Strona 1 z 1

Mazda 323f Falujace obroty <remake>

PostNapisane: 14 paź 2014, 09:34
przez Piroman666
Witam posiadam Mazda 323F V BA 2.0 V6 AUTOMAT

Zakupiłem go tydzień temu i zastanawiam się czy to usterka z która lepiej walczyć i cieszyć się autkiem czy lepiej wywalczyć zwrot kasy i kupić od innego człowieka.

Na zimno obroty nie wariują. Jak się rozgrzeje to przy hamowaniu i staniu na światłach wariują od 1k do 100 obrotów. Tak samo na pozycji parking. Jednak gdy zostawię na pozycji luz to obroty wariują od 800 do 1.5k. Dzisiaj zdechł mi pierwszy raz (dokładnie to 3 razy). Czytając internety wypiszę co może być tego przyczyną ale chciałbym się dowiedzieć np jakie to mogą być koszta. Jestem zielony trochę na temat aut (zapalony motocyklista).
-Przepustnica
_przepływomierz
-sonda lambda
-odma
-silniczek krokowy
-alternator ?
-pompa paliwa
-map sensor
-regulator napięcia ?
-ktoś coś pisał kiedyś że muszą być płyny na maxsa.... ?!
-mam dosyć dziwny akumulator przez chwilę myślałem że to może jego wina ale jestem laikiem.
Lista jest z innych forum które wczoraj przeglądałem i nie wiem jak się do tego zabrać. Pozdrawiam

PostNapisane: 14 paź 2014, 15:20
przez krzysek71
A co to za kapsel na rurce od dolotu szczelne to jest

Dopisano 14 paź 2014, 15:21:

A co to za kapsel na rurce od dolotu szczelne to jest sprawdz wybłyskaj błędy na początek

PostNapisane: 14 paź 2014, 16:11
przez Piroman666
Sam nie wiem co to jest. Szukałem dziś speca w mojej dzielnicy i nikt nie ma kompa do mazdy z 98. Tylko do powyżej 2000r. Plus wyczytałem jeszcze do tych objawów że można sprawdzić zawór egr

PostNapisane: 14 paź 2014, 16:16
przez krzysek71
A po co komp do tego tam są kody błyskowe zadzwoń to ci powiem co z czym zjeść 500-141-124

Re: Mazda 323f Falujace obroty <remake>

PostNapisane: 14 paź 2014, 17:14
przez JapanBA
Obroty to temat rzeka w naszych mazdach, ja już wszystko zmieniłem włącznie z silnikiem i jakiegoś szału nie ma z obrotami, został jedynie sterownik do wywalenia

PostNapisane: 15 paź 2014, 18:17
przez MrShaleck
Mi pomogła wymiana+dobre ustawienie TPS'a (ten shit po lewej stronie przepustnicy) i podciśnień.

PostNapisane: 17 paź 2014, 12:47
przez Piroman666
Ja byłem u młodego gniewnego mechanika. Wyregulował przepustnicę i trzyma obroty na 800. Tylko jak się rozgrzeje to na hamulcu albo na P spada do 100 i do 800 i tak na okrągło. Jedyne żeby nie zwariować w korkach to przełączam na luz i na drive. Bo na luzie trzyma 800. Ktoś miał jakoś podobnie i może znać przyczynę ? czy Madzie tak mają :P Btw na luzie powinien trzymać 800 czy 1000 ? Bo ewentualnie teraz to sam będę wiedział jak to regulować i zastanawiam się czy to coś zmieni.

PostNapisane: 21 paź 2014, 09:42
przez MrShaleck
Powinno trzymać ok 800.

Masz efekt typowy dla złego wyregulowania przepustnicy, czujnika położenia, bo 'nie trzyma' obrotów przy obciążeniu (hamulec, P), no chyba, że to jakimś cudem jest związane z faktem, że jest to automat.
Na forum jest obszerny wątek o ustawianiu TPS'a.

Możesz jeszcze wrzucić na N i sprawdzić, czy w jakimś zakresie obrotów Ci nie skacze, np. trzymasz gaz na 1,500 i zacznie samoczynnie skakać 1000-1500 (sprawdź powoli na różnych obrotach).

+ PODCIŚNIENIA muszą być dobre. Tak już te japończyki mają...

LUB znajdź aparat zapłonowy na podmianę, bo może to być też jego wina.

PostNapisane: 24 paź 2014, 08:50
przez Piroman666
Dałem maszynę do mechanika https://www.facebook.com/AutoZakret Coś na forum o nim pisaliście że jest w porządku. Więc zobaczymy co on powie. Jak dojdę co było z tymi obrotami to napisze to dla pokoleń.Jak na luzie dodawałem gazu to czasami zawieszał się na 1100 obrotów. (nie wibrował jak przy 800).W górnym zakresie obrotów wszystko w porządku. Czasami jak za dużo dam gazu to szarpie z 1 na 2ke.

PostNapisane: 24 paź 2014, 09:13
przez Marek 161BD081
Szarpanie z 1 na 2 to już problem z ASB – jeśli zdarza się tylko sporadycznie to nie ma się czym przejmować.

[Usunięte]

PostNapisane: 24 paź 2014, 19:15
przez Piroman666
PostTen post został usunięty przez Piroman666 24 paź 2014, 19:15.
Powód: Błąd

PostNapisane: 30 paź 2014, 12:50
przez Piroman666
Czyszczenie przepustnicy i kable wysokiego napięcia miały przebicie. Po wymianie obroty już nie szaleją :)