Mazda 323F 2.0V6 1994 Strasznie Kopci z rury

Postprzez Kamil1987 » 2 maja 2013, 16:45

Witam na wstepie:) Wszystkich forumowiczów

Moja przygoda z Moja Madzią wygląda następującą. Kupiłem mazde z silnikiem który brał olej z rury leciał niebieski dym. Postanowiłem zrobić kapitalny remont silnika, który bardzo drogo mnie kosztował. Mechanik, który podjął się naprawy zlecił mi zakup następujących części:
1. Uszczelniacze
2. uszczelki pod głowicę
3. panewki
4. pierścienie
5. świece (wszystkie)
6. alternator

Minęło już pół roku od remontu silnika i nie pokoi mnie, że z rury wydobywa się dym.

link do filmu >> http://www.youtube.com/watch?v=0KZ6w1VS ... e=youtu.be

Proszę o profesjonalna pomoc z góry bardzo dziękuje :) i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 16:35
Posty: 7
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 1994r.

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 6 maja 2013, 07:32.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 6 maja 2013, 07:32.
Powód: Dubel

Postprzez lesiux » 2 maja 2013, 23:13

to było kręcone za zimnym czy ciepłym silniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Kamil1987 » 2 maja 2013, 23:38

na zimnym
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 16:35
Posty: 7
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 1994r.

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 6 maja 2013, 07:33.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez rafał88 » 3 maja 2013, 09:52

Reklamacja u mechanika, cos jest zle zrobione. Juz ktos kiedys pokazywal wlasnie takie cuda na kiju po "remoncie". Plynu nie ubywa? Nie masz mleka w oleju albo w plynie ? na spalanie oleju to nie wyglada, jest bialy gesty dym. A jak wlasnie stan oleju?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Kamil1987 » 3 maja 2013, 11:29

Z olejem jest lepiej kiedyś na 1l robiłem 300km a teraz 1700 (może więcej może mniej) tylko ze po raz kolejny z miski kapie olej po robocie mechanika.... i nie wiem czym to skleić czy silikon czy na kleju jakimś, ale dlaczego nadal kopci ? jak to nie olej to co??. płynu nie kontrolowałem mam zamiar dziś dolać na max i sprawdzę go za tydzień czy jest jakaś zmiana. Kolejne moje pytanie, ostatnio bylem u tego mechanika co mi robił auto i mówię jaka sprawa jest a on że 12 było innych uszczelniaczy a uszczelka była jakaś nie dopasowana czy coś i twierdzi mimo tego, że co kupiłem to on założył (wszystko kupione w 1 sklepie).
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 16:35
Posty: 7
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 1994r.

Postprzez rafał88 » 3 maja 2013, 11:39

No jak tobie po "remoncie" wpier..a olej to hu.j nie mechanik. ja pojechalebym do [tiiit] i kazal mu rozebrac silnik i pokazac czy wymienil to wszystko co kupiles. A i gdzie sa stare graty po remoncie przy okazji zeby pokazal. Miska jest na silikonie takze mozesz sam to zrobic.
jeszcze teraz zwalil na cb ze kupiles dupne czesci.. zal, co to za mechanik ze nie potrafi sam dobrac czesci w sklepie? a glownie wiekszosc mechanikow glowice oddaje do majastrow, ktorzy tylko tym sie zjamuja i dopieszczaja glowice, a jak on sam robil to pewnie zawory nie podocierane i wogole remont od picu. Ludzie robia remonty tu na forum (wiekszosc sami) i nie bierze im po tym oliwy, a tu pije widac az milo...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez MIRU » 3 maja 2013, 11:47

Może zrobił tak jak jednemu z forum...czesci sprzedal a kasę wział za remont...
btw jakich firm uszczelniacze były i pierscienie ??
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez rafał88 » 3 maja 2013, 11:58

To nie lutek tak mial? cos pisal u siebie w temacie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez MIRU » 3 maja 2013, 12:08

no dokładnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Kamil1987 » 3 maja 2013, 12:24

teraz nie pamiętam jakiej firmy były części ( podsumowując to wina leży po stronie mechanika) to on źle wykonał powierzone mu zadanie;/
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 16:35
Posty: 7
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 1994r.

Postprzez christoo » 3 maja 2013, 12:56

współczuje.. dzisiaj cięzko o dobrego, rzetelnego mechanika....
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 12:13
Posty: 39

Postprzez Kamil1987 » 3 maja 2013, 13:18

Wiesz jak by to bylo 500 zł to nic ale to prawie 2 000 zł to chyba trochę jest ;/
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 16:35
Posty: 7
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 1994r.

Postprzez christoo » 3 maja 2013, 16:02

Rozumiem Cie dobrze.. u mnie prawie to samo się stało tylko tyle że z lakieriem i nie 2k tylko 3.5k..
Jedź do chłopa niech i niech poprawi skoro zajebał! <killer>
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 12:13
Posty: 39

Postprzez MIRU » 3 maja 2013, 17:16

jeśli były jakies słabe pierscienie to się nie dziw.
Kamil1987 napisał(a):podsumowując to wina leży po stronie mechanika) to on źle wykonał powierzone mu zadanie;/

Jak mechanik wymienił a towar był kiepskiej jakosci to niestety ale nie jego wina...

wtrące w ta dyskusję cytat sprzedawcy, ktory silniki mazdy zna doskonale :)
UWAGA!

W ramach długoletniej praktyki w remontach silników V6 i R4 mazdy, zdecydowanie odradzamy stosowanie w tych silnikach innych pierścieni niż RIK lub NPR (pierścienie tej firmy znajdziecie Państwo na innych naszych aukcjach). Przyczyna jest prosta – na pierścieniach innych producentów niestety remont nie przynosi pozytywnych rezultatów i silnik po remoncie po prostu dalej spala olej. Mimo, że mamy w ofercie pierścienie innych producentów (np CTI, Hastings, Teikoku TP itd), absolutnie nie sprzedamy ich Państwu do mazdy, ponieważ szkoda ich zakładać i się potem stresować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Kamil1987 » 4 maja 2013, 10:52

Pytanie >> co mam teraz zrobić z moim autkiem Postawcie się w mojej sytuacji. Ktoś coś doradzi :) jakieś pomysły ??
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 16:35
Posty: 7
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 1994r.

Postprzez gerz50 » 4 maja 2013, 15:15

gdzieś widziałem na youtube jak facet w Kia Shuma I (1999-2000r.) miał podobny objaw przy odpalaniu dymił na biało-szaro. Powodem był niewłaściwy olej, on miał zalany półsyntetyk Mobil 1 (10w40 – szczerze to odradzam ten olej !) zamienił na olej 5w30 lub 5w40 firmy ELF (pomimo, że nie powinno się tak robić przechodzić z półsynetytka na syntetyk) . Pojeździł troszkę i przestało dymić podczas odpalania.
Jest topic na forum kia o tym bodajże

Pozdr. jeśli mogłem jakoś pomóc :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez rafał88 » 4 maja 2013, 15:20

jezdzic, co tu mozna doradzic. Jak wylozyles kase to smigac. a jak nie na wlasna reke rozedrzec silnik jeszcze raz i sprawdzic co sie to dzieje. wiadome ze dodatkowe koszta ale cos za cos..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323