Wymiana pasków alternatora i pompy wspomagania R4 i V6

Postprzez Aju » 22 cze 2012, 23:27

Wie ktoś jak można podciągnąć pasek ten na którym chodzi klimatyzacja ?
Gdy włączam klime to piszczy dość mocno...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez dariusz.p » 15 paź 2012, 14:53

Jeśli poluzujesz górną śrubę a alternator nie będzie chciał się ruszyć ,musisz poluzować dolną znajdującą się z tyłu na dole.Wtedy cofnąć alternator tak by pasek był naprężony i dokręcić śruby.

Obrazek
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 16:21
Posty: 15

Postprzez radzio1408 » 19 gru 2012, 13:09

Dajcie jakieś zdjęcie jak poluzować pompę wspomagania żeby założyć pasek...Bo nie mam pojęcia jak to zrobić
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 15:19
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 92r.

Postprzez marcinm6664 » 21 gru 2012, 22:27

Prośba do autora tematu, jakby mógł jeszcze raz wrzucić foty bo nie da się powiękrzyć, zależy mi głównie na tych od pompy wspomagania bo za cholere nie mogłem jej ruszyć dzisiaj <nie>
Początkujący
 
Od: 16 paź 2011, 20:35
Posty: 10
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez blade83 » 22 gru 2012, 16:25

Dołączam się do prośby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 00:19
Posty: 98
Skąd: Mstów k.Częstochowy
Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!

Postprzez kropekm » 15 cze 2013, 16:30

Witam, odgrzeję trochę kotleta bo nie chce zakładać nowego tematu.
Kupiłem oba paski. Pasek od alternatora udało się wymienić i napiąć bez problemu. Ale już paska od wspomagania nie da się odpowiednio napiąć, ponieważ "skończyła się" regulacja. Czy w tym modelu występowały różne długości pasków ?
Silnik mam Z5 z klimatyzacją, rocznik 1996
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez Przemek323c » 16 cze 2013, 09:44

Dlugosc byla raczej tylko jedna o ile pasek jest prawidlowy. Co do sciagania ja luzuje 3 sruby. 2 za fasolkami na kole pasowym pompy i jedna pod kolem, wtedy po popuszczeniu napinacza dosc znacznie pompa da sie uginac i pasek bez problemu schodzi. Napinanie w odwrotnej kolejnosci czyli naciagnac napinaczem i zakrecic 3 sruby.
Przemek323c
 

Postprzez kropekm » 16 cze 2013, 10:55

Paski na pewno były do tego modelu, chyba że na jakiś wadliwy trafiłem bo wygląda jakby był za długi. Nie ma go jak naprężyć. Na chwilę obecną wychodzi, że trzeba frezować mechanizm naciągania żeby móc pasek napiąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez Przemek323c » 16 cze 2013, 18:11

CIezka sprawa. Mozesz wziac ten ktory masz do sklepu i porownac numery w katalogu oraz dlugosc.
Przemek323c
 

Postprzez kropekm » 16 cze 2013, 18:26

Oj cięęężka bo mam ten pasek już zamontowany :) opakowania od pasków już wyrzuciłem, mam na paragonie symbole tych pasków no i one właśnie są do tego modelu. Zostaje mi chyba tylko przeróbka napinania paska.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez Przemek323c » 16 cze 2013, 18:48

Czasem sa wadliwe i warto porownac z innym egzemplarzem.
Przemek323c
 

Postprzez Majki88 » 18 cze 2013, 23:44

jak dobrze pamietam do R4 z klima pasuje pasek 4PK995
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez kropekm » 19 cze 2013, 08:58

ja kupiłem 4PK885, ten który podałeś jest ponad 10cm dłuższy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez Przemek323c » 19 cze 2013, 13:01

KUCZYS napisał(a):Moze komuś sie przyda oznaczenie pasków Contitech od alternatora i od wspomagania/klimy do 323f BA 1.5

4 PK 890
4 PK 985
Tylko nie wiem który od czego :D Cena 22 i 25 zł.


A te ?
Przemek323c
 

Postprzez kropekm » 20 cze 2013, 08:55

Ja kupiłem paski Gates 4PK1003 i 4PK885. Ten pierwszy to jest chyba właśnie od wspomagania i klimy.
Wychodzi, że jest on 18mm dłuższy od 4PK985. Myślę, że jak kupię ten krótszy to nie będę musiał przerabiać regulacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez kropekm » 22 cze 2013, 08:16

Mam jeszcze pytanie. Czy da radę wymienić pasek od wspomagania tak aby nie luzować paska alternatora ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez Przemek323c » 22 cze 2013, 15:41

Tak ale w 2 strone juz nie.
Przemek323c
 

Postprzez gracjan398 » 22 cze 2013, 16:51

Moze komuś sie przyda oznaczenie pasków Contitech od alternatora i od wspomagania/klimy do 323f BA 1.5

4 PK 890
4 PK 985 Tylko nie wiem który od czego Cena 22 i 25 zł.



Czy do silnika 1.8 Bp z klimatyzacja sa te same paski d alternatora i od wspomagania/klimy ?
gracjan398
 

Postprzez kropekm » 22 cze 2013, 20:29

Przemek323c napisał(a):Tak ale w 2 strone juz nie.

Dzięki, podoba mi się ta odpowiedź ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez Przemek323c » 22 cze 2013, 20:35

Mozna opacznie zrozumiec ale przynajmniej w wersji z klima nie da sie sciagnac paska alternatora bez sciagania paska od wspomagania/klimy.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323