Strzelił rozrząd

Postprzez Marcinos55 » 24 sty 2016, 23:11

Witam. Najprawdopodobniej siadł rozrząd, jechałem, coś strzelilo zgasl i już nie chciał zapalić slychac spod pokrywy że szumi rolka, coś poważnego mogło sie stać? I jakie koszta naprawy?
Początkujący
 
Od: 6 lis 2015, 11:17
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 94r benzyna

Postprzez krzysek71 » 25 sty 2016, 07:31

W zasadzie te silniki są bezkolizyjne przy dobrym układzie kupić rozrząd założyć i jezdzić jak byś chciał w dobrej cenie to pisz na pw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 20:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Marcinos55 » 9 lut 2016, 18:02

Pasek jest na swoim miejscu, przed awarią slychac bylo pasek albo którąś z rolek, moje pytanie takie sprawdzilisny uklad zaplonowy, paliwo podaje iskra jest. Czy jest możliwość przesunięcia sie o pare ząbków?
Początkujący
 
Od: 6 lis 2015, 11:17
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 94r benzyna

Postprzez Marek 161BD081 » 10 lut 2016, 08:31

Teoretycznie jest taka możliwość więc nie zaszkodzi to sprawdzić.

W jakich warunkach pracy silnika doszło do tej awarii?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Marcinos55 » 10 lut 2016, 12:21

Samochód stał około 8h, przejechałem nim pod restauracje, okolo 3km zgasiłem na pare minut, wsiadam odpalilem wyjechałem z parkingu powoli na 1biegu niskie obroty no i jak to v6 jak juz bylem na głównej to otworzylem mu tak gwałtownie gazu 1/3 lub do polowy, nie wiem czy obroty nie doszly tak do 2000/2500 jeden strzal pod maską auto sie zatrzymało drugi strzał i zgasł. Pasek lub rolka wczesniej sie odzywala bylo sluchac szum.
Początkujący
 
Od: 6 lis 2015, 11:17
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 94r benzyna

Postprzez Marek 161BD081 » 10 lut 2016, 12:39

Szumieć mogło z równym powodzeniem łożysko na napinaczu paska wielorowkowego.
Odchyl osłonę paska i sprawdź z grubsza czy rozrząd masz na znakach ustawiony.

A tak głupie pytanie: ten wystrzał to nie był z lpg?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Marcinos55 » 12 lut 2016, 15:50

Nie posiadam lpg, ewentualnie wina elektryki ?
Początkujący
 
Od: 6 lis 2015, 11:17
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 94r benzyna

Postprzez Beny » 12 lut 2016, 17:17

Odchyl osłonę i zobacz czy pasek jest wogole cały,i naciagniety.
A wcześniej szumialo czy stukalo z okolic rozrządu?Może napinacz padł.

Masz kogoś kto to ogarnie? Mogę dać namiar ale musiał byś do Chrzanowa przyjechać.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8678 (86/84)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Marcinos55 » 12 lut 2016, 17:33

Szumialo dosc dlugi okres czasu wlasnie z tamtych okolic, a czy jest możliwość sprawdzenia kompresji na tłokach i zdiagnozowania tego czy rozrzad jest caly bez rozbierania całego rozrządu? Jeszcze popytam w razie czego napisze Ci nna pw o kontakt do tego Chrzanowa.
Początkujący
 
Od: 6 lis 2015, 11:17
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 94r benzyna

Postprzez Marek 161BD081 » 15 lut 2016, 07:12

Kompresję sprawdzić to żadna sztuka – trzeba tylko mieć zestaw do pomiaru ciśnienia z obowiązkowo długimi końcówkami.
To nic trudnego :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Marcinos55 » 15 lut 2016, 22:15

Kompresja na kazdym po 14, z tego co czytalem bardzo dobrze, rozrzad nie jest przestawiony paliwo podaje uklad zaplonowy sprawdzany na innych częściach dalej nie pali teraz pytanie skad te 2 strzaly podczas jazdy i dlaczego teraz nie zapali ? Wina elektryki ?
Początkujący
 
Od: 6 lis 2015, 11:17
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 94r benzyna

Postprzez Marek 161BD081 » 16 lut 2016, 06:50

Tak z ciekawości to patrzyłeś na błędy kompa?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Piotr_ » 16 lut 2016, 07:51

Przepływomierz :>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 19:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323