Strona 1 z 1
Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
19 gru 2010, 11:01
przez marcin2pac
witam
od dwóch dni mam problem tj alternator czasami ładuje 13-12 i napięcia spada, natomiast gdy dam mu ok 6'000 obrotów to później ładuje napięcie wynosi ok 14,5-14,8
pytanie brzmi czy może to być wina paska?
jadąc ostatnio po mieście mało mi auto nie padło, dopiero jak dałem mu te 6000 to zaczeło ładować spowrotem
alternator był na regeneracji ok miesiąca temu
Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
19 gru 2010, 11:05
przez Pioteq25
Pasek nie piszczy i jest dobrze naciągnięty? Alternator masz zwykły, czy z adaptacyjnym ładowaniem?
Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
19 gru 2010, 11:10
przez marcin2pac
wydaje mi się, że coś świszczy – delikatnie ale to chyba to
a to czy jest zwykły czy adaptacyjny to Ci nie powiem bo sie na tym nie znam – stawiałbym na zwykły
Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
19 gru 2010, 14:24
przez ROMAN-R87
na poczatek podciagnij paswk i sprawdz miernikiem na wolnych obrotach jakie masz napiecie na klemach aku, jezeli ponizej 14,2V to skonczyl sie regulator napiecia-tylko wymiana
pozdrawiam
Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
19 gru 2010, 15:34
przez Pioteq25
Jak był na regeneracji alternatora, to przysługuje mu jakaś gwarancja min. 3 miesiące.
marcin2pac jak masz taką możliwość, to podjedź do gościa, co to robił i niech sprawdzi.
Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
19 gru 2010, 16:12
przez marcin2pac
ROMAN-R87 napisał(a):na poczatek podciagnij paswk i sprawdz miernikiem na wolnych obrotach jakie masz napiecie na klemach aku, jezeli ponizej 14,2V to skonczyl sie regulator napiecia-tylko wymiana
pozdrawiam
jest tak – odpalam i mam napięciu rzędu 13v
dam mu tak z 6000obr i od tego momentu ładuje normalnie tj ok 15v
niestety nie mam chwilowo możliwości podjechania do gościa co to robił stąd moje posty na forum
żeby wiedział na czym stoje
Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
19 gru 2010, 22:06
przez marcin2pac
możliwe, że szczotki są do wymiany?
jadąc dzisiaj w trasie musiałem co jakis czas dac maździe 6000 żeby znowu zaczeło ładować, pomagało na jakieś 20-30min i znowu prąd szedł z akumulatora
Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
19 gru 2010, 22:26
przez amhp
Nie jestem pewien ale pewnie u mnie też cos nie tak z ładowaniem.... jadąc w nocy na 'luzie' światła dosłownie przestają świecić jak powinny... w momencie wrzucenia biegu i wkrecenia na obroty [2k] zaczynaja swiecic jasniej... Normalne jest też to jak el. szybe zsuwam/odsuwam to światła tracą "moc" ?
Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
20 gru 2010, 00:17
przez flywin
sprawdź miernikiem jakie masz ładowanie przy zapalonych Świtałach i czymś jeszcze i bez obciążenia
zapewnię padnięty jest Regulator Napięcia
Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
20 gru 2010, 09:11
przez marcin2pac
czy wina może leżeć w małym akumulatorze? ew klemach? ostatnio elektromechanik kazał mi wymienić klemy a jak spojrzałem na moc akumulatora (jakiś akbat 45ah) to mnie z lekka wcieło...
na tym akumulatorze obroty mam jakieś 500, na kolegi centrze obroty są w granicach 1000
Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
20 gru 2010, 10:21
przez flywin
klem nie wymieniaj no chyba ze przeżarte przez kwas to tak , najlepiej wyczyść klemy papierem ściernym ,następnie oczyść np Izopropanolem

i kup specjalną paste do połączeń aku, lub zastosować wazelinę techniczną ,pasta bądź wazelina ma działać jako przewodnik , żeby nie śniedziało itp..
a co do Aku to do GT to trochę mały do z5 to mógłby jeszcze być według zaleceń przynajmniej 50Ah
jak bys wymieniał to kup sobie Centre Futurę 60Ah
Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
20 gru 2010, 11:33
przez marcin2pac
czy jak popryskam klemy wd40 to będzie ok czy nie bardzo – jedni polecają inni nie
i apropo tego akumulatora to poprzez jego nie wielką moc mogą rodzić się różne problemy?
nie ukrywam, że odkąd wstawiłem nowe radio to ten problem się zaczął
Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
20 gru 2010, 13:54
przez flywin
a nie lepiej zdjąć klemy i wyczyścić

,może coś podłączyłeś?
Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
20 gru 2010, 16:16
przez marcin2pac
źle się wysłowiłem, klemy zdjęte wyczyszczone – pytam tylko czy wd40 im nie zaszkodzi

Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
20 gru 2010, 16:40
przez flywin
nie wręcz pomoże , WD-ek działa jako Kontakt
Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
21 gru 2010, 08:52
przez marcin2pac
z tym ,że kwestia słabego ładowania pozostała, jak uda mi się mieć wolna wigilie i mechanik będzie pracował to podskocze i się dowiem co on tam narobił z tym alternatorem, że tak słabo ładuje
Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
26 gru 2010, 09:30
przez marcin2pac
heh zanim jeszcze do niego (elektryka) dojechałem juz po samej rozmowie mi się "miło" zrobiło
– no zobaczymy co tam jest nanic, przecież ustawiłem Ci ładowanie na 13V...
to fachowiec...
Re: Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Napisane:
3 cze 2011, 11:37
przez B4r7
Witam musze odgrzebać temat mam podobnie jak koledzy wyżej tylko że na alternatorze mam ładowanie 14,5 w 3 pinach a na aku mam 13(ze spadkami) czego to bedzie wina??