Strona 1 z 1

silnik nie odpala po swapie na 2.5 mazda 323f

PostNapisane: 26 paź 2014, 14:14
przez BLACK666PL
A wiec tak wczoraj dokonałem swapu z 2.0 na 2.5 v6 wszystko odbyło sie bez większych problemów tylko [jaki?] kolektor jest inny niż w 2.0 ale wróćmy do rzeczy slnik został włożony podpięty ale silnik nie odpala :( ma iskrę i paliwo, dodam ze silnik jest po remoncie zostało wymienione wszystko, oczywiście użyłem swojej przepływki i aparatu zapłonowego ale silnik ani drgnie, dziwna przypadłość podczas próby odpalenia jest taka ze dmucha powietrze przez filter <co?> więc proszę was a pomoc bo po 7 godzinach prób odpalania skończyły mi sie pomysły,

Re: silnik nie odpala po swapie na 2.5 mazda 323f

PostNapisane: 26 paź 2014, 17:57
przez sr50ce
Pomoc na odległość a takich przypadkach trudna. Ja lubię naprawiać auta ale jak mam je przed sobą i mogę porobić wszelkie pomiary :) . Rozrząd napewno dobrze złożony? Kody błędów coś mówią? Sprawdź ciśnienie na garach. Jak z immo? sterownik poleciał od 2.5 a od 2.0 kf nie miał immo? I co to dokładnie za silnik? KL-DE czy KL-ZE ?

PostNapisane: 27 paź 2014, 11:14
przez Marek 161BD081
BLACK666PL napisał(a):dziwna przypadłość podczas próby odpalenia jest taka ze dmucha powietrze przez filter

To raczej jest objawem niewłaściwego ustawienia rozrządu – sprawdź to jeszcze raz!

PostNapisane: 28 paź 2014, 22:42
przez BLACK666PL
Marek 161BD081 napisał(a):
BLACK666PL napisał(a):dziwna przypadłość podczas próby odpalenia jest taka ze dmucha powietrze przez filter

To raczej jest objawem niewłaściwego ustawienia rozrządu – sprawdź to jeszcze raz!


dokładnie jak sie okazało mechanik ktury remontował dla mnie silnik obrócił jakoś kółka od rozrządu i był źle ustawiony cały rozrząd jak tylko zamieniliśmy kółka silnik odpalił od razu, pozostaje tylko jedna kwestia poprawnego ustawienia zapłonu na razie ustawiłem na ucho i chodzi dobrze ale chce mieć pewność ze jest ok, wiec na ile stopni mam ustawić zapłon i czy muszę to robić w trybie serwisowym czyli GND i TEN razem <co?>

PostNapisane: 29 paź 2014, 17:54
przez Marek 161BD081
Zapłon uprawiasz tylko w trybie serwisowym tak samo jak np. przy regulacji wolnych obrotów.

PostNapisane: 30 paź 2014, 07:25
przez sr50ce
Nie wiem skąd wynikają różnice być może między innymi ze względu na różnice w układzie zapłonowym.
dla KF w 323f ba 10 stopni +/-1 800 rpm
dla KF xedos6 i 9 10 stopni +/– 1 670 rpm
dla KL xedos 9 10 stopni +/– 1 650 rpm