Mazda 323F BA KF – remont generalny silnika – jakie koszty?
1, 2
Witam jak w tytule chciałem zapytać o koszt remontu tego silnika. Byłbym wdzięczny za listę części co wymienić i czy da się to zrobić w garażu ?
Ostatnio edytowano 13 wrz 2015, 21:12 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
- Od: 30 sie 2015, 12:24
- Posty: 44
- Skąd: okolice rzeszowa
- Auto: Mazda 323f 2.0 V6
1995r.
Napisz do [url]carspeed.pl[/url] a oni ci wycenią standardowy zestaw uszczelek do tego silnika.
Zapewne silnik pije olej więc nie ominie Cię wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworowych. Do tego dobrze byłoby popatrzeć na zawory pod kątem zużycia (wypalone lub wyklepane zawory wymieniamy + frezowanie gniazd + docieranie). Głowice jak nie masz jak to lepiej dać do naprawy, gdzie na koniec zapewne je splanują.
Jak to już rozebrane to można doliczyć koszt nowych panewek i kompletnego rozrządu.
Zresztą po rozebraniu zobaczysz co i jak.
Tak więc koszty małe nie są ale przynajmniej później wiesz czym jeździsz.
Poczytaj sobie też pomimo braku obrazków:
viewtopic.php?f=116&t=76769
viewtopic.php?f=116&t=52578
Zresztą to dosyć popularny model silnika więc na temat jego remontu zapewne znajdziesz trochę informacji na Forum – kwestia tylko użycia "szukajki".
P.S. Proszę na przyszłość właściwie nazywać tematy.
Zapewne silnik pije olej więc nie ominie Cię wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworowych. Do tego dobrze byłoby popatrzeć na zawory pod kątem zużycia (wypalone lub wyklepane zawory wymieniamy + frezowanie gniazd + docieranie). Głowice jak nie masz jak to lepiej dać do naprawy, gdzie na koniec zapewne je splanują.
Jak to już rozebrane to można doliczyć koszt nowych panewek i kompletnego rozrządu.
Zresztą po rozebraniu zobaczysz co i jak.
Tak więc koszty małe nie są ale przynajmniej później wiesz czym jeździsz.
Poczytaj sobie też pomimo braku obrazków:
viewtopic.php?f=116&t=76769
viewtopic.php?f=116&t=52578
Zresztą to dosyć popularny model silnika więc na temat jego remontu zapewne znajdziesz trochę informacji na Forum – kwestia tylko użycia "szukajki".
P.S. Proszę na przyszłość właściwie nazywać tematy.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam ponownie
Zbliżam sie do remontu silnika KF i mam pytanie bo nwm w jakim stopniu są zużyte głowica, cylindry itp.
Jak rozbiorę silnik to zawieźć części do zakładu gdzie zajmują się głowicami żeby pomierzyli czy jak ?
Zbliżam sie do remontu silnika KF i mam pytanie bo nwm w jakim stopniu są zużyte głowica, cylindry itp.
Jak rozbiorę silnik to zawieźć części do zakładu gdzie zajmują się głowicami żeby pomierzyli czy jak ?
- Od: 30 sie 2015, 12:24
- Posty: 44
- Skąd: okolice rzeszowa
- Auto: Mazda 323f 2.0 V6
1995r.
To kup dymiącego KL i zrób mu remont tyle samo ci to pochłonie kasy ale radość z jazdy będziesz miał lepszą niż z KF i co lepsze jednego wyciągniesz a drugiego po remoncie wkładasz i ogień .Ja jak bym miał taki zestaw to rano bym zaczoł a wieczorem jezdził.
WIem ,ze ktos z innego fortum wyliczal remont KF to wyszlo ok 3kzl same graty jesli remont taki remontem.
"....
– pierścienie nominalne RIK (oryginał w mazdach) – 380zł/kpl na 6 tłoków
– uszczelniacze zaworowe oryginalna TAKOMA 5zł/szt x24 = 120zł/kpl
– uszczelki pod głowicę – ELRING 130zł/szt x2
– uszczelki pod pokrywy zaworów – oryginał OE MAZDA 55zł/szt x2
– uszczelki kolektora ssącego – TAKOMA – 45zł/szt x2
– uszczelki kolektora wydechowego – TAKOMA 45zł/szt x2
– uszczelniacze obrotowe wałków rozrządu – oryginał OE MAZDA 43zł/szt x2
– uszczelniacze stałe wałków rozrządu – oryginał OE MAZDA – 39zł/szt x2
– uszczelniacz przedni wału korbowego – oryginał OE MAZDA – 53zł
– panewki korbowodowe – nominał TDC 100zł/kpl na 6 korb
– oring aparatu zapłonowego – oryginał OE MAZDA 26zł; jest 1szt
– uszczelka w płynie do miski olejowej – DIRKO 35zł/tuba
– filtr oleju – na pierwsze zalanie japoński MAX/UNION – 15zł, po 1000km do wymiany – tu można dać oryginał OE MAZDA – 25zł
– olej na pierwsze zalanie – np GM 10W40 69zł/5L, po 1000km można zalać już coś dobrego: ENEOS Premium Japonia 5W30 – 160zł/4L, ENEOS 5W40 – 160zł/4L, ENEOS 10W40 (syntetyczny!) – 110zł/4L
– płukanka PRZED rozebraniem silnika – Valvoline Professional – 30zł
– płyn chłodniczy na 10 lat oryginał OE MAZDA 88zl/5L, lub zwykły płyn zamienny (na 2 lata) – 35zł/5L
SUMA:
1815 zł z Vat po rabacie ( podobno ) ;-p
dopisek od CS
"Przeprowadziliśmy znaczną ilość remontów V6 z użyciem w/w setu części i efekty są znakomite – np KF, który przed remontem łykał 3L oleju na 1.000km (!) w tej chwili łyka ok 1L na 10.000km.
Poza w/w setem nie za bardzo chciałbym proponować co innego, a już na pewno nie sprzedamy innych pierścieni – np CTI, TP itd, bo na innych pierścieniach nie ma sensu remontować silnika..."
do tego doliczamy rozrząd:
Rozrząd na 100.000km w cenie 650zł/kpl, zestaw zawiera:
– pasek CONTITECH
– hydronapinacz japoński NTN
– rolka prowadząca GMB
– rolka prowadząca GMB
– rolka napinająca GMB
– pompa wody GMB Japonia
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji z limitem 100.000km.
lub
Z tańszych opcji zestaw na 60.000km za 565zł/kpl, zestaw zawiera:
– pasek GATES
– hydronapinacz japoński NTN
– rolka prowadząca GMB
– rolka prowadząca GMB
– rolka napinająca GMB
– pompa wody DOKUJI Japonia
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji z limitem 60.000km.
Kolejny dopisek od CS:
"Co 100.000km powinno się wymienić sprężynki na wałkach, więc dobrze to zrobić przy okazji wymiany rozrządu:
– sprężynki wałków rozrządu – oryginał OE MAZDA – 130zł/kpl na silnik"
i jak już robić wszystko to na bogato wiec
Elementy układu zapłonowego:
– przewody zapłonowe NGK Made in Japan – 285zł/kpl
– kopułka aparatu YAMAGUCHI Made in Japan – 135zł/szt
– uszczelka kopułki OE Mazda – 45zł/szt
– palec aparatu EPS – 35zł/szt
– świece zapłonowe DENSO Japonia (o wzmocnionej wydajności) – 15zł/szt
Suma UZ: 590 zł
Więc podsumowanie:
Elementy remontu silnika: 1815 zł
Rozrząd: 650 zł
Układ zapłonowy: 590 zł
Suma: 3055 zł
zapomniał mi tylko dopisać jeszcze sondy bo też chyba było by warto je wymienić jak już robić wszystko
i trzeba doliczyć oczywiście robocizne "
"....
– pierścienie nominalne RIK (oryginał w mazdach) – 380zł/kpl na 6 tłoków
– uszczelniacze zaworowe oryginalna TAKOMA 5zł/szt x24 = 120zł/kpl
– uszczelki pod głowicę – ELRING 130zł/szt x2
– uszczelki pod pokrywy zaworów – oryginał OE MAZDA 55zł/szt x2
– uszczelki kolektora ssącego – TAKOMA – 45zł/szt x2
– uszczelki kolektora wydechowego – TAKOMA 45zł/szt x2
– uszczelniacze obrotowe wałków rozrządu – oryginał OE MAZDA 43zł/szt x2
– uszczelniacze stałe wałków rozrządu – oryginał OE MAZDA – 39zł/szt x2
– uszczelniacz przedni wału korbowego – oryginał OE MAZDA – 53zł
– panewki korbowodowe – nominał TDC 100zł/kpl na 6 korb
– oring aparatu zapłonowego – oryginał OE MAZDA 26zł; jest 1szt
– uszczelka w płynie do miski olejowej – DIRKO 35zł/tuba
– filtr oleju – na pierwsze zalanie japoński MAX/UNION – 15zł, po 1000km do wymiany – tu można dać oryginał OE MAZDA – 25zł
– olej na pierwsze zalanie – np GM 10W40 69zł/5L, po 1000km można zalać już coś dobrego: ENEOS Premium Japonia 5W30 – 160zł/4L, ENEOS 5W40 – 160zł/4L, ENEOS 10W40 (syntetyczny!) – 110zł/4L
– płukanka PRZED rozebraniem silnika – Valvoline Professional – 30zł
– płyn chłodniczy na 10 lat oryginał OE MAZDA 88zl/5L, lub zwykły płyn zamienny (na 2 lata) – 35zł/5L
SUMA:
1815 zł z Vat po rabacie ( podobno ) ;-p
dopisek od CS
"Przeprowadziliśmy znaczną ilość remontów V6 z użyciem w/w setu części i efekty są znakomite – np KF, który przed remontem łykał 3L oleju na 1.000km (!) w tej chwili łyka ok 1L na 10.000km.
Poza w/w setem nie za bardzo chciałbym proponować co innego, a już na pewno nie sprzedamy innych pierścieni – np CTI, TP itd, bo na innych pierścieniach nie ma sensu remontować silnika..."
do tego doliczamy rozrząd:
Rozrząd na 100.000km w cenie 650zł/kpl, zestaw zawiera:
– pasek CONTITECH
– hydronapinacz japoński NTN
– rolka prowadząca GMB
– rolka prowadząca GMB
– rolka napinająca GMB
– pompa wody GMB Japonia
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji z limitem 100.000km.
lub
Z tańszych opcji zestaw na 60.000km za 565zł/kpl, zestaw zawiera:
– pasek GATES
– hydronapinacz japoński NTN
– rolka prowadząca GMB
– rolka prowadząca GMB
– rolka napinająca GMB
– pompa wody DOKUJI Japonia
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji z limitem 60.000km.
Kolejny dopisek od CS:
"Co 100.000km powinno się wymienić sprężynki na wałkach, więc dobrze to zrobić przy okazji wymiany rozrządu:
– sprężynki wałków rozrządu – oryginał OE MAZDA – 130zł/kpl na silnik"
i jak już robić wszystko to na bogato wiec
Elementy układu zapłonowego:
– przewody zapłonowe NGK Made in Japan – 285zł/kpl
– kopułka aparatu YAMAGUCHI Made in Japan – 135zł/szt
– uszczelka kopułki OE Mazda – 45zł/szt
– palec aparatu EPS – 35zł/szt
– świece zapłonowe DENSO Japonia (o wzmocnionej wydajności) – 15zł/szt
Suma UZ: 590 zł
Więc podsumowanie:
Elementy remontu silnika: 1815 zł
Rozrząd: 650 zł
Układ zapłonowy: 590 zł
Suma: 3055 zł
zapomniał mi tylko dopisać jeszcze sondy bo też chyba było by warto je wymienić jak już robić wszystko
i trzeba doliczyć oczywiście robocizne "
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
- Od: 30 sie 2015, 12:24
- Posty: 44
- Skąd: okolice rzeszowa
- Auto: Mazda 323f 2.0 V6
1995r.
Kup, przetestuj i podziel się opinią bo jak widzisz nikt na ten temat się nie wypowiada.
A jeśli chodzi o moje osobiste zdanie to wolałbym jednak zestaw od CS zakupić.
P.S. I więcej proszę nie pisać takich postów tylko podbijających wątek.
A jeśli chodzi o moje osobiste zdanie to wolałbym jednak zestaw od CS zakupić.
P.S. I więcej proszę nie pisać takich postów tylko podbijających wątek.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Poszukaj sobie manuala do silnika KL i w zasadzie powinno ci to już wystarczyć.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nie mylisz się arafal21 jest do 1.5 ,1.8 jak i do 2.0v6
Dopisano 8 lis 2015, 08:38:
Nie mylisz się arafal21 jest do 1.5 ,1.8 jak i do 2.0v6
Dopisano 8 lis 2015, 08:38:
Nie mylisz się arafal21 jest do 1.5 ,1.8 jak i do 2.0v6
Proszę bardzo: Mazda Engine Workshop Manual KL
Było to oczywiście już podane wcześniej na Forum.
Masz tutaj jeszcze inny manual: Mazda 626/MX6 z silnikami KL i FS: LINK
Poczytaj bo silniki serii K są bardzo zbliżone do siebie więc i zapewne momenty dokręcania będą takie same.
Było to oczywiście już podane wcześniej na Forum.
Masz tutaj jeszcze inny manual: Mazda 626/MX6 z silnikami KL i FS: LINK
Poczytaj bo silniki serii K są bardzo zbliżone do siebie więc i zapewne momenty dokręcania będą takie same.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości