Witam posiadam Mazda 323F V BA 2.0 V6 AUTOMAT
Zakupiłem go tydzień temu i zastanawiam się czy to usterka z która lepiej walczyć i cieszyć się autkiem czy lepiej wywalczyć zwrot kasy i kupić od innego człowieka.
Na zimno obroty nie wariują. Jak się rozgrzeje to przy hamowaniu i staniu na światłach wariują od 1k do 100 obrotów. Tak samo na pozycji parking. Jednak gdy zostawię na pozycji luz to obroty wariują od 800 do 1.5k. Dzisiaj zdechł mi pierwszy raz (dokładnie to 3 razy). Czytając internety wypiszę co może być tego przyczyną ale chciałbym się dowiedzieć np jakie to mogą być koszta. Jestem zielony trochę na temat aut (zapalony motocyklista).
-Przepustnica
_przepływomierz
-sonda lambda
-odma
-silniczek krokowy
-alternator ?
-pompa paliwa
-map sensor
-regulator napięcia ?
-ktoś coś pisał kiedyś że muszą być płyny na maxsa.... ?!
-mam dosyć dziwny akumulator przez chwilę myślałem że to może jego wina ale jestem laikiem.
Lista jest z innych forum które wczoraj przeglądałem i nie wiem jak się do tego zabrać. Pozdrawiam
Mazda 323f Falujace obroty <remake>
Strona 1 z 1
- Od: 14 paź 2014, 09:24
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323 f
v6
2.0
A co to za kapsel na rurce od dolotu szczelne to jest
Dopisano 14 paź 2014, 15:21:
A co to za kapsel na rurce od dolotu szczelne to jest sprawdz wybłyskaj błędy na początek
Dopisano 14 paź 2014, 15:21:
A co to za kapsel na rurce od dolotu szczelne to jest sprawdz wybłyskaj błędy na początek
Sam nie wiem co to jest. Szukałem dziś speca w mojej dzielnicy i nikt nie ma kompa do mazdy z 98. Tylko do powyżej 2000r. Plus wyczytałem jeszcze do tych objawów że można sprawdzić zawór egr
- Od: 14 paź 2014, 09:24
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323 f
v6
2.0
A po co komp do tego tam są kody błyskowe zadzwoń to ci powiem co z czym zjeść 500-141-124
Obroty to temat rzeka w naszych mazdach, ja już wszystko zmieniłem włącznie z silnikiem i jakiegoś szału nie ma z obrotami, został jedynie sterownik do wywalenia
Mi pomogła wymiana+dobre ustawienie TPS'a (ten shit po lewej stronie przepustnicy) i podciśnień.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Ja byłem u młodego gniewnego mechanika. Wyregulował przepustnicę i trzyma obroty na 800. Tylko jak się rozgrzeje to na hamulcu albo na P spada do 100 i do 800 i tak na okrągło. Jedyne żeby nie zwariować w korkach to przełączam na luz i na drive. Bo na luzie trzyma 800. Ktoś miał jakoś podobnie i może znać przyczynę ? czy Madzie tak mają
Btw na luzie powinien trzymać 800 czy 1000 ? Bo ewentualnie teraz to sam będę wiedział jak to regulować i zastanawiam się czy to coś zmieni.
- Od: 14 paź 2014, 09:24
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323 f
v6
2.0
Powinno trzymać ok 800.
Masz efekt typowy dla złego wyregulowania przepustnicy, czujnika położenia, bo 'nie trzyma' obrotów przy obciążeniu (hamulec, P), no chyba, że to jakimś cudem jest związane z faktem, że jest to automat.
Na forum jest obszerny wątek o ustawianiu TPS'a.
Możesz jeszcze wrzucić na N i sprawdzić, czy w jakimś zakresie obrotów Ci nie skacze, np. trzymasz gaz na 1,500 i zacznie samoczynnie skakać 1000-1500 (sprawdź powoli na różnych obrotach).
+ PODCIŚNIENIA muszą być dobre. Tak już te japończyki mają...
LUB znajdź aparat zapłonowy na podmianę, bo może to być też jego wina.
Masz efekt typowy dla złego wyregulowania przepustnicy, czujnika położenia, bo 'nie trzyma' obrotów przy obciążeniu (hamulec, P), no chyba, że to jakimś cudem jest związane z faktem, że jest to automat.
Na forum jest obszerny wątek o ustawianiu TPS'a.
Możesz jeszcze wrzucić na N i sprawdzić, czy w jakimś zakresie obrotów Ci nie skacze, np. trzymasz gaz na 1,500 i zacznie samoczynnie skakać 1000-1500 (sprawdź powoli na różnych obrotach).
+ PODCIŚNIENIA muszą być dobre. Tak już te japończyki mają...
LUB znajdź aparat zapłonowy na podmianę, bo może to być też jego wina.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Dałem maszynę do mechanika https://www.facebook.com/AutoZakret Coś na forum o nim pisaliście że jest w porządku. Więc zobaczymy co on powie. Jak dojdę co było z tymi obrotami to napisze to dla pokoleń.Jak na luzie dodawałem gazu to czasami zawieszał się na 1100 obrotów. (nie wibrował jak przy 800).W górnym zakresie obrotów wszystko w porządku. Czasami jak za dużo dam gazu to szarpie z 1 na 2ke.
- Od: 14 paź 2014, 09:24
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323 f
v6
2.0
Szarpanie z 1 na 2 to już problem z ASB – jeśli zdarza się tylko sporadycznie to nie ma się czym przejmować.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Czyszczenie przepustnicy i kable wysokiego napięcia miały przebicie. Po wymianie obroty już nie szaleją 
- Od: 14 paź 2014, 09:24
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323 f
v6
2.0
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości