Swap 2.0 KF ---> 2.5 KL-DE z Ford Probe/626
Witam serdecznie moi mili;) Udało mi się swego czasu dorwać "nowy" silnik z FORDA PROBE 2,5 KL-DE 164-174 KM . Autko przed rozbiórką ponoć stało w jakimś technikum mechanicznym o specjalności blacharskiej w Anglii i przed demontażem na liczniku było około 2 tyś km. Po wcześniejszych oględzinach uznałem, że gość musiał mówić prawdę ponieważ na silniku nie widać śladów ingerencji no i czyściutki cały. Przepustnica czyściutka, kolektor ssący też, naklejki czyste, gumy wszystkie jak nowe...
Na silniku są dwa czujniki temp, ktoś kiedyś mówił, że do 1994 r były montowane dwa a potem 1 także tylko tyle wiem na jego temat. Może gdzieś na silniku są nr które by ułatwiły identyfikacje tego motoru?
Oczywiście zakupiłem do niego obie wiązki elektryczne bo były na żywca poobcinane i komputer KL07, Potrzebuje jeszcze się dowiedzieć jaką muszę dostać przepławkę no i szereg porad i wskazówek jakie ktoś doświadczył przy przekładce tego silnika;)
Na silniku są dwa czujniki temp, ktoś kiedyś mówił, że do 1994 r były montowane dwa a potem 1 także tylko tyle wiem na jego temat. Może gdzieś na silniku są nr które by ułatwiły identyfikacje tego motoru?
Oczywiście zakupiłem do niego obie wiązki elektryczne bo były na żywca poobcinane i komputer KL07, Potrzebuje jeszcze się dowiedzieć jaką muszę dostać przepławkę no i szereg porad i wskazówek jakie ktoś doświadczył przy przekładce tego silnika;)
Ostatnio edytowano 14 maja 2016, 18:55 przez corpha76lon, łącznie edytowano 4 razy
Jeśli chcesz to wsadzić do BA to zakładaj cały osprzęt od BA i 2- 3 dni i ogień . A na początek sprawdź ciśnienie na cylindrach i stan panewek bo jak długo stoi to może być lekka lipa
Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale jak go przywiozłem to założyłem klucz na koło pasowe i spróbowałem obrócić wałem czy właśnie wszystko jest ok, bez żadnych problemów obrócił. Nic nie poczułem ani nic nie usłyszałem niepokojącego;) Wiadomo, zaleje go tym i owym, rozrząd wymienię bo silniczek na wierzchu więc fajny dostęp. Ale nie rozumie po co zakładać osprzęt z KF'a, wówczas nie wykorzystam całej mocy z KL'a.
A no i mam pytanie mianowicie takie czy muszę wymieniać kolektor ssący? Gdzieś swego czasu wyczytałem, że musi być z KF'a bo jest zakrzywiony na przepustnice i inaczej się nie zmieści?
krzysek71 napisał(a):Jeśli chcesz to wsadzić do BA to zakładaj cały osprzęt od BA i 2- 3 dni i ogień . A na początek sprawdź ciśnienie na cylindrach i stan panewek bo jak długo stoi to może być lekka lipa
A no i mam pytanie mianowicie takie czy muszę wymieniać kolektor ssący? Gdzieś swego czasu wyczytałem, że musi być z KF'a bo jest zakrzywiony na przepustnice i inaczej się nie zmieści?
Ale to dobrze wlasnie zrobiles A olej byl w silniku??
Bo w BA pozmieniac , ktos tu juz probowal kompa z KL pchac i jarało bezpieczniki. Nie pamietam o co dokladnie chodzilo. Wiadome, ze komp z kl lepszy na kf podobno przelewa na gorze obrotow i silnik nie ma tej mocy i Nm.
Hmmm ale Marius i chyba Xed mial tez kl i nie mieli kolektorow z KF tylko KL wlasnie.
Bo w BA pozmieniac , ktos tu juz probowal kompa z KL pchac i jarało bezpieczniki. Nie pamietam o co dokladnie chodzilo. Wiadome, ze komp z kl lepszy na kf podobno przelewa na gorze obrotow i silnik nie ma tej mocy i Nm.
Hmmm ale Marius i chyba Xed mial tez kl i nie mieli kolektorow z KF tylko KL wlasnie.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Żeby założyć kolektor ten który masz od proboszcza musisz pomajstrować przy grodzi inaczej nie wejdzie .A co do kompa bym się nie martwił tak jak pisze Piotr i co więcej ma rację ja na kompie od KF mam dostatek mocy . No i jeszcze immo może sprawić kłopot
krzysek71 napisał(a):No i jeszcze immo może sprawić kłopot
W 94 chyba nie było immo w kluczyku, ale jak kompa zostawi to nie dotyczy go ten problem
Szukaj kolektora od X9 razem z przepustnicą kl47 bo inna tam nie pasuje.
