Strona 1 z 1

ogromne spalanie 2.5 v6

PostNapisane: 31 lip 2012, 12:58
przez sebok77
Witam, nie znalazłem podobnego tematu więc zacznę nowy. Autko mazda 323f ba z silnikiem 2.5 vv od mazdy mx6 ge . problem polega na ogromnym spalaniu czyli około 25 litrów na 100 km , na początku były też problemy z obrotami, czyli skakały od 800 do 3500 i potrafiły się zawieszać na 3000 . wyczyściłem przepustnice i obroty sie ustabilizowały . miał już ktoś takie spalanie , proszę o pomoc bo już brakuje mi pomysłów co morze być nie tak. dodam że wymieniłem sondę bo była uszkodzona .

PostNapisane: 31 lip 2012, 13:17
przez Marek 161BD081
Zacznij od diagnostyki silnika (opisywanej na Forum) bo nikt z nas wróżką nie jest.
Poza tym jakby się dobrze postarać to i przy sprawnie działającym silniku można takie spalanie uzyskać :D
My na ten temat nie wiemy nic bo .... nie napisałeś.

Re: ogromne spalanie 2.5 v6

PostNapisane: 31 lip 2012, 13:47
przez sebok77
już poprawiam, według pomocy forum sprawdziłem już wiele możliwości : wyczyszczona przepustnica , szczelny układ dolotowy, sondy , wtryski wymienione rozrząd ustawiony prawidłowo . Jak jest zimny silnik to delikatne ruszenie jest nie realne ponieważ silnik zaczyna sie dusić i szarpać, po rozgrzaniu silnika daje sie normalnie ruszać ale czasami potrafi sie zawiesić na 2000 obrotów na około 4 sec. Spalanie takie mam przy ekonomicznej jeździe czyli do 3000 i zmiana biegu do max 110 km\h po ekstremalnej jeździe nie oszczędzając silnika wskazówka paliwa dosłownie opadała w oczach, pomijam osiągi że są dużo [jakie?] np. od 0 do 100km.h w niecałe 6 sec. ale ja takich osiągów nie potrzebuje przy takim spalaniu.

PostNapisane: 31 lip 2012, 14:07
przez Barthez
kupiłeś auto z tym silnikiem czy sam swapowałeś?
masz regulator ciśnienia paliwa/ jakie masz ciśnienie?, jakie wtryski?, jaki AFR?, jaki komp?, czymś to było wysterowywane?, jakie masz koła/opony?
sebok77 napisał(a):od 0 do 100km.h w niecałe 6 sec

hmmm.... możesz nagrać jakiś filmik jak to przyśpiesza?

PostNapisane: 31 lip 2012, 14:13
przez sebok77
filmiku teraz nie nagram bo mam rozebrany cały dolot.silnik sam swapowałem regulator cisnienia mam ustawiony na 4.2 bary koła 16 cali 205-55-16 a reszte zaraz sprawdze. niestety niemam jak tego wysterować .

PostNapisane: 31 lip 2012, 14:15
przez sebok77
mogą to być źle podpięte podciśnienia ?

PostNapisane: 31 lip 2012, 14:18
przez sebok77
wtryski denso nr.197020-0010

PostNapisane: 31 lip 2012, 15:04
przez Marek 161BD081
Zrób diagnostykę bo może znajdzie się ku temu przyczyna.
Swoja drogą to ... zaintetesowalbym się czujnikiem temp. silnika i ustawieniem TPSu.

PostNapisane: 31 lip 2012, 15:14
przez sebok77
a jakie powinno być cisnienie na regulatorze cisnienia paliwa ?

PostNapisane: 1 sie 2012, 00:37
przez radar88
A ja zapytam wprost.
Jakie pokonujesz dystansy tym samochodem ?? Dziennie ile KM przejedziesz?? Praca ---->dom ??

PostNapisane: 1 sie 2012, 10:34
przez sebok77
dziennie około 60 km praca dom a weekendy wyjazdy około 20 km

PostNapisane: 1 sie 2012, 10:41
przez sebok77
poprawka około 200 km

PostNapisane: 1 sie 2012, 11:20
przez radar88
Czyli tak jak ja, więc spalanie jest co najmniej dziwne i o wiele za wysokie.
Rozumiem że SWAP-a robiłeś łącznie z wiązką i kompem z mx6 ??

PostNapisane: 1 sie 2012, 11:24
przez sebok77
tak komplet od mx6

PostNapisane: 1 sie 2012, 11:29
przez radar88
Przepływka rozumiem również.
Wiesz o tym że w BA bak ma 45L, a KL w trasie zje ok 10 w mieście nawet do 16.

Nie masz listwy zapasowej listwy wtryskiwaczy ??
Być może wina leży po ich stronie.

PostNapisane: 1 sie 2012, 11:43
przez sebok77
16 litrów to nie 25 litrów całą listwe razem z wtryskami wymieniłem , przepływka też jest od 2.5 tak myślałem o tym ciśnieniu paliwa na regulatorze czy nie jest za duże albo morze podciśnienia są pomylone . ale z tym schematem co tu jest na forum nie mogę sobie poradzić