Rozrusznik a akumulator

Postprzez Aju » 14 lis 2016, 20:33

Witam ,
mam dosć nowy akumulator i od jakiegoś czasu pojawił sie problem...
Rano przy odpalaniu wyczerpało mi go dość mocno a że nigdy nie doładowywałem to naładowałem do pełna . 2 dni pozniej problem taki sam. Dość cieżko zakręcił i koniec.
Czy jest możliwość że rozrusznik pobiera dużo prądu i szybko rozładowuje aku ? jak to rozpoznać ? Albo jak wyeliminować inne powody wyładowywania akumulatora niż te z instalacji auta ?

ps. Wymieniłem wszystkie świece na konkretne ale to nie była przyczyna. Nieraz ma jakby problem z odpaleniem, jakby z wielkim cieżarem kręci kilka razy aż dopiero zaskoczy...

aha i jeszcze jedno czy w akumulatorze bezobslugowym jest możliwosc braku wody ?

Pozdrawiam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez iparts » 16 lis 2016, 12:51

Bardzo możliwe że alternator pobiera prąd na postoju, lub regulator napięcia zaczyna szwankować. Akumulator kupiłeś taki jaki powinien być do Twojego silnika? Jeżeli będzie za mały to tez może go szybko rozładowywać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez Andrzej414 » 17 lis 2016, 12:31

Miernikiem należy sprawdzić czy pobierany jest prąd przy wyłączonym zapłonie. Pobór powinien być mały na podtrzymanie pamięci zegarka i radia. Drugim powodem mogą być diody alternatora. Należy zatem zmierzyć napięcie ładowania. Te dwa testy dadzą Tobie odpowiedź. Wykluczam póki co akumulator jakoby nie trzymał prądu skoro mówisz że jest nowy. W bezobsługowym może zabraknąć wody i można ją uzupełnić ściągając maskownice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez adas3003 » 11 cze 2017, 12:01

Jak dla mnie tulejki w rozruszniku sie skonczyly i kantuje bendix
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2015, 22:46
Posty: 36
Skąd: Raszyn
Auto: Mazda 6 2.0 136km

Postprzez Marek 161BD081 » 13 cze 2017, 07:24

Myślę, że po ponad pół roku od napisania pierwszego postu kolega Aju chyba już znalazł rozwiązanie problemu mimo, że tutaj nic nie napisał ;)
A faktycznie, że przy luzach na tulejkach rozrusznik może pobierać większy prąd.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323