Swap 2.0 KF ---> 2.5 KL-DE z Ford Probe/626

Postprzez corpha76lon » 21 sty 2016, 15:14

Witam serdecznie moi mili;) Udało mi się swego czasu dorwać "nowy" silnik z FORDA PROBE 2,5 KL-DE 164-174 KM . Autko przed rozbiórką ponoć stało w jakimś technikum mechanicznym o specjalności blacharskiej w Anglii i przed demontażem na liczniku było około 2 tyś km. Po wcześniejszych oględzinach uznałem, że gość musiał mówić prawdę ponieważ na silniku nie widać śladów ingerencji no i czyściutki cały. Przepustnica czyściutka, kolektor ssący też, naklejki czyste, gumy wszystkie jak nowe...
Na silniku są dwa czujniki temp, ktoś kiedyś mówił, że do 1994 r były montowane dwa a potem 1 także tylko tyle wiem na jego temat. Może gdzieś na silniku są nr które by ułatwiły identyfikacje tego motoru?
Oczywiście zakupiłem do niego obie wiązki elektryczne bo były na żywca poobcinane i komputer KL07, Potrzebuje jeszcze się dowiedzieć jaką muszę dostać przepławkę no i szereg porad i wskazówek jakie ktoś doświadczył przy przekładce tego silnika;)
Załączniki
IMG_0126 (Copy).jpg
IMG_0109 (Copy).jpg
IMG_0159 (Copy).jpg
IMG_0112 (Copy).jpg
IMG_0121 (Copy).jpg
IMG_0149 (Copy).jpg
IMG_0167 (Copy).jpg
IMG_0189 (Copy).jpg
IMG_0201 (Copy).jpg
IMG_0204 (Copy).jpg
IMG_0180 (Copy).jpg
Czujniki temperatury. W zasadzie to 3 a nie dwa;]
Ostatnio edytowano 14 maja 2016, 18:55 przez corpha76lon, łącznie edytowano 4 razy
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez krzysek71 » 21 sty 2016, 23:06

Jeśli chcesz to wsadzić do BA to zakładaj cały osprzęt od BA i 2- 3 dni i ogień . A na początek sprawdź ciśnienie na cylindrach i stan panewek bo jak długo stoi to może być lekka lipa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez rafał88 » 21 sty 2016, 23:15

Nooo radzilby zalac go swiezym olejem i nawet na ostro pokrecic rozrusznikiem , a do cylindrow ten wlac rope , albo olej i sprawdzi kompreche:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez krzysek71 » 22 sty 2016, 10:03

Do cylindrów lepsza jest nafta jak ropa lub olej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez rafał88 » 22 sty 2016, 10:14

Tez moze byc, wazne ,zeby na sucho nie jechal ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotr_ » 22 sty 2016, 10:32

Stan wizualny na zdjęciach rewelacja :)
Zazdraszczam :P
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez corpha76lon » 22 sty 2016, 10:40

Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale jak go przywiozłem to założyłem klucz na koło pasowe i spróbowałem obrócić wałem czy właśnie wszystko jest ok, bez żadnych problemów obrócił. Nic nie poczułem ani nic nie usłyszałem niepokojącego;) Wiadomo, zaleje go tym i owym, rozrząd wymienię bo silniczek na wierzchu więc fajny dostęp. Ale nie rozumie po co zakładać osprzęt z KF'a, wówczas nie wykorzystam całej mocy z KL'a.
krzysek71 napisał(a):Jeśli chcesz to wsadzić do BA to zakładaj cały osprzęt od BA i 2- 3 dni i ogień . A na początek sprawdź ciśnienie na cylindrach i stan panewek bo jak długo stoi to może być lekka lipa


A no i mam pytanie mianowicie takie czy muszę wymieniać kolektor ssący? Gdzieś swego czasu wyczytałem, że musi być z KF'a bo jest zakrzywiony na przepustnice i inaczej się nie zmieści?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Piotr_ » 22 sty 2016, 10:56

Myśląc o osprzęcie z kf-a chłopaki mieli na myśli przepływkę i kompa :)
Reszta jak kolektor i przepustnica jak najbardziej od kl-a
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez rafał88 » 22 sty 2016, 10:57

Ale to dobrze wlasnie zrobiles ;) A olej byl w silniku?? :P

Bo w BA pozmieniac , ktos tu juz probowal kompa z KL pchac i jarało bezpieczniki. Nie pamietam o co dokladnie chodzilo. Wiadome, ze komp z kl lepszy na kf podobno przelewa na gorze obrotow i silnik nie ma tej mocy i Nm.

Hmmm ale Marius i chyba Xed mial tez kl i nie mieli kolektorow z KF tylko KL wlasnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotr_ » 22 sty 2016, 11:01

O moc bym się nie martwił, komp od kf-a skoryguje się pod kl-a :)

Dopisano 22 sty 2016, 11:04:

Najlepszy by był kolektor z X9
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez krzysek71 » 22 sty 2016, 11:13

Żeby założyć kolektor ten który masz od proboszcza musisz pomajstrować przy grodzi inaczej nie wejdzie .A co do kompa bym się nie martwił tak jak pisze Piotr i co więcej ma rację ja na kompie od KF mam dostatek mocy . No i jeszcze immo może sprawić kłopot
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Piotr_ » 22 sty 2016, 11:17

krzysek71 napisał(a):No i jeszcze immo może sprawić kłopot


W 94 chyba nie było immo w kluczyku, ale jak kompa zostawi to nie dotyczy go ten problem :P
Szukaj kolektora od X9 razem z przepustnicą kl47 bo inna tam nie pasuje.
Kolektora od kf-a bym nie zakładał ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez corpha76lon » 22 sty 2016, 11:27

Znalazłem zdjęcie i wygląda na to, że się mieści;) Co do kompa KL07, ponoć nie ma immobilizera bynajmniej nie ma z nim problemów. Na pewno spróbuje odpalić na kompie z KL'a bo skoro fabrycznie był montowany to powinien jeździć na nim.

rafał88 napisał(a):Ale to dobrze wlasnie zrobiles ;) A olej byl w silniku?? :P

Bo w BA pozmieniac , ktos tu juz probowal kompa z KL pchac i jarało bezpieczniki. Nie pamietam o co dokladnie chodzilo. Wiadome, ze komp z kl lepszy na kf podobno przelewa na gorze obrotow i silnik nie ma tej mocy i Nm.

Hmmm ale Marius i chyba Xed mial tez kl i nie mieli kolektorow z KF tylko KL wlasnie.


Oleju niestety nie było, spuszczają przed transportem

Co do przepławki, wie ktoś jaka to była oryginalna pod KL'a? Wole mieć jednak osprzęt dedykowany pod ten silnik.
Załączniki
DSCN4801.JPG
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Piotr_ » 22 sty 2016, 11:56

corpha76lon napisał(a):ie ktoś jaka to była oryginalna pod KL'a


KL01
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez krzysek71 » 22 sty 2016, 12:22

Wiem że Kamil (radar 88) robił swapa i kolektor od proboszcza nie za bardzo chciał przypasowac do BA. A przepływka jak pisze Piotr KL01.Jak robiłem u siebie swapa na 2.5 jakoś komp KLO7 nie za bardzo chciał współpracować w moim X6 choć w jednym i drugim był brak immo po założeniu kompa od KF odpalił od strzała i do tej pory ma się dobrze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Piotr_ » 22 sty 2016, 12:37

Na 99,9% trzeba przepinać piny w głównym złączu kompa bo inaczej jest zasilanie i inne pierdoły.
Pinami różnią się nawet kompy od kl-i ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez krzysek71 » 22 sty 2016, 12:46

I dlatego nie chciało mi się bawić w szukanie co za jaki pin odpowiada założyłem kompa jaki był i jest dobrze . Potwierdzenie będzie jaką mocą dysponuje w marcu jednak X9 kolegi z forum nie jedzie lepiej jak moja X6 na gazie i to jest fakt <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Piotr_ » 22 sty 2016, 12:53

Sama różnica wagi to ok 300kg między X6 a X9 nie mówiąc już o długiej skrzyni w X9 ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez corpha76lon » 22 sty 2016, 13:36

Pany a jakieś wskazówki co do mechanicznego aspektu przekładki? Nie wyciągałem nigdy silnika jako tako ale na zdrowy rozum to trzeba wyciągnąć pół osie, odkręcić poduszki, okablowanie i węże rożne. Ale może ktoś z was doświadczonych, ma jakieś wskazówki?
Bo rozumie że nie trzeba dokonywać żadnych poprawek pod mocowanie KL'a? wszystko ładnie pasuje jak do KF'a prawda?

A no i co z układem wydechowym? Trzeba przerabiać?

Piotr_ napisał(a):Na 99,9% trzeba przepinać piny w głównym złączu kompa bo inaczej jest zasilanie i inne pierdoły.
Pinami różnią się nawet kompy od kl-i ;)

To pewno wynika z tego, że jest kilka modeli tych komputerów. Mi doradzono, że w probe był do tego silnika z przed 94 czy tam 95 montowane KL07 także może coś z tego bedzię. Wiązka też jest rzekomo z probe...
Ostatnio edytowano 22 sty 2016, 13:47 przez corpha76lon, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Piotr_ » 22 sty 2016, 13:41

Wszystko p&p raczej :)
Skrzynię zostaw z KF-a bo KL-a za długa jest :)
Może być tak że długa półoś ma troszkę inne mocowanie na podporze i trzeba delikatnie przerobić :)

Dopisano 22 sty 2016, 13:44:

corpha76lon napisał(a):o pewno wynika z tego, że jest kilka modeli tych komputerów. Mi doradzono, że w probe był do tego silnika z przed 94 czy tam 95 montowane KL07 także może coś z tego bedzię. Wiązka też jest rzekomo z probe...


Nie patrz co było w probe tylko w twojej BA ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323