Strona 1 z 2

323F 2.0v6 pęknięty blok

PostNapisane: 4 lut 2012, 19:12
przez rozal666
Witam.
w mazdzie pękł blok(wina mrozu) silnika który ma przejechane ponad 350tys km. Chciałbym się poradzić co lepiej zrobić wymienić silnik na inny który nie wiadomo ile pojeździ czy zrobić kapitalny remont serca wraz z wymianą rozrządu? Prosił bym o ewentualny koszt kapitalki silnika i jakie częsci warto było by wymienić przy okazji.
z góry pozdrawiam.

PostNapisane: 5 lut 2012, 00:49
przez radar88
rozal666 napisał(a):Witam.
w mazdzie pękł blok(wina mrozu) silnika który ma przejechane ponad 350tys km. Chciałbym się poradzić co lepiej zrobić wymienić silnik na inny który nie wiadomo ile pojeździ czy zrobić kapitalny remont serca wraz z wymianą rozrządu? Prosił bym o ewentualny koszt kapitalki silnika i jakie częsci warto było by wymienić przy okazji.
z góry pozdrawiam.

Cena robocizny w Dębicy będzie się zaczynała od 2tyś zł jak nie lepiej, inny silnik kupisz koło 1000zł.

A i silnik chyba nie pęka od tak od mrozu, miałeś chyba zły płyn w układzie....zamarzł.

PostNapisane: 5 lut 2012, 11:28
przez hopek
radar88 napisał(a):Cena robocizny w Dębicy będzie się zaczynała od 2tyś zł jak nie lepiej

raczej z częściami a nie sama robocizna :) nie tak dawno Wiesiek sprzedawał KL po remoncie za chyba 2400pln więc bez przesady że za robote krzyknie 2000pln <lol>
a jeśli pękł blok to silnik na złom...Możesz kupić inny blok z wałem a głowice przełożyć od siebie o ile też nie popuściły :]

PostNapisane: 5 lut 2012, 14:11
przez radar88
hopek napisał(a):raczej z częściami a nie sama robocizna

No to miałem na myśli, a napisałem inaczej ;)

PostNapisane: 5 lut 2012, 14:14
przez Marcin1990
Ja szukałbym bloku i przełożył swoje częśći. Bo kupić silnik, nie wiadomo w jakim stanie to głupota. bo wiadomo że V6 nie kupuje się do ekonomicznej jazdy. Jak masz wiedze i doświadczenie w silniku to zrób sam. A V6 była w 626, xedos, i 323f więc blok byś znalazł

Re: 323F 2.0v6 pęknięty blok

PostNapisane: 5 lut 2012, 15:55
przez rozal666
blok pękł bo był wlany koncentrat ale jak widać nie spełnił zadania i po bloku mróz rozsadził.objawy były takie że po zalaniu płynu wyciekało z prawej strony nad miską więc to raczej na pewno pęknięty blok. Czyli lepiej było by kupić nowy blok i zrobić kapitalke? pomijając to że silnik ma przejechane ponad 350tys i bierze olej w dużej ilości czy kupić inny silnik który nie wiadomo w jakim jest stanie? co lepsze?

PostNapisane: 5 lut 2012, 16:21
przez radar88
Szukaj nowego silnika, najlepiej szukaj silnika z Anglików lub z zaufanego miejsca, zobacz ogłoszenia tu na forum.
Silniki będą pasowały od: Xedos 6,Xedos 9, MX-3,323F (wiadomo)...zawsze możesz założyć KL-a (2,5V6)...

Re: 323F 2.0v6 pęknięty blok

PostNapisane: 5 lut 2012, 22:00
przez scrabi
dokładnie ja bym szukał innego silnika i ew go podszykował jak by był na wieszchu juz i dopiero wsadził bo remot to inwestycja bez dna.

Re: 323F 2.0v6 pęknięty blok

PostNapisane: 8 lut 2012, 20:47
przez rzamo
rozal666 jak nie będziesz potrzebował starego bloku to chętnie go wezmę. Jeśli będziesz chciał go oddać proszę o maila na rzameb@o2.pl

PostNapisane: 8 lut 2012, 21:55
przez andrzej-w
a moze to tylko pompa wody daje tylka, tak jak u mnie (mam nadzieje,ze tylko ona)? sytuacja podobna
jesli zdecydujesz sie na wymiane silnika, to wkaldaj klze :)

PostNapisane: 9 lut 2012, 23:16
przez tiger918
koncentrat nie zamarza...ja mam zalany w trzech autach....

Re: 323F 2.0v6 pęknięty blok

PostNapisane: 19 lut 2012, 21:09
przez rozal666
a żeby włożyć takiego 2.5 v6 to będą jakieś przeróbki potrzebne czy wystarczy wyjąć silnik stary i włożyć 2.5?? bo wiem że na pewno komputer trzeba będzie zmieniać.

PostNapisane: 19 lut 2012, 21:59
przez radar88
Komputer, wiązka, silnik i jakieś tam pierdółki...

PostNapisane: 19 lut 2012, 23:57
przez MIRU
mając 323F 2.0v6 i chcąc wpakowac 2.5 V6 zadnego kompa się nie zmienia ani wiązki...Panie Moderatorze prosze nie wprowadzac ludzi w bład :P
Można założyć nowe sprzęgło do 2.5v6 i jeśli mnie pamięc nie myli to mocowania długiej półoski są na 2 albo 3 śruby...ale głowy nie dam :)

PostNapisane: 20 lut 2012, 10:37
przez radar88
MIRU napisał(a):mając 323F 2.0v6 i chcąc wpakowac 2.5 V6 zadnego kompa się nie zmienia ani wiązki...Panie Moderatorze prosze nie wprowadzac ludzi w bład :P

To się okaże przy próbie wykorzystania mocy :P Czemu ludzie przekładają wiązkę, kompa i silnik :>

Re: 323F 2.0v6 pęknięty blok

PostNapisane: 20 lut 2012, 14:40
przez rozal666
Czy może ktoś opisać co należało by dokładnie zrobić montując 2.5v6? był bym wdzięczny.

PostNapisane: 20 lut 2012, 17:17
przez MIRU
radar88 napisał(a): Czemu ludzie przekładają wiązkę, kompa i silnik

no to napisz moze z jakiego auta przekładają wiązkę i komputer... :]
radar88 napisał(a):To się okaże przy próbie wykorzystania mocy

Jesli chce sie być street killerem i szuka się kazdego konia to można wystroić jakąs swinią +dolot i wydech od głowic zaczynając. Ale do codziennej zwykłej jazdy no ori osprzęcie daje rade :) Masa ludzi tak jezdzi latami...
rozal666 napisał(a):Czy może ktoś opisać co należało by dokładnie zrobić montując 2.5v6? był bym wdzięczny.

wykrecic stary silnik i załozyc nowy. wiązka zostaje. komputer zostaje. sprzegło lepiej nowe dać od 2.5v6.
Przy okazji wyjdą drobne sprawy typu zerwane poduszki, rozrzad, pompa wody, cieknące uszczelki itp itd
Zresztą poszukaj w dziale tuning ...

PostNapisane: 20 lut 2012, 19:55
przez radar88
MIRU napisał(a):no to napisz moze z jakiego auta przekładają wiązkę i komputer... :]

Z tego co czytałem kilka SWAP-ów to i z Probe,X9.X6 i jak tak będę robił...Z BA Po FL do BA przed FL...a silnik z X6 <rotfl>
MIRU napisał(a):Jesli chce sie być street killerem i szuka się kazdego konia to można wystroić jakąs swinią +dolot i wydech od głowic zaczynając. Ale do codziennej zwykłej jazdy no ori osprzęcie daje rade :) Masa ludzi tak jezdzi latami...

Pewnie że się da...tylko po co wkładać KL który będzie się zachowywał jak KF...tylko po to aby mieć świadomość że się ma KL-a pod maską ;)
Świnia + dolot + kolektory (wydech) chyba wychodzi drożej jak kupić kompa + wiązkę :> Kompa + wiązkę kupisz za 100-150zł...
Ale tu nie o to chodzi...będzie chodzić silnik i tak i tak, wszystko zależy jak się go używa i czego się oczekuje od jednostki. Jeżeli można kupić KL w cenie KF to bym brał i się nie pytał ;)
MIRU napisał(a):sprzegło lepiej nowe dać od 2.5v6.

To jest wskazane ;) Przynajmniej ma się spokojną głowę na przyszłość.
MIRU napisał(a):Przy okazji wyjdą drobne sprawy typu zerwane poduszki, rozrzad, pompa wody, cieknące uszczelki itp itd

<lol> Ładnie to obrałeś w słowa <lol> Wiadomo że pompa i rozrząd też do wymiany, tym bardziej że silnik na wierzchu, dostęp....takiego w aucie nie znajdziesz ;)

PostNapisane: 20 lut 2012, 21:06
przez waldii
MIRU napisał(a):Panie Moderatorze prosze nie wprowadzac ludzi w bład :P
Można założyć nowe sprzęgło do 2.5v6


to tez nie wprowadzaj ludzi w blad,bo sprzeglo z 2.5 jest takie jak w 2.0 ;)
roznica w srednicy to inna bajka.Na poczatku produkcji KLa byla tarcza 225mm i ze wzgledu na liczne reklamacje(drgania przez ta tarcze)zostala zmniejszona do chyba 215 czy 210 nie pamietam dokladnie :P ;)

PostNapisane: 20 lut 2012, 23:01
przez MIRU
radar88 napisał(a):Z tego co czytałem kilka SWAP-ów to i z Probe,X9.X6 i jak tak będę robił...Z BA Po FL do BA przed FL...a silnik z X6 <rotfl>

Z BA do BA to i tak wiązka KF i komp KF więc co tym ugrasz :) ??
radar88 napisał(a):Pewnie że się da...tylko po co wkładać KL który będzie się zachowywał jak KF...

eetam Kf mało który trzyma serie... wystarczy poprzeglądac forum i zobaczyc jak się odpychają 2.5v6 w Ba na ori kompach :)
radar88 napisał(a):wszystko zależy jak się go używa i czego się oczekuje od jednostki. Jeżeli można kupić KL w cenie KF to bym brał i się nie pytał ;)

<ok>
radar88 napisał(a):Wiadomo że pompa i rozrząd też do wymiany
mozna ze swojego przełożyc jeśli swiezy :D
waldii napisał(a):to tez nie wprowadzaj ludzi w blad,bo sprzeglo z 2.5 jest takie jak w 2.0 ;)

kiedyś pytałem w CS i dostałem info ze sprzęglo od 2.5v6 jest mocniejsze niż to od 2.0V6...na tym się wzorowałem :)