Swap 2.0 KF ---> 2.5 KL-DE z Ford Probe/626

Postprzez corpha76lon » 27 kwi 2016, 14:18

A jeszcze takie małe pytanko, w zasadzie na lenia.
Ile litrów wchodzi do skrzyni a ile do silnika?:D
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez krzysek71 » 27 kwi 2016, 16:15

Skrzynia 2.7 silnik 4.2 ale jak jest całkiem pusty to 4.5 litra wejdzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez corpha76lon » 7 maja 2016, 12:17

To ja się ku**wa pytam, kto to zaspawał!? i dlaczego w tak kiepskim miejscu, że kątówka nie idzie dojść!
Załączniki
20160507_114338 (Copy).jpg
IMG_0395 (Copy) (Copy).JPG
IMG_0393 (Copy).JPG
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 7 maja 2016, 13:35

Cóż – bez "ruskiego klucza" niewiele zrobisz :D
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez corpha76lon » 7 maja 2016, 16:05

Już odkręcone ale jedna grzechotka poszła na straty...

Hej hej, pany bo mam stresa:( co zrobić z poduchą z KL'a:(
Krowa większa, dłuższa i inne otwory;/ Fajnie by było ją zamontować bo dużo lepiej by trzymała od KF'owej, która jest dwa razy mniejsza. Tylko jak ....
Stara poduszka kompletnie rozleciana... Idę o zakład, że to była spora przyczyna szarpania.
No i jeszcze przerubka pod tą dodatkową poduszkę pod skrzynia.
Załączniki
IMG_0407 (Copy) (Copy).JPG
IMG_0402 (Copy).JPG
IMG_0414 (Copy).JPG
IMG_0419 (Copy).JPG
IMG_0416 (Copy).JPG
IMG_0417 (Copy).JPG
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez sr50ce » 18 maja 2016, 18:28

A właśnie miałem pytać o tą poduszkę od KF-a czy nie pozbyłbyś się jej bo ja potrzebują taką wysłać do Olkusza na odlanie nowej.. Nie wiem co Ci poradzić i jestem trochę w szoku rozmiaru tej od KL-a :| Może zrób tak jak chce zrobić i wyślij tą od KF-a, ale ugadaj sprawę w chłopakami w Olkuszu żeby odlew zrobili na miarę KL-a
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez Kociak500 » 18 maja 2016, 20:31

Widzę że robota idzie w dobrym kierunku Powiedz mi czy instalacje przekladasz z probe? Czy zostaje ta co była? I jak z kompem? Który będziesz zakładał?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 18 maja 2016, 22:11

Nie do końca Cię rozumie sr50ce. Bez problemu mogę Ci podesłać starą, bo kupiłem już na allegro używkę za 49 złota także ... Niby z 98r, nie wygląda jakoś tragicznie ale i obiecująco też nie:D Myślę ją póki co założyć i coś wymyślić z tą od KL'a. Myślałem żeby to jakoś przespawać ale boje się ze stopie gumę przy spawaniu. Ile biorą za odlanie takiej poduszki?



Przekładam całą wiązkę z "probe" ale wydaje mi się że silnik jest z 626 bo jak pisałem wcześniej, nie sądzę by ford sobie pozwolił na reklamę loga mazdy w swoim aucie, zwłaszcza ze wszystkie "próbówki" jakie widziałem na zdjęciach maja logo FORD...
Kompa też z "probe" – KL07. Na pierwszych zdjęciach go widać przyjacielu. Martwię się czy ta wiązka z "probe" nie będzie za krótka, no i będę ją musiał przerabiać trochę pod instalacje w samochodzie. Jak dojdę do tego etapu to wam tu pokaże co i jak.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 18 maja 2016, 23:04

No to czekam bo ja też stoję przed tym zadaniem Mam całą 626 po dzwonie to sobie przezuca co będę chciał ale widzę że twój temat bardzo mi pomoże
No faktycznie fordy probe miały pokrywy z logo ford Ale skąd w nowym aucie inny silnik
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 19 maja 2016, 09:31

Wydaje mi się, że gościu mnie ściemnił bo lepiej chyba sprzedać silnik do probe niż 626... albo sam do końca nie wiedział, bo to mu ponoć znajomy z Anglii wysyła. Póki co zauważyłem, że była w nim dwupunktowa pompa wspomagania i ani w Mazdzie ani w Fordzie nie doszukałem się niczego na ten temat. Teraz patrzyłem na poduszki do 626 i probe i też mam niby taką samą ale ciut inną niż na allegro... pieron wie z czego to jest...

Kiedy myślisz brać się za swoja? Będziesz wkładał do swojej 1,8?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 19 maja 2016, 10:51

No właśnie w ciągu tygodnia może 2 zamierzam wystartować ale najpierw muszę go wyjąć z tej 626 więc trochę więcej mam roboty A będę go wkladal do swojej w której aktualnie jest Kf
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 19 maja 2016, 11:06

A to miałeś fabrycznie 1,8? włożyłeś 2,0 a teraz 2,5?

Śmiało wrzucaj tu jakieś zdjęcia:)
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 19 maja 2016, 14:20

Nie nie Mam dwie Mazdy Jedna 1,8 a druga 2,0 I w tą drugą będę wrzucał ten 2,5 Myślę to wrzucić razem z kompem Tylko obawiam się o połączenie instalacji W najgorszym wypadku mogę przerzucić cała z tej 626 Tylko ze to tez roboty sporo Ale zobaczę może tobie uda się to jakoś rozwiązać Muszę tylko zobaczyć jakiego ja mam kompa czy taki jak twój czy inny
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez sr50ce » 19 maja 2016, 17:25

Co do poduszek. Chodzi mi o to że jeśli masz problem z zamontowaniem poduszki od KL-a bo jest za duża to załóż od KF-a , ale najpierw wyślij ją do Poliuretany-Olkusz oni ci zaleją poduszkę poliuretanem o takiej charakterystyce sprężystości jaka sobie wybierzesz. Problem w tym że ja chciałem właśnie taką twardszą, a zrobili mi chyba nawet miększa... Ale może źle rozumiem bo jeśli skrzynia jest z KL-a to chyba i tak ta poduszka od KF-a Ci nie będzie pasować? A swoją droga jaką poduszkę kupiłeś? Używana ale od 323f ba czy od 323f ba KF? Bo te od KF-a są trudno dostępne nawet używane i do KF-a sa inne niż w pozostałych silnikach .Tu są oryginalne od KF-a już po zalaniu
viewtopic.php?f=458&t=158714&start=40
PS. Cena za odlanie może się różnić ale mi 150 zł za poduszkę wycenili plus koszty wysyłki. To nie mało ale biorą pod uwagę ze zamiennik kosztuje 150 i można sobie z niego przycisk do papieru na biurku zrobić, a oryginał ok 500 zł (od rozrządu droższa). Łatwo poznać poduszkę od KF-a bo na allegro już nie jedna osoba pisała do "323f ba V6" a na poduszce brak litery C a właśnie tą litera jest sygnowana poduszka tylna do V6
Ostatnio edytowano 19 maja 2016, 17:51 przez sr50ce, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez Kociak500 » 19 maja 2016, 17:34

A jak skrzynie będziesz wrzucał? Z kf czy kl?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 19 maja 2016, 22:25

Przyjacielu (Kociak) pisałem o tym gdzieś na początku, chyba nie dokładnie czytasz:P Zostawiam z KL'a ponieważ jest "nowa" a w starej wyskakuje mi trójka, no i sprzęgło siada a nie chce też tego ruszać jak ładne i nowe;].
Ponoć nieco dłuższe ma przełożenia, ale mnie to zbytnio nie przeszkadza, nie mam już 18 lat żeby mnie jarało każde możliwie lepsze przyspieszenie. Wymieniam silnik tylko i wyłącznie ze względu na okazje, praktycznie nowy silnik i zdrowa buda a ściślej mówiąc podwozie, belki, podłużnice. Z kolei ten model zawsze mi się podobał, no i też zawsze chciałem sobie odpicować jakaś bryczkę, wiadomo szkoda, że to nie jest jakiś mustang z 70 roku ale na takie cudo też trzeba by było nie mało kasy:D


Wracając do tematu, przekładaj do tej co masz 1,8:D mniej zapłacisz za OC:D haha a tak serio to kompa uważam,że nie ma co zostawiać, bo KF ma mniejszą pojemność i na pewno inne mapy. W końcu nie jest dedykowany pod większy litraż wiec nie widzę sensu i logiki go zostawiać... Co do instalacji, nie obawiaj się, razem damy rade:] Ogarniam temat elektroniki także myślę, że sobie z tym poradzę bez większych problemów.
Napisz mi jakiego masz kompa w tej 626 i czy miałeś immobilizer.

A co do Ciebie przyjacielu drogi (sr50ce) to:
-Teraz już Cię rozumie:D
-Ta "nowa" z allegro jest dość twarda nawet ku memu zdziwieniu ale widać już zmarszczki na gumie, także kwestia czasu i będzie to samo co z moją starą.
-Ma symbol C
-Poduszka z KF'a musi pasować do silnika z KL'a because skrzynie są takie same i otwory na poduszki również;]
-Tanio i tak ta poduszka wychodzi, o ile ma te same parametry


Myślę w takim razie zrobić sobie swoja poduszkę jak silnik odpali. Uspawam większy promień gumy i szerszy, coś ala KL a nawet może i zostawię to mocowanie a tylko łapę zrobię nową co by otwory pasowały i geometria, oś całej poduszki, bo są spore różnice w długości i szerokości.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 19 maja 2016, 22:33

Fakt o tej skrzyni mogłem nie doczytać wybacz Teraz już wszystko rozumiem Ja jednak skrzynie zostawię z kf bo w tej 626 jest automat Do 1,8 nie mogę bo to mojej żony i powiedziała że jej wystarcza :–)
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 19 maja 2016, 22:44

Hahaha tego automata to bym żonie włożył:D Na pewno by się ucieszyła:D
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 19 maja 2016, 22:45

No myślę że tak ale chyba zostanie jednak w garażu W sobotę sprawdzę kompa i dam znać
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 21 maja 2016, 14:23

Pas założony, autko w końcu na czterech kołach! Tylko, że źle założyłem maglownice względem kierownicy;/ mam kierownice do góry nogami:D a nie chce mi się już znowu to wszystko ściągać;/ Jak kierownice odkręcę to da rady ja przekręcić o 180' co nie?
Dziś wkręcam kolektory wydechowe i biorę się za elektrykę;]


A o to podusia ze przodku;] Stara z KF'a niebawem je bnie ale odziwo jest większa i twardsza od KL'a... Pomijam fakt rozstawu śrub i średnicy szpilek:P
Łapa z KF'a je nawet wzmacniana;]
Załączniki
IMG_0426 (Copy).JPG
IMG_0427 (Copy) (Copy).JPG
IMG_0429 (Copy) (Copy).JPG
IMG_0433 (Copy) (Copy).JPG
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323