Stukanie w silniku na wolnych obrotach(323f BA 2.0 V6)
Strona 1 z 1
Witam po odpaleniu silnika pojawil sie problem w postaci dziwnego stukania na wolnych obrotach. Stukanie nie milknie nawet kiedy silnik sie rozgrzeje. Na wyzszych orotach tego stukanie nie slychac. Co moze byc tego przyczyna. Prosze o pomoc i z gory dziekuje
- Od: 6 gru 2007, 21:31
- Posty: 5
- Skąd: Łomża
Jest kilka możliwośći,albo stukaja popychacze albo spreżynki na walkach rozrządu.
Ewentualnie może to być zaworek pompy oleju ale nie jestem pewien czy dotyczy to silnika KF.
Poszukaj na forum jest kilka tematów o tym.
Ewentualnie może to być zaworek pompy oleju ale nie jestem pewien czy dotyczy to silnika KF.
Poszukaj na forum jest kilka tematów o tym.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8676 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
u mnie tez zauwazylem akurat to u gazownika zapytalem go i stwierdzil ze to moze byc panewka wrocilem do domu sluchalem tego ale juz nie bylo nic
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Beny w KF zaworek upustowy pompy oleju tez powoduje stukanie HLA.TAkze w pierwszej kolejnosci nalezy go wymienic.Oczywiscie wycisza silnik tez poziom oleju do max na bagnecie oraz olej mobil 10w40 
-
waldii
U mnie tez były stuki gdzies z miski....wymieniłem panewki korbowe(na ostatniej korbie panewka shitt) i zaworek pompy i teraz cisza
nawet z rana sie poprawiło bo przed wymianą chyba hla sie zawieszal i strasznie napitalał. Dopiero jak odpaliłem drugi raz to wtedy była juz cisza...
Po wymianie jak ręką odjął
Po wymianie jak ręką odjął
powiedz mi kolego jaki koszt to byl z wymiana i czy to dlugo trwa taka wymiana:)a powiedz mi jak bede narazie jezdzil to nic sie nie stanie?glosno ci to stukalo tak samo na zimnym jak i na cieplym?
WALDI wlalem 4 litry oleju VALVOLINE maxlife dolac jeszcze?bo nie mam na maxa
WALDI wlalem 4 litry oleju VALVOLINE maxlife dolac jeszcze?bo nie mam na maxa
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
No jak sie zacial na zimnym to napitalało dobrze gdzies z gory a na ciepłym to słychac bylo z miski klekot
zaworek nowy poprawiony + spręzynka, kupiony w carspeed. koszt ok 100pln. Panewki 100pln. + silikon pod miske. robota wlasna
zaworek stary i nowy

panewki wywalone

najwięcej roboty bedzie chyba z odklejeniem miski
zaworek nowy poprawiony + spręzynka, kupiony w carspeed. koszt ok 100pln. Panewki 100pln. + silikon pod miske. robota wlasna
zaworek stary i nowy

panewki wywalone

najwięcej roboty bedzie chyba z odklejeniem miski
tylko ze nie mam pewnosci czy to panewki albo zaworek:)
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
a powiedz mi jesli bede zwlekal z wymiana to co sie moze stac?czy auto jest slabsze jesli cos nie tak z panewkami jest?
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
zawory mają charakterystyczny stukok i można to przesłuchać co puka badając na słuch stetoskopem. ja też mam hla i zauważyłem że przy długim przebiegu na oleju po pewnym czasie właśnie je słychać...ostatnio miałem jakiegoś GM 10w40 no i niezbyt polecam bo pojechałem do auchana i kupiłem lotos 10w40półsyntetyk i silnik bprzmi całkiem inaczej i popychaczy niesłychać... no i teraz planuje zmiane na ELFa- http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/1831,20/elf-excellium-ldx--nf--5w40-4l/ urzekł mnie napis że przewyższa wymagania dla samochodów:P i że jest dobry do hydraulicznego sterowania zaworami(hla)
- Od: 22 wrz 2009, 10:27
- Posty: 120
- Skąd: Mikołów
- Auto: Lexus IS200
czyli sie moze balaganu troche zrobic?a od czego te panewki sie tak sypia?auto ma 125tys przejechane powiedzy 200 jakby byl licznik cofniety czy to juz nadszedl ich czas?choc nic nie wskazuje na to 200tys ze ma
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
no wlasnie o to chodzi ze nie jezdzilem:)
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Witam,
od jakiegoś czasu dziwnie coś cyka z silnika, cały czas bez względu czy jest ciepły czy zimny, razem ze wzrostem obrotów przyśpiesza to cykanie, dzisiaj miałem jedynie wrażenie że jak odpalałem zimny to dopiero po kilku sekundach zaczęło cykać. Po przeczytaniu kilku wątków podejrzewam zaworek upustowy od pompy oleju, czy słusznie? Poniżej wrzucam filmik z cykaniem na zimnym silniku.
http://www.youtube.com/watch?v=3yB-ZrqH ... e=youtu.be
od jakiegoś czasu dziwnie coś cyka z silnika, cały czas bez względu czy jest ciepły czy zimny, razem ze wzrostem obrotów przyśpiesza to cykanie, dzisiaj miałem jedynie wrażenie że jak odpalałem zimny to dopiero po kilku sekundach zaczęło cykać. Po przeczytaniu kilku wątków podejrzewam zaworek upustowy od pompy oleju, czy słusznie? Poniżej wrzucam filmik z cykaniem na zimnym silniku.
http://www.youtube.com/watch?v=3yB-ZrqH ... e=youtu.be
- Od: 28 sie 2008, 16:38
- Posty: 16
- Auto: 323f ba 2.0, 98'
u mnie ostatnio cykało po rozgrzaniu nawet sporo ,olej max life 5w40( czarny na bagnecie) miał nie cale 8 kkm nalatane ,wymieniłem na ten sam i jak reką odjął 
- Od: 17 sie 2009, 09:37
- Posty: 69
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323f 2.0 v6 95r
Lancia Y 1.2 8v 96r
Lancia Delta 1.4 Multi Air 11r
Z filmiku trudno ocenić, nie chcę Cię straszyć daz ale brzmi jak obrócona panewka... oby to były HLA
to raczej HLAaesmaestro3 napisał(a):po rozgrzaniu nawet sporo
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości