Strona 1 z 1
Problem ze "sprzężeniem zwrotnym"

Napisane:
13 maja 2016, 21:54
przez MateoV6
Mam błąd "układ sprzężenia zwrotnego" co to tak w ogóle jest?

Napisane:
13 maja 2016, 22:10
przez Marek 161BD081
Sprawdź nawet zwykłym miernikiem czy sondy lambda żyją.
Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Napisane:
15 maja 2016, 10:36
przez MateoV6
Możesz jakąś wskazówkę dać jak to sprawdzic ?

Napisane:
15 maja 2016, 14:10
przez Marek 161BD081
Wyszukiwarka kolejny raz nie działa?
Musze chyba pogadać z Zarządem aby ją naprawili

Popatrz chociażby tutaj:
viewtopic.php?f=455&t=177837&p=2980567#p2980567 czy też tutaj:
viewtopic.php?f=454&t=4623&p=2817199#p2817199
Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Napisane:
19 maja 2016, 17:24
przez MateoV6
Chyba mam problem bo spr sondy tzn miernikiem... sondy mam z 3 przewodami i zrobiłem wszelkie możliwe kombinacje a na wyświetlaczu miernika 0.00... sondy zdechły ?

Napisane:
19 maja 2016, 18:12
przez Garbage1989
To na 2 przewodach powinieneś mieć grzałke na której pasuje sprawdzić opór czy się nie zjarała a sygnał 0-1 V będziesz miał na ostatnim kablu bo sonda lambda generuje sygnał w swoim wnętrzu w zależności od zawartości tlenu w spalinach poszukaj rozpiski pinów albo kolorów i sprawdź jeszcze raz
Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Napisane:
19 maja 2016, 18:26
przez MateoV6
Czyli jak mam dwa białe i czarny to na białych jest grzałka a na czarnym napięcie 0-1V ? Jak tak to jedna końcówkę miernika dać do czarnego a druga do masy ? I jaka wartość tej gałki ma być to zaraz pójdę sprawdzić ?
Dopisano 19 maja 2016, 19:05:
Przednia 12om tyl 14.5. Napięcie na przedniej stoi na 0.2v a jak schodzi z obrotów to dochodzi do 0,8v

Napisane:
19 maja 2016, 23:46
przez Marek 161BD081
Pomiędzy białymi kablami powinieneś mieć zasilanie grzałki czyli 12V (oczywiście po włączeniu zapłonu!).
Pomiędzy masą a czarnym kablem masz sygnał wyjściowy z sondy w zakresie 0-1V
Wartość napięcia z sondy nie jest stała – ona się waha podczas pracy silnika.
Optymalnie powinno się zmieniać między 0 a 1V (ew. między 0.2 a 0.8V) 8 razu w czasie 10 sekund (silnik nagrzany i pracujący na biegu jałowym).
Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Napisane:
20 maja 2016, 17:28
przez MateoV6
No to chyba jest zepsuta ta sonda bo jak silnik pracował na jałowym to stało na 0.2 a jak dodałem gazu to nic tylko jak juz schodził z obrotów to podskoczy do 0.8 i wracał do 0,2 i stał dalej

Napisane:
20 maja 2016, 21:54
przez Marek 161BD081
Na obu sondach masz tak samo?
Dyskusje o tym wydzieliłem do osobnego wątku aby nie zaśmiecać samej "diagnostyki".
Re: Problem ze "sprzężeniem zwrotnym"

Napisane:
21 maja 2016, 08:16
przez MateoV6
Tak na obu jest to samo różni się tylko ta rezystancja na jej 14.5 a na drugiej 12 om

Napisane:
21 maja 2016, 09:08
przez Marek 161BD081
Miałem na myśli pomiary napięcia na wyjściu sondy.
Zresztą te różnice w rezystancjach grzałek nie mają znaczenia bo są zbliżone do siebie.
Tak swoją drogą to od czego zaczął się ten problem?
Re: Problem ze "sprzężeniem zwrotnym"

Napisane:
21 maja 2016, 10:31
przez MateoV6
Przed remontem paliła w uj oleju i ta sondę z przodu tak zalała ze samochód wcale nie chciał jechać to kupiłem teoretycznie dobre sondy z kf i jak składałem silnik to założyłem te kupione, ale teraz się zastanawiam czy nie założyć spowrotem swoich bo jak wyvzyscilem tą zalana to normalnie jeździła do póki jej olej nie zalał. Tak waliło tak olejem ze aż w wydechu był

aha i teraz też nie czuć tego przyspieszenia jak się vrisy otwierają, a otwierają się na pewno bo sprawdzałem

Napisane:
22 maja 2016, 21:28
przez Marek 161BD081
Sprawdź działanie obu sond bo nadal nic o tym nie wiemy.
Z używanymi sondami różnie bywa ale po iluś tam km po prostu trzeba je wymienić więc zakładać stare sondy raczej mija sie z celem.
Chociaż z zamiennikami też nie jest różowo – jedną miałem taką, ze od początku nie dawała sygnału (Denso) a inna (Bosal) umarła po miesiącu pracy

Dlatego lepiej zainwestować w polecane NTK/NGK
A jak silnik bierze olej to niestety trzeba go zreanimować (pierścienie + uszczelniacze) bo w tym miejscu nie znajdziemy innych półśrodków aby coś zrobić "na razie"
