Strona 1 z 1

Swapuje i schematu potrzebuje ;)

PostNapisane: 21 wrz 2014, 23:34
przez Asgota
Witam.

Właśnie dziś zakupiłem dawce silnika (KF 2.0) do mojej BJ'tki (2.0 FS Sportive) ale właściciel porozłączał wszystko co się dało co trochę skomplikowało mi prace.

Potrzebuje dobrego schematu do elektryki silnika, oraz podciśnień (widziałem ten ostatni temat)
Druga sprawa to jak są podpięte czujniki temperatury i pływak do licznika w budzie BA z silnikiem KF? przechodzą one przez komputer silnika? To samo tyczy się obrotomierza, prędkościomierza oraz kontrolek np. Poduszek, abs'u. (myślę że poduszki oraz ABS/TCS nie powinny przechodzić przez komputer silnika gdyż są one sterowane przez swoje sterowniki, jeżeli tak nie jest poprawcie mnie)

Bardzo proszę o pomoc w tym temacie ponieważ za kilka dni wypruwam wiązkę i chciał bym ją odpowiednio przerobić.


PS. Jak się ma obrotomierz z 4 cylindrowego (2 cewki silnik FS) silnika podłączony do 6 cylindrowego ?(KF v6 aparat zapłonowy)?

PostNapisane: 30 wrz 2014, 13:05
przez Majki88
może tak od tyłu jak ja robiłem swapa z Z5 na KL to gdy zostawiłem obrotomierz to przy gazowaniu przekraczał już dawno czerwone pole mimo że silnik miał dużo niższe obroty więc wymiana była konieczna

czujnik temp wody na zegarze idzie z 1 pinowego który jest w bloku Vki i idzie bezpośrednio do licznika
prędkościomierz też idzie z impulsatora do licznika chociaż niektóre vki biorą sygnał z ABS z tego co czytałem u mnie tak nie było
pływak ze zbiornika też idzie bezpośrednio do licznika z kontrolką rezerwy

co do reszty czyli abs i srs nie wiem ale raczej nie są połączone z komputerem silnika

Re: Swapuje i schematu potrzebuje ;)

PostNapisane: 14 paź 2014, 20:09
przez OddajMiKase
a dlaczego nie pakujesz KLa???Troche wiecej konikow i spalanie minimalnie nizsze niz w kfie

PostNapisane: 1 lis 2014, 00:06
przez Asgota
OddajMiKase napisał(a):a dlaczego nie pakujesz KLa???Troche wiecej konikow i spalanie minimalnie nizsze niz w kfie



jak nie wiesz o co chodzi to chodzi o pieniądze :D duża różnica cenowa....

Majki88 napisał(a):może tak od tyłu jak ja robiłem swapa z Z5 na KL to gdy zostawiłem obrotomierz to przy gazowaniu przekraczał już dawno czerwone pole mimo że silnik miał dużo niższe obroty więc wymiana była konieczna

czujnik temp wody na zegarze idzie z 1 pinowego który jest w bloku Vki i idzie bezpośrednio do licznika
prędkościomierz też idzie z impulsatora do licznika chociaż niektóre vki biorą sygnał z ABS z tego co czytałem u mnie tak nie było
pływak ze zbiornika też idzie bezpośrednio do licznika z kontrolką rezerwy

co do reszty czyli abs i srs nie wiem ale raczej nie są połączone z komputerem silnika


ok obrotomierz ogarnę, ale co z resztą? Rezerwa i paliwko zostaje fabryczne, prędkościomierz w BJ FS prawdopodobnie jest z ABSu bo nie widziałem go w skrzyni więc tu temat też się rozwiązuje,

co do czujnika temperatury wody, czy mogę pod niego podpiąć kable od wiązki FS'a? ma taką samą ilość pinów itd, chodzi o wentylatory które są w wiązce FS'a i to mi trochę robotę usprawni, to samo tyczy się alternatora.

Dokładnie wszystko wygląda tak:

Podzespół – Wiązka i komputer


Czujnik położenia wałka rozrządu (o ile on istnieje przy silniku z aparatem zapłonowym( – KF
Czujnik położenia wału – KF
Czujnik ciśnienia oleju – FS
Czujnik temperatury wody – FS
Alternator – FS
Rozrusznik – FS
Czujnik spalania stukowego – KF (różnica pinów nie podchodzi do FS'a)
Sondy Lambda – KF
Podciśnienia – KF
Przepływka – KF
Czujnik prędkości – FS
Wentylatory – zostają fabrycznie na FS
Aparat zapłonowy – KF

Jak widać zostają oba kompy.