Pasek alternatora do wymiany? [323f ba 2.0]
Strona 1 z 1
witam
od dwóch dni mam problem tj alternator czasami ładuje 13-12 i napięcia spada, natomiast gdy dam mu ok 6'000 obrotów to później ładuje napięcie wynosi ok 14,5-14,8
pytanie brzmi czy może to być wina paska?
jadąc ostatnio po mieście mało mi auto nie padło, dopiero jak dałem mu te 6000 to zaczeło ładować spowrotem
alternator był na regeneracji ok miesiąca temu
od dwóch dni mam problem tj alternator czasami ładuje 13-12 i napięcia spada, natomiast gdy dam mu ok 6'000 obrotów to później ładuje napięcie wynosi ok 14,5-14,8
pytanie brzmi czy może to być wina paska?
jadąc ostatnio po mieście mało mi auto nie padło, dopiero jak dałem mu te 6000 to zaczeło ładować spowrotem
alternator był na regeneracji ok miesiąca temu
- Od: 4 sie 2009, 23:06
- Posty: 26
- Skąd: Zamość / Hatfield
- Auto: Mazda6 GG/GY 2.3
wydaje mi się, że coś świszczy – delikatnie ale to chyba to
a to czy jest zwykły czy adaptacyjny to Ci nie powiem bo sie na tym nie znam – stawiałbym na zwykły
a to czy jest zwykły czy adaptacyjny to Ci nie powiem bo sie na tym nie znam – stawiałbym na zwykły
- Od: 4 sie 2009, 23:06
- Posty: 26
- Skąd: Zamość / Hatfield
- Auto: Mazda6 GG/GY 2.3
na poczatek podciagnij paswk i sprawdz miernikiem na wolnych obrotach jakie masz napiecie na klemach aku, jezeli ponizej 14,2V to skonczyl sie regulator napiecia-tylko wymiana
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
ROMAN-R87 napisał(a):na poczatek podciagnij paswk i sprawdz miernikiem na wolnych obrotach jakie masz napiecie na klemach aku, jezeli ponizej 14,2V to skonczyl sie regulator napiecia-tylko wymiana
pozdrawiam
jest tak – odpalam i mam napięciu rzędu 13v
dam mu tak z 6000obr i od tego momentu ładuje normalnie tj ok 15v
niestety nie mam chwilowo możliwości podjechania do gościa co to robił stąd moje posty na forum
żeby wiedział na czym stoje
- Od: 4 sie 2009, 23:06
- Posty: 26
- Skąd: Zamość / Hatfield
- Auto: Mazda6 GG/GY 2.3
możliwe, że szczotki są do wymiany?
jadąc dzisiaj w trasie musiałem co jakis czas dac maździe 6000 żeby znowu zaczeło ładować, pomagało na jakieś 20-30min i znowu prąd szedł z akumulatora
jadąc dzisiaj w trasie musiałem co jakis czas dac maździe 6000 żeby znowu zaczeło ładować, pomagało na jakieś 20-30min i znowu prąd szedł z akumulatora
- Od: 4 sie 2009, 23:06
- Posty: 26
- Skąd: Zamość / Hatfield
- Auto: Mazda6 GG/GY 2.3
Nie jestem pewien ale pewnie u mnie też cos nie tak z ładowaniem.... jadąc w nocy na 'luzie' światła dosłownie przestają świecić jak powinny... w momencie wrzucenia biegu i wkrecenia na obroty [2k] zaczynaja swiecic jasniej... Normalne jest też to jak el. szybe zsuwam/odsuwam to światła tracą "moc" ?
-
amhp
czy wina może leżeć w małym akumulatorze? ew klemach? ostatnio elektromechanik kazał mi wymienić klemy a jak spojrzałem na moc akumulatora (jakiś akbat 45ah) to mnie z lekka wcieło...
na tym akumulatorze obroty mam jakieś 500, na kolegi centrze obroty są w granicach 1000
na tym akumulatorze obroty mam jakieś 500, na kolegi centrze obroty są w granicach 1000
- Od: 4 sie 2009, 23:06
- Posty: 26
- Skąd: Zamość / Hatfield
- Auto: Mazda6 GG/GY 2.3
klem nie wymieniaj no chyba ze przeżarte przez kwas to tak , najlepiej wyczyść klemy papierem ściernym ,następnie oczyść np Izopropanolem
i kup specjalną paste do połączeń aku, lub zastosować wazelinę techniczną ,pasta bądź wazelina ma działać jako przewodnik , żeby nie śniedziało itp..
a co do Aku to do GT to trochę mały do z5 to mógłby jeszcze być według zaleceń przynajmniej 50Ah
jak bys wymieniał to kup sobie Centre Futurę 60Ah
a co do Aku to do GT to trochę mały do z5 to mógłby jeszcze być według zaleceń przynajmniej 50Ah
jak bys wymieniał to kup sobie Centre Futurę 60Ah
czy jak popryskam klemy wd40 to będzie ok czy nie bardzo – jedni polecają inni nie
i apropo tego akumulatora to poprzez jego nie wielką moc mogą rodzić się różne problemy?
nie ukrywam, że odkąd wstawiłem nowe radio to ten problem się zaczął
i apropo tego akumulatora to poprzez jego nie wielką moc mogą rodzić się różne problemy?
nie ukrywam, że odkąd wstawiłem nowe radio to ten problem się zaczął
- Od: 4 sie 2009, 23:06
- Posty: 26
- Skąd: Zamość / Hatfield
- Auto: Mazda6 GG/GY 2.3
źle się wysłowiłem, klemy zdjęte wyczyszczone – pytam tylko czy wd40 im nie zaszkodzi 
- Od: 4 sie 2009, 23:06
- Posty: 26
- Skąd: Zamość / Hatfield
- Auto: Mazda6 GG/GY 2.3
z tym ,że kwestia słabego ładowania pozostała, jak uda mi się mieć wolna wigilie i mechanik będzie pracował to podskocze i się dowiem co on tam narobił z tym alternatorem, że tak słabo ładuje
- Od: 4 sie 2009, 23:06
- Posty: 26
- Skąd: Zamość / Hatfield
- Auto: Mazda6 GG/GY 2.3
heh zanim jeszcze do niego (elektryka) dojechałem juz po samej rozmowie mi się "miło" zrobiło
– no zobaczymy co tam jest nanic, przecież ustawiłem Ci ładowanie na 13V...
to fachowiec...
– no zobaczymy co tam jest nanic, przecież ustawiłem Ci ładowanie na 13V...
to fachowiec...
- Od: 4 sie 2009, 23:06
- Posty: 26
- Skąd: Zamość / Hatfield
- Auto: Mazda6 GG/GY 2.3
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość