Wymiana silnkia z 323f BA 2.0 na 1.6 ??
1, 2
Witam
Mam mazde 323f BA z 95 z silnikiem 2.0 Chciałem w niej zmienić silnik na mniejszy najlepiej 1.6 Czy taka wymiana silnika wiąże sie z wymianą skrzyni biegów, sprzęgła, komputera lub innych podzespołów?
Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
Mam mazde 323f BA z 95 z silnikiem 2.0 Chciałem w niej zmienić silnik na mniejszy najlepiej 1.6 Czy taka wymiana silnika wiąże sie z wymianą skrzyni biegów, sprzęgła, komputera lub innych podzespołów?
Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
- Od: 25 lut 2008, 11:24
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6
Chcę wymienić na mniejszy bo i tak muszę zmienić silnik bo ten co mam jest już w rozsypce a wiem że w remonty nie opłaca się bawić dlatego chce zmienić na mniejszy (ekonomia)
Skrzynia jest manualna. Z tego co widzę po waszych opisach to lepiej będzie sprzedać samochód i kupić drugi z mniejszym motorem
Chociaż jak by wystarczyło podmienić tylko silnik to bym z chęcią to zrobił. Może ktoś coś takiego robił i mógłby mi doradzić ?
Skrzynia jest manualna. Z tego co widzę po waszych opisach to lepiej będzie sprzedać samochód i kupić drugi z mniejszym motorem
Chociaż jak by wystarczyło podmienić tylko silnik to bym z chęcią to zrobił. Może ktoś coś takiego robił i mógłby mi doradzić ?
- Od: 25 lut 2008, 11:24
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6
Włóż jakiś silnik z palety V6. Np 1,8 z mx-3 ekonomia ( o ile można tak powiedzieć porównując spalanie do 2,0 ) lub 2,5 z 626 lub jeśli reszta bryki jest ok. ( buda, zawieszenie, heble ) to zastanów się nad kapitalnym remontem silnika. To kosztuje ale zastanów się ile stracisz kasy na sprzedaży tej mazdy i kupnie drugiego samochodu. Tu zrobisz silnik i wiesz co masz. To moje zdanie
- Od: 20 paź 2003, 09:53
- Posty: 670
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS
Powiem tak. W tej chwili auto spala 15l/100 gazu przy jeździe mieszanej. Z tym, że silnik jest już na dojechaniu i gaz jest założony zwykły nie sekwencja. Powiedz mi Markiz, bo widzę że się orientujesz w temacie. Ile powinien spalać taki samochód, bo w sumie dopiero go kupiłem i trochę mnie przeraża ile pali :/
- Od: 25 lut 2008, 11:24
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6
Myślę że, 15 litrów w cyklu mieszanym to troszkę dużo. Kumpel ma 626 2,5 ( silnik konstrukcyjnie identyczny jak 2,0 ) i on się mieści w 13 gazu w mieście . Ale wszystko zależy od nogi kierowcy . Silnik skatowany też będzie miał wpływ na zwiększone spalenie
. I na końcu może warto przyjrzeć się instalacji lpg- czy jest dobry skład mieszanki itp.
A ile pali Pb. ?
A ile pali Pb. ?
- Od: 20 paź 2003, 09:53
- Posty: 670
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS
Hmm z benzyną to w ogóle jest meksyk. Dokładnie nie wiem ile spala bo tego nie zmierzyłem ale jak zalałem jej za 100zł to na pewno zrobiłem coś z przedziału 90-100 km czyli żre jak smok
Zapewne jest uszkodzona sonda Lambda, chociaż dokładnie nie wiem. Wiem tylko że jak sie odpali samochód na Pb i stanie się koło rury wydechowej to czuć bardzo wyraźnie benzynę w powietrzu no i oprócz tego samochód na benzynie bardzo dymi na biało, biało niebiesko.
- Od: 25 lut 2008, 11:24
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6
prywatnie uwazam ze gaz w autku to zbrodnia na silniku.... ale to tylko moje zdanie... ;–)
co do spalania... niestety 2.0 v6 bedzie smokiem..... moj w warunkach miejsckich (Wawa) spala ok. 13-15l Pb na 100km, (skrzynia automat).
v6 bedzie paliwozerny zawsze... no i koszty utrzymania sa duzo wyzsze niz "normalnego" silnika..
co do spalania... niestety 2.0 v6 bedzie smokiem..... moj w warunkach miejsckich (Wawa) spala ok. 13-15l Pb na 100km, (skrzynia automat).
v6 bedzie paliwozerny zawsze... no i koszty utrzymania sa duzo wyzsze niz "normalnego" silnika..
-
dead
skoczek_rules z tego co wyczytalem to raczej nie jestes zadowolony z zakupu.Raczej wiedziales i widziales co brales.Nie ma bata,6 garkow chce jesc.Ale cos za cos.Ten dzwiek i w miare moc raczej powoduje to,ze zapominamy o kosztach ekploatacji.Przypominamy sobie na stacji benzynowej.
Ja z takim silniczkiem to ponizej 10L nie moge zejsc.Pierwsze tankowanie to prawie 15L Pb takze Twoje spalanie na gazie wcale nie jest zle(no wybacz,taki silnik i koszt przejechanych 100km to 35zl)Na co Ty narzekasz??Doprowadz ten silnik do porzadku.Pewnie przez zwykly gaz to przeplywomierz Ci poszedl.A jak sie nie chcesz bawic to sprzedaj,bo swap na 1.6 jest totalnie nieoplacalny i bezsensowny.Powodzenia
-
waldii
Tzn z jazdy i ogólnie z samochodu jestem bardzo zadowolony ale niestety samochodzik troszkę za dużo pali a ja sporo jeżdżę więc najwyżej podszykuję ją, sprzedam i kupie coś z mniejszym motorkiem bo wiem że np. 1,6 spala o wiele mniej. Czy możecie tak mniej więcej powiedzieć ile wynosi spalanie GAZU w silnikach 1.6 i 1.8 ?
