323f BA 2.0 v6 KF szarpanie przy zmianie biegów

Postprzez corpha76lon » 3 maja 2014, 00:31

no nie było, bynajmniej mi nic o tym nie wiadomo, co do elektroniki to bez obaw, znam sie stosunkowo dobrze, robie sobie wzmaczniacze głosnikowe byłem 2 lata w technikum elektronicznym:P takze pisz co i jak a bede podążał jak ślepy za swym przewodnikiem :D
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez sr50ce » 3 maja 2014, 20:43

Jakie nr błędów ci wymrugała dioda? (Cyferkowo)
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 8 maja 2014, 22:00

jezusie nazarejski, nie możliwa rzecz sie staneła normalnie, zero błędów:| jestem w szoku, ale jak robiłem diagnostyke sondy to ze niby za bogata mieszanka, dioda sie swiciła cały czas...
Przy diagnostyce silnika gdy przekręc stacyjke, dioda zapala sie na chwile i gasnie, i potem cisza... wiec chyba wszystko ok.... ale mimo wszystko te gruszki nie poruszaja przepustnicami przy przygazowaniu;]
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 9 maja 2014, 07:19

A sterowanie VRIS'ami w KF nie jest powiązane z obrotami i podciśnieniem w kolektorze?
Samo przygazowanie silnikiem na postoju może niekoniecznie spełniać warunki do przełączania się tych zaworów.
Gdzieś coś o tym nawet pisało na Forum.

W silniku KL to chyba jest tylko od obrotów silnika bez uwzględniania podciśnienia w dolocie (i tym samym obciążenia silnika).
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sr50ce » 9 maja 2014, 22:00

Też czytałem o tym że jest to zależne od obciążenia silnika, ale u mnie Varis zawsze oba się otwierają w swojej kolejności nawet na luzie tak więc nie wiem jaka jest prawda bo do sterownika się jeszcze nie dobrałem. Ciekawostką jest to, że bląd 41 nie oznacza tylko elektrozaworu VARIS. Przez przypadek wyskoczyła mi wtyczka z elektrozaworu przy filtrze (Nie wiem czy to EGR VENT czy EGR VACUM) tak czy owak wyrzuciło błąd 41 dlatego tez pytam o konkretny nr błędu a nie przytoczona nazwę błędu. Nie wiem skąd takie przypisanie błędu, ale ze schematu podciśnień w sumie wynika zależność tych elektrozaworów EGR i VRIS. Nie mam za bardzo kiedy, ale muszę z ciekawości sprawdzić czy jak wypnę ta wtyczkę czy znów wyrzuci 41.
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 12 maja 2014, 21:49

41 – Elektrozawór

46 – Elektrozawór

takie błędy mi wczesniej wyrzucało, spróbuje ją za jakiś czas znowu sprawdzić... może coś źle zrobiłem bo tak na szybko i po ciemku troche ale sprawdzałem pare razy czy dobrze podpiąłem, bo byłem w szoku ze nie było zadnego błędu, hehe
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Franc » 25 maja 2014, 21:22

sr50ce napisałeś kiedyś:
"Szarpanie to największa zmora jaka mnie meczy zaraz po braniu oleju ale z tym się uporałem i nie spodziewałbym się że dużo większym problemem okaże się szarpanie."

Zrobiłem około 1kkm i niestety stwierdziłem, że moja V6 również bierze olej – możesz opisać bardziej szczegółowo jak sobie z tym problemem poradziłeś?
Franc
 

Postprzez sr50ce » 26 maja 2014, 21:46

Oczywiscie.. jest na poczatku tematu. Zrobilem generany remont:) kosztowne ale zadzialalo w 100% od tamego momentu szanuje ten silnik I nie wzial grama oleju a przejechane ponad 10k km.
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 28 maja 2014, 22:17

a ile cie wyniósł ten generalny remont?
mógłbyś przypomnieć w skrócie co wymieniałes? napewno uszczelki ale czy planowałes glowice itp?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 28 maja 2014, 22:55

Proszę trzymać się tematu dyskusji.
Tego typu zapytania proszę via PW.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez corpha76lon » 4 cze 2014, 20:10

Wyregulowywałem dziś TPS i dalej to samo... Powiedzcie mi bo stawiam na sondy lambda, tylko zastanawia mnie fakt ze na gazie jest to samo, a teoretycznie lambdy nie maja nic wspólnego z LPG(tak gdzieś wyczytałem swego czasu) ale z drugiej strony przepływka by też nie mogła mieć z tym nic wspólnego bo podpięta jest pod kompa od Pb (gdy odepnę na LPG to muli), zapewne sie tu w czymś mylę wiec prostujcie ale na logikę do LPG by trzeba było montować osobno wszystkie czujniki, wiec chyba komputer z LPG jest jakoś zsynchronizowany z Pb...
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 4 cze 2014, 22:01

Masz tam zapewne sekwencyjna instalacje LPG.
Taka instalacja dawkuje ilość gazu (czasem otwarcia wtryskiwaczy gazowych) na podstawie pracy oryginalnego kompa od silnika (dokładniej czasu otwarcia wtryskiwaczy benzynowych).
Oczywiście czasy są odpowiednio skorygowane na podstawie tzw. mapy.

Sprawdź pracę sondy wpinajac tester LED pod pin gniazda diagnostycznego MEN a masę.
Dioda "testera" powinna sobie migać jeśli kondycja sondy jest poprawna.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez corpha76lon » 6 cze 2014, 15:30

wskazuje za bogatą mieszanke, ale teraz pytanie którą trza wymienic skoro są dwie;>?
w swoim temacie "przepustnica – jak wygerulować" dodałem cos nowego, nie chce tu powielac zeby nie było ale ogólnie 12 i 25 błedy mi wyskoczyły,
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez sr50ce » 7 cze 2014, 22:28

Sondy pod oscyloskop i będziesz mieć pewność.
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 8 cze 2014, 13:12

tyle ze ja takowego urządzenia nie mam:P a wątpie żeby każdy warsztat samochodowy posiadał to cudo:d no ale jeżeli nawet to ile mnie mogą skasować za taką usługe?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 8 cze 2014, 14:41

Podepnij nawet miernik do sondy i coś tam wstępnie zobaczysz czy daje jakiś sygnał czy też nie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sr50ce » 8 cze 2014, 20:52

Powiedzmy że na początek lepszy miernik niż nic ale i on nie wyłapie wszystkiego. Z tego co wiem kolega corpha76lon miał powiązania z elektronika wiec może jakiś znajomy bądź szkoła w której się uczył i zaprzyjaźniony nauczyciel by pomógł...
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 10 cze 2014, 17:16

aż tak dobrze ni ma:P ale każde wskazówki beda cenne;]
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez sr50ce » 15 cze 2014, 17:16

Czy udało się komuś dorwać charakterystykę przepływomierza? Albo chociaż będzie ktoś pomocny i poda na początek wartość napięcia z przepływki na biegu jałowym? (przewód jasnozielony z czarnym paskiem, nie pomylić z przewodem czarnym z jasnozielonym paskiem:) )
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 16 cze 2014, 10:16

u mnie jest 1,29V a co do twojego pytania na privie to wychylenie auta na jedynce to jakies 3 cm
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323