forum czytalem i nawet ktos radzil zeby owinac zbiorniczek szmata zeby to co wyleci sobie wsiaklo.Dlatego myslalem ze odpowietrza sie przez korek na zbiorniczku?
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Udesky » 31 sty 2007, 01:22

BenyV6 napisał(a):korek na zbiorniczku

Jesli chodzi ci o ten plastikowy zbiorniczek to on jest tylko wyrownawczy. Jak poprzednio mialem Golfa to dolewalo sie i odpowietrzalu na zbiorniczku, a tu leje sie i sprawdza bezposrednio na chlodnicy. Tez kiedys mialem ten dylemat. :P
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Malutki » 31 sty 2007, 09:49

Udesky napisał(a):ten plastikowy zbiorniczek to on jest tylko wyrownawczy

inaczej mówiąc słuzy do zbierania nadmiaru płynu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2006, 10:24
Posty: 55 (2/1)
Skąd: Kościerzyna
Auto: zafira 1,8 lpg

Postprzez Beny » 31 sty 2007, 15:47

Udesky napisał(a):
BenyV6 napisał(a):korek na zbiorniczku

Jesli chodzi ci o ten plastikowy zbiorniczek to on jest tylko wyrownawczy. Jak poprzednio mialem Golfa to dolewalo sie i odpowietrzalu na zbiorniczku, a tu leje sie i sprawdza bezposrednio na chlodnicy. Tez kiedys mialem ten dylemat. :P

Tylko ze V6 nie ma korka na chlodnicy ale po lewej stronie silnika :D
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Adaś » 31 sty 2007, 16:57

mi tez cos ubywa ostatnio plynu chlodniczego:|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Beny » 31 sty 2007, 19:03

Dolej zeby nie bylo problemow,moze jakas dziurka na chlodnicy??
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez mkraw2005 » 31 sty 2007, 19:33

Witam ponownie
Słuchajcie pojechałem do mechaniora i przyczyna najprawdopodobniej się znalazła.
Napiszę usterkę jutro co i jak było nie tak :P.
Po drugie jak czytam nie które komentarze to naprawdę mam wrażenie że nie mają zielonego pojęcia co piszą.
Po trzecię mazdę od razu odpowietrzyłem dolewając płyn po lewej stronie i po prawej na odpalonym silniku mój błąd że od razu nie napisałem o tym.
Po czwarte Winetu dobrze mówi V6 tak łatwo nie przegrzeje pozatym jak temp. Zaczeła rosnąć to się zatrzymywałem więc poniektórzy niech nie mówią że zakatowałem furę. Jak jechałem do mechanika to wszystko jest ok nie grzeje oprócz tego dławienia, szarpania.
Aha przede wszystkim nie kopci jak jest rozgrzana, tylko jak zimny motor ale chyba to objaw normalny.
P.S Przepraszam Winetu temat juz poprawiam.

Edit.
Powiem tyle że maźdźianka nie śmigała na wszystkich garach.
Pozdro.
Ostatnio edytowano 31 sty 2007, 20:23 przez mkraw2005, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 15:51
Posty: 5
Skąd: Okolice Warszawy
Auto: Mazda 6 3.0 V6

Postprzez Winetou » 31 sty 2007, 19:54

mkraw2005 napisał(a):.S Przepraszam Winetu temat juz poprawiam

No i dalej nie poprawiłeś :|
Prawidłowo nazwany powinien wyglądać tak:
Temat: Szarpanie i brak mocy na niskich obrotach
Podtemat: 323F BA KF
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323