Kolektora od kf-a bym nie zakładał
Znalazłem zdjęcie i wygląda na to, że się mieści;) Co do kompa KL07, ponoć nie ma immobilizera bynajmniej nie ma z nim problemów. Na pewno spróbuje odpalić na kompie z KL'a bo skoro fabrycznie był montowany to powinien jeździć na nim.
Oleju niestety nie było, spuszczają przed transportem
Co do przepławki, wie ktoś jaka to była oryginalna pod KL'a? Wole mieć jednak osprzęt dedykowany pod ten silnik.
rafał88 napisał(a):Ale to dobrze wlasnie zrobiles A olej byl w silniku??
Bo w BA pozmieniac , ktos tu juz probowal kompa z KL pchac i jarało bezpieczniki. Nie pamietam o co dokladnie chodzilo. Wiadome, ze komp z kl lepszy na kf podobno przelewa na gorze obrotow i silnik nie ma tej mocy i Nm.
Hmmm ale Marius i chyba Xed mial tez kl i nie mieli kolektorow z KF tylko KL wlasnie.
Oleju niestety nie było, spuszczają przed transportem
Co do przepławki, wie ktoś jaka to była oryginalna pod KL'a? Wole mieć jednak osprzęt dedykowany pod ten silnik.
Wiem że Kamil (radar 88) robił swapa i kolektor od proboszcza nie za bardzo chciał przypasowac do BA. A przepływka jak pisze Piotr KL01.Jak robiłem u siebie swapa na 2.5 jakoś komp KLO7 nie za bardzo chciał współpracować w moim X6 choć w jednym i drugim był brak immo po założeniu kompa od KF odpalił od strzała i do tej pory ma się dobrze
I dlatego nie chciało mi się bawić w szukanie co za jaki pin odpowiada założyłem kompa jaki był i jest dobrze . Potwierdzenie będzie jaką mocą dysponuje w marcu jednak X9 kolegi z forum nie jedzie lepiej jak moja X6 na gazie i to jest fakt
Pany a jakieś wskazówki co do mechanicznego aspektu przekładki? Nie wyciągałem nigdy silnika jako tako ale na zdrowy rozum to trzeba wyciągnąć pół osie, odkręcić poduszki, okablowanie i węże rożne. Ale może ktoś z was doświadczonych, ma jakieś wskazówki?
Bo rozumie że nie trzeba dokonywać żadnych poprawek pod mocowanie KL'a? wszystko ładnie pasuje jak do KF'a prawda?
A no i co z układem wydechowym? Trzeba przerabiać?
To pewno wynika z tego, że jest kilka modeli tych komputerów. Mi doradzono, że w probe był do tego silnika z przed 94 czy tam 95 montowane KL07 także może coś z tego bedzię. Wiązka też jest rzekomo z probe...
Bo rozumie że nie trzeba dokonywać żadnych poprawek pod mocowanie KL'a? wszystko ładnie pasuje jak do KF'a prawda?
A no i co z układem wydechowym? Trzeba przerabiać?
Piotr_ napisał(a):Na 99,9% trzeba przepinać piny w głównym złączu kompa bo inaczej jest zasilanie i inne pierdoły.
Pinami różnią się nawet kompy od kl-i
To pewno wynika z tego, że jest kilka modeli tych komputerów. Mi doradzono, że w probe był do tego silnika z przed 94 czy tam 95 montowane KL07 także może coś z tego bedzię. Wiązka też jest rzekomo z probe...
Ostatnio edytowano 22 sty 2016, 13:47 przez corpha76lon, łącznie edytowano 1 raz
Wszystko p&p raczej
Skrzynię zostaw z KF-a bo KL-a za długa jest
Może być tak że długa półoś ma troszkę inne mocowanie na podporze i trzeba delikatnie przerobić
Dopisano 22 sty 2016, 13:44:
Nie patrz co było w probe tylko w twojej BA
Skrzynię zostaw z KF-a bo KL-a za długa jest
Może być tak że długa półoś ma troszkę inne mocowanie na podporze i trzeba delikatnie przerobić
Dopisano 22 sty 2016, 13:44:
corpha76lon napisał(a):o pewno wynika z tego, że jest kilka modeli tych komputerów. Mi doradzono, że w probe był do tego silnika z przed 94 czy tam 95 montowane KL07 także może coś z tego bedzię. Wiązka też jest rzekomo z probe...
Nie patrz co było w probe tylko w twojej BA
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość