Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]

Postprzez marcin2pac » 19 gru 2010, 11:01

witam
od dwóch dni mam problem tj alternator czasami ładuje 13-12 i napięcia spada, natomiast gdy dam mu ok 6'000 obrotów to później ładuje napięcie wynosi ok 14,5-14,8
pytanie brzmi czy może to być wina paska?
jadąc ostatnio po mieście mało mi auto nie padło, dopiero jak dałem mu te 6000 to zaczeło ładować spowrotem
alternator był na regeneracji ok miesiąca temu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 23:06
Posty: 26
Skąd: Zamość / Hatfield
Auto: Mazda6 GG/GY 2.3

Postprzez Pioteq25 » 19 gru 2010, 11:05

Pasek nie piszczy i jest dobrze naciągnięty? Alternator masz zwykły, czy z adaptacyjnym ładowaniem?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez marcin2pac » 19 gru 2010, 11:10

wydaje mi się, że coś świszczy – delikatnie ale to chyba to
a to czy jest zwykły czy adaptacyjny to Ci nie powiem bo sie na tym nie znam – stawiałbym na zwykły
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 23:06
Posty: 26
Skąd: Zamość / Hatfield
Auto: Mazda6 GG/GY 2.3

Postprzez ROMAN-R87 » 19 gru 2010, 14:24

na poczatek podciagnij paswk i sprawdz miernikiem na wolnych obrotach jakie masz napiecie na klemach aku, jezeli ponizej 14,2V to skonczyl sie regulator napiecia-tylko wymiana
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Pioteq25 » 19 gru 2010, 15:34

Jak był na regeneracji alternatora, to przysługuje mu jakaś gwarancja min. 3 miesiące.
marcin2pac jak masz taką możliwość, to podjedź do gościa, co to robił i niech sprawdzi.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez marcin2pac » 19 gru 2010, 16:12

ROMAN-R87 napisał(a):na poczatek podciagnij paswk i sprawdz miernikiem na wolnych obrotach jakie masz napiecie na klemach aku, jezeli ponizej 14,2V to skonczyl sie regulator napiecia-tylko wymiana
pozdrawiam


jest tak – odpalam i mam napięciu rzędu 13v
dam mu tak z 6000obr i od tego momentu ładuje normalnie tj ok 15v

niestety nie mam chwilowo możliwości podjechania do gościa co to robił stąd moje posty na forum
żeby wiedział na czym stoje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 23:06
Posty: 26
Skąd: Zamość / Hatfield
Auto: Mazda6 GG/GY 2.3

Postprzez marcin2pac » 19 gru 2010, 22:06

możliwe, że szczotki są do wymiany?
jadąc dzisiaj w trasie musiałem co jakis czas dac maździe 6000 żeby znowu zaczeło ładować, pomagało na jakieś 20-30min i znowu prąd szedł z akumulatora
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 23:06
Posty: 26
Skąd: Zamość / Hatfield
Auto: Mazda6 GG/GY 2.3

Postprzez amhp » 19 gru 2010, 22:26

Nie jestem pewien ale pewnie u mnie też cos nie tak z ładowaniem.... jadąc w nocy na 'luzie' światła dosłownie przestają świecić jak powinny... w momencie wrzucenia biegu i wkrecenia na obroty [2k] zaczynaja swiecic jasniej... Normalne jest też to jak el. szybe zsuwam/odsuwam to światła tracą "moc" ?
amhp
 

Postprzez flywin » 20 gru 2010, 00:17

sprawdź miernikiem jakie masz ładowanie przy zapalonych Świtałach i czymś jeszcze i bez obciążenia
zapewnię padnięty jest Regulator Napięcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez marcin2pac » 20 gru 2010, 09:11

czy wina może leżeć w małym akumulatorze? ew klemach? ostatnio elektromechanik kazał mi wymienić klemy a jak spojrzałem na moc akumulatora (jakiś akbat 45ah) to mnie z lekka wcieło...
na tym akumulatorze obroty mam jakieś 500, na kolegi centrze obroty są w granicach 1000
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 23:06
Posty: 26
Skąd: Zamość / Hatfield
Auto: Mazda6 GG/GY 2.3

Postprzez flywin » 20 gru 2010, 10:21

klem nie wymieniaj no chyba ze przeżarte przez kwas to tak , najlepiej wyczyść klemy papierem ściernym ,następnie oczyść np Izopropanolem :) i kup specjalną paste do połączeń aku, lub zastosować wazelinę techniczną ,pasta bądź wazelina ma działać jako przewodnik , żeby nie śniedziało itp..

a co do Aku to do GT to trochę mały do z5 to mógłby jeszcze być według zaleceń przynajmniej 50Ah
jak bys wymieniał to kup sobie Centre Futurę 60Ah
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez marcin2pac » 20 gru 2010, 11:33

czy jak popryskam klemy wd40 to będzie ok czy nie bardzo – jedni polecają inni nie

i apropo tego akumulatora to poprzez jego nie wielką moc mogą rodzić się różne problemy?
nie ukrywam, że odkąd wstawiłem nowe radio to ten problem się zaczął
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 23:06
Posty: 26
Skąd: Zamość / Hatfield
Auto: Mazda6 GG/GY 2.3

Postprzez flywin » 20 gru 2010, 13:54

a nie lepiej zdjąć klemy i wyczyścić :P ,może coś podłączyłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez marcin2pac » 20 gru 2010, 16:16

źle się wysłowiłem, klemy zdjęte wyczyszczone – pytam tylko czy wd40 im nie zaszkodzi ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 23:06
Posty: 26
Skąd: Zamość / Hatfield
Auto: Mazda6 GG/GY 2.3

Postprzez flywin » 20 gru 2010, 16:40

nie wręcz pomoże , WD-ek działa jako Kontakt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez marcin2pac » 21 gru 2010, 08:52

z tym ,że kwestia słabego ładowania pozostała, jak uda mi się mieć wolna wigilie i mechanik będzie pracował to podskocze i się dowiem co on tam narobił z tym alternatorem, że tak słabo ładuje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 23:06
Posty: 26
Skąd: Zamość / Hatfield
Auto: Mazda6 GG/GY 2.3

Postprzez marcin2pac » 26 gru 2010, 09:30

heh zanim jeszcze do niego (elektryka) dojechałem juz po samej rozmowie mi się "miło" zrobiło
– no zobaczymy co tam jest nanic, przecież ustawiłem Ci ładowanie na 13V...
to fachowiec...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 23:06
Posty: 26
Skąd: Zamość / Hatfield
Auto: Mazda6 GG/GY 2.3

Postprzez B4r7 » 3 cze 2011, 11:37

Witam musze odgrzebać temat mam podobnie jak koledzy wyżej tylko że na alternatorze mam ładowanie 14,5 w 3 pinach a na aku mam 13(ze spadkami) czego to bedzie wina??
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323