- Od: 25 lut 2008, 11:24
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6
Po pierwsze nie istnieje 1.6 tylko 1.5.
Ale 1.5 bedzie ci palil benzyny (ile gazu to nie mam pojecia) nawet do 10 litrow w miescie albo i wiecej (tak wnioskuje z wpisow uzytkownikow Z5 na forum). V6 normalnie wyregulowana w dobrym stanie pali w miescie ok. 10,5-11 litrow przy normalnej dynamicznej jezdzie (jazda emerycka powoduje w tym samochodzie wieksze spalanie!!).
Czy dla glupiego 1-1,5 litra benzyny na 100km jest sens wstawiac mniejszy silnik?? Ja bym sie powaznie zastanowil...
Ogolnie nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem zmiany V6 na silnik 1.5, bo chyba nikt nie byl takim desperata jeszcze. Ale niestety, jak sie kupuje V6 to trzeba najpierw przemyslec czy nas na to stac...
Za 100zl ja przejezdzam ok. 230km przy moim silniku... Wiec raczej zle nie jest. A u ciebie jest poprostu cos bardzo zwalone i tyle.
Gwarantuje ci ze remont silnika wyjdzie taniej niz zmiana na 1.5. Przy zmianie musisz zmienic strasznie duzo rzeczy, lacznie z wiazka. Totalna glupota.
Chociaz wstawiajac zwykly gaz zalatwisz kazdy silnik V6, wiec jesli masz zamiar jezdzic ciagle na gazie takim to chyba jednak wstaw 1.5, bo remont na niewiele wystarczy. A jakis "ludzki" gaz do v6 bedzie kosztowal raczej troche wiecej (nie wiem, nie znam sie na cenach gazu).
Dlatego przemysl to dobrze, bo dla mnie to poprostu glupota zmienic taki fajny silnik na... taki zwykly
Ale 1.5 bedzie ci palil benzyny (ile gazu to nie mam pojecia) nawet do 10 litrow w miescie albo i wiecej (tak wnioskuje z wpisow uzytkownikow Z5 na forum). V6 normalnie wyregulowana w dobrym stanie pali w miescie ok. 10,5-11 litrow przy normalnej dynamicznej jezdzie (jazda emerycka powoduje w tym samochodzie wieksze spalanie!!).
Czy dla glupiego 1-1,5 litra benzyny na 100km jest sens wstawiac mniejszy silnik?? Ja bym sie powaznie zastanowil...
Ogolnie nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem zmiany V6 na silnik 1.5, bo chyba nikt nie byl takim desperata jeszcze. Ale niestety, jak sie kupuje V6 to trzeba najpierw przemyslec czy nas na to stac...
Za 100zl ja przejezdzam ok. 230km przy moim silniku... Wiec raczej zle nie jest. A u ciebie jest poprostu cos bardzo zwalone i tyle.
Gwarantuje ci ze remont silnika wyjdzie taniej niz zmiana na 1.5. Przy zmianie musisz zmienic strasznie duzo rzeczy, lacznie z wiazka. Totalna glupota.
Chociaz wstawiajac zwykly gaz zalatwisz kazdy silnik V6, wiec jesli masz zamiar jezdzic ciagle na gazie takim to chyba jednak wstaw 1.5, bo remont na niewiele wystarczy. A jakis "ludzki" gaz do v6 bedzie kosztowal raczej troche wiecej (nie wiem, nie znam sie na cenach gazu).
Dlatego przemysl to dobrze, bo dla mnie to poprostu glupota zmienic taki fajny silnik na... taki zwykly
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
ja przy okazji radziłbym sprawdzić sondy lambda
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
iiyama tez mi to od razu przyszlo do glowy, ale nikomu sie to nie oplaci jednak. Gdyby mial w dobrym stanie silnik to ok, ale taki do remontu i jeszcze katowany na gazie to raczej nikt nie bedzie chcial. Tyle samo co remont na normalnych czesciach kosztuje w miare dobry KF.
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
To nie jest tak że koniecznie chcę przełożyć ten silnik za wszelką cenę. Wolałem się najpierw zorientować co i jak.
darekk86 mam jeszcze pytanko co do Twojej maździoszki
Widzę że masz zamontowany zegar Indigo i ten fajny komputer. Powiedz mi czy przy jeździe w nocy te jasne zegary nie sprawiają że oczy po dłuższej jeździe są przemęczone? Ile kosztuje taki komputerek ?
Pozdrawiam
darekk86 mam jeszcze pytanko co do Twojej maździoszki
Pozdrawiam
- Od: 25 lut 2008, 11:24
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6
dead napisał(a):v6 bedzie paliwozerny zawsze... no i koszty utrzymania sa duzo wyzsze niz "normalnego" silnika..
Nieprawda – moj 2.5V6 pali średnio poniżej 10l/100km
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Na trasie da się zejść poniżej 7l/100km przy jeździ 110-140km/h
Dużo wyższe koszty utrzymania?? Raz na 100 000km rorząd trochę dróższy – to wszystko (pomijając świece).
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości