Strona 1 z 1

Chłodzenie silnika – jak zwiększyć wydajność

PostNapisane: 7 cze 2006, 20:05
przez krzynio
Mam problem z chłodzeniem silnika: teraz w mojej BA jest silnik 2,5 V6 i często włącza sie wiatrak nawet przy spokojnej jeździe jak sie zatrzymam to wiatrak pracuje, zastanawiam sie czy do silnika 2.5 przypadkiem nie idzie wieksza chłodnica (tego nie sprawdzałem ) natomiast mam pytanko czy można podłączyć wiatrak od klimy do tego głównego ???? i ewentualnie jak to zrobić czy bedzie potrzebny jakiś przekaźnik ???? A może jednak przymierzyć sie do zmiany chłodnicy na większą ??? lub jakoś rozwiązać lepszy dopływ powietrza bo w BA to mały jest wlot na chłodnice ale to nie bedzie łatwe :( Ma ktoś jakiś pomysł ???? bo jak narazie jest jeszcze chłodno ale jak bedzie upał to bedzie niedobrze.

PostNapisane: 7 cze 2006, 20:41
przez Jaksa
krzynio323f napisał(a):często włącza sie wiatrak nawet przy spokojnej jeździe jak sie zatrzymam to wiatrak pracuje
A jak było przy KF ? Ludzie robią takie swapy i wszystko gra , ciekawe czy Morder wymieniał chłodnicę.....
Jak wskaznik pokazuje na desce?

PostNapisane: 7 cze 2006, 22:16
przez krzynio
Morda nic nie zmieniał choć on ma duużo większy wlot powietrza a wskaźnik jest tak jak w KF tylko częściej sie wiatrak włacza i jak jest naprawde gorąco to jak sie zatrzymam po dłuższej trasie i ja zgasze to temp sie podnosi jak tylko zapale to wskazówka spada na środek i jest ok ale to jakoś balansuje na krawędzi coś jest nie halo słabe to chłodzenie a temp. otoczenia nie są jeszcze wysokie !!

PostNapisane: 7 cze 2006, 23:15
przez siwy_dymek
krzynio323f moze to nie chlodnica a termostat jest nie teges?

PostNapisane: 8 cze 2006, 18:19
przez Jaksa
Krzysiu,
siwy_dymek napisał(a):termostat jest nie teges
To jest najtanszy ruch. Czujniki od wentylatora chłodnicy przekładałes z KF czy sa z KL i sprawdz czy są oryginalne czy zamienniki.

PostNapisane: 8 cze 2006, 22:31
przez krzynio
Jarek wszystko jest od KFa razem z kompem + smt6 termostat jest razem z silnikiem włożony powinien być ok ale może go jednak wyjąć i sprawdzić ??

PostNapisane: 8 cze 2006, 22:39
przez Jaksa
krzynio323f napisał(a):może go jednak wyjąć i sprawdzić
Sprawdz i daj znac.

PostNapisane: 8 cze 2006, 23:40
przez bartekkk
krzynio323f napisał(a):wszystko jest od KFa razem z kompem + smt6

-dużo cię kosztowało zestrojenie i czy były z tym jakieś problemy?? Dużo więcej pali?? Dużo szybciej się porusza??

PostNapisane: 9 cze 2006, 20:13
przez krzynio
bartekkk napisał(a):
krzynio323f napisał(a):wszystko jest od KFa razem z kompem + smt6

-dużo cię kosztowało zestrojenie i czy były z tym jakieś problemy?? Dużo więcej pali?? Dużo szybciej się porusza??

Strojenie jeszcze jest nie dokończone, czekam na hamownie bo jest nieczynna, pali w granicach 11l na kręceniu, porusza sie bardzo przyjemnie nawet chwilowo szybciej od GTR (serii) hahaha, ale to już od dziś przeszłość <lol>

PostNapisane: 13 lip 2006, 12:09
przez krzynio
Jaksa napisał(a):
krzynio323f napisał(a):może go jednak wyjąć i sprawdzić
Sprawdz i daj znac.

A jednak kupiłem nowy termostat i zrobiłem test z woda i sprawdziłem ile sie otwiera, i w porównaniu z orginałem to nowy otwiera sie o ok 50% więcej i problem znikł tylko ten nowy termostat jest trochę inny bo nie ma takiej podkładki na końcu termostatu a w ori jest coś jak dwupoziomowy, ale chyba to nie przeszkadza ???