Mazda nie odpala po swapie i kapitalnym remoncie silnika 2.5l

Postprzez danielxdd » 10 gru 2015, 18:00

Witam cieplutko wszystkich jestem tu nowy i ogólnie nie miałem zbytnio czasu się przedstawić ponieważ sporo pracuje w delegacji i rzadko bywałem w domu.
Rok temu stałem się posiadaczem madzi z wyjątkowym silnikiem 2.0 V6 na początku chodziła dobrze później wkradło się jakieś klekotanie stwierdziłem że to pewnie szklanki, ale co sie okazało po pół roku od kupna obróciło panewkę. Nie chciałem się z nią rozstawać i udało mi się wyjąć silnik po czym zacząłem szukać drugi, kupiłem 2.5l z forda probe po czym zrobiłem w nim kapitalny remont ostatnio wpakowałem go do auta z nadzieją że moja madzia w końcu wróci na polskie drogi ale jak na razie nie chce odpalić.
Początkowo złożyłem ją na kompletnym osprzęcie od KFa, początkowo nawet na ułamek sekundy zapaliła później były tylko chęci ale nic poza tym, iskra była paliwo też komprecha też jest bo rozrusznik ma ciężko krecić. Więc zacząłem kombinować przełożyłem aparat od KLa ale nie miał wtedy iskry wyczytałem że trzeba zamienić dwa kabelki ogólnie nic mi to nie dało musiałem całkiem je przełożyć i iskra sie pojawiła, już byłem w niebo wzięty i tak podjarany że mówie sobie że teraz odpali a dalej nic tylko chęci. Próbowałem bez filtra i przepływki czasami nawet załapała na chwile ale to nie była normalna praca tylko walka o życie pomagała nawet zamiana węży od wtrysków ale to tylko na chwile...
Zawołałem brata żeby mi pomógł gdy on kręcił ja dodawałem gazu i zauważyłem że z przepustnicy wali troche dymkiem, byłem już zdesperowany i wziąłem plaka myśląc że pomoże ale zauważyłem że go odpycha od przepustnicy praktycznie go nie wciągając i nie wiem czy to normalne.
Dzisiaj zmieniłem jeszcze kolektor ssący na ten z KLa na sekunde zapaliła prawie od strzała bez filtra i przepływki z delikatnie wciśniętym gazem bo bez nic się nie działo. Później nic tylko chęci ehh...
Mechanik który mi go robił ustawił rozrząd chyba troszkę inaczej jak był bo stare ustawienie nie pasowało na cechy i główne koło pasowe nie było na zero.

Chłopaki jestem załamany bo pozbyłem się 5 tyś zł a madzia nie chodzi a nie chce się jej pozbyć bo się zakochałem :–)
Napisałem to pewnie troche bez sensu ale juz nie mam siły jeżeli ktoś byłby wstanie mi coś doradzić będę wdzięczny ;)
Aha i podczas prób odpalenia czasami zapala mi sie kontrolka od immo.
Dziękuje i Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 23:29
Posty: 9
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 1995

Postprzez krzysek71 » 11 gru 2015, 08:37

Jeśli przed swapem działało wszystko to i po powinno tym bardziej że osprzęt wsadziłeś od KF ja bym sprawdził rozrząd no i te immo. Bo przewody wn raczej są w kolejnośći podłączone jak pisze na kopułce no chyba że nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez danielxdd » 11 gru 2015, 10:26

też tak uważam że powinno działać no ale coś nie chce ehh...
ogólnie miał chęć zapalić nawet na aparacie zapłonowym od KFa gdzie ma on inną kolejność zapłonu.
przewody mam na pewno dobrze tylko pewnie mam problem z tym rozrządem bo mechanik ustawił mi go tak jak powinien być książkowo czyli wszystkie cechy są idealnie tak jak powinny być, jest tylko jedno ale wcześniej tak nie był gdy prawa głowica pasowała na cech to lewa była chyba przesunięta o ząb i główne koło pasowe nie było na zero. Także pewnie by musiał wrócić do stanu przed remontem.
Bo jednak puszcze lekkiego dymka w filter i to mnie też zastanawia
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 23:29
Posty: 9
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 1995

Postprzez krzysek71 » 11 gru 2015, 11:22

Jeśli nie zmieniałeś ECU pakuj cały osprzęt od KF ustaw rozrząd na nowo i nie ma bata ma działać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez rafał88 » 11 gru 2015, 13:19

Jak wali w dolot to rozrzad albo kolejnosc przwodow nie tak jak powinna byc
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez danielxdd » 11 gru 2015, 14:31

co do rozrządu był ustawiony jak przewidziała fabryka wiem że przed remontem był troszke inaczej.
Możliwe żeby przeskoczył na rozrządzie?
kable mam na pewno dobrze
bynajmniej trzymałem sie takiego schematu

/
/ 1 3 5
/



/
/ 2 4 6
/
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 23:29
Posty: 9
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 1995

Postprzez krzysek71 » 11 gru 2015, 17:19

Na kopułce masz napisane który na jaki cylinder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez danielxdd » 12 gru 2015, 23:05

ogólnie sam rozebrałem ten rozrząd i okazało sie że oba koła pasowe były założone lewą stroną a jedno powinno być odwrotnie, przesuniecie jakie wynikło z tego wynosi 8 ząbków ustawiłem to wszystko na cechy jakoś mi sie udało to nawet złożyć :P
po nie udanej próbie odpalenia po może 30 sekundach silnik mi sie zablokował, nie dało się zrobić pełnego obrotu wałem nawet kręcąc ręcznie do przodu jak i do tyłu, podciśnieniowany całkiem rozebrałem cały rozrząd wałki ustawiłem tak że wszystkie zawory były zamknięte ale silnikiem dalej nie dało sie obrócić także poszedłem krok dalej i zwaliłem głowice gdzie na jednym tłoku znalazłem jakiś metalowy trzpień który ma może 2.5cm i średnicy 0,5cm.

Czy to możliwe że to wpadło przez zawory ssące? bo jak zakładałem kolektor sprawdziłem czy nic nie ma sprężarką wydmuchałem jakieś drobne syfy i złożyłem
Powiedziałby mi ktoś jak mają być podłączone wężyki od paliwa do wtrysków czy w ogóle robi to coś czy są odwrotnie?
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 23:29
Posty: 9
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 1995

Postprzez rafał88 » 13 gru 2015, 09:30

danielxdd napisał(a):ogólnie sam rozebrałem ten rozrząd i okazało sie że oba koła pasowe były założone lewą stroną a jedno powinno być odwrotnie, przesuniecie jakie wynikło z tego wynosi 8 ząbków ustawiłem to wszystko na cechy jakoś mi sie udało to nawet złożyć :P
po nie udanej próbie odpalenia po może 30 sekundach silnik mi sie zablokował, nie dało się zrobić pełnego obrotu wałem nawet kręcąc ręcznie do przodu jak i do tyłu, podciśnieniowany całkiem rozebrałem cały rozrząd wałki ustawiłem tak że wszystkie zawory były zamknięte ale silnikiem dalej nie dało sie obrócić także poszedłem krok dalej i zwaliłem głowice gdzie na jednym tłoku znalazłem jakiś metalowy trzpień który ma może 2.5cm i średnicy 0,5cm.

Czy to możliwe że to wpadło przez zawory ssące? bo jak zakładałem kolektor sprawdziłem czy nic nie ma sprężarką wydmuchałem jakieś drobne syfy i złożyłem
Powiedziałby mi ktoś jak mają być podłączone wężyki od paliwa do wtrysków czy w ogóle robi to coś czy są odwrotnie?


:| Pokaz zdjecie tego co znalalzles na tloku .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez danielxdd » 22 gru 2015, 19:10

sorki że wcześniej nie dodałem zdjęć tego czegoś ale byłem w delegacji a zostawiłem to w garażu :P
ogólnie już wszystko się ustabilizowało i poskładałem wszystko i madzia w końcu działa tylko musiałem założyć aparat od KLa bo na moim mimo przełożenia tych dwóch kabelków nie było iskry.
Na szczęście ten kawałek metalu nic nie popsuł :)
Załączniki
CAM00015.jpg
CAM00017.jpg
CAM00024.jpg
CAM00025.jpg
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 23:29
Posty: 9
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 1995

Postprzez rafał88 » 22 gru 2015, 21:48

No i gitara ;) Teraz kreski :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323