323f BA 2.0 v6 KF szarpanie przy zmianie biegów

Postprzez Marek 161BD081 » 28 wrz 2014, 09:15

Nie przesadzajmy panowie!
Temat dotyczy problemów silnika KG zamordowanego w Mazdzie 323 BA i... niech tak już zostanie.
Jak kolega roxygenium się określi o jakim silniku pisze to postaram się później wydzielić to do osobnego tematu.

Swoją drogą to śledzę ten temat i widzę, że w tej efce to już niewiele pozostało do podmiany a problem nadal występuje :(
Kto wie czy faktycznie to nie jest wina tylko samego zamocowania silnika?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
323F BA Z5
Xedos 9 KL '01
Honda Shadow VT500C '84
AR 156 1.8TS
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5007 (34/86)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sr50ce » 28 wrz 2014, 11:38

Mazda 323f ba kf fajne auto fajny silnik przyjemność z jazdy.. gdyby nie dźwięk v-ki i wygląd który mi się podoba już dawno bym sprzedał auto i nie bawił się z tym szarpaniem. W auto dużo zainwestowałem i wiem co mam. Zawieszenie silnika stanowi o tyle problem że jedynie w grę wchodzą tylko oryginalne poduszki i koszt 550 za szt (od rozrządu droższa jeśli dobrze pamiętam) ..mówi samo za siebie z tym żebym miał 100% pewności to kit.. uzbierałbym tą kasę i chociaż bym dwie wymienił, ale po 3 wymianach tylnej poduszki jak mam robić to 4 raz i bulić ponad tysiaka i nie wiedzieć czy to pomoże to mnie krew zalewa bo na ta chwile w warsztacie jeszcze kanału nie mam a wymiana tylnej poduchy to jakiś koszmar :(
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 19:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez Marek 161BD081 » 29 wrz 2014, 06:29

No cóż – zakupić oryginalne poduszki to jest dosyć spooory koszt w porównaniu z rynkową wartością auta :(
Z używkami zaś to różnie bywa więc ciężko coś doradzać :(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
323F BA Z5
Xedos 9 KL '01
Honda Shadow VT500C '84
AR 156 1.8TS
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5007 (34/86)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez MrShaleck » 29 wrz 2014, 10:22

Pewnie jeśli piszę w dziale " BA / BH / Silniki Benzynowe (KF)" i trochę juz na forum siedze, to chodzi mi o KF'a ;)
Tak, jest GAZ. Ale akurat na LPG i na benzie przerywa tak samo.
------------------------
Marcin / Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2233 (7/30)
Skąd: PRAUST
Auto: BMW 530D E39 Msport
Peugeot 206 1.6 HDi Quicksilver

Postprzez Marek 161BD081 » 29 wrz 2014, 11:55

Wiesz – patrząc na opis Twego auta to nie widzę tam żadnego auta z KF'em i stąd moje wątpliwości ;)
Moim zdaniem podstawa to właściwie wyregulowany i sprawnie działający TPS.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
323F BA Z5
Xedos 9 KL '01
Honda Shadow VT500C '84
AR 156 1.8TS
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5007 (34/86)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez MrShaleck » 29 wrz 2014, 12:06

TPS miał w ogóle urwaną ta metalową klapkę u mnie. jest naprawiony, ale wątpie że ejst sprawny.
Czy od xedosa (też KF) lub np. K8 będzie pasował?

opis zaraz poprawie.
------------------------
Marcin / Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2233 (7/30)
Skąd: PRAUST
Auto: BMW 530D E39 Msport
Peugeot 206 1.6 HDi Quicksilver

Postprzez Marek 161BD081 » 29 wrz 2014, 14:06

Porównaj oznaczenie całych przepustnic.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
323F BA Z5
Xedos 9 KL '01
Honda Shadow VT500C '84
AR 156 1.8TS
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5007 (34/86)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sr50ce » 29 wrz 2014, 17:05

Chłopaki słabo czytacie to co pisze. Kilka postów wyżej napisałem że od xedosa nie pasuje. Ma inne oznaczenia i inne wartości rezystancji.
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 19:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 29 wrz 2014, 21:51

A ja proponuje sprawdzić ten czujnik czy jest w ogóle sprawny, czujnik TPS to nic innego jak potencjometr;] Gdzies tu juz pisałem o nim jak go sprawdzałem, jak nie wiesz jak go sprawdzic to postaram ci sie to sprawdzic u mnie bo ważne żeby go SPRAWDZIĆ:D hehehe bez sprawdzania nie ma co:D hehe
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 22:52
Posty: 219 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez corpha76lon » 3 paź 2014, 15:34

nie wiedzieć czemu ten [tiiit] dzis mi zaczął swirować na obrotach;/ nosz [tiiit] wybaczcie za słownictwo ale psycha mi siada, tak nawiasem zauwazyłem, moze to temu ze teraz sie cos zepsuło, ze jak minimalnie dodam gazu, ręką! to mi od razu o 500 obrotów leci do góry, może to dlatego szarpie?!
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 22:52
Posty: 219 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez MrShaleck » 3 paź 2014, 17:26

Ja mam TPS'a uwalonego na bank. Jak jest podpięty, ustawiam gaz na 1,500RPM to skacze 1000-1500 samoczynnie ciagle ;)
Tak więc – kupie sprawnego TPS'a ;)
------------------------
Marcin / Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2233 (7/30)
Skąd: PRAUST
Auto: BMW 530D E39 Msport
Peugeot 206 1.6 HDi Quicksilver

Postprzez Marek 161BD081 » 3 paź 2014, 18:33

No cóż – czujniki przy silniku MUSZĄ być sprawne jeśli chcemy mówić o poprawnie jeżdżącym aucie więc nie bardzo rozumiem z czym zwlekasz?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
323F BA Z5
Xedos 9 KL '01
Honda Shadow VT500C '84
AR 156 1.8TS
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5007 (34/86)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez corpha76lon » 30 lis 2014, 16:25

Witam, wymieniłem tą sondę i nic... nie wiem czy nie gorzej, ale to zas może być przez to ze gosc co zmieniał mi sonde to cos tam z cisnieniami chyba grzebał;/ w każdym bądź razie nie widze wyraźnej poprawy;/ w dalszym ciągu jest szarpanie i ciagnięcie przy pewnych obrotach...;/

A powiedzcie mi taką rzecz, czy moze być tego wszystkiego przyczyna że silnik jest już zużyty? dużo pali oleju, chłodniczego tez podjada....
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 22:52
Posty: 219 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez corpha76lon » 12 lut 2015, 18:34

hej hej hej, jest tu ktos, pewno nie ale napsiac nie zaszkodzi, 17, 24, 25... takie błędy, pomoże kto?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 22:52
Posty: 219 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 13 lut 2015, 07:32

Przecież masz odpowiedź co to za błędy w tym temacie: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Sprawdź działanie sond lambda i regulatora ciśnienia paliwa.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
323F BA Z5
Xedos 9 KL '01
Honda Shadow VT500C '84
AR 156 1.8TS
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5007 (34/86)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez corpha76lon » 15 lut 2015, 11:03

układ sprzężenia zwrotnego nic mi nie mówie.... sondy mam sprawne z czego niedawno jedną wymieniałem

Dopisano 15 lut 2015, 12:04:

Tak przy okazji to gdzie jest ten Elektrozawór regulacji ciśnienia?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 22:52
Posty: 219 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez freestylee » 28 wrz 2020, 15:29

Witam,wiem że minęło dużo czasu od ostatniego posta i wiele litrów paliwa się przelało <rotfl>
Zastanawiam się czy ktoś rozwiązał ten problem żabki głownie na 1 i 2 biegu z niskich obrotów podczas jazdy w korku przy dodaniu jak i odjęciu gazu,na wyższych biegach nie jest to aż tak odczuwalne

Właśnie cała frajda z jazdy może się zakończyć codzienną jazdą w korku... w trasie bajka idzie jak zła.

Co ja zrobiłem w kierunku ustalenia szarpania
-Wymieniłem 3 przepustnice kpl ''uzbrojone'' =zero poprawy ciut minimalnie na jednej przepustnicy bo -mniej jest ''wyrobiona'' ale bez efektu wow.
-O filtrach,świecach nie będę mówił bo to podstawa żeby dalej szukać
-Zregenerowałem przednią poduchę silnika jest zalana poliuretanem z olkusza 65sh'a
-zalałem klejem do szyb poduchę górną skrzyni , i tę z tyłu klejem do szyb i aż za sztywne to wszystko jest teraz i drży auto,ale problem nadal jest.
-Ustawianie TPS ,na 0,5mm działa ,na 0,45 już nie działa.
-Sprawdzane podciśnienia wydaje się szczelnie.
-Rurę dolotową zastąpiłem prostą rurą gumowa zbrojoną na metry i tego jestem pewien szczelności.

Z moich dzisiejszych obserwacji widzę iż odpiąłem TPS i tak
-auto ma mniejszego kopa,ale to wiadomo.
-płynnie przyspiesza z niskich obrotów i po odjęciu gazu nie ma gwałtownego szarpnięcia
-Nadal występują jakieś minimalne szarpania co ma związek najpewniej z samymi poduchami/sprężynowaniem silnika jak pisał już kolega w tym wątku o tym ,ale jakby tylko taki były to byłym <happy>

I teraz nie wiem bo walczę rok ,dopiero po kilkukrotnym przeczytaniu tego wątku widziałem że zmiana kompa na ten z 2.5 dała realne jakieś zmiany ,ja wolał bym kompa od K8 z mx3 i teraz ciekawe co bym musiał zmienić u siebie bo napewno wiązkę silnika ,przepływkę itp....

Wiem że watek stary jak świat ,ale jednak tych V6 trochę jeździ nadal ,nie wszystkie poszły w przetop ;)
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 102
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323