Mazda 323F 2.0 V6 brak mocy, urwany kabel
1, 2
Witam tak jak w temacie , mam mazdę 323f 2.0 v6 i braknie jej mocy.
Jechałem wczoraj 100km/h na 5 biegu i chcąc wyprzedzić auto gdy dodałem gazu nic auto ciągle ta sama prędkość. Zredukowałem na 4 bieg i nadal nic.
Byłem u mechanika i przy okazji wymieniłem kopułkę i palec. Sprawdzałem czy nie mam oleju w świecach ale pali na wszystkie świece.
Zauważyliśmy jednak jeden kabel urwany przy silniku. Mechanik mówił coś ze to kabel z podciśnieniem. Mam zdjęcia tego kabla i urwanego otworu. Idzie on od strony ściany miedzy silnikiem a kabiną.
Jeśli ktoś może mi pomóc lub coś bardzo proszę. Jeśli coś źle mam w tym wątku proszę o poprawę lub pomoc bo to moje pierwsze posty więc z góry przepraszam.
Załączam zdjęcia.
Jechałem wczoraj 100km/h na 5 biegu i chcąc wyprzedzić auto gdy dodałem gazu nic auto ciągle ta sama prędkość. Zredukowałem na 4 bieg i nadal nic.
Byłem u mechanika i przy okazji wymieniłem kopułkę i palec. Sprawdzałem czy nie mam oleju w świecach ale pali na wszystkie świece.
Zauważyliśmy jednak jeden kabel urwany przy silniku. Mechanik mówił coś ze to kabel z podciśnieniem. Mam zdjęcia tego kabla i urwanego otworu. Idzie on od strony ściany miedzy silnikiem a kabiną.
Jeśli ktoś może mi pomóc lub coś bardzo proszę. Jeśli coś źle mam w tym wątku proszę o poprawę lub pomoc bo to moje pierwsze posty więc z góry przepraszam.
Załączam zdjęcia.
- Od: 28 gru 2015, 15:05
- Posty: 20
- Skąd: Śrem k. Poznania
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 lpg
Witam,na moc raczej nie ma to wpływu a urwał Ci się wężyk podcisnienia.Miałem to samo.
Jak nie chcesz zrzucać kolektora to wsadź jakis patyczek nasuń urwana część i zalej jakimś klejem.
Na forum znajdziesz temat jak odczytac błędy komputera za pomocą diody,od tego zacznij.
Jakies inne objawy braku mocy?Szarpie nierówno pracuje ?
Jak nie chcesz zrzucać kolektora to wsadź jakis patyczek nasuń urwana część i zalej jakimś klejem.
Na forum znajdziesz temat jak odczytac błędy komputera za pomocą diody,od tego zacznij.
Jakies inne objawy braku mocy?Szarpie nierówno pracuje ?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
No czasami tak jak by się dusił , tak jakby za mało gazu dostawał lub coś. Nie wiem , raz miałem tak ze na biegu przy obrotach 2000 dawałem mu gaz w podłoge i bardzo powoli przyspieszał i dopiero od jakoś 4000 obrotów łapał swoją moc.
- Od: 28 gru 2015, 15:05
- Posty: 20
- Skąd: Śrem k. Poznania
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 lpg
Jak autko zachowuje sie (jeśli chodzi o przyspieszanie) pracując na benzynie?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Odczytaj i podaj jakie błędy zarejestrował komp silnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Po długej przerwie od auta nareszcie ogarnąłem przepływkę i pierwsze co powiem to że w przepływce olej i zasyfiona tym olejem. Gdy ją odłączyłem to niby roznicy nie było.
Zauważyłem że przez ten wężyk od podciśnienia co naprawiłem i tak łapie gdzie lewe powietrze.
U mechanika również byłem żeby mi błędy ogarnął lecz jest odpowiedz po 2dniach była taka że niby błędów na komputerze nie ma ale ona pewien nie jest bo ma taki komputer a nie inny. Zalecił mi do innego mechanika jechać. U mnie w mieście żaden mechanik nie ma takiej wtyczki żeby podpiąć.
Sam nie będę tego robił bo czasu nie mam za bardzo. Słyszałem że w Mosinie ( jeśli ktoś z wlkp to czyta) jest mechanik który ogarnia mazdy. Był ktoś tam lub coś? pozdro
Zauważyłem że przez ten wężyk od podciśnienia co naprawiłem i tak łapie gdzie lewe powietrze.
U mechanika również byłem żeby mi błędy ogarnął lecz jest odpowiedz po 2dniach była taka że niby błędów na komputerze nie ma ale ona pewien nie jest bo ma taki komputer a nie inny. Zalecił mi do innego mechanika jechać. U mnie w mieście żaden mechanik nie ma takiej wtyczki żeby podpiąć.
Sam nie będę tego robił bo czasu nie mam za bardzo. Słyszałem że w Mosinie ( jeśli ktoś z wlkp to czyta) jest mechanik który ogarnia mazdy. Był ktoś tam lub coś? pozdro
- Od: 28 gru 2015, 15:05
- Posty: 20
- Skąd: Śrem k. Poznania
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 lpg
Odczytanie błędów w twoim aucie nie jest czymś mocno skomplikowanym i czasochłonnym oraz nie wymaga specjalnego komputera.
Jest opis na Forum jak to zrobić.
Przepływomierz masz na 95% uszkodzony skoro nie ma różnicy po jego odłączeniu
Jest opis na Forum jak to zrobić.
Przepływomierz masz na 95% uszkodzony skoro nie ma różnicy po jego odłączeniu
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Taki sam objaw dają nieszczelne albo błędnie podłączone podciśnienia
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
No dobra jutro poczytam o tym sprawdzaniu błędów. A co z tym olejem w tej przepływce ?
I nadal martwi mnie ten wężyk co łapie lewe powietrze. wie ktoś jak głęboki jest ten czarny zbiorniczek co ułamał mi się ten wężyk? Bo nagwintowałem to i wkręciłem rurkę i połączyłem.
I nadal martwi mnie ten wężyk co łapie lewe powietrze. wie ktoś jak głęboki jest ten czarny zbiorniczek co ułamał mi się ten wężyk? Bo nagwintowałem to i wkręciłem rurkę i połączyłem.
- Od: 28 gru 2015, 15:05
- Posty: 20
- Skąd: Śrem k. Poznania
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 lpg
Co do odczytu błędów to połączyłem styki GND i TEN kablem, a z diode miałem od listwy stop w tylnej szybie do + i do – w diodzie założyłem po rezystorze i połączyłem do styków B+ i FEN.
Zrobiłem stacyjkę na ON i czekałem aż dioda się zaświeci ale nic. To oznacza że błędów nie ma czy jak coś pokręciłem ?
Zrobiłem stacyjkę na ON i czekałem aż dioda się zaświeci ale nic. To oznacza że błędów nie ma czy jak coś pokręciłem ?
- Od: 28 gru 2015, 15:05
- Posty: 20
- Skąd: Śrem k. Poznania
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 lpg
jak dioda jest przystosowana do 12v to nie trzeba żadnych rezystorów. Sprawdź w ogóle czy ona działa.
Przed sprawdzeniem błędów usuń stare błędy, które na bank są (odłącz minus z aku i wciśnij na 30s hamulec)
Przed sprawdzeniem błędów usuń stare błędy, które na bank są (odłącz minus z aku i wciśnij na 30s hamulec)
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
pokaże ci stare i te obecne błędy. A w takim wypadku możesz wszystkie podzespoły silnika wymienić
Co do diody to nie jestem expertem z elektroniki ale nie pokazuje ci błędów bo ma te rezystory. Jakbyś miał byle jaką diodę 3v wystarczy jeden rezystor aby świeciła się podczas odczytu błędów.
A jak dioda dalej nie bedzie pokazywała błędów to albo ich po prostu nie ma albo gniazdo jest uszkodzone.
Co do diody to nie jestem expertem z elektroniki ale nie pokazuje ci błędów bo ma te rezystory. Jakbyś miał byle jaką diodę 3v wystarczy jeden rezystor aby świeciła się podczas odczytu błędów.
A jak dioda dalej nie bedzie pokazywała błędów to albo ich po prostu nie ma albo gniazdo jest uszkodzone.
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Sprawdź jeszcze z inna diodą a jak nic nie da to może auto nie ma błędów. Dolot masz na bank szczelny
EGR zaślepiony
EGR zaślepiony
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Odłącz na próbę przepływomierz i spróbuj auto odpalić. W ten sposób komp silnika zarejestruje błąd od przepływomierza i zarazem będziesz mógł sprawdzić czy test robisz poprawnie.
Aha – sprawdź jeszcze czy właściwą biegunowość diody zachowałeś bo akurat ma to znaczenie.
Dioda ma świecić jak ją podłączysz pod B+ i GND.
Jak świeci poprawnie to ten kabelek, który wetknąłeś do GND wyjmij i wetknij do pinu FEN
Co do kasowania błędów to zwykle robimy to nieco inaczej: odczytujemy błędy, kasujemy je, jeździmy nieco autem i .... dokonujemy drugiego odczytu. Jeśli cokolwiek złego się dzieje to błędy zostaną zarejestrowane i będą zwykle to te, które nas najbardziej dotyczą chociaż różnie z tym bywa bo czasem błąd może się ujawnić w jakichś specyficznych warunkach pracy.
hehe – ściśle tajne czyli .... przed przeczytaniem zniszczyć
A tak na poważnie to proponuję robić jak wcześniej napisałem.
Aha – sprawdź jeszcze czy właściwą biegunowość diody zachowałeś bo akurat ma to znaczenie.
Dioda ma świecić jak ją podłączysz pod B+ i GND.
Jak świeci poprawnie to ten kabelek, który wetknąłeś do GND wyjmij i wetknij do pinu FEN
Co do kasowania błędów to zwykle robimy to nieco inaczej: odczytujemy błędy, kasujemy je, jeździmy nieco autem i .... dokonujemy drugiego odczytu. Jeśli cokolwiek złego się dzieje to błędy zostaną zarejestrowane i będą zwykle to te, które nas najbardziej dotyczą chociaż różnie z tym bywa bo czasem błąd może się ujawnić w jakichś specyficznych warunkach pracy.
caroleck napisał(a):Przed sprawdzeniem błędów usuń stare błędy, które na bank są
hehe – ściśle tajne czyli .... przed przeczytaniem zniszczyć
A tak na poważnie to proponuję robić jak wcześniej napisałem.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam , temat nadal aktualny. Spróbuje zrobić tak jak mówisz że odłącze przepływke i odpale auto po czym zgasze i powinno zarejestrować ten błąd tak ? Bo opcja jest jeszcze jedna że jest gniazdo (odpukać) uszkodzone czego bym nie chciał.
- Od: 28 gru 2015, 15:05
- Posty: 20
- Skąd: Śrem k. Poznania
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 lpg
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość