323F Ba 1.8BP --> 2.5V6

Postprzez taczkaskill » 2 maja 2017, 08:58

Witam

Bez owijania w bawełnę. Mój kochany 1.8 wymaga rementu bądź wymiany ale niestety remont i koszt wymiany na motor 2.5 oscylują w podobnych pieniążkach. Skrzynia chodziła bez zarzutu ma nawet nowe sprzeglo ok 5tys km. Silnik nowy rozrząd ale niestety. Panewka. Zaczęła stukać a i tak w silniku sa padnięte uszczelniacze zaworowe. Autko ma 360tys km przebiegu a tak naprawde to pewnie grubo ponad 500. Silnik się kończy. I tutaj pojawił się pomysł zmiany.
Wiem ze wkladano silnik KL do mazdy jednak znalezienie jakiegokolwiek auta z tym silnikiem graniczylo z cudem w rozsadnych pieniadzach. Kupiłem galanta 2.5 v6 AT. I tutaj pojawil się problem bo ilość przeróbek z tamtego modelu spowodowała ze malo kto chce sie podjąć tego projektu. Mam teraz możliwość kupienia mazdy 626 z KLem.
I pytanie do was co dokładnie wymaga przeróbki?
-łapy?
-wiązka bylaby od 626
-półosie? jak z końcówkami? pasuja te z kfa?
Chcialbym maksylana ilość rzeczy przenieść z dawcy żeby bylo jak najmniej problemów.
Co myślicie?
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2015, 21:02
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda 323F '97 1.8 b+g

Postprzez Kociak500 » 2 maja 2017, 09:13

Łapy z 626 nie pasują Najlepiej jak byś miał te z 2,0 v6
Skrzynie musisz mieć z 2,0 v6 albo z Mx3 1,8 v6
Wiązka może być z 626 jednak musisz ją jakoś spiąć z wiązka z auta Potrzebujesz schematy obu instalacji
Chyba że przekladasz cała wtedy tylko musisz pozmieniać kostki żeby pasowały do osprzętu z 323f
Chłodnica z 2,0 v6
Polosie z 2,0 v6
Piasty z 2,0 v6
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez taczkaskill » 2 maja 2017, 09:24

a po co mialbym wiązki scalać skoro calosc chce przenieść? skrzynia się nie mieści?
Piasty tysz? :(
Chciałem przerobic końcówki pół osi np z kfa zeby weszly pod moje piasty bo wymieniałem jakis czas temu heble a wykładać znów 500zl na tarcze żal trochę ;) a druga kwestia to felgi i opony ;) taniej mnie wyjdzie przerobic półosie.
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2015, 21:02
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda 323F '97 1.8 b+g

Postprzez Kociak500 » 2 maja 2017, 09:55

Tą 626 będziesz miał w automacie czy manualu? Nie wiem dokładnie jak to jest sterowane w manualu bo ja przekladalem z automatu ale podejrzewam że drążki od lewarka biegów są innej długości choćby dlatego że 626 jest większa od 323f
Jeżeli chcesz zostawić felgi i heble to najlepszym rozwiązaniem będzie skrzynia z 2,0 v6 Polosie z 2,0 v6 zwrotnice z 2,0 v6 i na to nałożyć te piasty co masz teraz
Będzie to wtedy miało ręce i nogi Zachowasz swoje felgi i hamulce i wszystko ładnie połączysz
Co do elektryki to opisuj sobie dobrze kostki z 626 bo wiele jest takich samych i nie trudno się pomylić Do zmiany będziesz miał prawie wszelkie kostki od osprzętu Pasuje chyba tylko do silniczka wycieraczek do czujnika płynu hamulcowego i pompy ABS Reszta do zmiany
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez taczkaskill » 2 maja 2017, 10:24

ABSu nie mam.
626 jest manualem. Ogolnie caly projekt bede zlecać warsztatowi ze względu na brak czasu.
Ok wiec sprzedaje galanta i szukam fantów z KFa ;) dzięki. Dalej będę informowac w tym wątku co i jak z projektem.
Ostatnio edytowano 2 maja 2017, 10:27 przez taczkaskill, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2015, 21:02
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda 323F '97 1.8 b+g

Postprzez Kociak500 » 2 maja 2017, 10:27

Ciekaw jestem na ile cie skasuja za taką robotę :–)
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez taczkaskill » 2 maja 2017, 10:28

–+ 1500 za czysta przekladkę. 2000 chcieli za przekładkę z galanta wiec zobaczymy ;)
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2015, 21:02
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda 323F '97 1.8 b+g

Postprzez Kociak500 » 2 maja 2017, 10:30

Ciekaw jestem ile wyjdzie finalnie jak dojdzie przekladanie elektryki
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 8 cze 2017, 18:03

Kolego, zapraszam do prześledzenia mojego wątku;]
viewtopic.php?f=458&t=188330

A dobra, nie doczytałem że to komuś zlecasz:D to nie musisz czytać:D
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez adas3003 » 11 cze 2017, 11:56

Gdybys szukał części z KF pisz co potrzeba mam taką na części
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2015, 22:46
Posty: 36
Skąd: Raszyn
Auto: Mazda 6 2.0 136km

Postprzez corpha76lon » 2 sie 2017, 14:29

Ja mam cały kompletny silnik KF 2.0 V6, sprawny ale do remontu, swoje przekręcił... jakby ktoś:d
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323