trzęsie silnikiem słychać syczenie i tyrkocze-usterki już wyjaśnione

Postprzez kubi2410 » 16 maja 2008, 17:09

Majlo napisał(a):kubi2410 napisał:
odebrałem samochód po regulacji luzów zaworowych

ile takie coś kosztuje?

Uszczelka pod pokrywę zaworów 30zł i regulacja 50zł tyle mnie wyniosło regulowanie luzów zaworowych (jeśli były bo tego nie wiem a zapomniałem sie spytać mechanika :( )
A silnik nadal na luzie drży a przez to lekko kierownica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez ines » 16 maja 2008, 17:22

Majlo-po do daniu gazu niewiem,bo odgłos silnika jest zbyt głośny żeby usłyszeć to syczenie :] a co najfajniejsze doszedł mi nowy dżwięk <lol> jak silniczek troche pochodzi to momentami słychać taki delikatny gwizd hahaha normalnie już wariuje <pomocy>

a tak z grubsza to silnik prawdopodobnie ok,mam nadzieje że te usterki to przyczyna sondy lambda i do sprawdzenia pozostaną rzeczy znią związane.jak tylko więcej sie dowiem i dotre do ostatecznych usterek <killer> dam znać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez kubi2410 » 16 maja 2008, 17:27

ines

spokojnie wcześniej czy później wszystko sie wyjaśni najważniejsze że jeździ :D
choć muszę ci przyznać że mnie to drżenie silnika tez irytuje ale u mnie przynajmniej nic nie syczy czy gwiżdże
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez ines » 16 maja 2008, 17:33

kubi2410:P mojej madzi zachciało sie śpiewać.ostatnio,niewiem czy dobrze ale ją troche pogoniłam i dałam jej nieżle gazu :D czuje różnice że na pierwszym biegu coś straciła.ale udało sie wyciągnąć 9,7 do setki z osobą na pokładzie.to dużo jak na te auto,no ale cóż :( coś jej dolega :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez marek » 16 maja 2008, 18:48

ines – sprawdz wszystkie wezyki podcisnien. jest ich troche, ale jest pare newralgicznych, np na kolektorze ssacym z tylu, czy do roznych solenoidow. najepiej zdejmij wezyk i pozaginaj koncowke w rozne strony bo pekniecia moze nie byc widac bez zdjecia wezyka – ja u siebie w nissanie ostatnio dwa takie uszkodzone wezyki zlokalizowalem :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez kierownik » 16 maja 2008, 18:55

marek napisał(a):sprawdz wszystkie wezyki podcisnien. jest ich troche, ale jest pare newralgicznych, np na kolektorze ssacym z tylu, czy do roznych solenoidow. najepiej zdejmij wezyk i pozaginaj koncowke w rozne strony bo pekniecia moze nie byc widac bez zdjecia wezyka – ja u siebie w nissanie ostatnio dwa takie uszkodzone wezyki zlokalizowalem

dokładnie. diabeł tkwi w szczegółach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez ines » 16 maja 2008, 19:02

kierownik napisał(a):dokładnie. diabeł tkwi w szczegółach usmiech


:] i w mojej madzi :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez ines » 16 maja 2008, 19:12

marek-sprawdze jej każdy wężyk i nie tylko :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez marek » 16 maja 2008, 20:38

ines napisał(a):sprawdze jej każdy wężyk i nie tylko [/b]


:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Majlo » 17 maja 2008, 11:28

kubi2410 napisał(a):Uszczelka pod pokrywę zaworów 30zł i regulacja 50zł tyle mnie wyniosło regulowanie luzów zaworowych (jeśli były bo tego nie wiem a zapomniałem sie spytać mechanika smutny )


pytam dlatego że silnik delikatnie cyka... pytałem kolegi mechanika czy to luzy i nalezy je ustawić a on mi powiedział że to słychać wtryskiwacze i żebym prócz zmian oleju przy silniku nic nie ruszał bo bardzo dobrze pracuje... a ja też zabardzo nie chce nic ruszać przy nim bo nie bierze oleju i nigdzie sie nie poci.Dobra koniec OT.

ines napisał(a):po do daniu gazu niewiem,bo odgłos silnika jest zbyt głośny żeby usłyszeć to syczenie krzywy


ja własnie słyszałem że wtedy przestawało syczeć i dlatego pytam...


ines napisał(a):sprawdze jej każdy wężyk



właśnie o wężyki mi chodziło... na pewno gdzieś pękł na zagięciu i syczy ... one bywają nieprzewidywalne...
Ostatnio edytowano 17 maja 2008, 11:33 przez Majlo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez marek » 17 maja 2008, 11:32

Majlo napisał(a):
marek napisał(a):sprawdze jej każdy wężyk



ja tam nic nie będę jej sprawdzał, to ines będzie sprawdzała... choć pewnie bym nie omieszkał sprawdzić :D ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Majlo » 17 maja 2008, 11:35

marek napisał(a):
Majlo napisał(a):
marek napisał(a):sprawdze jej każdy wężyk



ja tam nic nie będę jej sprawdzał, to ines będzie sprawdzała... choć pewnie bym nie omieszkał sprawdzić :D ;)


właśnie dlatego szybko edytowałem post... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez ines » 18 maja 2008, 13:27

Adaś-jak radziłeś,napisałam maila do jaksy i wysłałam nagranie silnika.napisał że z tego co słyszy niemam już tam spręzyn,za duże obroty biegu jałowego,bypass odkręcony na maksa bo słychać szumienie powietrza,:( ewentualnie może być coś z kolektorem ssącym.
jak moge sprawdzić spręzyny bo pewnie chodzi o te pod wałkiem rozrządu.
i co może być odkręcone na maksa że powietrze szumi.
zauwarzyłam że ktoś próbował odkręcać mi kolektor,pewnie w serwisie przy wymianie rozrządu :(
co to jest ten bypass?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez Briareos » 18 maja 2008, 17:26

ines napisał(a):jak moge sprawdzić spręzyny bo pewnie chodzi o te pod wałkiem rozrządu

Zdjąć pokrywę rozrządu. U ciebie dwie. Nie polecam, bo powinno się po takiej operacji wyczyścić wszystko i złożyć z nowymi uszczelkami (i silikonem gdzie trzeba), dokręcając odpowiednim momentem w odpowiedniej kolejności. No wszystko jest do zrobienia, ale przy 2 głowicach sprawa nie jest banalna.

ines napisał(a):ktoś próbował odkręcać mi kolektor

Jak nie założył/wymienił uszczelek jak trzeba to może ci tam ciągnąć "lewe" powietrze. To w efekcie daje zwykle podwyższone i niestabilne obroty i spadek mocy.

ines napisał(a):co to jest ten bypass

Zawór powietrza dodatkowego? Obejście przepustnicy dla jałowych obrotów.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez ines » 18 maja 2008, 17:55

Briareos-a gdzie mam szukać ten zawór powietrza ? możliwe żeby był odkrecony za bardzo?,po mimo że obroty na obrotomierzu na biegu jałowym mam około 700-800.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez Lukano » 18 maja 2008, 18:31

ines napisał(a):Briareos-a gdzie mam szukać ten zawór powietrza ?

Na przepustnicy jest śróbka, tym musisz kręcić. Ale tylko w trybie serwisowym ECU !! Bo popsujesz wolne obroty. Tym się je reguluje. Ale jak to zrobisz w trybie pracy to ECu bedzie starał się je skorygować i zacznie się falowanie obrotów.
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/warsztat/warsztat.php?c=obd
yu jest ładnie opisane jak przejść do trybu serwisowego, a przy okazji jak sprawdzić kody błędów jak jeszcze tego nie robiłaś.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez ines » 18 maja 2008, 18:51

Lukano-niedawno sprawdzałam i wyszły mi 3 kody błędu,napewno lambda,układ sprężenia zwrotnego.
tyle propozycji co może sie dziac,że niewiadomo w co włozyć ręce :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez marek » 18 maja 2008, 19:20

ines

jeśli bierze lewe powietrze to nie wyregulujesz ani obrotow ani zaplonu.

ja bym w pierwszej kolejnosci sprobowal sprawdzic czy powietrze dostaje przez bypass (czyli ta srubke) czy gdzie indziej.

Przypuszczam ze masz zle ustawiony zaplon i dlatego srubka jest wykrecona bo obroty byly za niskie i pewnie ktos krecil srubka tak sobie a nie w trybie serwisowym. Zatem w trybie serwisowym odkrecasz aparat zaplonowy przyspieszasz zaplon (silnik powinien samoczynnie zwiekszyc obroty) a nastepnie wkrecasz srubke od obrotow tak aby obroty wynosily ok 700. Najlepiej zaplon przestawiac z uzyciem lampy stroboskopowej i tak samo go pozniej sprawdzic.[/b]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Sokool » 18 maja 2008, 19:22

ines napisał(a):napewno lambda,układ sprężenia zwrotnego.

Czyli prawdopodobnie obie sondy padły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez marek » 18 maja 2008, 20:18

Sokool napisał(a):Czyli prawdopodobnie obie sondy padły


niekoniecznie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323