Strona 1 z 1

323F Ba 1.8BP --> 2.5V6

PostNapisane: 2 maja 2017, 08:58
przez taczkaskill
Witam

Bez owijania w bawełnę. Mój kochany 1.8 wymaga rementu bądź wymiany ale niestety remont i koszt wymiany na motor 2.5 oscylują w podobnych pieniążkach. Skrzynia chodziła bez zarzutu ma nawet nowe sprzeglo ok 5tys km. Silnik nowy rozrząd ale niestety. Panewka. Zaczęła stukać a i tak w silniku sa padnięte uszczelniacze zaworowe. Autko ma 360tys km przebiegu a tak naprawde to pewnie grubo ponad 500. Silnik się kończy. I tutaj pojawił się pomysł zmiany.
Wiem ze wkladano silnik KL do mazdy jednak znalezienie jakiegokolwiek auta z tym silnikiem graniczylo z cudem w rozsadnych pieniadzach. Kupiłem galanta 2.5 v6 AT. I tutaj pojawil się problem bo ilość przeróbek z tamtego modelu spowodowała ze malo kto chce sie podjąć tego projektu. Mam teraz możliwość kupienia mazdy 626 z KLem.
I pytanie do was co dokładnie wymaga przeróbki?
-łapy?
-wiązka bylaby od 626
-półosie? jak z końcówkami? pasuja te z kfa?
Chcialbym maksylana ilość rzeczy przenieść z dawcy żeby bylo jak najmniej problemów.
Co myślicie?

Re: 323F Ba 1.8BP --> 2.5V6

PostNapisane: 2 maja 2017, 09:13
przez Kociak500
Łapy z 626 nie pasują Najlepiej jak byś miał te z 2,0 v6
Skrzynie musisz mieć z 2,0 v6 albo z Mx3 1,8 v6
Wiązka może być z 626 jednak musisz ją jakoś spiąć z wiązka z auta Potrzebujesz schematy obu instalacji
Chyba że przekladasz cała wtedy tylko musisz pozmieniać kostki żeby pasowały do osprzętu z 323f
Chłodnica z 2,0 v6
Polosie z 2,0 v6
Piasty z 2,0 v6

Re: 323F Ba 1.8BP --> 2.5V6

PostNapisane: 2 maja 2017, 09:24
przez taczkaskill
a po co mialbym wiązki scalać skoro calosc chce przenieść? skrzynia się nie mieści?
Piasty tysz? :(
Chciałem przerobic końcówki pół osi np z kfa zeby weszly pod moje piasty bo wymieniałem jakis czas temu heble a wykładać znów 500zl na tarcze żal trochę ;) a druga kwestia to felgi i opony ;) taniej mnie wyjdzie przerobic półosie.

Re: 323F Ba 1.8BP --> 2.5V6

PostNapisane: 2 maja 2017, 09:55
przez Kociak500
Tą 626 będziesz miał w automacie czy manualu? Nie wiem dokładnie jak to jest sterowane w manualu bo ja przekladalem z automatu ale podejrzewam że drążki od lewarka biegów są innej długości choćby dlatego że 626 jest większa od 323f
Jeżeli chcesz zostawić felgi i heble to najlepszym rozwiązaniem będzie skrzynia z 2,0 v6 Polosie z 2,0 v6 zwrotnice z 2,0 v6 i na to nałożyć te piasty co masz teraz
Będzie to wtedy miało ręce i nogi Zachowasz swoje felgi i hamulce i wszystko ładnie połączysz
Co do elektryki to opisuj sobie dobrze kostki z 626 bo wiele jest takich samych i nie trudno się pomylić Do zmiany będziesz miał prawie wszelkie kostki od osprzętu Pasuje chyba tylko do silniczka wycieraczek do czujnika płynu hamulcowego i pompy ABS Reszta do zmiany

Re: 323F Ba 1.8BP --> 2.5V6

PostNapisane: 2 maja 2017, 10:24
przez taczkaskill
ABSu nie mam.
626 jest manualem. Ogolnie caly projekt bede zlecać warsztatowi ze względu na brak czasu.
Ok wiec sprzedaje galanta i szukam fantów z KFa ;) dzięki. Dalej będę informowac w tym wątku co i jak z projektem.

Re: 323F Ba 1.8BP --> 2.5V6

PostNapisane: 2 maja 2017, 10:27
przez Kociak500
Ciekaw jestem na ile cie skasuja za taką robotę :–)

Re: 323F Ba 1.8BP --> 2.5V6

PostNapisane: 2 maja 2017, 10:28
przez taczkaskill
–+ 1500 za czysta przekladkę. 2000 chcieli za przekładkę z galanta wiec zobaczymy ;)

Re: 323F Ba 1.8BP --> 2.5V6

PostNapisane: 2 maja 2017, 10:30
przez Kociak500
Ciekaw jestem ile wyjdzie finalnie jak dojdzie przekladanie elektryki

Re: 323F Ba 1.8BP --> 2.5V6

PostNapisane: 8 cze 2017, 18:03
przez corpha76lon
Kolego, zapraszam do prześledzenia mojego wątku;]
viewtopic.php?f=458&t=188330

A dobra, nie doczytałem że to komuś zlecasz:D to nie musisz czytać:D

Re: 323F Ba 1.8BP --> 2.5V6

PostNapisane: 11 cze 2017, 11:56
przez adas3003
Gdybys szukał części z KF pisz co potrzeba mam taką na części

Re: 323F Ba 1.8BP --> 2.5V6

PostNapisane: 2 sie 2017, 14:29
przez corpha76lon
Ja mam cały kompletny silnik KF 2.0 V6, sprawny ale do remontu, swoje przekręcił... jakby ktoś:d