szybkie dodawanie gazu powoduje dławienie, silnik skacze nie wchodzi na obroty
Strona 1 z 1
Witam. Mam problem z moja Madzią 323f 2.0 V6. Zaczeło sie od dławienia silnika przy obrotach przekraczających 4000 rpm, wkrecał się dalej ale w tym zakresie na chwile przystawał, potem delikatne szarpniecia przy nizszych obrotach, a teraz to jest już tragedia. Silnik przy dodawaniu gazu nie wkręca się, fika fikołki pod maską, jak dłużej go tak przytrzymać to strzela w tłumik( ale to normalka bo nie spala tego co dostał hehe). Przy bardzo delikatnym dodawaniu gazu wkręca się dobrze, ale to jest tak delikatne dodawanie gazu że się jeździć nie da
. Na gazie troszki gorzej niż na bezynie, ale wiadomo mniej oktan. Swiece wymienione, szczelność układu dolotowego sprawdzona, przepływomierz podmieniany i nic. Na wolnych chodzi równo, z tym że to 6 cylindrów to tego tak nie słychac jak coś jest z jednym nie tak. Wiem że trzeba aparat zapłonowy sprawdzić, ale jak to nie on to może sonda lambda co o tym myslicie???Co mogłoby byc najbardziej prawdopodobne, bo możliwości jest wiele, ale jak większość ludzi to ani czasu, ani pieniędzy zadużo to ja nie mam, a części do tego modelu silnika to tanie nie są. Może ktoś miał podobny problem ze swoją v-szóstką??? Proszę o pomoc.

- Od: 9 wrz 2007, 22:32
- Posty: 7
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6
Uuuuuuuu :/
-kable (sprawdź pod wieczór albo w nocy czy iskry nie uciekają),
-świece (wyczyścić, wymienić),
-filtr powietrza (sprawdzić, wyczyścić ew. kupić nowy)
-szczelność dolotu (sprawdzić czy nie zasysa lewego powietrza, może coś się poluzowało, jakaś dziura..)
-aparat zapłonowy (rozebrać i przeczyścić co się da, posprawdzać kable i kostki)
-regulacja TPSu (przestawiony tps potrafi nieźle autko ześwirować – u siebie źle ustawiłem i naprawdę szaprało jakby chciał mnie z fotela wysadzić...)
-zalać pewne paliwo (nie orlen;))
-sprawdzić błędy komputera, może jakiś czujnik gdzieś padł.. komp pokaże błędy. Jak to zrobić – opis jest na forum
Te rzeczy posprawdzać... one mają wpływ na jazdę, obroty i płynność przyspieszania.. plus jakieś 100 innych możliwości.
Jak nic nie pomoże to do mechanika dobrego – Jaksy
Przeszukaj forum, wszystkie tematy były poruszane i jest pełno odpowiedzi. Mamy naprawdę dużo informacji tutaj....... i uzupełnij profil
-kable (sprawdź pod wieczór albo w nocy czy iskry nie uciekają),
-świece (wyczyścić, wymienić),
-filtr powietrza (sprawdzić, wyczyścić ew. kupić nowy)
-szczelność dolotu (sprawdzić czy nie zasysa lewego powietrza, może coś się poluzowało, jakaś dziura..)
-aparat zapłonowy (rozebrać i przeczyścić co się da, posprawdzać kable i kostki)
-regulacja TPSu (przestawiony tps potrafi nieźle autko ześwirować – u siebie źle ustawiłem i naprawdę szaprało jakby chciał mnie z fotela wysadzić...)
-zalać pewne paliwo (nie orlen;))
-sprawdzić błędy komputera, może jakiś czujnik gdzieś padł.. komp pokaże błędy. Jak to zrobić – opis jest na forum
Te rzeczy posprawdzać... one mają wpływ na jazdę, obroty i płynność przyspieszania.. plus jakieś 100 innych możliwości.
Jak nic nie pomoże to do mechanika dobrego – Jaksy
Przeszukaj forum, wszystkie tematy były poruszane i jest pełno odpowiedzi. Mamy naprawdę dużo informacji tutaj....... i uzupełnij profil
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Dzieki za porade. Sprawdziłem dziś iskrę na poszczególnych cylindrach i jest tragedia nie dość że słaba to i jeszcze przerywa, na 99% obstawiam teraz na aparat zapłonowy, a znając życie i czytając troszki posty to pewnie cewka. Samochód juz jest u elektryka, bo zależy mi na czasie- może on coś tam wykombinuje bo wiem że robi aparaty w madziach na codzień hehe ( często się psują ). A jak nie to bedziemy szukać dalej przyczyn problemu- kurcze a to takie zrywne autko było
. A i dzięki za przypomnienie o profilu bo mi to jakoś umkło
. Jak dojde ładu to napisze co i jak.

