FOTORELACJA – Remont silnika KF

Postprzez Lowiec » 16 paź 2011, 18:48

W zwiazku z tym że przymierzam się do wymiany pierścieni w swoim, trochę inny silnik (B6), mam kilka nurtujących mnie pytań:
1. czy wymagane jest honowanie cylindrów?
2. czyszczenie tłoków i głowicy z nagaru można wykonać szczotką drucianą wkręconą w wiertarkę?
3. czyszczenie wykonujemy przed planowaniem głowicy?
4. po czym poznać że panewki są do wymiany?
5. żeby wygodnie było odkrecać korbowody można kręcić wałem korbowym?
6. czy trzeba odkręcić skrzynię biegów by odkręcić miskę olejową – górną część?
7. Ile ta miska waży?Nie spadnie mi na głowę?:)

Dzieki bardzo za odpowiedzi...jak się pojawią nowe to bedę pytał.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez flywin » 16 paź 2011, 18:54

ad.1 wykonuje sie jak sa rysy na tulei itp.
ad2 nie ponieważ porobisz rysy!
ad3 razcej tak
ad4 jak zdemontujesz zobaczysz czy nie ma rys itp na panewkach
ad6 nie
ad7 miska jest blaszana wagowo mało waży
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez MIRU » 16 paź 2011, 19:27

miska nie spadnie ale bedizes miał niezły wycisk zeby ją oderwac :D panewki daj nowe, koszt nieduzy..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Lowiec » 16 paź 2011, 19:51

Pewnie da rade ją nożem do tapet odciać:)
Miska to jest blaszana ale ta druga, poniżej korpusu silnika chyba juz blaszana nie jest i tą mi chodziło.
Czy jak się ją odkręci to będzie problem – będzie na wierzchu tylny uszczelniacz wału?
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez MIRU » 16 paź 2011, 19:54

eee tylny uszczelniacz to sie zmienia jak koło zamachowe odkręcisz :P po uprzednim zdemontowaniu skrzyni;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Lowiec » 16 paź 2011, 20:16

wiem...bo był wymieniany razem ze sprzegłem:) ale kto pyta wielbłądzi:D
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Lukano » 16 paź 2011, 21:14

Można kręcić, a nawet trzeba, zeby korbowody spoko wyszły.
ta druga miska jest żeliwna chyba. trochę waży. ale raczej będziesz miał problem z jej odklejeniem, tak łatwo na głowę nie spadnie. Do skrzyni jest przykręcona takimi długimi śrubami.
W czerwcu też robiłem remont podobno nie do zajechania B6 ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Lowiec » 16 paź 2011, 22:03

nie do zajechania B6
<rotfl> *
* rozumiem ironię:)
może nie będę miał problemów z oderwaniem bo wydaje mi się że troche puszcza sobie olej, Zobaczymy:)
Trudna taka zabawa?
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Lukano » 17 paź 2011, 10:16

Zanim zacząłem myślałem, że zabawa bardzo trudna. Miał to robić mechanik.
Ale jak zrobiłem, stwierdziłem, że pikuś jak ktoś cokolwiek wie co to klucz w ręku ;)
uważaj tylko przy zakładaniu pierścieni, aż tak bardzo delikatne nie są, ale potrafią pęknąć. Jak by co mam gdzieś fotki jak u mnie robiliśmy po blaszkach.
Panewek nie zmieniałem, wyglądały jak nowe. Nie pomyl się z ich zamkami przy zakładaniu. No i nie wolno ich zamieniać miejscami, no chyba, że będziesz nowe zakładał.
Nie sugeruj się, że puszcza olej ;) U mnie też puszczał, ale w pozostałych miejscach trzymał tak że masakra ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Lowiec » 17 paź 2011, 19:45

Zamówię zestaw narzędzi łącznie ze ściskaczem do pierścieni. Chcę z tego zrobić fotorelację...Najbardziej mnie zastanawia jak zrobić z nagarem na głowicy, rozpiąć zawory i czyścić powiedzmy papierem ściernym potem spiąć i dac do planowania i sprawdzenia czy jak? Uszczelniacze zaworowe jak się kupuje to są różne do zaworów wydechowych i ssących?
Dysponuje manualem do mx3 i jest tam opisana rozbiórka b6, oddzielanie przy pomocy "SST" i młotka czyli coś jak srubokręta płaskiego i młotka:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez MIRU » 17 paź 2011, 23:45

Ja oddałem głowice do zakladu...wymienili uszczelniacze, splanowali, spr szczelnosc oraz wyczyscili z tego syfu jakąs myjką ultradzwiekową czy cos takiego....
Obrazek
Obrazek
Obrazek

zapłaciłem za to wszystko 150pln jakies 3 lata temu a głowiczka była jak nowa :)
Ostatnio edytowano 17 paź 2011, 23:47 przez MIRU, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Lowiec » 17 paź 2011, 23:47

no własnie..jak nowa:) zorientuje się bo może moje trudy nie maja sensu.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Lukano » 18 paź 2011, 00:24

Lowiec napisał(a):Zamówię zestaw narzędzi łącznie ze ściskaczem do pierścieni.

Moim zdaniem szkoda nawet 5 złotych na nie wydać.
Obrazek
Tak wkładasz pierścienie.
Obrazek
A tak wstawiasz tłoki.
Zero kosztów, efekt ten sam.
Aha, klucz dynamometryczny to już musisz mieć ;)
Moja głowica też była czyszczona, planowana itp w zakładzie. Warto ją dobrze sprawdzić, zanim założysz.
Ja zapłaciłem 290, ale było warto, no i u mnie trzeba było już frezować gniazda bo już wżery miały.
Uszczelniacze są delikatnie różne na ssące, wydechowe. Ale za radą i wieloletnim doświadczeniem
smirnoff z forum założyłem takie same, tak podobno jest lepiej.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Lowiec » 1 gru 2011, 00:27

No więc tak:
górna część miski olejowej/dolna bloku jest aluminiowa, lekka jak piórko, głowicę oddałem do czyszczenia za 350 i otrzymałem jak nową, sam resztę części silnika czyściłem K2 Akrą i szczoteczką czasem szczoteczką do zębów:) samemu lepiej jednak kupić ściskacz do pierścieni i przy jego użyciu wcisnąć tłoki. Generalnie nie było trudno, trudniej było wyregulować i zamontować osprzęt niz same korbowody/pierścienie/tłoki.
Ale mam problem. Auto odpaliło po pokręceniu rozrusznikiem ok 20 sek, chodziło równo, nic nie strzelało jednak odniosłem wrażenie że kolektor wydechowy za bardzo się grzeje – zaczął dymić a silnik wydaje metaliczny dzwię, którego wcześniej nie było i pracuje jakby ciężko a po ok 30 sekundach gaśnie. Poniżej linki do nagrań pracy silnika:
http://w1000.wrzuta.pl/audio/1g5i8BgfuYo/dscf9025
i dziwęk z okolicy prawego koła a więc koła pasowego wału korbowego:
http://w1000.wrzuta.pl/audio/7TLVEenCOpG/dscf9024
Co zrobiłem źle?
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez flywin » 1 gru 2011, 10:20

zawory sie tłuką , i chyba panewka któraś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez rafał88 » 1 gru 2011, 11:12

MIRU napisał(a):Ja oddałem głowice do zakladu...wymienili uszczelniacze, splanowali, spr szczelnosc oraz wyczyscili z tego syfu jakąs myjką ultradzwiekową czy cos takiego....
Obrazek
Obrazek
Obrazek

zapłaciłem za to wszystko 150pln jakies 3 lata temu a głowiczka była jak nowa :)


Tak wlasnie robi sie glowice:) az milo popatrzec, teraz chyba 100plnow wiecej kosztuje taka impreza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Lowiec » 1 gru 2011, 12:34

zawory sie tłuką , i chyba panewka któraś

Czy źle ustawiony rozrząd – np przestawiony o ząbek i zbyt lekko dokręcone korbowody? Jakim momentem powinienem je dokręcić?
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez MIRU » 1 gru 2011, 19:03

Lowiec napisał(a):Jakim momentem powinienem je dokręcić?

a jakim dokręciłes ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Lowiec » 1 gru 2011, 19:11

50Nm, tyle było w manualu do mx3 dla silnika B6.za mało? Zaraz odkrecam miskę to zobaczę co ze smokiem.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez MIRU » 2 gru 2011, 01:20

Jak tyle dałes to jest si :)
spr tez czy olej jest pod pokrywą zaworów (moze jakis kanał sie przytkal). W tym silniku są HLA ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323