Swap 2.0 KF ---> 2.5 KL-DE z Ford Probe/626

Postprzez sr50ce » 23 maja 2016, 21:54

No proszę myślałem że jak dali taka wypasiona na tył poduszkę to na przód też a tu niespodzianka. Co do kierownicy uważaj żebyś taśmy Airbagu nie zerwał jeśli obróciłeś kierownice do "przodu" za dużo jeśli do "tyłu" to nic się nie powinno stać poza tym że taśma się nie ułoży jak trzeba. Jakiś czas temu Modziłem kierownice, ale nie mogę sobie przypomnieć jak to z ta kierownica czy można ją obrócić tak bezkarnie.
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 23 maja 2016, 22:55

No to muszę to sprawdzić zanim włożę silnik, bo tak to raczej jeździć się nie da;/



No to się zaczeły schody... Problem pojawia się przy tych o to ładnych 3 kosteczkach...
Na wiązce z "probe" troszkę inaczej to wygląda;/ Musze przestudiować cały schemat z 323F i z 626 czy tam z probe...
Ma ktoś może dostęp do takich schematów?
Tu je do 323F, po niemiecku;/

http://mazda323f.gportal.hu/gindex.php?pg=13327513

Do 626 też są takie bo widzę na forum, że mają ale póki co nikt nic nie odpisuje. Może ktoś z was jest mi w stanie pomoc?

Wracając jeszcze do poduszek, to dziś zwróciłem uwagę na lewą poduszkę... i też jest rozklekotana
Załączniki
IMG_0435 (Copy).JPG
IMG_0437 (Copy).JPG
IMG_0443 (Copy).JPG
IMG_0441 (Copy).JPG
IMG_0440 (Copy).JPG
IMG_0439 (Copy).JPG
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 4 cze 2016, 20:36

I jak tam postępy w pracy? Ogarnąłes elektryke? Ja u siebie już Wyjalem silnik z 626 jutro przeglądam skrzynie
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 5 cze 2016, 16:24

No własnie nie... idzie to jak krew z nosa... muszę sobie przetłumaczyć z niemieckiego na polski... Zrób mi przyjacielu zdjęcia wtyczek z wiązki silnika czy mamy takie same? Jedna masz pod maską od bezpieczników chyba a dwie pozostałe przy kompie od instalacji samochodu.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 6 cze 2016, 11:51

Jak będę przy aucie to zrobie i wstawię Wiązka jest dużo inna niż w naszych 323f Jest jedną która idzie wokół silnika i na upartego można ją wyjąć razem z silnikiem bo łączy się jakaś kostka z główna wiązka silnika Natomiast główna wiązka silnika idzie aż do puszki bezpiecznikow pod maską I na tych wiązkach (nie pamiętam już dokładnie na której) jest minusowa klema od aku A w 323f jest tylko jedna wiązka silnika która łączy się z instalacją auta w okolicach kompa Jak będę mógł to zrobie zdjecie

Dopisano 6 cze 2016, 15:42:

U mnie to wygląd tak
Komputer (niewiadomo jaki Może ktoś pozna)
Obrazek
Obrazek
Podłączenie kompa do instalacji
Obrazek
Obrazek
I zdjęcia instalacji która można wypiac razem z silnikiem
Kilka kostek jest od automatycznej skrzyni ale i tak wiadomo o co chodzi
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Miejsce wpiecia tej instalacji w instalację auta
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na tej instalacji która można wypiac razem z silnikiem są jednak obie klemy które łączą się zaraz do skrzynki z bezpiecznikami
Obrazek
Widzę że jednak nie będzie to takie łatwe podłączyć się pod naszą instalacje w 323 żeby chodziło na kompie od kl
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 6 cze 2016, 22:58

nie widać zdjęć;/ chyba ze to tylko u mnie, no nie będzie to łatwe na tyle ze wpinasz wtyczki i cze... trzeba przejrzeć własnie te schematy z 626 i 323 ale damy rade koteł;]
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 6 cze 2016, 23:01

U mnie widać cały czas
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 6 cze 2016, 23:03

A to dodałeś bezpośrednio przez serwer z klubu mazdaspeed ?czy linki z jakiegoś zewnętrznego serwera?
Taaa widzę, że jakiś fotosik serwer. Prośba wręcz w imieniu moderatorów, nie dodawajmy zdjęć na obcych serwerach bo te lubią usuwać stare zdjęcia i potem po paru latach nie ma "fotorelacji". Wiem, że wkurzające jest zmienianie rozmiaru zdjęcia co by mieściło się w 2 MB co jest wymagane przez nasze forum ale jednak te zdjęcia nie znikną dopóki istnieje to forum:P

U mnie lipa z tymi zdjęciami, także jakbym mógł Cię prosić, wrzuć to na nowo przez forum. "fotosizer" to jeden z prostszych programów do obróbki zdjęcia pod kątem rozmiaru pliku.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 6 cze 2016, 23:47

Tylko ze ja to wszystko obsługuje telefonem Jutro postaram się to ogarnąć tak żeby było dobrze
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 7 cze 2016, 11:14

No i bomba. Ja mam wiązkę z probe;/ i jest inna. Ale to w sumie i tak nie ma znaczenia bo i tak będzie trzeba ja modyfikować, jak i moja tak i twoja.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 7 cze 2016, 13:19

Aha czyli jednak zdjęcia odpaliły? Wrzucisz zdjęcia swojej? Też jest dzielona na 2 jak u mnie? Bardzo się różni?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 7 cze 2016, 23:25

Teraz nie odpaliły... Zrobie jutro pare fotek.
Co do poduszki od rozrządu, wnioskuje że to jednak tak musi wyglądać aczkolwiek sama szpilka powinna być sztywna!

Aha, będę potrzebował wtyczki do lambd, u mnie 4 pinowe, a u ciebie?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 7 cze 2016, 23:33

U mnie też na 4 piny ale chyba przeloze cały tlumik z 626 to będą pasowały do instalacji
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 8 cze 2016, 18:05

Najbardziej intrygują mnie te dwie wtyczki od gniazda diagnostycznego....
Załączniki
IMG_0455 (Copy).JPG
IMG_0456 (Copy).JPG
IMG_0460 (Copy).JPG
IMG_0462 (Copy).JPG
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 8 cze 2016, 18:10

No to faktycznie mamy inaczej U mnie jest o tyle dobrze ze mam całą 626 i mogę sobie podejrzeć jak było zrobione a jak będzie ciężko to połączyć to mogę przełożyć cała instalacje z 626 Tylko ze nie chce mi się rozbebeszac całego mojego auta
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 9 cze 2016, 12:09

KL57 albo KL01 z tego co znalazłem w internetach. Przyjrzyj się dobrze naklejce pod różnym kontem to może dostrzeżesz co to za komputer masz. Na moim z 323F też jest zdarte ale coś tam idzie wywnioskować :P
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Majki88 » 9 cze 2016, 15:24

gratuluje fajnego silniczka
co do mocy KL powiem tak u siebie jak zrobiłem swap to z kompem, wiązką i kolektorem ssącym KF wyszło mi 150 KM 180Nm więc jednak brakuje do serii
zapraszam do lektury mojego auta i jak coś będę mógł to podpowiem
a nie zakładałem kompa KL z tego względu że musiał bym z miernikiem sprawdzić wszystkie piny kompa KL z braku dobrej rozpiski
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Kociak500 » 9 cze 2016, 15:43

180 Nm to tyle samo co seryjny Kf Chociaż wiadomo że żaden kf już tej mocy nie trzyma po tylu latach My jednak spróbujemy przekładke razem z kompem i wiązka a co z tego wyjdzie to zobaczymy
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 9 cze 2016, 18:24

Majki88 napisał(a):gratuluje fajnego silniczka
co do mocy KL powiem tak u siebie jak zrobiłem swap to z kompem, wiązką i kolektorem ssącym KF wyszło mi 150 KM 180Nm więc jednak brakuje do serii
zapraszam do lektury mojego auta i jak coś będę mógł to podpowiem
a nie zakładałem kompa KL z tego względu że musiał bym z miernikiem sprawdzić wszystkie piny kompa KL z braku dobrej rozpiski


Hmm czyli mogę powiedzieć, że moja teoria ma sens;] A powiedz mi przyjacielu dlaczegoż to zostawiłeś kolektor z KF'a?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Majki88 » 10 cze 2016, 00:35

tzn zostawiłem go przy swapie ale z jakiego powodu nie pamiętam
obecnie siedzi z xedosa 9
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323