BA 2.0 V6 – brak iskry!!!

Postprzez lukaszV6 » 8 cze 2011, 09:21

Witam temat wałkowany kilka razy na forum ale może wreszcie zrobimy coś ala how to.

Zacznę od poczatku.
Silnik pracował bez większych problemów, ale jak to v6 lubił olej.
Kapitalny remont silnika KF – zakończony.
I tu mamy problem, po zapięciu wszystkich kostek i przewodów – brak iskry.
Zgodnie z wszystkimi poradami na forum są 2 możliwości
– czujnik położenia wału korbowego
– aparat zapłonowy (palec, kopułka, moduł)

No to sprawdzamy po kolei wg schematu:

UWAGA – aby schematy były czytelne trzeba zapisać je na dysku i otwierać w dowolnej przeglądarce plików graficznych.

– tu mamy obie wtyczki aparatu zapłonowego

Obrazek

– a tu mamy czujnik płożenia wału korbowego

Obrazek

teraz w praktyce:

– złącze modułu zapłonowego

Obrazek

– złącze zasialania aparatu zapłonowego

Obrazek

Schematy pokazują, że:
– wtyczka modułu
kable Y/V (żółty z fioletowym paskiem) – do sterownika
B/LG (czarny z jasnozielonymn paskiem) – masa
V/R (fioletowy z czerwonym paskiem) – do sterownika
W/R (biały z czerwonym paskiem) – do sterownika
B/P (czarny z różowym paskiem) – masa

– wtyczka zasilania
kable: L (niebieski) – to zasilanie (+) po stacyjce
R (czerwony) – masa

Do tego mamy jeszcze palec:

Obrazek

oraz kopulkę

Obrazek

Pozostaje nam jeszcze czujnik położenia wału który na schemacie i w rzeczywistości ma 3 kable:
L – niebieski
G – zielony
B/LG – carny z jasno zielonym paskiem

gdzie B/LG – masa, natomiast L i G tworzą obwód ze zmienną rezystancją (halotron czy coś takiego).

Wszystkie połączenia sprawdzone a iskry na świecach brak.

Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz:
Założyłem jeden z przewodów zapłonowych dokładnie tu gdzie pokazuje strzałka i ......

Obrazek

.... zakręciłem rozrusznikiem. Jak się okazało iskra się pojawia ale przy szczelinie 0,5 mm.

I teraz pytania do fachowców:
– czy w związku z powyższym można uznać, że czujnik położenia wału jest OK – maleńka iskra ale jest
– czy można uznać że sterowanie modułem zapłonowym jest OK – maleńka iskra ale jest
– i wreszczie pytanie co w tym przypadku na 90% trzeba wymienić – cewkę, moduł?
A może szukać jeszcze gdzieś indziej??

Jeśli może mi ktoś pomóc to bardzo o to proszę.
Remont tego silnika kosztował mnie już wiele pieniędzy i czasu.
Od poniedziałku chciałem się cieszyć spokojnym docieraniem świeżo wyremontowanego silnika – a tu niespodzianka.
Z góry dziękuję z pomoc i mam nadzieję, że moje opisy się na coś komuś przydadzą.
Jeśli gdzieś się pomyliłem proszę o sprostowanie.
Ostatnio edytowano 8 cze 2011, 14:01 przez lukaszV6, łącznie edytowano 1 raz
lukaszV6
 

Postprzez Siw-y » 8 cze 2011, 09:44

Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez lukaszV6 » 8 cze 2011, 14:00

Siw-y dzięki za podpowiedź.
Sprawdzone wszystko wg opisu.
Zasilanie aparatu – OK
Dioda przy kręceniu rozrusznikiem miga – czyli moduł OK
Czyli została cewka.
Jest jednak jedna sprawa, która nie daje mi 100% pewności.
Pomierzyłem opory uzwojenia pierwotnego i wtórnego.
I wyszło 0,9ohm na pierwotnym i 25kohm na wtórnym.
Dane serwisowe podają 0,49 – 0,73 pierwotne i 20k – 31k wtórne.
Biorąc pod uwagę duży błąd pomiaru multimetrem przy bardzo małej rezystancji obie wartości są OK
Czy to aby na pewno cewka?
lukaszV6
 

Postprzez sebas0026 » 9 cze 2011, 09:48

to mi sie podoba ,profesjonalne podejscie do problemu (zdjecia, jpgi) a nie jak wiekszosc przypakowych forumowiczow. Sluchaj jesli widziales moje jpg z tego postu viewtopic.php?f=116&t=46037&start=280 i mierzyles w temp. pokojowej to masz zwalony modul. Ale zeby to stwierdzic mosial bys pomierzyc i sygnaly w ECU
Ostatnio edytowano 9 cze 2011, 20:33 przez sebas0026, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

PostTen post został usunięty przez Majki88 9 cze 2011, 11:45.
Powód: dubel

Postprzez tadziol » 9 cze 2011, 20:30

Siw-y napisał(a):Sprawdź wg tego: viewtopic.php?p=188838#p188838

lukaszV6 napisał(a):Siw-y dzięki za podpowiedź.
Sprawdzone wszystko wg opisu.
Zasilanie aparatu – OK
Dioda przy kręceniu rozrusznikiem miga – czyli moduł OK
Czyli została cewka.
Jest jednak jedna sprawa, która nie daje mi 100% pewności.
Pomierzyłem opory uzwojenia pierwotnego i wtórnego.
I wyszło 0,9ohm na pierwotnym i 25kohm na wtórnym.
Dane serwisowe podają 0,49 – 0,73 pierwotne i 20k – 31k wtórne.
Biorąc pod uwagę duży błąd pomiaru multimetrem przy bardzo małej rezystancji obie wartości są OK
Czy to aby na pewno cewka?

więc dlaczego zwalony moduł??
bo ja stawiam na padniętą cewkę,a pomiary mozna sobie wsadzić gdzieś.będą się mieścić w granicach danych serwisowych,a iskra będzie słabiutka.
sorry,ale po 15-tu latach doświadczenia z mazdami wiem jak to wygląda w praktyce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez sebas0026 » 9 cze 2011, 20:37

co twoje 15 lat doswiadczenia bez wiedzy z manuali :) (posiadam je wszystkie) gdzie bez nich mozna wymieniac wszystko co sie da. Wiem tadziol slyniesz z tego ze regenerujesz aparaty jesli wymieniasz cewke to jeszcze ok ale jesli robiszt tak jak ORGANO to powodzenia. W duzym procencie to nie one sa winne problemow to sie tylko tak utarlo ze szarpie to aparat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez tadziol » 9 cze 2011, 21:20

sebas0026 napisał(a):co twoje 15 lat doswiadczenia bez wiedzy z manuali :) (posiadam je wszystkie) gdzie bez nich mozna wymieniac wszystko co sie da. Wiem tadziol slyniesz z tego ze regenerujesz aparaty jesli wymieniasz cewke to jeszcze ok ale jesli robiszt tak jak ORGANO to powodzenia. W duzym procencie to nie one sa winne problemow to sie tylko tak utarlo ze szarpie to aparat.

no cóż :( wiedza z teorii a z praktyki nie zawsze idzie w parze.dlatego też do moich WM sięgam w ostateczności,jak czasami pamięć zawiedzie <lol> .wiem,zaskoczyłem Cię....też takowe posiadam :)
a nie spotkaliśmy się przypadkiem na którymś szkoleniu MMP??
a co do mojej sławy odnośnie aparatów,to tylko przesłanki z forum ;) ORGANO ma swoją metodę,ale nie stosowaną przeze mnie.
przy okazji może rzuć okiem do manuali i napisz co tam stoi w kwestii iskry zapłonowej,powiedzmy silnika K-serii? może jakieś dane,bądź wytyczne co do niej? to będzie pomocne w tym temacie,bo kolega napisał powyżej,że iskra jest,ale słabiutka,0.5 mm.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez sebas0026 » 9 cze 2011, 21:46

nie niezaskoczyles mnie wiem ze (pracujesz w ASO lub wspolpracujesz) Na szkoleniu MMP? hmm poznal bym Cie imie Tadzio odrazu wskazuje ze jestes nieco starszy? :) <lol> jesli masz dostep do manuali to tez mozesz napisac koledze jak jest napisane w manualach bo ja swoje powiedzialem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez tadziol » 9 cze 2011, 22:20

ok. <spoko> proponuję dżentelmeńską umowę: z manualami czy bez postarajmy się pomóc koledze,bo żelazo nadal nie pali.
ja stawiam na walniętą cewkę,ale to trochę dziwne,żeby padła w czasie remontu silnika <lol>
sugeruję zatem sprawdzenie konektorów aparatu na obecność syfu w pinach lub ich słaby kontakt.

P.S. "starszy" hahaha hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Siw-y » 9 cze 2011, 22:31

tadziol napisał(a):ja stawiam na walniętą cewkę,ale to trochę dziwne,żeby padła w czasie remontu silnika <lol>

U mnie cewka padła "sama z siebie" gdy auto miało przymusowy kilkumiesięczny postój, przed było wszystko ok a po tych kilku miesiącach chcę odpalić a tu dupa, kręci i nic. Najpierw myślałem, że to moduł ale znalazłem instruktarz jak i co posprawdzać i pomiary wykazały cewkę, wyszła trochę niższą oporność wtórnego, coś ok 9kR. Po wymianie cewki odpalił od razu.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez sebas0026 » 9 cze 2011, 22:35

zgadzam sie z Toba teraz w 100% zebym zacza od przeczyszczenia stykow, konektorow (nie sa pierwszej swiezosci jak widac na zdjeciu a nawet bylo cos z nimi robione bo powinno byc 6 kabli wychodzace z 6 pin gniazda, widac ze ktos miernikiem juz sie wkowal ;) ) potem wymrygal bym kody bledow ale optowal bym za modulem lecz nie lubie radzic na odleglosc. Ze starej ekipy Forum mazdyspeed juz chyba nik sie nie udziela tacy wyjadacze jak Jaksa, xXx, Dlugi i Tco etc. jak byli nie doswiadczeni z mechaniki a teraz profesorami zostali.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez sebas0026 » 9 cze 2011, 22:43

Siw-y napisał(a):
tadziol napisał(a):ja stawiam na walniętą cewkę,ale to trochę dziwne,żeby padła w czasie remontu silnika <lol>

U mnie cewka padła "sama z siebie" gdy auto miało przymusowy kilkumiesięczny postój, przed było wszystko ok a po tych kilku miesiącach chcę odpalić a tu dupa, kręci i nic. Najpierw myślałem, że to moduł ale znalazłem instruktarz jak i co posprawdzać i pomiary wykazały cewkę, wyszła trochę niższą oporność wtórnego, coś ok 9kR. Po wymianie cewki odpalił od razu.



rozszyfruj "ok 9kR" Siwy i co wymieniles caly aparat? samo z siebie nic sie nie psuje a tym bardziej z przymusowego postoju wiec bajka siwy :) <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Siw-y » 9 cze 2011, 22:51

sebas0026 napisał(a):rozszyfruj "ok 9kR"

9 kiloomów ;)

sebas0026 napisał(a):wymieniles caly aparat?

Nie, pomierzyłem wg procedury tadziola i wyszło, że cewka. Wyjąłem ją, pomierzyłem "na stole" i wyszło, że wtórne ma sporo niższą rezystancję niż mówi manual, nowa-używana cewka miała około 25 kR i po jej montażu iskra się pojawiła.
Na starej cewce było widać delikatne pęknięcia, także sądzę, że się wzięła i przegrzała.

Zaśniedziałe styki wykluczyłem od razu ponieważ to było pierwsze co sprawdziłem.


sebas0026 napisał(a):wiec bajka siwy

Czasem warto w nie wierzyć ;)
Ostatnio edytowano 9 cze 2011, 22:52 przez Siw-y, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

PostTen post został usunięty przez Majki88 9 cze 2011, 22:59.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Majki88 9 cze 2011, 22:58.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Majki88 9 cze 2011, 22:58.
Powód: OT

Postprzez sebas0026 » 9 cze 2011, 23:02

9 kiloomów ;)

trzeba bylo tak odrazu


Nie, pomierzyłem wg procedury tadziola i wyszło, że cewka. Wyjąłem ją, pomierzyłem "na stole" i wyszło, że wtórne ma sporo niższą rezystancję niż mówi manual, nowa-używana cewka miała około 25 kR i po jej montażu iskra się pojawiła.

to powiedz wszystkim jaka powina byc opornosc dla MX6 i 626 bo sie rozni od BA

Na starej cewce było widać delikatne pęknięcia, także sądzę, że się wzięła i przegrzała.

przegrzac sie mogla ale nie od stania

Zaśniedziałe styki wykluczyłem od razu ponieważ to było pierwsze co sprawdziłem.


sebas0026 napisał(a):wiec bajka siwy


Czasem warto w nie wierzyć ;)[/quote]

za duzy juz jestem na nie i zeby w nie wierzyc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez tadziol » 10 cze 2011, 17:39

sebas0026 napisał(a):jak widac na zdjeciu a nawet bylo cos z nimi robione bo powinno byc 6 kabli wychodzace z 6 pin gniazda


hej,mistrzu manuala i ciętej riposty <lol>
a dlaczego powinno być 6 kabli w tym złączu ??
co na to Twe księgi uczone??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez sebas0026 » 10 cze 2011, 20:39

tadziol napisał(a):
sebas0026 napisał(a):jak widac na zdjeciu a nawet bylo cos z nimi robione bo powinno byc 6 kabli wychodzace z 6 pin gniazda


hej,mistrzu manuala i ciętej riposty <lol>
a dlaczego powinno być 6 kabli w tym złączu ??
co na to Twe księgi uczone??



hej Zdzichu nie Tadziolu :) nie zachowuj sie jak typowy polaczek (wykpic, wysmiac kazdy potrafi) a wystarczylo zebys opisal jak jestes takim znawcą. ODP :" brak w aparacie NE (crankshaft position sensor)" bo jest wyciagniety na wierzch i dlatego jest 5 kabli.

nie boj sie nikt Ci nie zabierze chleba bedziesz dalej naprawial aparaty wymienial dobra cewke na nowsza :P kazdy juz potrafi zmierzyc opor cewki i modulu z zamieszczonego przeze mnie zdjecia :) zadanie bedziesz mial troche utrudnione ale z dobra bajera dasz rade :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323