- Od: 9 wrz 2007, 22:32
- Posty: 7
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6
Co do aparatu to racja moze to byc jego wina a dokladnie jak piszesz cewki.A odnosnie aparatu to powtorze tylko co wiem od kolegi TADZIOL (nie jednemu na forum pomogl,robi z mazdami ) moze sie przyda.Objawy takie jak piszesz sa wina aparatu ale w silnikach 1,5. W 2,0 V6 jak pada aparat to odrazu.On robi aparaty i mowil ze Np: na 20 mazd 1.5 16V naprawial 15 aparatow a dla porownania na 20 mazd 2.0 V6 2 aparaty.A moja propozycja to pompa paliwa,czyszczenie przepustnicy.Powodzenia daj znac jak madzia bedzie zdrowa.
-
Przemek...

- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8678 (86/84)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Na gazie pompa paliwa nie pracuje, co najwyżej przy rozruchu silnika
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
hughey piszesz ze masz gaz .... po pierwsze sekwencja czy 2 generacja i czy problem wystepuje tylko na gazie
? tak sie sklada ze zajmuje sie gazem i miałem doczynienie nie raz nie 10 z czyms takim na gazie nie tylko w mazdach nie tylko w v6
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r

- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Problem występuje na gazie i na bezynie, choć na gazie sie nasila. A co do instalacji to sekwencja firmy sirocco, czy jak tam się to pisze, bo nie wiem hehe. Ale ja ciągle sądze że to bedzie cewka bo iskra to licha że łoooooo, no i mam taką nadzieje że to cewka to miałbym problem z głowy. Jutro bedzie wiadomo gdzieś po południu jak wróce od elektryka to napisze co i jak.

- Od: 9 wrz 2007, 22:32
- Posty: 7
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6
dwa razy kumplowi z f-ce starej robiłem takie cos działo mu sie takie jajo okazało sie ze padł jeden z 2 czujnikuw halotronowych w aparacie zapłonowym byla słaba iskra i przy wyzszych obrotach zanikała aobo wariowała a co do sekwensi sirroco to dobry sprzet pochula jakiś czas 

- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Noo dzięki Mazdaxxx, dobrze wiedzieć o takiej możliwości, a możesz mi podać ewentualne wyjścia z takiej sytuacji, to tak gdyby się okazała prawdziwa. Cały aparat trzeba wymienić, czy jest jakaś "rzemielśnicza" metoda naprawy
.

- Od: 9 wrz 2007, 22:32
- Posty: 7
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6
hughey cały aparat szukałem bo chcialem zmienic ale ciezko dostac akurat taki jak szukalem no i cena za byleuzywke 300 zł nowka 700 xD paranoja no ale poradzilem tam w srodku w aparacie jest taki kawalek plastiku z 4 stykami to jest nierozbieralne ale polak potrafi obszlifowac pilniczkiem i rozbiersz to sa tam 2 czujniki halla trzeba je wylutowac i zasuwac do elektronicznego co najlepsze jak juz sie cos dobierze to cena płaciłem za 2 16 groszy xD wlutowałem jednak nie dało sie tego plastiku załozyc wieczalałem tak zywica i mazdzianka chula juz 3 miechy
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r

- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
A więc okazało się, że na szczeście tak jak myślałem to była cewka. Madzia już zdrowa i ma cewke boscha hehe- taką starą, dużą, ale silnik pracuje bez zarzutu. Elaktryk wpioł ją z zewnątrz i już śmiga i byle jak najdłużej. Jak zrobie jakieś konkretne fotki to się pochwale, bo zwykły egzemplarz to nie jest
.

- Od: 9 wrz 2007, 22:32
- Posty: 7
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości