Swap 2.0 KF ---> 2.5 KL-DE z Ford Probe/626
corpha76lon – bez wulgaryzmów proszę 
Prędkość szybkościomierz dostaje z układu ABS więc czym się martwisz?
Prędkość szybkościomierz dostaje z układu ABS więc czym się martwisz?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):corpha76lon – bez wulgaryzmów proszę
Prędkość szybkościomierz dostaje z układu ABS więc czym się martwisz?
A skąd ta pewność? Na schematach jest ze skrzyni....
Poniżej niespodzianka i nie mała dla mnie zagwozdka. Opis pod zdjęciami.
Ze względu na to, że już założyłem wiązkę z KL'a , nie będę w pełni wykorzystywać wiązki z KF'a a podpinał się będę w miejscu gdzie łączą się obie wiązki z KL'a. Gdzieś poniżej trzymam obie te wtyczki w ręku.
W 323F wiązka rozrusznika z alternatorem jest rozdzielona osobno, co moim zdaniem jest lepszym rozwiązaniem niż w 626 czy tam w probe.
- Załączniki
-
- A oto ten impulsator czyli czujnik do prędkościomierza. Nie wiedzieć czemu w moim silniku jest podwójny! Patrzyłem po necie i nigdzie takiego nie znalazłem tak jak tej dwupunktowej pompy wspomagania. Co ciekawe wtyczki zaznaczone na czerwono są takie same ale wg wiązki z KL'a kable lecą na wiązkę do kompa. A wtyczka na żółto idzie na wiązkę od licznika tak jak w 323F.
Czujniki działają chyba tak samo, bo sprawdzałem multimetrem i te same wartości pokazywał także wpinam się w tą pasującą wtyczkę, myślę że będzie działać...
-
- Tak na prawdę to chyba mam dwie różne wiązki do KL'owskiego silnika;/ Swego czasu jak kupowałem wiązkę nie wiedziałem jeszcze że składa się z dwóch części i potem dokupywałem drugą, teraz widzę że w tym miejscu gdzie się one łączyły są inaczej kable. Górna wtyczka od impulsatora szła by na komputer w miejscu gdzie powinien być czujnik położenia wału korbowego... no i ogólnie kolory kabli obu wtyczek nie są takie same po obu stronach a tak być nie powinno... także mam dodatkowy problem...
W ogóle to nie wszystkie kable są takich samych kolorów jak na schemacie;/ W resztce wiązki co była na silniku na aparacie zapłonowym są kolory zgodne ze schematem a w tej co kupiłem całkiem inne... Nie wiem z czego wynikają te różnice...
Popatrz przy okazji na mój załącznik.
Co prawda dotyczy to modelu po pierwszym lifcie elektryki ale warto mieć to na uwadze.
Co prawda dotyczy to modelu po pierwszym lifcie elektryki ale warto mieć to na uwadze.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Na moje oko ten ABS nie ma nic do rzeczy. Daj jeszcze stronę z dalszym wyjściem tego ABS (42).
Pomyśl, jeżeli auto nie ma ABS to co wtedy? to jedynie jakieś dodatkowe wspomaganie do licznika. Może dzieki temu prędkość jest dokłądniej mierzona. Wiecej by mozna bylo powiedzieć jakbym widział gdzie dalej idzie ta ścieżka (42)
Pomyśl, jeżeli auto nie ma ABS to co wtedy? to jedynie jakieś dodatkowe wspomaganie do licznika. Może dzieki temu prędkość jest dokłądniej mierzona. Wiecej by mozna bylo powiedzieć jakbym widział gdzie dalej idzie ta ścieżka (42)
Wszystko masz na tej węgierskiej stronie ze schematami.
Poza tym nie raz przewijał sie temat niedziałającego szybkościomierza w przypadku problemów z abs.
Nie upieram sie, ze tak akurat musi być u ciebie. Ja tylko przedstawiam to co sam i na Forum znajdziesz.
Poza tym nie raz przewijał sie temat niedziałającego szybkościomierza w przypadku problemów z abs.
Nie upieram sie, ze tak akurat musi być u ciebie. Ja tylko przedstawiam to co sam i na Forum znajdziesz.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No ok, rozumiem.
No ale to chyba nie te same schematy co ty masz a co są na stronie?!
Panowie odkryłem błąd na schemacie, prosiłbym kogoś aby to sprawdził u siebie zwykłym miernikiem na test zwarcia. W miejscu zaznaczonym na czerwono powinny się łączyć ścieżki.
W ogóle czujnik położenia przepustnicy powinien być rozrysowany tak jak w schemacie do KL'a.
Tak, rozkręciłem komputer z KF'a i pin 3O jest połączony z pinem 4A czyli z masą, zatem tam na schemacie śmiało mogła być kropka.
No ale to chyba nie te same schematy co ty masz a co są na stronie?!
Panowie odkryłem błąd na schemacie, prosiłbym kogoś aby to sprawdził u siebie zwykłym miernikiem na test zwarcia. W miejscu zaznaczonym na czerwono powinny się łączyć ścieżki.
W ogóle czujnik położenia przepustnicy powinien być rozrysowany tak jak w schemacie do KL'a.
Tak, rozkręciłem komputer z KF'a i pin 3O jest połączony z pinem 4A czyli z masą, zatem tam na schemacie śmiało mogła być kropka.
rafał88 napisał(a):Ale to dobrze wlasnie zrobilesA olej byl w silniku??
Bo w BA pozmieniac , ktos tu juz probowal kompa z KL pchac i jarało bezpieczniki. Nie pamietam o co dokladnie chodzilo. Wiadome, ze komp z kl lepszy na kf podobno przelewa na gorze obrotow i silnik nie ma tej mocy i Nm.
Hmmm ale Marius i chyba Xed mial tez kl i nie mieli kolektorow z KF tylko KL wlasnie.
Jarało bezpieczniki ponieważ całkiem inaczej jest podpięte zasilanie do kompa z 323F a inaczej w 626. Połowę przewodów musiałem poprzepinać we wtyczkach, najmniej było z ta "4" czyli 3 najszerszą, tam wtryski i elektrozawory głównie.
Skąd macie polskie schematy czy to są te węgierskie tłumaczone przez was ?
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Ja je tłumaczyłem ale tylko wybiórcze strony. Tak te niemieckie z węgierskiej strony
Bardzo fajna stronka:
http://japancars.ru/
U góry zmieńcie sobie na jezyk angielski. Ogólnie to mam ten katalog jako aplikacje "mazda epc2" ale tam jest w lepszej jakości;] no i do wielu aut;]
Bardzo fajna stronka:
http://japancars.ru/
U góry zmieńcie sobie na jezyk angielski. Ogólnie to mam ten katalog jako aplikacje "mazda epc2" ale tam jest w lepszej jakości;] no i do wielu aut;]
Z sygnałem prędkości sytuacja jest zmienna w zależności od rocznika, starsze modele przed 2000 rokiem mają prędkościomierz sterowany impulsatorem w skrzyni biegów, nowsze mają wzięte z sterownika ABS zintegrowanego z pompą.
Z tym podwójnym impulsatorem z Probe, możliwe że wersja z której pochodzi twój silnik miała tempomat,może dlatego sygnał predkości był dublowany a w tym przypadku nie da się podłączyc impulsatora równolegle do dwóch odbiorów, w Probe najwyraźniej było to inaczej patentowane niż w GE, zwłaszcza w roczniku 93, Nie wiem czy Probe ma w liczniku moduł przetwarzania sygnału prędkości dla innych układów tak jak mają Mazdy, tzw sygnał GALA, stosowany jako sygnał prędkości do sterownika tempomatu, do układu ABS, no i tak jak u mnie do radia z GPS.
Wiązki możesz mieć różne zależnie od rocznika, trzeba się było odezwać to byś dostał komplet oryginalnych wiązek z Probe model 93/94 czyli takie jak potrzebujesz.
Z tym podwójnym impulsatorem z Probe, możliwe że wersja z której pochodzi twój silnik miała tempomat,może dlatego sygnał predkości był dublowany a w tym przypadku nie da się podłączyc impulsatora równolegle do dwóch odbiorów, w Probe najwyraźniej było to inaczej patentowane niż w GE, zwłaszcza w roczniku 93, Nie wiem czy Probe ma w liczniku moduł przetwarzania sygnału prędkości dla innych układów tak jak mają Mazdy, tzw sygnał GALA, stosowany jako sygnał prędkości do sterownika tempomatu, do układu ABS, no i tak jak u mnie do radia z GPS.
Wiązki możesz mieć różne zależnie od rocznika, trzeba się było odezwać to byś dostał komplet oryginalnych wiązek z Probe model 93/94 czyli takie jak potrzebujesz.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
A widzisz, no pisze tu i liczę na to, że ktoś to czyta:D Dziś właśnie skończyłem z elektryką, teraz poszukuje węży na nagrzewnice i chłodnice:D Ale, że u mnie na wiosce nie ma w motoryzacyjnych to albo internet albo węże silikonowe. Potrzebuje też rurkę od serwa (z zaworem zwrotnym w środku) ale z 626 bo w 323F za krótka.
Dziś silniczek został zainstalowany w komorze;] Brakuje mi tylko przewodu od chłodnicy od strony rozrządu i można go odpalać.
Wydaje mi się, że nie będzie problemu z biciem silnika po komorze, dość sporo miejsca jednak jest, choć przy wkładaniu myślałem, że będzie niezła lipa.
Dziś silniczek został zainstalowany w komorze;] Brakuje mi tylko przewodu od chłodnicy od strony rozrządu i można go odpalać.
Wydaje mi się, że nie będzie problemu z biciem silnika po komorze, dość sporo miejsca jednak jest, choć przy wkładaniu myślałem, że będzie niezła lipa.
- Załączniki
-
- A tutaj musiałem domontować dodatkową kostkę na sygnał z aparatu zapłonowego do obrotomierza, albowiem w KF ten sygnał szeł z kompa. Swoja drogą ciekawe czy to będzie działać... No i bodajże brakło mi miejsca na czujnik od wstecznego. Czujnik spalania stukowego zamontowany i dodatkowy czujnik temp wody
Panowie poskładałem wszystko do kupy i kupa. Sprawdzam błędy silnika i wyskakuje mi błąd 04 czyli czujnik położenia wału. A w momencie gdy przestane kręcić rozrusznikiem włącza się jeden z wentylatorów... Zmierzyłem czujnik i ma taka samą wartość co stary w KF'e, pozamieniałem kable na odwrót bo w KF były własnie odwrotnie ale nic to nie daje:(
Czujniki są takie same więc jak Ci padbie to możesz zamienić U mnie z wtyczki od czujnika idą 2 przewody u ciebie na instalacji z 323f pewnie zajęte są wszystkie 3 może tu jest problem
Ja już swoją odpaliłem i wyjechałem z garażu Jeszcze tylko tłumik końcowy założyć i koniec Ale muszę się umówić na spawanie do mechanika
Ja już swoją odpaliłem i wyjechałem z garażu Jeszcze tylko tłumik końcowy założyć i koniec Ale muszę się umówić na spawanie do mechanika
No własnie nie ma iskry, ani wtrysków i zastanawiam się czy w momencie złego ustawienia rozrządu komputer odcina to wszystko... Ale rozrząd sprawdzałem na znakach i było ok;/ Takze totalnie nie rozumie z czego ten błąd sie bierze ...
Dopisano 19 lip 2016, 20:13:
Jeden to masa która idzie na ekran, czyli oplot obu przewodów z czujnika. Na schemacie z KF jest zaznaczony kierunek przepływu prądu stąd myślałem że może to mieć znaczenie.
Czujnik to nic innego jak cewka
http://warsztaty.samochodowka.internetd ... z_polo.htm
Dopisano 19 lip 2016, 20:13:
Kociak500 napisał(a):Czujniki są takie same więc jak Ci padbie to możesz zamienić U mnie z wtyczki od czujnika idą 2 przewody u ciebie na instalacji z 323f pewnie zajęte są wszystkie 3 może tu jest problem
Jeden to masa która idzie na ekran, czyli oplot obu przewodów z czujnika. Na schemacie z KF jest zaznaczony kierunek przepływu prądu stąd myślałem że może to mieć znaczenie.
Czujnik to nic innego jak cewka
http://warsztaty.samochodowka.internetd ... z_polo.htm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość