FOTORELACJA – Remont silnika KF
W zwiazku z tym że przymierzam się do wymiany pierścieni w swoim, trochę inny silnik (B6), mam kilka nurtujących mnie pytań:
1. czy wymagane jest honowanie cylindrów?
2. czyszczenie tłoków i głowicy z nagaru można wykonać szczotką drucianą wkręconą w wiertarkę?
3. czyszczenie wykonujemy przed planowaniem głowicy?
4. po czym poznać że panewki są do wymiany?
5. żeby wygodnie było odkrecać korbowody można kręcić wałem korbowym?
6. czy trzeba odkręcić skrzynię biegów by odkręcić miskę olejową – górną część?
7. Ile ta miska waży?Nie spadnie mi na głowę?:)
Dzieki bardzo za odpowiedzi...jak się pojawią nowe to bedę pytał.
1. czy wymagane jest honowanie cylindrów?
2. czyszczenie tłoków i głowicy z nagaru można wykonać szczotką drucianą wkręconą w wiertarkę?
3. czyszczenie wykonujemy przed planowaniem głowicy?
4. po czym poznać że panewki są do wymiany?
5. żeby wygodnie było odkrecać korbowody można kręcić wałem korbowym?
6. czy trzeba odkręcić skrzynię biegów by odkręcić miskę olejową – górną część?
7. Ile ta miska waży?Nie spadnie mi na głowę?:)
Dzieki bardzo za odpowiedzi...jak się pojawią nowe to bedę pytał.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
ad.1 wykonuje sie jak sa rysy na tulei itp.
ad2 nie ponieważ porobisz rysy!
ad3 razcej tak
ad4 jak zdemontujesz zobaczysz czy nie ma rys itp na panewkach
ad6 nie
ad7 miska jest blaszana wagowo mało waży
ad2 nie ponieważ porobisz rysy!
ad3 razcej tak
ad4 jak zdemontujesz zobaczysz czy nie ma rys itp na panewkach
ad6 nie
ad7 miska jest blaszana wagowo mało waży
Pewnie da rade ją nożem do tapet odciać:)
Miska to jest blaszana ale ta druga, poniżej korpusu silnika chyba juz blaszana nie jest i tą mi chodziło.
Czy jak się ją odkręci to będzie problem – będzie na wierzchu tylny uszczelniacz wału?
Miska to jest blaszana ale ta druga, poniżej korpusu silnika chyba juz blaszana nie jest i tą mi chodziło.
Czy jak się ją odkręci to będzie problem – będzie na wierzchu tylny uszczelniacz wału?
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
wiem...bo był wymieniany razem ze sprzegłem:) ale kto pyta wielbłądzi:D
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Można kręcić, a nawet trzeba, zeby korbowody spoko wyszły.
ta druga miska jest żeliwna chyba. trochę waży. ale raczej będziesz miał problem z jej odklejeniem, tak łatwo na głowę nie spadnie. Do skrzyni jest przykręcona takimi długimi śrubami.
W czerwcu też robiłem remont podobno nie do zajechania B6
ta druga miska jest żeliwna chyba. trochę waży. ale raczej będziesz miał problem z jej odklejeniem, tak łatwo na głowę nie spadnie. Do skrzyni jest przykręcona takimi długimi śrubami.
W czerwcu też robiłem remont podobno nie do zajechania B6
nie do zajechania B6
* rozumiem ironię:)
może nie będę miał problemów z oderwaniem bo wydaje mi się że troche puszcza sobie olej, Zobaczymy:)
Trudna taka zabawa?
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Zanim zacząłem myślałem, że zabawa bardzo trudna. Miał to robić mechanik.
Ale jak zrobiłem, stwierdziłem, że pikuś jak ktoś cokolwiek wie co to klucz w ręku
uważaj tylko przy zakładaniu pierścieni, aż tak bardzo delikatne nie są, ale potrafią pęknąć. Jak by co mam gdzieś fotki jak u mnie robiliśmy po blaszkach.
Panewek nie zmieniałem, wyglądały jak nowe. Nie pomyl się z ich zamkami przy zakładaniu. No i nie wolno ich zamieniać miejscami, no chyba, że będziesz nowe zakładał.
Nie sugeruj się, że puszcza olej
U mnie też puszczał, ale w pozostałych miejscach trzymał tak że masakra 
Ale jak zrobiłem, stwierdziłem, że pikuś jak ktoś cokolwiek wie co to klucz w ręku
uważaj tylko przy zakładaniu pierścieni, aż tak bardzo delikatne nie są, ale potrafią pęknąć. Jak by co mam gdzieś fotki jak u mnie robiliśmy po blaszkach.
Panewek nie zmieniałem, wyglądały jak nowe. Nie pomyl się z ich zamkami przy zakładaniu. No i nie wolno ich zamieniać miejscami, no chyba, że będziesz nowe zakładał.
Nie sugeruj się, że puszcza olej
Zamówię zestaw narzędzi łącznie ze ściskaczem do pierścieni. Chcę z tego zrobić fotorelację...Najbardziej mnie zastanawia jak zrobić z nagarem na głowicy, rozpiąć zawory i czyścić powiedzmy papierem ściernym potem spiąć i dac do planowania i sprawdzenia czy jak? Uszczelniacze zaworowe jak się kupuje to są różne do zaworów wydechowych i ssących?
Dysponuje manualem do mx3 i jest tam opisana rozbiórka b6, oddzielanie przy pomocy "SST" i młotka czyli coś jak srubokręta płaskiego i młotka:)
Dysponuje manualem do mx3 i jest tam opisana rozbiórka b6, oddzielanie przy pomocy "SST" i młotka czyli coś jak srubokręta płaskiego i młotka:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Ja oddałem głowice do zakladu...wymienili uszczelniacze, splanowali, spr szczelnosc oraz wyczyscili z tego syfu jakąs myjką ultradzwiekową czy cos takiego....



