Swap 2.0 KF ---> 2.5 KL-DE z Ford Probe/626
Nie masz mu dac dość mocno gazu tylko do samego końca jeżeli się nie otworzy to podejmij masę i zobacz czy w ogóle się otworzy bo jeżeli jest fizycznie sprawny to faktycznie wina kompa.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
No i zrąbałem sobie humor przed wyjazdem. Chciałem go dzisiaj odpalić jeszcze na chwile i znów to samo. Nie odpala;/
Panie i Panowie, dobre wieści niosę! Auto pali jak należy!!!!!!!!!! Trochę z nas głupki jak tak teraz na to patrze Pierwsza podstawowa sprawa, silnik na kompie z KL'a nie zapali na aparacie KF34! A dlaczego? Becouse tam nie ma czujnika halla od położenia wału tudzież wałka rozrządu! Dziwne i głupie to ale komputer musi mieć OBA sygnały z aparatu KL01/KLY1! Tak więc trzeba wpiąć z aparatu do kompa pin 3E, który to nie jest nigdzie na schemacie zaznaczony!!
Szkoda tylko, że przez te perypetie swoje, uszkodziłem moduł w nowym aparacie;/ 315zł na ebay'u widziałem za nowy... Póki co zmontowałem ten zewnętrzny układ ale i z nim miałem problemy. Zalecany tam BU941ZP ciężko dostać, więc wlutowałem BU931P, rzekomo mocniejszy, ale pali się od razu... Wyjściem jest zastosowanie tranzystora 2SC5200 ale należy wówczas usunąć diodę i rezystor, które są połączone szeregowo ponieważ spadek napięcia na nich nie jest wstanie uaktywnić złącza CE na tranzystorze. Tak więc po ciężkiej walce udało się dojść do jakże prozaicznej usterki...
Ale nadal mam problem z VRIS'em tym drugim, nie chce się otwierać no i ciekawi mnie dlaczego obroty nie spadają od razu do 750...
https://www.youtube.com/watch?v=Yjq5JyN ... e=youtu.be
Szkoda tylko, że przez te perypetie swoje, uszkodziłem moduł w nowym aparacie;/ 315zł na ebay'u widziałem za nowy... Póki co zmontowałem ten zewnętrzny układ ale i z nim miałem problemy. Zalecany tam BU941ZP ciężko dostać, więc wlutowałem BU931P, rzekomo mocniejszy, ale pali się od razu... Wyjściem jest zastosowanie tranzystora 2SC5200 ale należy wówczas usunąć diodę i rezystor, które są połączone szeregowo ponieważ spadek napięcia na nich nie jest wstanie uaktywnić złącza CE na tranzystorze. Tak więc po ciężkiej walce udało się dojść do jakże prozaicznej usterki...
Ale nadal mam problem z VRIS'em tym drugim, nie chce się otwierać no i ciekawi mnie dlaczego obroty nie spadają od razu do 750...
https://www.youtube.com/watch?v=Yjq5JyN ... e=youtu.be
Ostatnio edytowano 8 sie 2016, 18:52 przez corpha76lon, łącznie edytowano 1 raz
A no coś kojarzę, szkoda tylko, że nie dodałeś tej istotnej różnicy;] Stare sterowniki po prostu potrzebują tego drugiego czujnika. A co powiecie o tych obrotach? Normalne to w tych silnikach jest czy jak?
corpha76lon napisał(a):Panie i Panowie, dobre wieści niosę! Auto pali jak należy!!!!!!!!!! Trochę z nas głupki jak tak teraz na to patrze Pierwsza podstawowa sprawa, silnik na kompie z KL'a nie zapali na aparacie KF34! A dlaczego? Becouse tam nie ma czujnika halla od położenia wału tudzież wałka rozrządu! Dziwne i głupie to ale komputer musi mieć OBA sygnały z aparatu KL01/KLY1! Tak więc trzeba wpiąć z aparatu do kompa pin 3E, który to nie jest nigdzie na schemacie zaznaczony!!
sr50ce napisał(a):Jak to w KF-ie działa wiem, ale Ty masz KL-a . Można by pomyśleć że jeśli kompa masz od KL-a ,ale nie od tego silnika(tak doczytałem w temacie jeśli nic nie pomieszałem) a mówisz ze w swoim aparacie od KL-a masz 2 czujniki halla wiec jeśli nie wszystkie aparaty KL-a były wyposażone w te 2 czujniki to i nie wszystkie komputery będą miały obsługę 2 czujników to tylko takie pomysły a teraz coś konkretnego...
Piotr_ napisał(a): Jeżeli masz aparat kf34 to bez przeróbki instalacji nie podejdzie kl01.
Cieszymy się
- Od: 15 kwi 2012, 20:30
- Posty: 102
- Skąd: Ziemia Wieluńska
- Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8
Mam Dokładnie tak samo u siebie w KL i z tego co widziałem wszystkie silniki z serii k tak mają. Także tymi obrotami bym się nie przejmował, ważne że ogarnąłeś co było nie tak.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Przecież obroty opadają książkowo – tak ma być
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Barthek napisał(a):Przecież obroty opadają książkowo – tak ma być
A no to mnie uspokoiliście:D Ale obroty musiałem ustawiać, bo raz mi zostawał na 750 a raz na 1200... Ustawiłem na 750, póki co trzyma;)
Parę zaległych fotek jeszcze wrzucam.
Przeniosłem sobie filterek paliwa bliżej, w miejsce dużo wygodniejsze do wymiany, bo tam z tyłu przy poduszce to nam japońce chyba na złość zrobili!
Rurkę od serwa musiałem ogarnąć z osobnym zaworkiem zwrotnym, bo nigdzie nie szło dostać u mnie oryginału z KL'a. Oryginalna z KF'a była za krótka więc zastosowałem sobie zapasowy wężyk ze zbiorniczka wyrównawczego od płynu chłodniczego, okazał się idealnie pasować;]
Co do VRIS'ów to jednak ten drugi działa, trza go fest przy gazować.
Szczerze mówiąc ogólne wrażenia po przekładce nie są jakieś zdumiewające... Na pewno będzie trzeba ogarnąć te VIRS'y co by się dobrze otwierały bo czuć że nie ciągnie go tak równo jakby człowiek chciał;) No i przyjacielu sr50ce szarpanie czuć dalej, owszem w dużo mniejszym stopniu ale to jednak nie to co w innych autach. Być może to moje/nasze przewrażliwienie ale chyba te silniki, czy tam auta już tak mają.
Ogólnie rzecz biorąc ogromnie wam dziękuje za pomoc, wsparcie i zaangażowanie!
Oczywiście to nie jest koniec prac nad tą zołzą moją ale zastanawiam się czy ciągnąć to opisywanie tutaj czy może zakładać nowe tematy co by zachować jakiś porządek informacji na tym forum...
P.S. Zagadałem do typka w sprawie VIRS BOX. viewtopic.php?f=102&t=138362
Jak ktoś chętny niech pisze.
Szarpanie jest odczuciem subiektywnym jak byś przejechał się moją zielona to byś stwierdził że Twój kl to ideał ale mogę się mylić bo jestem bardzo wyczulony na punkcie wszelkich defektów a pozatym ja od poczatku uważałem że źle zaprojektowali te poduszki a przecież masz oryginał . Mam nadzieje że uda się nam kiedyś spotkać i porównać maszyny
- Od: 15 kwi 2012, 20:30
- Posty: 102
- Skąd: Ziemia Wieluńska
- Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8
Heh no jak narazie wymieniam zawieszenie i utknąłem bo jednak bez prasy ani rusz...
Kociak, jesteś tu jeszcze?:D
Powiedz mi jak stoisz to czesto ci się włącza wentylator na chłodnicy? U mnie sie włącza ten po stronie kierowcy a jak odepne czujnik temp to włacza sie ten od pasażera i na postoju tylko ten jeden mi sie załącza czesto
Jakoś szczególnie często się nie włącza myślę że tak jak każdemu i tak jak wcześniej w kf
Powinien się włączać ten od strony kierowcy czyli masz dobrze a ten drugi jest od klimy Ale nie wiem który u mnie się włączy po odpieciu czujnika musiał bym sprawdzić
Kiedyś jeszcze w kf tak miałem że chodzi mi prawie cały czas okazało się że miałem lekko zagięty wąż łączący chłodnice z obudowa termostatu Słaby był przepływ i i dlatego płyn był cały czas ciepły chociaż wskazówka była cały czas ok
Sprawdź czy nigdzie ci nie zagielo przewodu Albo termostat się zawiesza delikatnie
Powinien się włączać ten od strony kierowcy czyli masz dobrze a ten drugi jest od klimy Ale nie wiem który u mnie się włączy po odpieciu czujnika musiał bym sprawdzić
Kiedyś jeszcze w kf tak miałem że chodzi mi prawie cały czas okazało się że miałem lekko zagięty wąż łączący chłodnice z obudowa termostatu Słaby był przepływ i i dlatego płyn był cały czas ciepły chociaż wskazówka była cały czas ok
Sprawdź czy nigdzie ci nie zagielo przewodu Albo termostat się zawiesza delikatnie
hmm może faktycznie być coś z termostatem, w koncu stał długo, sprawdź mi ten drugi wentyl czy tez ci sie właczy po odpięciu czujnika
raczej tak. może idealnie na środku nie jest ale w "normie"
U mnie jak przycinal termostat to wskazówka była na miejscu jak jechałem wolno i pompa wody wolno krecila Jak jechałem dłużej na wysokich obrotach np w trasie to wskazówka wchodziła na 3/4 bo termostat blokował swobodny przepływ wody na wysokich obrotach
Sprawdziłem dla ciebie ten czujnik U mnie startują oba wentylatory po odpieciu
Sprawdziłem dla ciebie ten czujnik U mnie startują oba wentylatory po odpieciu
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości