REMONT SILNIKA V6

Postprzez rafał88 » 30 gru 2012, 11:44

Jaa pier...e jakie rozszczelnienie?? to nie syrenka czy zuk ze takie cuda moga sie robic.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez ProboszczV6 » 30 gru 2012, 13:46

arafal21 napisał(a):Jaa pier...e jakie rozszczelnienie?? to nie syrenka czy zuk ze takie cuda moga sie robic.


podzielam twoją irytację, dziwne to że jeszcze krążą takie mity po świecie, ale niestety minie chyba jeszcze ze 30 lat zanim taka filozofia zniknie, razem z tymi beznadziejnymi olejami i mechanikami którzy je zalecają.
Po remoncie swojego KL, KJ lałem zawsze syntetyk.
pierwsze zalanie półsynktetykiem przez 1000km, później wymiana na 5w-30. Do takich olejów te silniki wszystkie są przewidziane, WSZYSTKIE.
No a jak komuś nie pasuje to niech leje transformatorowy, maszynowy, przekładniowy, nawet słonecznikowy, jego wola, jego późniejsze konsekwencje, a jak nie jego to czyjeś napewno.
Jak można wydać kase na remont silnika i w efekcie mieć nowy silnik a później żydzić na porządny olej i trzepać gaciami że coś sie mu stanie...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Marcis » 30 gru 2012, 16:25

Popieram ProboszczV6 Też kiedyś pisałem o tym żeby nie lać do Japońców zwykłych, tanich i gęstych olei a teraz już wszystkich. Ja mam w Z5 zrobiony remont ponad 4 lata temu od razu po zakupie i robiony samemu. Wlewałem olej Castrol 0w40 sport edge, ale teraz wlewam olej Valvoline max life 5w40 polecany również przez serwis Mazdy i od tamtej pory nie wie co to dolewka lub ubytek a wymiana co 10 tyś a jeźdze bardzo dużo. Oczewiście na zimnym nie jeźdżę a jak już to delikatnie zanim się rozgrzeje. Nie warto oszczędzać na oleju, później wydatki są większę, a przy sprzedaży auto mało warte lub nic. Tak samo my po co mamy pić dobrą wodę ze żródeł jak można po deszczu z kałuży:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez rafał88 » 31 gru 2012, 10:47

WLasnie jakies takie stereotypy sa u mechanikow i dlatego ludzie tez maja jakies zwidy. Tak samo jak z przebiegiem powinno sie przechodzic na gestszy olej...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez ProboszczV6 » 31 gru 2012, 13:30

W sensie, wspomniałeś o kolejnej chorej teorii, z tym przechodzeniem na gęstszy olej... auto do końca swoich dni, jeśli się z nim nic nie dzieje powinno jeździć na oleju przewidzianym przez producenta.

Tak z ciekawości, jakie części zostały użyte do remontu tego silnika?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Johny323F v6 » 31 gru 2012, 15:47

nie wiem, nie ja go robiłem. zelejemy po dotarciu 5w-30 i będzie git. dzięki za pomoc panowie mechanicy.
Johny V6 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2010, 23:48
Posty: 34
Skąd: Karolew
Auto: Mazda 323f V6 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323