zapłaciłem za to wszystko 150pln jakies 3 lata temu a głowiczka była jak nowa



zapłaciłem za to wszystko 150pln jakies 3 lata temu a głowiczka była jak nowa
Ostatnio edytowano 17 paź 2011, 23:47 przez MIRU, łącznie edytowano 1 raz
no własnie..jak nowa:) zorientuje się bo może moje trudy nie maja sensu.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Lowiec napisał(a):Zamówię zestaw narzędzi łącznie ze ściskaczem do pierścieni.
Moim zdaniem szkoda nawet 5 złotych na nie wydać.

Tak wkładasz pierścienie.

A tak wstawiasz tłoki.
Zero kosztów, efekt ten sam.
Aha, klucz dynamometryczny to już musisz mieć
Moja głowica też była czyszczona, planowana itp w zakładzie. Warto ją dobrze sprawdzić, zanim założysz.
Ja zapłaciłem 290, ale było warto, no i u mnie trzeba było już frezować gniazda bo już wżery miały.
Uszczelniacze są delikatnie różne na ssące, wydechowe. Ale za radą i wieloletnim doświadczeniem
smirnoff z forum założyłem takie same, tak podobno jest lepiej.
No więc tak:
górna część miski olejowej/dolna bloku jest aluminiowa, lekka jak piórko, głowicę oddałem do czyszczenia za 350 i otrzymałem jak nową, sam resztę części silnika czyściłem K2 Akrą i szczoteczką czasem szczoteczką do zębów:) samemu lepiej jednak kupić ściskacz do pierścieni i przy jego użyciu wcisnąć tłoki. Generalnie nie było trudno, trudniej było wyregulować i zamontować osprzęt niz same korbowody/pierścienie/tłoki.
Ale mam problem. Auto odpaliło po pokręceniu rozrusznikiem ok 20 sek, chodziło równo, nic nie strzelało jednak odniosłem wrażenie że kolektor wydechowy za bardzo się grzeje – zaczął dymić a silnik wydaje metaliczny dzwię, którego wcześniej nie było i pracuje jakby ciężko a po ok 30 sekundach gaśnie. Poniżej linki do nagrań pracy silnika:
http://w1000.wrzuta.pl/audio/1g5i8BgfuYo/dscf9025
i dziwęk z okolicy prawego koła a więc koła pasowego wału korbowego:
http://w1000.wrzuta.pl/audio/7TLVEenCOpG/dscf9024
Co zrobiłem źle?
górna część miski olejowej/dolna bloku jest aluminiowa, lekka jak piórko, głowicę oddałem do czyszczenia za 350 i otrzymałem jak nową, sam resztę części silnika czyściłem K2 Akrą i szczoteczką czasem szczoteczką do zębów:) samemu lepiej jednak kupić ściskacz do pierścieni i przy jego użyciu wcisnąć tłoki. Generalnie nie było trudno, trudniej było wyregulować i zamontować osprzęt niz same korbowody/pierścienie/tłoki.
Ale mam problem. Auto odpaliło po pokręceniu rozrusznikiem ok 20 sek, chodziło równo, nic nie strzelało jednak odniosłem wrażenie że kolektor wydechowy za bardzo się grzeje – zaczął dymić a silnik wydaje metaliczny dzwię, którego wcześniej nie było i pracuje jakby ciężko a po ok 30 sekundach gaśnie. Poniżej linki do nagrań pracy silnika:
http://w1000.wrzuta.pl/audio/1g5i8BgfuYo/dscf9025
i dziwęk z okolicy prawego koła a więc koła pasowego wału korbowego:
http://w1000.wrzuta.pl/audio/7TLVEenCOpG/dscf9024
Co zrobiłem źle?
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
MIRU napisał(a):Ja oddałem głowice do zakladu...wymienili uszczelniacze, splanowali, spr szczelnosc oraz wyczyscili z tego syfu jakąs myjką ultradzwiekową czy cos takiego....
zapłaciłem za to wszystko 150pln jakies 3 lata temu a głowiczka była jak nowa
Tak wlasnie robi sie glowice:) az milo popatrzec, teraz chyba 100plnow wiecej kosztuje taka impreza.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
zawory sie tłuką , i chyba panewka któraś
Czy źle ustawiony rozrząd – np przestawiony o ząbek i zbyt lekko dokręcone korbowody? Jakim momentem powinienem je dokręcić?
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
50Nm, tyle było w manualu do mx3 dla silnika B6.za mało? Zaraz odkrecam miskę to zobaczę co ze smokiem.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość